Globalna kritika brenda Pinarello zbog starosnih i seksističkih reklama

Vodeći proizvođač bicikala, italijanski Pinarello, suočava se sa optužbama za seksizam u svojim reklamama na društvenim mrežama.
Četvrtak, 30. novembar 2017
Globalna kritika brenda Pinarello zbog starosnih i seksističkih reklama

Pinarello, brend koji obezbeđuju bicikle za Sky tim, nedavno je objavio reklamu za njihov električni bicikl koja je izazvalu pravu lavinu reakcija. Kompanija je navela da je ovaj e-bicikl namenjen vikend vozačima i ženama koje žele da lako i jednostavno prate muški ritam. Italijanska bici kompanija je objavila seriju postova na njihovom Instagram nalogu promovišući novi električni model.

Prva reklama je prikazala ženu koja govori kako je želela da vozi bicikl sa svojim momkom, ali joj je delovalo nemoguće da ga prati u vožnji. U drugoj reklami prikazan je čovek od 55 godina koji govori kako nema vremena da vežba, ali ne želi da propusti nedeljnu vožnju sa prijateljima. Obe reklame su izazvale bujicu kritika i žalbi od strane biciklista na društvenim mrežama, uključujući i hešteg #pinarellNO. Kompanija je nakon ove reakcije povukla reklame, ali su se kritike nastavile.

Sara Konoli (Sarah Connolly) novinarka specijalizovana za ženski biciklizam rekla je za BBC da su ovi Instagram postovi samo nastavak depresivno dugog niza reklama koje prikazuju biciklizam kao muški sport. “Viđali smo reklame namenjene muškim biciklistima koje prikazuju obnažene žene, žene kao seksualne objekte, tako da generalno gledano ovi postovi nisu toliko nečuveni. Ipak mislim da je depresivno da u 2017. godini vodimo ovakve razgovore.”

Ovo nije prvi put da je seksizam u biciklizmu došao do glavnih naslova u medijima. Slovački biciklista i trenutni šampion drumskog biciklizma Piter Segan (Peter Sagan) je 2013. godine morao javno da se izvini što je uštinuo hostesu za zadnjicu na kraju trke Tour of Flanders. U junu ove godine belgijski trkač Jan Bejklents (Jan Bakelants) je uputio javno izvinjenje zbog svoje izjave da “putuje sa pakovanjem kondoma jer se nikad ne zna gde su te podium devojke bile.”

Pinarello je uputio izvinjenje javnosti nakon izazvane negativne reakcije. U njihovom zvaničnom saopštenju se navodi da reklame nisu uspele da prikažu raznolikost i jednakost, osobine koje su temelj ovog brenda.

Pinarello-contraversy

KOMENTARI
Da bi postaviti komentar morate biti prijavljeni na sistem