Predstavljamo Cross Bike

Posetili smo Cross Bike na sajmu automobila i motocikala u Beogradu.
Utorak, 24. mart 2015

Posetili smo štand Cross Bike na sajmu automobila i motocikala u Beogradu koji se održava od 20. do 29. marta 2015 te ćemo pokušati da vam prenesemo deo atmosfere i predstavimo ovaj brend koji je dostupan na našem tržištu poslednjih nekoliko godina.

Cross Bike je Bugarska kompanija osnovana 1995. godine. Sa preko 450 kvalifikovanih profesionalaca – svako u svom segmentu, kao i sa timom dizajnera kojima je prioritet da svake sezone smisle i naprave modele koji će nanovo zainteresovati tržište dvotočkaša, ova kompanija polako ali sigurno gradi svoje ime i imidž na terenu oštre konkurencije. Sa dve fabrike i velikim magacinskim prostorima, ova kompanija godišnje proizvede oko 250.000 bicikala, koji u 98% od ukupnog broja odlaze na tržišta zapadne Evrope.

Od junior varijanti, preko MTB bicikala standarda 26”, 27.5”, 29” pa do urban, siti, treking modela, ova kompanija takođe radi uslužno i proizvodi i za mnoge čuvene svetske brendove kao što su Scott, Batavus, Hercules i drugi. Komponente koje se ugrađuju u njihove bicikle su od poznatih svetskih proizvođača kao što su Shimano, Sram, Suntour, Sschwalbe, Kinesis, Kenda, Tektro, Magura, Selle Italia, Sks, itd.

Romero 26"

GRX 8M 29"

Fusion Man 27,5"

Big Foot 29"

Elegra E-Bike, Shimano Steps

Ono osnovno, ramovi, su od aluminijuma, proizvedeni u sopstvenim pogonima a završni proces, farbanje, se takođe odigrava na istom mestu i to sve u uklopljenim bojama kako bi svaki bicikl izgledao kao malo umetničko delo. Od 2013. godine Cross ima i svog predstavnika u Srbiji – tačnije u Zaječaru i to pod istim imenom – Cross Bike, a poverena im je distribucija i organizacija promocije i prodaje ovog brenda na teritoriji bivše Jugoslavije, što u ovom trenutku podrazumeva Hrvatsku, Bosnu i Hercegovinu, Crnu Goru, u perspektivi Makedoniju i naravno Srbiju. U Beogradu, neki od Crossovih dilera su Bikeland, Probike, Beosport, ali ih naravno ima i u drugim gradovima Srbije. Veleprodaje se nalaze u Nišu, Beogradu i Šidu.

Najprodavaniji im je kako sami kažu model "ROMERO" – 26” sa V-brake kočnicama i konkurentnom cenom od 26.999,00 Din. Pored njega, tu je i GRX 8M – u varijanti 29” sa 24 brzine i mehaničkim disk kočnicama, kao i FUSION MAN u veoma interesantnoj 27,5" verziji rama i točkova koja je meni lično najbolja opcija posle 26”. Inače, Cross kompanija prednjači u verzijama bicikala u 27,5 inča jer su očigledno prepoznali buduću dominantnu veličinu u MTB sportu.

U 2015. godini spremaju se i nove linije i to FUSION muška i ženska varijanta u dve opcije – hidraulika/Shimano Alivio i V-brake/Shimano Acera.

Trenutno najbolji MTB model je “BIG FOOT” u izvedbi 29” i dvostruko tanjenim cevima rama, sa RockShox FS 30 vilom, Shimano XT zadnjim menjačem i Deore ostalom mehanikom kao i hidraulikom.

Da napomenemo da ova kompanija pravi i E-bike sa Shimano Steps sistemom. Sistem ima tri režima rada: eko, normalni i visoki, i respektivne pređene distance od 125km, 85km i 60km. Baterija ima kapacitet 418Wh, (36V, 11.6Ah), potpuno punjenje za 4 sata, garantovanih 1000 ciklusa, a i sa led svetlom obezbeđuje više od 250Wh. Shimano Steps funkcioniše besprekorno na temperaturama u opsegu od -10 do +50 stepeni celzijusa pružajući mogućnost za celogodišnju eksploataciju bicikla u različitim vremenskim uslovima.

