ELITE Trenažeri 2010

Pregled ponude Elite trenažera za 2010 godinu.
Subota, 9. januar 2010
ELITE Trenažeri 2010

Firma Elite je jedna od vodecih kada su u pitanju trenažeri – u svetu poznati i kao „turbo“. Od 1979 od kada je kompanija osnovana, nižu se inovacije i širi asortiman proizvoda. Ovoga puta, zahvaljujuci Planetbike-u, imali smo priliku da testiramo neke od njihovih trenažera i to: Crono power fluid; Mag elastogel; Mag alu, kao i rolere i to modeli: V-arion i Parabolic roler.

Trenažeri su testirani paralelno i sa MTB biciklom i sa drumašem, a sve iz razloga sagledavanja što kompletnije slike o ponašanju istih u razlicitim situacijama, sa razlicitim promerom i širinom guma, položajem vozaca, bukom koju stvaraju itd.


Crono Power Fluid je i najjaci model koji smo testirali. Naravno, ovaj proizvodac ima i jace modele, kao i celu seriju iznad ove nazvanu "real trainer".
Crono power ima oslonac na 3 tacke, što se može u prvi mah uciniti kao nestabilna varijanta, medutim, kada se sve namontira i krene vožnja, sve je sasvim korektno. Dalje, ovaj model ima tzv. "elastogel" – patentirani proizvod – deo na koji guma direktno naleže, a specificna izrada mu omogucava da bude izuzetno otporan na trošenje i abraziju, razne hemikalije, ulja, visoku temperaturu, a u isto vreme da ostane veoma elastican. Tako, ovo sve za posledicu ima da je buka trenažera smanjena za cak 50%, u isto vreme daje poboljšani grip gume na roler, redukuje potrošnju gume za 20% što nije zanemarljivo ( iako ruku na srce, guma je ovde najmanja stavka ), redukuje vibracije a u isto vreme ima i bolje performanse pri korišcenju MTB guma. Proizvodac savetuje da se koriste slik (glatke) varijante drumskih i MTB guma, sa pritiskom 7-8 atmosfera za drumaške, odnosno 4 atmosfere za MTB gume.
Ako u eksploataciji i primetite da se roler potrošio – nemate razloga za brigu, jer u Elite-u tvrde da se isti posle "predenih" 20000 km potroši za svega 0,1mm. Kako je roler debljine 13mm – i trošenje koje je mnogo vece od 0,1mm nece poremetiti njegove performanse.
 


Sama montaža ovog trenažera je laka, jer prakticno nema mnogo delova i delica koji bi zbunjivali. Uz njega se dobija i patent zatvarac za zadnji tocak, koji se postavlja umesto vašeg, a sve radi pravilnog naleganja istog na držace. U nekim slucajevima ce i igla – patent koji imate biti prakticno identicna ovom koji se dobija, pa necete morati da menjate, ali u nekim i ne, pa tada savetujemo da je obavezno zamenite zbog vaše sigurnosti. Montaža bicikla je takode proces koji traje kratko, treba samo lepo nacentrirati zadnju osovinu na oba držaca na trenažeru, stegnuti patent trenažera koji se nalazi sa desne strane – i spremni ste za vaš trening. Nikakva dodatna podešavanja nisu potrebna bilo da se radi o manjem ili vecem tocku.

S obzirom da je ovo trenažer koji nema magnet vec je za otpor zadužena specijalna tecnost u "glavi" mehanizma opterecenja, odakle i naziv "fluidni", te istu ne treba dirati posle treninga ili za vreme, jer postaje veoma topla – da ne kažemo vrela, pa nepažnja može dovesti do opekotina. Dalje, otpor kod ovog trenažera ( ako se naravno izuzme promena brzina ) se postiže upravo sa otporom tecnosti to jest što se tocak brže okrece otpor se povecava. Prakticno promenu opterecenja dobicete promenom brzine obrtaja pedala (kadence) ili promenom prenosa, pa ukoliko zapnete iz sve snage – ocekuje vas težak posao ako ne budete menjali brzine. Biciklistima koji su do sada koristili magnetno opterecenje, nacin doziranja opterecenja kod cisto fluidnih trenažera u pocetku može biti pomalo nezgodan i stran no mislimo da se radi o stvari navike i da na ovom trenažeru takode možete uraditi jak i precizan trening.

