Ričiju Portu BMC dao priliku koja se ne propušta
Bio je član pobedničkog tima Tur d’Fransa tri puta, pomogavši Bredliju Viginsu da dođe do jedne i Krisu Frumu do dve titule. Pre nego je postao deo ubitačne mašinerije Skaja, kao deo Sakso – Tinkof formacije bio je i „desna pedala“ Albertu Kontadoru tokom trijumfalnog pohoda na Điro d’Italija 2011 (uspeh je kasnije izbrisan iz El Pistolerovih anala zbog retroaktivne suspenzije), a sam se godinu dana ranije istakao kao najbolji mladi vozač legendarne „ružičaste trke“. Iako je bio zvezda prestižnih nedeljnih etapnih nadmetanja, slavivši dva puta na trci Pariz – Nica, zauzevši najviši stepenik postolja na Trci oko Katalonije i Điro del Trentino, Riči Port, ipak, daleko je od zadovoljenja najdubljih ambicija u biciklizmu. To se, naravno, pre svega odnosi na uzdizanje u status besmrtnih Gran Tur osvajača.
S obzirom da u januaru navršava 31. godinu, Australijanac definitivno ulazi u „sad ili nikad“ fazu karijere. Tako je posle niza uspeha, individualnih i timskih, u Skaju, Port odlučio da od naredne sezone nosi dres BMC ekipe. Posle godina provedenih kao ekskluzivni pomoćnik velikanima današnjice na dva točka, Riči se nada da će u koliderskoj poziciji sa Tidžejom Van Garderenom lakše do zadovoljenja ličnih sportskih apetita.
- Ne možete da očekujete da budete prvi vozač u Skaju pored Fruma koji je u formi u kojoj je. Osim toga, reč je o britanskom vozaču u britanskoj ekipi, tako da ste prilično limitirani u tome šta vam je dozvoljeno da ostvarite. Ne mogu da kažem da nisam dobijao izvesne prilike, poput minulog Đira, ali padovi, povrede, bolest i loša sreća nisu mi dozvolili da se istaknem. Konačno, moj cilj je da pokušam da osvojim Tur d’Frans, a BMC želi da me podrži u tome – istakao je Port.
Naravno, glavno pitanje je kako će Ričijeve ambicije funkcionisati u odnosu sa isto tako željnim dokazivanja Van Garderenom. Dok se Port više dokazao kao izuzetan pomoćnik na Gran Turovima i čovek za nedeljna nadmetanja, Amerikanac ima nekoliko top 5 finiša na Trci oko Francuske.
- Mislim da je dobro za Tidžeja da ima mene u timu, kao što je za mene dobro da imam Tidžeja. Jedan drugog ćemo motivisati da budemo bolji, a možemo uvek i da pomognemo jedan drugom. Nema loše krvi među nama. Čim sam potpisao ugovor sa BMC – om pozvao sam ga da otvoreno razgovaramo o novoj situaciji. Za samu ekipu je mnogo bolje da ima više aduta na tako značajnoj trci kao što je Tur d’Frans. Nas dvojica moramo da budemo iskreni i kažemo, ukoliko jedan od nas oseća da ima loš dan, da drugi ima otvorena vrata da se sam bori za što višu poziciju. Bilo je čudnih momenata sa Bredlijem i Krisom 2012, ali se Skaj sigurno nije žalio što je imao vozače na prvoj i drugoj poziciji. Prošle godine je viđen dobar koliderski odnos između Naira Kintane i Alehandra Valverdea u Movistaru koji su bili drugi i treći. U svakom slučaju, siguran sam da je odluka prelaska u BMC bila odlična – objasnio je Port.
Riči nije napustio Skaj sa lošim osećanjima.
- Biti deo Skaja jedno je od najneverovatnijih iskustava koje možete da dobijete kao profesionalni biciklista. Možda je danas čudno napustiti tim bez ijedne reči kritike, ali zaista, nemam ništa loše da kažem. Uveli su revoluciju i nastaviće da donose inovacije u sport. Sve oči svetskog pelotona uprte su u njih, u njihove tehnike i načine pripreme za najvažnije trke – zaključio je Port.
Ostaje pitanje da li će Riči možda moći da oda neke uvide u načine rada najmoćnije ekipe na planeti i time doprinese napretku u BMC- u.