Trkači traže od UCI zabranu disk kočnica

Asocijacija trkača je po drugi put pozvala UCI da zabrane korišćenje disk kočnica u profesionalnom trkanju na asfaltu, kao i da organizuju ekskluzivno “svi na diskovima” testiranje.
Petak, 17. februar 2017
Trkači traže od UCI zabranu disk kočnica

U pismu koje je asocijacija trkača (CPA) uputila upravljačkom telu izražava se neslaganje sa ponovnim uvođenjem u upotrebu disk kočnica ove sezone. Takođe se pominje zabrinutost zbog opasnosti koju izazivaju nejednaki kočioni sistemi, a samim tim i različito vreme kočenje u jednoj trkačkoj grupi.

Pismom, koje je potpisao predsednik CPA Gianni Bugno, a naslovljeno je na direktora tehničke komisije UCI Mark Barfield-a i na predsednika UCI Brian Cookson-a, kritikuje se Internacionalna Unija Biciklista jer odbijaju da razmotre brigu o bezbednosti koju je izrazila većina profesionalnih biciklista. CPA tvrdi da je više od 600 biciklista protiv disk kočnica u obliku u kome su prvi put predstavljene u pelotonu prošle godine, dok je UCI postavila tri uslova prilikom pregovora za ponovno uvođenje u 2017. godini. Za sada samo je jedan od uslova ispunjen: Tom Boonen i Marcel Kittel takmičili su se koristeći disk kočione rotore sa oblim ivicama, međutim zaštitna kućišta koja treba dodatno da smanje opasnost od posekotina i pregrevanja, tek treba da se pojave. Uzimajući u obzir ovako mešovit peloton, zabrinutost zbog pitanja kočionog sistema ostaje nepromenjena. 

Serija specijalno organizovanih radnih grupa organizovanih krajem prošlog meseca poprište su rasprava između CPA i UCI. Zvaničan stav CPA je da UCI vrši pritisak i ne odustaje od svoje zamisli ne obazirući se na bezbednost, što je glavni cilj ovih diskusija.

CPA predlaže testiranje na kojem bi svi biciklisti koristili disk kočnice u određenim trkama. Ovo bi značilo da svaki tim opremi svakog svog takmičara sa disk bicikom kako bi se mogli navići na sistem tokom priprema i treninga. Naravno, logističke poteškoće ovakvog testiranja su brojne. Pre svega, neki proizvođači bicikala koji snabdevaju profesionalne timove uopšte nemaju dostupne disk biciklove. Na primer Pinarello, koji snabdeva Sky tim, namerno nije napravio disk verziju svog poslednjeg Dogma F10 modela koji koristi ceo tim. Tu se takođe postavlja i pitanje budžeta jer neki timovi prosto nisu voljni da koriste disk kočnice, a ponajmanje da naruče celu flotu takvih modela.

Pritisak na razrešenje ove situacije vrši i sama biciklistička industrija koja živi od stalnog tehnološkog napretka. Veliki sponzori i biciklistički brendovi imaju jak uticaj i navode ljude na korišćenje disk kočnica jer to sužava opcije za dizajn, a time oni mogu još više da dominiraju tržištem.

Dalje diskusije i pregovori će pokazati koje je rešenje najbolje ali pre svega najbezbednije za trkače.

Izvor: cyclingnews.com | Izabela Horvat
KOMENTARI
Da bi postaviti komentar morate biti prijavljeni na sistem