Magura 2007
Nedelja, 4. jun 2006
Magura je krenula trendom ostalih velikih proizvodjaca biciklisticke ( u ovom slucaju MTB ) opreme i izbacila sta ce 2007 godina doneti iz njihove produkcije na trziste. Da krenemo od kocnica:
Model Louise je poboljsana i sada ima radijalni glavni cilindar sa integrisanim rezervoarom. Karbonski poklopac rezervoara i rucica daju “smek” novih materijala implementiranih u MTB industriju. Crveno dugme je tzv. BAT – fino podesavanje kada ce rucica ostvariti kontakt za glavnim cilindrom. Ovo je zgodna funkcija, pogotovu za one sa manjim sakama. Novi rotor, tzv. “venti disc” osim sto lepo izgleda, ima i za posledicu smanjenje zagrevanja kocione povrsine, pogotovu na dugim spustevima.
Marta SL, sledeca disk kocnica ovog proizvodjaca, sa tezinom od svega 323 grama ukljucujuci i rotor, pretenduje da postane “kraljica” XC biciklista! U crnoj, sivoj i zlatnoj boji, dolazi sa karbonskim rucicama i automatskim podesavanjem pri trosenju plocica. Kocnice su “ready to use” sto ce reci samo se izvade iz kutije i montiraju na bicikl – i to je to.
Sto se tice 2007 Magura amortizera, oni su potpuno novi. Odmah da napomenemo da su svi amortizeri predvidjeni i sertifikovani za koriscenje i vecih rotora – do 210 mm. Predjasnje serije su koristile Albert Plus sistem kompresije sa individualnim podesavanjem low i high-speed damping-a. I kod nekih 2007 modela ce biti ovaj sistem - Albert Select, ali je stelujuci sa samo jednim dugmetom.
Najupadljiviji detalj je svakako “Dual Arch” Dizajn, sto znaci da ima dupli “most” izmedju slajdera – i sa prednje i sa zadnje strane. Pored izgleda koji je jedinstven, ovo tehnicko resenje pruza i impresivnu cvrstinu samog amortizera.
Novi amortizeri su imenom: Wotan; Laurin; Menja; Odur.
2007 Wotan amortizer, je naslednik predjasnjeg Thor . Kruna je od termicki obradjenog 6082-T6 aluminiuma i ima integrisane rupe za kablove za daljinsku komandu Albert Select platforme i “on-the-fly” podesavanje hoda. Nogice su 36mm u precniku. Kacenje tocka je u sistemu SRAM's Maxle QR through-axle. Wotan je vazdusna viljuska i ima hod od 120 – 160mm. Tezina ove viljuske je 2.4kg
Sledeca na redu je Laurin, All-Mountain amortizer. Amortizer za voznju po ceo dan/enduro/maraton nacin voznje. Laurin ima 32mm precnik nogica, Albert Select platformu, Dual Arch Dizajn slajdere, korozione protektore na disc nosacima. Bice u 3 varijante hoda - 130, 100 ili 85mm – vazdusna opruga i sa tezinom od 1.7kg
Menja - vazdusna viljuska je strukturno kao i Laurin. Dodatna opcija kod nje je Dinamicki Lockout Sistem koji zakljucava viljusku i kada je u sabijenom polozaju, da bi se tezina jos bolje rasporedila pri usponima.
Odur je amortizer sa celicnom oprugom i sa Dinamickim Lockout - om, Dual Arch Dizajnom, hodom od 100 ili 85mm i tezinom od1.98kg.
Da napomenemo jos i zadnji amortizer – Hugin – Magurin jedini zadnji amortizer za 2007 gdinu. Imace auto podesavajuci negativni pritisak, elastomere za izbegavanje bottom-out efekta, podesavanje rebound-a, kompresije. Tezina 255 grama.
Svi amortizeri imaju aluminijumske podesivace, dakle, nema plasticnih “dugmica”.
Primecuje se da Magura nije isla na skidanje tezine i tzv. “brijanje” delova amortizera, pa ce to imati za posledicu da ce vrhunski takmicari i dalje voziti Manitou, Rockshox i sl. lake viljuske, ali za onog ko hoce kvalitet i izdrzljivost uz minimalno odrzavanje – MAGURA je pravi izbor!
