CycleOps Hammer Direct Drive trenažni bicikl
PowerTap, ogranak CycleOps-a već decenijama proizvodi trenažne bicikle kao i merače snage koji mere brzinu, rad srca, utrošenu snagu itd. Novi Hammer smart trenažni bicikl kombinuje obe tehnologije pa pored toga što meri utrošenu snagu može i da simulira otpor terena preko programa kao što su Zwift ili TrainerRoad.
„Direktan pogon“ radi tako što se sa bicikla skine zadnji točak i bicikl se direktno postavi na trenažer eliminušući pritom točak i gume iz jednačine. Prvi testovi su dali veoma dobre rezultate koji pariraju i konkurentnom Wahoo Kickr-u. Bilo da simulira vožnju po brdovitom terenu uz pomoć virtuelnog programa ili smanjuje i povećava određenu snagu sa intervalskim programom, Hammer bez poteškoća podešava vožnju koristeći elektromagnete i 10 kilograma težak zamajac.
Osnovne karakteristike
- Zamajac težine 10 kilograma sa programiranim elektormagnetnim otporom
- Pristup i slanje informacija putem Bluetooth i ANT+ tehnologije
- Na Hammer se mogu postaviti bicikli i sa lako skidajućim (quick-release) točkovima (na polugu) i sa standardnim osovinskim (thru-axle) točkovima
- Postolje za prednji točak kao zaštita za podlogu
- Ukupna težina 21,3 kilograma
- Preciznost u očitavanju podataka 1-2%
- Radi sa programima Zwift, TrainerRoad i instaliranim CycleOps VirtualTraining i drugim aplikacijama
Hammer se jako brzo prilagođava otporu po parametrima zadatim preko Zwift ili VirtulaTraining programa, ali i po intervalima koji se prethodno unose kroz program TrainerRoad. Kao i kod ostalih smart trenažera, dobra strana Hammera je u tome što, kada ga jednom povežete sa telefonom ili kompjuterom preko Bluetooth-a ili ANT+ i podesite po vašoj želji, možete se prepustiti vožnji sa uživanjem.
Prvi testovi sa Quark i Stages power meračima pokazali su da odstupanja nisu veća od dva procenta.
Ovaj trenažer dobro naleže na pod. Tu su i nožice koje su postavljene sa obe strane za veću ravnotežu i stabilnost. Za razliku od svog prethodnika, ovaj model je znatno niži tako da nema potrebe dodatno ga nivelisati. Ako ste za trening odabrali garažu, ne morate da postavljate i postolje za prednji točak, ali ako ste u stanu, na tepihu, postolje je neophodno.
Wahoo je otvorio tržište sa Kickr smart trenažerom, ali i Hammer i Kickr su i po ceni i po performansama skoro identični. Najuočljivija razlika je regulisanje otpora u određenom programu. U većini interaktivnih radnih okruženja, bez obzira da li je to Zwift ili TrainerRoad pokazuju se zadata snaga i snaga utrošena u datom momentu.
Kod Kickr-a kontrola otpora usmerena je ka zadatom utrošku snage i navodi korišćenje tako da se snaga uskladi po tim parametrima. Takođe, podaci o tačno utrošenoj snazi variraju i približno su isti programiranoj snazi. Na kraju vežbe se ipak dobijaju prilično ujednačeni rezultati. Kontrolisani otpor kod Hammer-a, sa druge strane, samo grubo odredi utrošak snage na 20w i onda je na vozaču da samostalno podešava napor kako bi dostigao zadate parametre. Vožnja više podseća na pravu vožnju napolju i deluje prirodnije, a i rezultati su više kao da ste vozili pravi bicikl, a ne trenažer.
Najveći nedostatak Kickr-a je u tome što kada prestanete da okrećete pedale u toku intervala, da biste povratili brzinu potrebno je da proizvedete 1500w snage dok je kod Hammera dovoljno samo da malo zapnete kako biste opet postigli željenu brzinu. Jedina zamerka Hammer-u je što i najmanji pad snage pri simulaciji oštrog uspona znači da će vaš avatar na ekranu stati iako niste izgubili na brzini pa treba opet ubrzati kako bi se avatar pokrenuo. Ne dešava se često i programska je greška ali ipak smeta.
Hammer je izuzetan smart trenažer koji se brzo i lako povezuje sa svim programima i aplikacijama namenjenim ovom tipu vežbanja. Podaci dobijeni posle vožnje, u odnosu na konkurenciju izgledaju manje precizni, ali je osećaj vožnje daleko prirodniji.
Ninoslav (Nion)
Sta nece da izmisli samo pare da ti uzmu :)