Rock Shox Boxxer 2010
Iako je model za 2010 godinu, novi Boxxer je predstavljen nedavno na sajmu Eurobike u Nemackoj ali u slobodnoj prodaji se ocekuje tek na prolece 2009 godine. Kako je i ocekivano amortizeri su laksi, cvrsci i sa novim grafickim dizajnom.
Spoljno najdrasticniju promenu su pretrpeli teleskopi amortizera koji sada dolaze u varijanti od 35mm(stari je 32mm). To normalno pridonosi da se dobije veca cvrstoca no i da se smanji sama tezina amortizera. Sama osovina amortizera je takodje sa smanjenom tezinom od 28 grama za razliku od prethodne varijante. Unutrasnjost amortizera je takodje promenjena i u tezini doprinose novi delici koji su izradjeni od aluminiuma. Hod amortizera ostaje na 203mm ali promenu je pretrpeo i deo amortizera gde se montira kocnica. Od starog IS standarda prelazi se na Post Mount. I to direktno 203mm rotor. Dizajneri u Rock Shox su se potrudili da graficki novi Boxxer bude perfektan. Otisli su cak do tamo da je pola imena ispisano na teleskope a polovina na nogicama amortizera. Druga graficka novost na amortizeru je nacrtani SAG na teleskopima. Boje u kojima ce ovaj proizvod da se prodaje su bela, crna i crvena. Ima ih tri modela, odnosno vec dobro poznatih World Cup, Team i Race. Evo i njihove razlike.
Boxxer World Cup: To je najskuplja i istovremeno najlaksa modifikacija amortizera. Kao i dosad opruga je Solo Air, ali razlika na prosle modele je sto sada moze da se kontrolise kapacitet vazdusne komore cime se regulise progresija amortizera, odnosno nedozvoljava se viljusci da ''zazvoni''. Druga novina za Boxxere je ugradjenje Mission Control DH u desni telekop koji omogucava vozacu da regulise kompresiju pri maloj brzini i pri velikoj brzini kretanja. To daje vise mogucnosti ljudima koji znaju sta traze od svog amortizera i bajka. Tezina World Cup serije je 2750 grama
Boxxer Team: Ista amortizacija kao i kod World Cup-a ali opruga je ovde feder. I tezina je malo veca ali ipak nije presla 3 kg, stala je na svega 2950gr. I ovde ima novina koja se zove Drop Stop koja je u principu elastomer MCU ugradn u unutrsnjost federa i koji malo oteznjava ''zvonenje'' amortizera.
Boxxer Race: Najslabija varijanta DH amortizera koja je takodje na federu,dolazi sa Motion Control IS na sebi, za razliku od velike brace koji imaju Mission Control DH. Tezina mu je 2950 grama.
Pored ugradnje Mission Control DH druga bitna novina za World Cup i Team modele je podesavanje rebound-a za Beginning and Ending Stroke. Sta je to pitali bi svi. Ending stroke rebound je namesten fabricki unutra i nemoze da se podesava ali zato sve opcije podesavanja padaju na Beginning stroke rebound. To je podesavanje kojom brzinom ce se amortizer vratiti u full travel poziciju posle velike kompresije. Ko je vozio bilo kakav spust osetio je sta je velika kompresija na amortizeru.
pise: arioth
Sada malo uzivajte u slike:
Boris M. (kibopro)
kolko bre kosta ovo, i jel ga ima u srbiji i gde ima da se kupi?
Nikola J. (Ciklo)
Poz, tekst datira iz 2008. godine