SCOTT Scale 20 / 2010

Scott Scale 20, XC trkačka mašina na testu
Četvrtak, 9. septembar 2010
SCOTT Scale 20 / 2010

Scot scale 20U eri ekspanzije FS bajkova i ramova, pogotovo na zapadnom tržistu, pomen klasicnog "tvrdog" rama kod nekih bajkera izaziva blagi podsmeh…ali ako se pri tom kaže scott scale – to vec izaziva dozu ozbiljnog poštovanja!

Ovog puta je na testu bio scott scale 20 – cetvrti po rangu odozgo ( ispred su scale ltd, rc i 10 ). Ovaj bicikl je namenjen prvenstveno za one kojima svaki sekund znaci mnogo – dakle za XC takmicare. Ultralak ram - a ujedno i cvrst sa odlicnim svojstvima upijanja vibracija ( SDS tehnologija ) je "srce" ovog bajka. Odraden u CR1 tehnologiji koja se cuva kao najstroža tajna, težine je ispod jednog kilograma. I kod ovog modela kablovi idu u ful sistemu – dakle ceo bužir od pocetka do kraja, što doprinosi dugotrajnijoj eksploataciji a ujedno i mnogo vecoj otpornosti na ekstremne uslove kada "gospodare" blato, voda, sneg…

fox scale scott fox scale scott fox scale scott scott scale 20Na ovom modelu prednji amortizer fe Fox – f-series 32 100RL – odlicna, kruta viljuška sa novim sistemom daljinskog lock-out-a koji je odraden u saradnji sa Shimano grupacijom i koji veoma dobro ergonomski "leži" na volanu – palcem se aktivira a kažiprstom deaktivira. Sistem lock-a je odlicno napravljen – naime iako je u zakljucanom modu, pri nailasku na neravnine, rupe i sl prepreke – momentalno se otkljucava i cim se prepreka savlada opet prelazi u zakljucan mod. Izuzetno lepo rešeno i veoma prekticno u vožnji. Od podešavanja tu je i rebound – koji se kod ovog novog sistema podešava odozgo -mali crveni krstic gde ulazi lock u viljušku. Ukoliko se u toku eksploatacije desi da recimo pukne sajla daljinskog zakljucavanja ili je potrebno zameniti iz nekog drugog razloga – Fox zahteva da se zamena radi isklljucivo u ovlašcenom servisu. Za ovu promenu je naravno potrebno otvaranje desnog štapa i sve što sledi uz to…ali kako se Fox viljuske i onako daju periodicno na servis – kada dodje vreme i za ovu operaciju – ukoliko nije hica, saceka se interval i sve zajedno odradi.

XT XT Mehanika je poverena Shimano-u i to XT seriji – pogon, šifteri, prednji, zadnji menjac ( shadow ), kaseta. U vožnji se XT vec pokazao i dokazao kao veoma kvalitetan proizvod, da napomenem i da shadow serija kada se lepo i precizno našteluje enormno brzo šifta kako na više tako i naniže, pa je ova serija stekla za kratko vreme veliki broj korisnika, a i sami proizvodaci na vecinu svojih modela stavljaju upravo ove zadnje menjace. S obzirom da licno volim menjace sa kracim kavezom – idealna kombinacija bi bila staviti XT 772 GS ili XTR 772 GS.

XTPrednji menjac je E tip varijanta pa iako to ovde s obzirom da je u pitanju karbon ima smisla, ovakav tip ( 770 E ) kao i njegov "brat" 770, imaju i svojih nedostataka, vrlo brzo dobiju luft, a kada se vozi po blatu i slicnim ekstremnim uslovima – pravi su "sakupljaci" svega što može da se nahvata ( što se može i videti na slici ). S obzirom da je kod ovog modela samo E tip u igri – upgrade na XTR E tip bi bilo rešenje da ovaj menjac potreje duže. Da se razumemo – i XT menja odlicno, ali ako govorimo o perfekcionizmu – to je to.


Avid je zadužen za kocenje i to elixir R sa karbonskom rucicom, prednjim rotorom 185mm i zadnjim 160mm. Kocenje sa ovim kocnicama je odlicno, snaga kocenja impozantna, za neciji ukus možda i previše impozantna, ali da koce – koce i to bogovski.
Tockovi DT Swiss XR 20 u kompletu sa DT super comp žicama sasvim korektno obavljaju svrhu za koju su i namenjeni.
Sticna, lula i volan su Scott brend, sedište selle italia SLR XP.

 

Avid Rocket Ron


Težina ovog primerka je sa kombinovanim SPD pedalama je 10,3 kg, ali može to da ide bez problema ispod 10 kg uz malo ulaganja – naravno, kome to znaci.
Vožnja ovog bajka predstavlja pravo uživanje – prosto klizi po podlozi i tera vas da date sve od sebe kako bi ga iskoristili do maksimuma, jer je jedini limit – vaša kondicija i veština savladivanja terena. Kada se srodite sa ovom mašinom – prosto cete želeti da svaki put idete još brže, još bolje, pri tom jureci i sustižuci one ispred…

 


Scale je uistinu brz, lak, sexy – sa perfektno uklopljenom kombinacijom boja i ako ga budete dobro pazili – uzvratice na najbolji nacin na terenu.
Sam osecaj u vožnji je odlican – ram je izuzetno cvrst i krut, pa oni koji sumnjaju u karbon, kod ovih modela ne moraju da brinu o tome. Uzbrdo je pravi gospodar situacije, u krivinama se odlicno ponaša, a nizbrdo zahvaljujuci i Fox-u i njegovom radu, ide onoliko brzo koliko ga vi pustite. Rocket Ron se odlicno pokazao u gotovo svim situacijama – ali kao i kod vecine guma, žitko blato koje se lepi na sve pa i na njih posle odredenog vremena uzima svoj danak, pa kada se kramponi prekriju klizavom braonkastom masom, a pri tom doda i lišce koje dodatno pravi stazu klizavijom nego što jeste – treba biti oprezan jer krece proklizavanje.
 

KOMENTARI
Da bi postaviti komentar morate biti prijavljeni na sistem