Pazi lomljivo! Lažno pakovanje zarad smanjenja oštećenja u transportu
Start-up kompanije su osetljive, a u slučaju ove holandske kompanije osetljivi su i bicikli koje proizvode. Po ceni od 3.000 američkih dolara po komadu, kompanija VanMoof bila je na velikom gubitku zbog oštećenja nastalih prilikom transporta robe kupcima, zato su odlučili da promene strategiju pakovanja. Prvo što bi iko pomislio da bi moglo da bude rešenje jesu čvršće kutije ili jača izolacija robe, ali VanMoof je došao do mnogo elegantnijeg, a jeftinijeg rešenja.
“Zapitali smo se, šta Amerikanci zaista jako vole? Šta bi nateralo kurire da budu pažljiviji prilikom baratanja sa paketima? Tada smo se setili televizora sa ravnim ekranom, jer su naše kutije istog oblika i veličine kao i veliki, skupi flat screen televizori,” rekao je Taco Carlier, ko-osnivač kompanije VanMoof.
Ponekad najneobičnije ideje izrode najbolje rezultate. Otkada su uveli novo pakovanje prošle godine, kompanija je primetila da je procenat oštećenja njihovih isporuka opao za 80 odsto. Čak i sa novom ambalažom na kutijama, proizvođač je uspeo da zadrži transparentnost sadržaja. Kuriri ali i kupci imali su pozitivne reakcije na ovu ideju.
Iako se kaže da je svaki publicitet dobar publicitet, Carlier je zabrinut zbog ove novonastale pažnje koja je pogodila firmu. “Pokušali smo da ovo ostane tajna koliko god smo dugo mogli, sve dok novinar iz Nju Jorka nije objavio post na Tviteru i razotkrio našu tajnu celom svetu.” Uprkos izveštavanju o ovom neobičnom potezu, nije se dogodio porast oštećenja paketa i robe prilikom transporta. Jedino čemu se nadaju jeste da drugi neće preuzeti tu ideju, jer što više kompanija uradi isto, manje će stvar biti efikasna.