Uloga u takmičarskom MTBu u Srbiji

Da polako krenemo i sa drugom stranom Cross kompanije – onom humanom.

Milan Nešić član MTB kluba Orlovac Crna Trava, počeo je aktivnije da se bavi biciklizmom 2005. godine, a da se takmiči 2007. na Caribrodskom maratonu pobedivši u Hobby Fun kategoriji. Od 2008. godine ima niz uspeha a 2014. godine prelazi u elitu. Elita mu nije donela više medalja, ređajući 11, 8, 7 mesta na trkama za Ligu Srbije. "Prvo fakultet, treniraćemo na leto", kaže Milan, što se i obestinilo pobedivši na 24h Koprena, kružnoj trci sa više od 32km i 1376m uspona u svakom od ukupno šest krugova.

Kada smo kod 24h Koprena – Milan priča:

“Početak trke, kiša duž celog prvog uspona, zakasnio dva minuta na start, ali krenuo bez žurbe, usput prestigao sve ljude sem glavnog konkurenta, Đurovića...klizav spust, nadoknadio dosta vremena...Pocepana guma, izgubio desetak minuta i posle prvog kruga kasnio 25min. Polako grickao prednost i u trećem krugu na usponu sustigao konkurenta. Dobra taktika u kojoj mi je pomogao otac, promena bicikla u drugoj polovini trećeg kruga, dok se moj sredi, proveri i pripremi za noć uštedela je dosta vremena... Male pauze, koncentrisana vožnja bili su na mojoj strani, ali mala kriza i namerno spuštanje tempa u četvrtom krugu dovela je do zaostatka od nekih desetak minuta na kraju drugog uspona. Još jednom, strmoglavi spust dug 2km na kraju kruga, po stenama, kamenju, kroz potok, po dropovima i sve to oko ponoći bio je moj spasitelj (na trci za ligu Srbije za ceo spust bi važile tri strelice, sve vreme ). Još jednom sam sustigao protivnika, i prvi krenuo u peti krug, odmah, oporavljen. Od tada je prednost samo rasla, na kraju petog je iznosila pola sata, a ja sam se osećao sve bolje. Na polovini šestog kruga (koji sam izvezao najbrže) sam dobio informaciju da sam sam u tom krugu i da mogu da usporim... Vozio sam ga pola sata duže i uživao u jutru i lepotama Stare Planine. Ispraćen aplauzima od ulaska u selo do cilja...u pola 9 ujutru, posle 22,5 sati vožnje...i nije bilo potrebe nastaviti, pobedio sam, popeo sam se na Mont Everest i spustio.”

E sada – kada se spoje prvi deo priče sa ovim drugim delom – dobije se odličan MTB XC trkački bicikl kojim je sponzorisan takođe odličan i ambiciozni MTB takmičar. Naravno sve uz umešnu i odgovornu dirigentsku palicu Nikolić Dragana – Gaše –  glavnog pokretača MTB sporta u Crnoj Travi i okolini.

Milan vozi bicikl Cross Traction G27, 29", tripple buffered (trostruko tanjene cevi) sa Shimano XTR opremom, Rock Shox Reba RL 2014 vilom, DT Swiss točkovima.

Sama geometrija Cross Traction G27 rama je orijentisana na takmičarski XC sa agresivnom linijom i uglom gornje cevi koji omogućava vozaču optimalnu poziciju bilo da se radi o deonicama uspona ili spusta. Dakle – veoma respektabilna trkačka mašina, koja je spremna da sve izazove koje joj raznoliki tereni i uslovi mogu pružiti izdrži. Milanu želimo još puno prvih mesta i medalja u ovom divnom sportu, a Cross kompaniji svaka čast na ovom lepom gestu.

Da napomenemo da Cross tokom trajanja sajma automobila i motocikala (20-29 mart '15)  daje popuste od 10% na sve modele.

Fotografije sa sajma

O AUTORU

Miša ( misaxtr ) Jovanović

Miomir Jovanović, među bajkerima poznatiji i kao mišaxtr, interesovanje prema planinskom biciklizmu gaji već više od dvadeset godina. MTB tehnikalije poznaje do najsitnijih detalja. Diše na dva točka a svaki trenutak slobodnog vremena daće za jednu dobru ofroud vožnju.