UCI uveo sigurnosne mere za poslednji kilometar na trkama

Nakon skoro dve godine od kada je tokom trke Vuelta al Pais Vesco, zbog fiksiranog stuba na stazi, došlo do nesreće u kojoj su ozbiljno povređeni Peter Stetina u Sergio Pardilla, UCI je uvela nove sigurnosne mere koje će organizatori Svetske turneje morati da ispoštuju, a koje podrazumevaju i regulative za poslednji kilometar trke.
Petak, 7. april 2017
UCI uveo sigurnosne mere za poslednji kilometar na trkama

Organizacije profesionalnih biciklista kao što su ANAPRC (Severnoamerička asocijacija profesionalnih biciklista) i CPA (Asocijacija profesionalnih biciklista) zagovarali su uvođenje ovakvih mera još od nesreće u kojoj je prošle godine, u trci Gent-Wevelgem, život izgubio Antoine Demoitie.

„Oduševlljeni smo rezultatom i naš trud se  konačno isplatio“ rekao je Gianni Bugno, predsednik CPA. „Nakon ozbiljnih incidenata tokom prošle godine, članovi asocijacije su dali sve od sebe da prikupe informacije pre svega od takmičara, a koje bi se pokazale korisnim za unapređenje bezbednosti na trkama. Rezultat tog istraživanja je plan koji smo prezentovali  ljudima na vodećim pozicijama kad god je to bilo moguće i on je konačno sproveden u delo.“ 

Radna grupa za bezbednost i tehnička pitanja koja je oformljena od strane UCI-a, odobrila je planove da se poboljša „scouting“ u poslednjem kilometru kao i obaveznu procenu rizika za poslednja 3 km staze ili etape kod svake trke. Organizatori sada imaju obavezu da utvrde detalje oko eventualnih rizičnih momenata i preduzmu sve kako bi ih otklonili i sve to moraju da prijave delegatima UCI pre svake trke.

Organizatori su u obavezi da snime poslednjih 3 do 5 kilmotera staze kako bi uočili eventualne opasnosti, a video zapis moraju dostaviti timovima kako bi se vozači na vreme pripremili. Nove mere takođe nalažu da se od 5 do 30 minuta pre trke obavi poslednja provera da ne bi došlo do nekih nepredviđenih situacija. Konačno, regulative obavezuju da se u poslednjih 300 m na planinskim etapama ili 500 m pri ravnim završnicama postave barijere tako da ne ugrožavaju bezbednost takmičara na stazi.

Izvršni direktor ANAPRC Michael Carcaise pozdravio je ovaj potez. „Ovo je značajan napredak za bezbednost biciklista i još jedan primer da se i takmičari moraju organizovati i češće sprovoditi ovakve inicijative.“

Za sada, ova pravila se odnose samo na trke Svetske turneje, a CPA i ANAPRC će u buduće insitirati da ona budu opšte prihvaćena i na ostalim trkama. „Naše zalaganje ovim nije završeno jer radna grupa i dalje sagledava sve opcije kako bi unapredila UCI bezbednosne regulative, ali ono najvažnije je već učinjeno. Pre svega bih zahvalio organizatorima koji su u ekonomski teškim uslovima bezbednost takmičara stavili na prvo mesto, ali i radnoj grupi za bezbednost i tehnička pitanja i UCI što su prihvatili naše predloge.“ rekao je Bugno.

Ovo je još jedna pobeda u korist organizacija takmičara, nakon prošlogodišnjeg uvođenja Protokola za ekstremne vremenske uslove i regulative koja se odnosi na vozila iz pratnje na biciklističkim trkama.

Izvor: Foto: cyclingnews.com | road.cc | Izabela Horvat
KOMENTARI
Da bi postaviti komentar morate biti prijavljeni na sistem