 

 


Sam položaj na biciklu – bio to drumaš ili MTB zahteva da se ispod prednjeg tocka stavi podloška koja niveliše ugao bicikla, a to je kod drumaša još izraženije nego kod MTB varijante. Podloška kao i dodaci za istu se mogu kupiti posebno i naša je preporuka da je obavezno uzmete ukoliko se odlucite za neki od ovih trenažera, prvenstveno zbog stabilnosti koju pruža a i zbog vizuelnog efekta. Zvuk koji ovaj trenažer proizvodi je sasvim korektan, nije previše bucan, zahvaljujuci najviše roleru koji apsorbuje sve ono za šta je i stvoren. U nekim situacijama cete verovatno više cuti vaš lanac i lancanike ( pogotovu ako isti nisu podmazani ) nego sam trenažer. Sam osecej u toku vožnje je dobar, s tim da se treba navici na ovakav vid otpora koji nije konstantan vec promenljiv i prakticno interaktivan sa vozacem i njegovim nacinom treninga.

Cena ovog trenažera je 26.385,59 dinara

 

 
 
 
 
  Sledeci na testu je bio Mag Elastogel – trenažer koji se oslanja na 4 tacke, otpor se reguliše pomocu magneta i to u 5 razlicitih položaja opterecenja. Rucica – preklopnik se montira na volan i masivne je izrade, a radi lakše kontrole i prebacivanja nivoa opterecenja. Sama montaža je kao i kod prethodnog modela laka, kao i postavljanje bicikla na njega. Za razliku od prethodnog koji se prakticno sam pozicionira na tocak/gumu, kod ovog modela treba pomocu poluge spustiti mehanizam za opterecenje, montirati bajk i potom isti vratiti da nalegne kako treba. Moramo da kažemo da je regulacija otpora kod ovog modela, bar nama, odlicna, svaki podeok na rucici se oseti kod okretanja pedala – od najlakšeg do najtežeg, pa ukoliko niste preterano izbirljivi i ne tražite "meduhod" – ovih 5 opcija ce vecini biti dovoljno da šiftere zaborave i otpor kontrolišu samo preko magneta. Magnetni tip opterecenja u odnosu na fluidni karakteriše otpor koji ostaje konstantan nezavisno od brzine obrtaja rotora što je plus poen ukoliko u okviru treninga imate nagla ubrzanja na istom opterecenju i prenosu.

Ovaj trenažer je za nijansu bucniji, ali i to u onim situacijama kada se rade recimo intervali ili sprint, pa dolazi do izražaja povecan broj obrtaja i veca snaga. U ostalim situacijama je savim podnošljiv.

Cena ovog modela iznosi 20.520,75 dinara.

 
 

Treci po redu je bio Mag Alu, konstrukcijski maltene identican prethodnom, sa magnetnim sistemom opterecenja, 5 nivoa težine opterecenja, s tom razlikom što je kod ovog modela roler od aluminijuma a precnik rotora nešto manji u poredenju sa Mag Elastogel modelom. Ova postavka dakako ima dve strane medalje – alu roler ce sigurno biti otporniji na habanje u dugotrajnoj eksploataciji, ali buka koju proizvodi je nešto veca nego kod prethodnih modela, što zbog materijala koji je korišten što zbog manjeg precnika rotora, ali opet ne toliko da vam zbog toga neko iz komšiluka zakuca na vrata. Takode, nivoi opterecenja se kod ovog modela slabije manifestuju nego kod Mag Elastogel modela, pa tako sa nivoa 1 na nivo 2 gotovo da se razlika i ne oseca a i najvece opterecenje je nešto slabije. Što se tice same vožnje na njemu, stabilan je, a njegova montaža je takode jednostavna, kao i postavljanje bicikla.Cena ovog modela je 17.395,32 dinara.



