Merida 96 - nova XC race mašinerija
Merida - jedan od giganata u proizvodnji bicikala, za sledeću sezonu je pripremio novo "oružje" za top race takmičare - najnoviji XC fullsus pod nazivom "ninety six", sa hodom zadnjeg amotrizera od 96 mm, naravno "karboniziranog" od glave do pete i sa težinom od 1,9 kg sa sve zadnjim amortizerom DT Swiss XR carbon modelom i daljinskim lock-out-om.
Sam ram je kombinatorika monocoque tehnologije i tzv. "tube to tube" konstrukcije sa već kompresovanim i pripremljenim karbonskim cevima, izvedenih u patentiranoj "Nano-Matrix" tehnologiji, za koju tvrde da daje čak 40% veću čvrstinu od standardnih varijanti obrade karbona. Zadnje vešanje je napravljeno na prostoj onovi - single pivot dizajnu, za čvrstinu i izdržljivost rama, dakle bez nepotrebnih poluga i sl, koje u XC vožnji i nemaju neku veliku ulogu. Link sa suspenzijom je rađen u CNC varijanti, ali je u veoma skorom periodu izrada i ovog dela od karbona.
Težina rama je bila samo jedan od imperativa, kako kažu čvrstina rama kod pogona, zadnjeg menjača i prednjeg "trougla" je bio i najvažniji faktor u izradi ovog novog modela, a cifra od 25% u pojačanoj čvrstoći ovakve konstrukcije dovoljno govori. I u ovom modelu, dizajniranje cevi - a la nekadasnji "shotgun" sistem igra jednu od vanih uloga. Kod "96" su napravljene tako da praktično unutar rama formiraju 2 komore, što za posledicu ima već pomenutu veću čvrstinu.
Od stale opreme, tu je već standardna kombinacija top komponenti SRAM-FSA-DT SWISS-MANITOU, sa R7 MRD karbonskom prototip viljuškom sa 80 mm hoda. Težina kompletnog bajka sa Race opremom je oko 9 kg, što deluje impozantno za fullsus bajk koji ne služi samo za weight weenies slikanje, već i za konstantno izlaganje XC izazovima na terenu.
A evo kako i izgleda novo "race grlo"...
pise: misaxtr