Vlasnik Cervelo-Bigla optužen za šikaniranje ženskih vozača tima
U članku objavljenom u holandskim novinama "de Volkskrant", Iris Slapendel, Karmen Smol, Vera Koududer i Doris Švajzer otkrile su napetu atmosferu u timu u kome su biciklistkinje često “hodale kao po jajima” kako bi izbegle Kampanin bes. Kampana je negirao sve optužbe.
One su takođe optužile Kampanu za vređanje vozača u prisustvu drugih članova tima, povlačenje sa trka ako mu se ne dopadne neki njihov postupak, ignorisanje zdravstvenih problema i pokušavanje da kontroliše ishranu biciklistikinja. Incidenti koji se detaljno spominju u pomenutom članku, dešavali su se pretežno tokom sezone 2015 kada je tim primio veći broj novih vozača. Koududer je tada već bila u timu godinu dana dok su Slapendel i Švajzer tek došle, Smol se timu priključila tek na polovini sezone.
Jedan konkretni incident je posebno istaknut u članku, on opisuje stanje u trening kampu tima gde je navodno Kampana rekao tada 19togodišnjim devojkama da im nije dozvoljeno da jedu ugljene hidrate jer su debele i da tokom treniranja mogu da piju samo vode. “Nakon tri dana, jedna od njih se razbolela i nije mogla da vozi do kraja trajanja kampa. Po njegovom mišljenju, ona je bila slaba osoba,” rekla je Slapendel za de Volkskrant.
Slependel je rekla da se nikada nije osećala kao da njena karijera zavisi od Tomasa Kampana, ali za druge vozače je bilo drugačije. “Mislim da je naredna godina bila jos gora ali ja sam tad već bila napustila tim. Ovo nije nešto što je karakteristično samo za njega, ovo se dešava i u drugim timovima. Menadžeri timova se upliću u sve, čak i ono o čemu ne znaju ništa.”
Još jedan incident desio se na trci Giro Rosa, kasnije iste te godine kada se Švajzer ozbiljno povredila nakon sudara sa zidom. Švajcarska trkačica je imala preznojavanje, praćeno zamućenim vidom i verovatni potres mozga. Kampana joj je tada rekao da je to sve uzrokovano vrućinom, ona je došla na start naredne etape u trci i završila rutu od 98 kilometara. Bio je potreban telefonski poziv od timskog lekara da bi Švajzer dobila dozvolu da napusti trku. Bilo je potrebno da prođu dve godine dok Švajzer nije prebrodila post-efekte sudara.
Biciklistički portal Cyclingnews kontaktirao je biciklistkinju Annemiek van Vleuten, koja je vozila za ovaj tim 2015. godine i pitali su je za njena iskustva. Dvostruka svetska šampionka složila se svim navedenim izjava, navodeći da je sve pomenuto u članku 100 odsto tačno. U originalnom novinskom članku, Kampana je porekao sva pogrešna postupanja za koja je optužen, on je izjavio da je pratio sve medicinske procedure i optužio je Švajzer da je prikrivala svoju povredu. On je za Cyclingnews kratko izjavio da ovo nisu sve informacije i da postoji još zvanične dokumentacije ali da ne može dalje da komentariše.
Tokom prošle godine došlo je do više promena u pogledu ženskog biciklizma, uključujući bolje osiguranje i pitanje porodiljskog odsustva. Do 2020. godine UCI bi trebalo da uvede dvostepeni sistem, a oni na višem nivou bi trebalo da dobijaju minimalnu platu. Da bi se dobio status tog nivoa timovi će morati da apliciraju preko UCI-a koji će postaviti niz obaveznih zahteva, uključujući i etičke.
Trenutno, timovi se prijavljuju direktno Federaciji u kojoj su registrovani, raspon uslova veoma varira, dok ugovori ponekad uopšte ne prate pravilnik.
Kodeks ponašanja je takođe planirano da se uvede 2019. godine i njega će morati da potpišu svi timovi. Međutim, žalbe koje se podnose Etičkom komitetu, koji je nezavisno telo od UCI-ja, trenutno nisu anonimne. Tokom 2016. godine desetoro vozača i članova tima uložilo je žalbe Etičkom komitetu na Kampanu, ali polovina žalbi je povučena kada su podnosioci saznali da su njihova imena obelodanjena Kampani.
Na kraju, nikakve akcije nisu pokrenute protiv Kampane uprkos tome što je novi etički kodeks stupio na snagu samo nekoliko dana nakon gore pomenutih događaja. Iako žalbe nisu usvojene, Slependel smatra da je iznošenjem pomenutih incidenata u javnost skrenuta pažnja UCI organizacije kao i da će to možda uticati na bezbednost u sportu. “Niko ne voli da se žali ili da usmerava negativnu pažnju na naš sport ali se mi veoma nadamo da će vozači shvatiti da se ne mora svako ponašanje tolerisati,” rekla je Slependel. Ona je dodala da se nada da će UCI ustanoviti funkciju ombudsmana jer se do sada svaka uložena žalba slala direktno osobi na koju se žalba odnosi, umesto da je anonimna.