V-Arion. Što se tice rolera ili ti kod nas popularno nazvanih "valjci" – model V-arion je po tvrdnajma iz Elite-a prvi roler sa integrisanim promenljivim otporom, tako da pored šiftanja brzina, koje je kod ovog nacina treninga sasvim normalna pojava, imate mogucnost i promenu opterecenja na samom sistemu valjaka.
To se postže okretanjem tocka koji se nalazi sa leve donje strane u produžetku poslednjeg valjka i ima 3 pozicije. Jedina mana bi bila što za promenu opterecenja morate prekinuti trening i sici sa bicikla kako bi došli do tocka, no verujemo da su bezbednosni razlozi i glavni razlog žašto nije ugraden mehanicki daljinski kontroler.
Sami valjci/cilindri na krajevima imaju uzvišenje (veci precnik) te je i vožnja sigurnija jer se uveliko smanjuje mogucnost da tocak sklizne sa valjka.

 


Ovaj vid trenažera odavno je priznat i kao jedna od najrealnijih varijanti indoor treninga, jer pored kondicije, tu je i konstantana pažnja usmerena i na ravnotežu, pa je to i dodatni bonus kod ovog nacina premošcavanja vožnji na otvorenom. Ovaj model je sasvim korektan što se buke tice, kompatibilan je i sa drumašima i sa MTB varijantama, prednji valjak poseduje štelovanje u zavisnosti od dužine bicikla, a sama konstrukcija ovog modela se sklapa prakticno na pola i zgodna je da se odmah po završetku treninga spakuje i ostavi recimo ispod kreveta, komode ili neceg slicnog i nema zauzimanja mesta.

Cena ovog rolera iznosi 34.255,20 dinara


Parabolic roler je uprošcena varijanta V-arion modela – mogli bi da kažemo i "standardna varijanta". Valjci su od specijalne termoplastike, sa lagerima i imaju parabolicni profil kako bi bicikl bio što može pravilnije u svojoj osi. I ovaj model se takode sklapa i zgodan je kako za ostavljanje u kuci ili drugom mestu, tako i za prenošenje, jer staje bez problema i u prtljažnike manjih automobila. Sa leve strane se nalazi i podloška za lakše penjanje i silazak sa bicikla (nije montirana na našem eksemplaru).

Cena ovog modela je 20.475,63 dinara.


Da kažemo nešto i o dodatnoj opremi koja sve ovo prati. Vec pominjano postolje prednjeg tocka je nešto što treba odmah uzeti uz trenažere, jer ce on doprineti i korekciji ugla bicikla. Ovo postolje ima mogucnost i nadogradnju dodatnih podloški za dodatnu korekciju ukoliko je ista potrebna. Postolje košta 2.222,67 dinara, a dodatni podmetaci za nadogradnju 1.544,04 dinara. Takode – ono što smo na jednoj slici prikazali kao "portiklu" je što se može i videti "znojnica" – zaštita od znoja za ram, pa ni to nije loše staviti na bicikl. Njena cena je 2.215,92 din.

Treba naglasiti da su trenažeri bili osetno tiši kada je na njima bio montiran drumski bicikl sa slik gumom promera 23mm u odnosu na MTB postavku.

Sve u svemu, ko hoce da ostane fit i u formi i preko zime – ima šta da izabere, ostaje još motivacija i volja za redovnim treninzima. I naravno, kod ovih varijanti se zna da iako sedite u sobi ili prostoru odvojenom za ovaj vid rekreacije, lanac, kaseta, lancanici trpe trošenje, pa je u toj varijanti najbolje ako se ima rezervni tocak sa jeftinijom kasetom, lancem, ja bih licno cak i pogon stavio jeftin i onda me ne bi "bolela glava". Takode naš savet je da ne koristite neke skupocene gume za trening na trenažeru.

 

 

 

Diskusije na forumu

KOMENTARI
Da bi postaviti komentar morate biti prijavljeni na sistem