FOX 2009

Petak, 2. maj 2008
FOX 2009 Ova godina se tek zahuktava u smislu MTB-a, a vec se uveliko nizu noviteti za 2009.
Evo nesto novo i od FOX-a. Ono sto je kod njih najprimetnije je da od sledece sezone nude kod svojih „32“mm modela i opciju „15QR“ – novitet koji gura Shimano, a vezan je za osovinu tockova. Iako ne namerava da napusti vec ustaljen 20mm standard, ovo je vec pomak, koji najavljuje jos jednu bitku za trziste – naime i RockShox je izbacio svoju „lite“ varijantu 20mm sistema nazvanu „Maxle lite“.

Oba sistema „gadjaju“ istu grupaciju vozaca – XC i all mountain koji traze vecu cvrstinu i preciznost u upravljanju i kontrolisanju prednjeg dela bajka, a hoce u isto vreme i da to ne bude teska kategorija – kao vec postojeci 20mm sistem. Shimano je vec izbacio i tockove i nable u ovom novom sistemu, koji u disk varijanti zadrzava vec odomaceni center lock sistem.

Oni koji su imali priliku da voze 15QR i uporede ga sa klasicnim 9mm QR kazu da se oseca poboljsanje u preciznosti kontrole volana, pogotovu u tehnicki zahtevnim deonicama.
Da se vratimo i na same viljuske – 09 modeli dobijaju drugaciju krunu u stapove, pri tom gube 20-70 gr, a dobijaju na cvrstoci, koja je kako kazu bolja od 08 modela. I 140mm viljuske takodje dobijaju laksu „sasiju“. Fox-ov „bum“ F29 dobija jos jedan model sa hodom od 120mm, kao i modeli RL serije. Posle niza godina, Fox je najzad resio da svojim potrosacima ponudi i opciju daljinskog lock-out-a. Konstrukcija obecava lakko rukovanje, a dobra stvar je da se isti moze implementirati i u sadasnje modele koji imaju lock na samoj kruni viljuske. Tezina mehanizma je 90 gr.

I zadnji amortizeri bivaju redizajnirani, kao DHX, sa izmenjenim preklopnikom za pro pedal, kao i ventilom za pumpanje. Cuveni RP23 dobija unutrasnje poboljsanje za precizniji rad i bolji rebound.
Fox je takodje poslusao „glas javnosti“ i svoj TALAS sistem – podesavanje visine hoda amortizera poboljsao u odnosu na ranije modele koji nisu imali bas dobre karakteristike u samom radu. Ovaj sistem je sada kompletno redizajniran, sa boljim zaptivacima koij daju mnogo lepsi osecaj u radu, poboljsanim dhtunzima samog poklopca, a samo pokretanje dugmeta za kontrolu hoda je znatno olaksano u odnosu na prethodne modele. Kao i kod lock-a, ovaj nov sistem se moze implementirati i na starije modele koji ga imaju, pa je to odlican upgrade za sve one koji su sa ovim imali probleme.

„teze“ serije amortizera – 36 i 40mm varijante ( debljina stapova ), takodje dobijaju nov tzv. FIT kertridz sistem, sa boljom kontrolom kompresije, opboljsanom bottom-out otpornoscu, boljim podesavanjem brzine hoda i vracanja, kao i nove zaptivace, radi izdrzljivosti.

Tema na Forumu

KOMENTARI
Da bi postaviti komentar morate biti prijavljeni na sistem