Kenda / Tri stvari koje morate da znate o gumama

Biciklistički portal bicycling.com posetio je novi kompleks proizvođača Kenda kako bi čitaocima približio proces proizvodnje biciklističkih guma, te prenosimo njihove utiske.
Ponedeljak, 11. decembar 2017
Kenda / Tri stvari koje morate da znate o gumama

Bilo da ste na biciklu jednom nedeljno ili da vozite svaki vikend, imati dobre gume može da utiče na to da li ćete imati sjajnu vožnju ili ćete završiti na zemlji. Gume su, u idealnom slučaju, jedini deo bicikla koji je u dodiru sa podlogom za vožnju pa je zato i važno da su one u dobrom stanju.

Iako deluje da su gume najjednostavniji deo na biciklu, za njihovu proizvodnju i upotrebu je zapravo potrebna specifična tehnologija. Kenda je jedan od nekoliko velikih proizvođača bici guma i od njihovog osnivanja 1962. godine oni unapređuju taj proces. Biciklistički portal bicycling.com dobio je priliku da poseti Kendin centar za istraživanje i razvoj blizu Akrona u Američkoj državi Ohajo i iz prve ruke isprati proces proizvodnje i testiranja guma.

Nisu sve gume koje izgledaju isto zaista i iste. Postoji beskrajno mnogo dezena gazećeg sloja ali poseban sastav gume može da znači ogromnu razliku u tome kakav osećaj imate pri vožnji. Kenda i drugi vrhunski proizvođači koriste mnoštvo različitih varijanti od kojih svaka pruža različite upotrebne karakteristike. Specijalista za sastav Kejtlin Holidej (Caitlyn Holiday) objasnila je da gume i gumeni sastavi veoma variraju i da su napravljeni za specifične upotrebe, podloge, čak i temperature. Na primer, neke gume koje su dizajnirane kao izuzetno izdržljive možda neće dati osećaj mekoće i lakog upravljanja, a gume koje su napravljene da budu lake i brze možda neće biti toliko izdržljive. Pronaći pravi balans između izgleda gazećeg sloja i sastava gume može da učini vožnju drastično udobnijom te je zato bolje napraviti malo istraživanje pre kupovine.

Nijedna guma ne traje zauvek. Da bi se guma potrošila potrebno je dosta vožnje ali kilometraža nije jedina stvar koja može da “dokrajči” gumu. Suvo truljenje (kada guma izgleda suvo, izbledelo i napuklo) je čest problem i ne javlja se samo zbog starosti, kilometraže ili izlaganja sunčevoj svetlosti – problem nastaje i zbog uticaja ozona koji je naročito štetan za posebne gumene polimere. Kenda koristi specijalnu mašinu za izlaganje guma velikoj količini ozona kako bi se testirala njihova izdržljivost i time pronašao način da se one naprave što dugotrajnijim. Ove mašine se više koriste za automobilske gume koje imaju više direktnog kontakta sa ozonom na putu.

Testiranje biciklističkih guma je teško. Laboratorijsko testiranje nije u rangu sa stavovima i iskustvima vozača nakon upotrebe gume u realnim uslovima ali da bi testiranje bilo od koristi ono se mora ponavljati, a testovi moraju biti merljivi i sprovedeni u doslednim uslovima. Da bi održali doslednost testiranja, Kenda je napravila svoju sopstvenu test stazu u okviru svog centra za istraživanje i razvoj. Asfaltirana staza koja okružuje centar je napravljena tako da gura gume do krajnjih granica kako bi na pravi način i u situacijama što više nalik realnim uslovima bila testirana njihova izdržljivost. 

Dok spolja gledano ova staza deluje zabavno, inženjeri kažu da je nova test staza napravljena isključivo u naučne svrhe. Alan Klark (Alan Clark) stručni saradnik Kenda sektora za proizvodnju biciklističkih guma rekao je za portal Bicycling da kompanija Kenda razvijanje ove staze vidi kao vredan dodatak dosadašnjim test protokolima sa laboratorijskim mašinama i profesionalnim vozačima koje angažuju.

 

 

 

 

Izvor: bicycling.com / Kenda / Izabela Horvat
KOMENTARI
Da bi postaviti komentar morate biti prijavljeni na sistem