SRAM Red 2008
Posle Force serije, SRAM je za 2008 pripremio top end drumašku seriju RED. Pravljena za one kojima novac ništa ne znači, težina komponenti mnogo, a prestiž još više. Cena će kompletnom setu biti oko 2000 usd, a evo gramaže:
kočnice 265 gr
kaseta 155 gr
lanac 265 gr
pogon 660 gr
GXP sa keramičkim lagerima 98 gr
prednji menjač 58 gr
zadnji menjač 153 gr
ručice kočnica/šifteri 290 gr
Dakle, same cifre govore sve, a evo i sta je sve ovde implementirano i odrađeno:
Kod kočnica/šiftera konačno može da se radi mikropšodešavanje prednjeg menjača.
Dalje, implementirana je " zero loss " tehnologija, u prevodu trenutno reagovanje sajle na pokret šiftera i momentalna promena brzine. Kablovi ovde mogu da se postave bilo sa unutrašnje ili spoljašnje strane, što omogućeva da se isti provedu u najboljoj i najidealnijoj ruti, što je osnova dobrog i preciznog šiftanja. Podešavanje hvata ručica je sledeća opcija koja je uvedena u ovoj seriji.
Sledeća stvar o kojoj se pričalo i pričalo je nova kaseta. Izrađena je u " powerdome" tehnologiji, a ovo znači da je 8 top zupčanika odrađeno u CNC tehnologiji iz JEDNOG dela cr-mo čelika. Posle obrade, dolazi finiš od nkla, koji daje dodatnu čvrstinu. Ako se pitate koliku - sram je na testiranjima utvrdio da ovakav postupak daje čak 35% veću čvrstinu od titanijuma. Dalje, sama činjenica da 8 lančanika nemaju nikakve prstenove, nitne ili šrafove, već da su iz jednog dela, dovodi do toga da je ovo najčvršća i najkompaktnija kaseta na tržištu. OG tehnologija koja je ovde primenjena služi za lako i precizno šiftanje, a odlika joj je što je odmah primetno da kod ove tehnologije 1 zub fali na 5 top lančanika.
Što se tiče zadnjeg menjača, on je dobio manju gramažu, kavez od karbona, unutrasnju "kariku" koja je sad umesto od magnezijuma takođe od karbona, puliji su sada u black box keramičkomizdanju, a opruga je titanijumska.
Pogon - sam izgled je priča za sebe. Redizajnirani lančanici su sada neuporedivo čvršći, pa tako sada snaga koja se uoptrebi ide direkno na brzinu, a ne na uvijanje komponente. Dalje, lageri su i ovde promenjeni u keramičke, što im daje daleko duži periog upotrebe od standardnih. Kurble su takođe redizajnirane, tako da sada imaju niži profil, pa samim tim i manji tzv "Q" faktor a veću čvrstinu. Naravno, i ovde je izrada od alu spajdera i ful alu kurbli prisutna i to iz jednog dela.
Kočnice su još više obrađene da bi bile lakše, ali ne nauštrb sigurnosti, čvrstine i snage kočenja. Karakteriše ih laka montaža i štelovanje.
Prednji menjač je pretrpeo dosta izmena, a najbitnija je mikro podešavanje i kod velike i kod male šajbne. Druga novina je titanijumski kavez koji omogućava da gramaža i kod ovog dela ide dole, a čvrstina gore!
Dakle, SRAM je u drumaškom svetu postao uz Record i Dura-ace lider što se transmisije tiče, a bogami i šire.