Tema na Forumu
Model Louise je poboljsana i sada ima radijalni glavni cilindar sa integrisanim rezervoarom. Karbonski poklopac rezervoara i rucica daju “smek” novih materijala implementiranih u MTB industriju. Crveno dugme je tzv. BAT – fino podesavanje kada ce rucica ostvariti kontakt za glavnim cilindrom. Ovo je zgodna funkcija, pogotovu za one sa manjim sakama. Novi rotor, tzv. “venti disc” osim sto lepo izgleda, ima i za posledicu smanjenje zagrevanja kocione povrsine, pogotovu na dugim spustevima.
Marta SL, sledeca disk kocnica ovog proizvodjaca, sa tezinom od svega 323 grama ukljucujuci i rotor, pretenduje da postane “kraljica” XC biciklista! U crnoj, sivoj i zlatnoj boji, dolazi sa karbonskim rucicama i automatskim podesavanjem pri trosenju plocica. Kocnice su “ready to use” sto ce reci samo se izvade iz kutije i montiraju na bicikl – i to je to.
Sto se tice 2007 Magura amortizera, oni su potpuno novi. Odmah da napomenemo da su svi amortizeri predvidjeni i sertifikovani za koriscenje i vecih rotora – do 210 mm. Predjasnje serije su koristile Albert Plus sistem kompresije sa individualnim podesavanjem low i high-speed damping-a. I kod nekih 2007 modela ce biti ovaj sistem - Albert Select, ali je stelujuci sa samo jednim dugmetom.
Najupadljiviji detalj je svakako “Dual Arch” Dizajn, sto znaci da ima dupli “most” izmedju slajdera – i sa prednje i sa zadnje strane. Pored izgleda koji je jedinstven, ovo tehnicko resenje pruza i impresivnu cvrstinu samog amortizera.
Novi amortizeri su imenom: Wotan; Laurin; Menja; Odur.
2007 Wotan amortizer, je naslednik predjasnjeg Thor . Kruna je od termicki obradjenog 6082-T6 aluminiuma i ima integrisane rupe za kablove za daljinsku komandu Albert Select platforme i “on-the-fly” podesavanje hoda. Nogice su 36mm u precniku. Kacenje tocka je u sistemu SRAM's Maxle QR through-axle. Wotan je vazdusna viljuska i ima hod od 120 – 160mm. Tezina ove viljuske je 2.4kg
Sledeca na redu je Laurin, All-Mountain amortizer. Amortizer za voznju po ceo dan/enduro/maraton nacin voznje. Laurin ima 32mm precnik nogica, Albert Select platformu, Dual Arch Dizajn slajdere, korozione protektore na disc nosacima. Bice u 3 varijante hoda - 130, 100 ili 85mm – vazdusna opruga i sa tezinom od 1.7kg
Menja - vazdusna viljuska je strukturno kao i Laurin. Dodatna opcija kod nje je Dinamicki Lockout Sistem koji zakljucava viljusku i kada je u sabijenom polozaju, da bi se tezina jos bolje rasporedila pri usponima.
Odur je amortizer sa celicnom oprugom i sa Dinamickim Lockout - om, Dual Arch Dizajnom, hodom od 100 ili 85mm i tezinom od1.98kg.
Da napomenemo jos i zadnji amortizer – Hugin – Magurin jedini zadnji amortizer za 2007 gdinu. Imace auto podesavajuci negativni pritisak, elastomere za izbegavanje bottom-out efekta, podesavanje rebound-a, kompresije. Tezina 255 grama.
Svi amortizeri imaju aluminijumske podesivace, dakle, nema plasticnih “dugmica”.
Primecuje se da Magura nije isla na skidanje tezine i tzv. “brijanje” delova amortizera, pa ce to imati za posledicu da ce vrhunski takmicari i dalje voziti Manitou, Rockshox i sl. lake viljuske, ali za onog ko hoce kvalitet i izdrzljivost uz minimalno odrzavanje – MAGURA je pravi izbor!
Tema na Forumu
pise: misaxtr