Bengal HELIX 1.0 hidraulicne kocnice
Nedelja, 25. novembar 2007
Evo jos jednog prikaza, takor eci prve Evropske premijere – jer se ovaj proizvod jos nije na starom kontinentu pojavio, ali u USA je vec poznat. Rec je o kompaniji Bengal Performance. Postoje od 1997. Godine, a vec vise godina oni proizvode mehanicke diskove, i ostale delove vezane za ovaj tip kocnica. Od ove sezone imaju i hidraulicne disk kocnice HELIX 1.0. Upravo ce ovde o njima biti reci.
Dakle da krenemo:
U kljestima se krije dvostruko aktiviranje colindara za jednako i kako ga zovu “ Peak stopping Power “, sa patentiranim “aorta” ventilom koji moze da rotira 360 stepeni, laka instalacija, DOT 4 ulje koje ima vecu toleranciju na toplotu i hladnocu od mineralnog. Postoji opcija rucice za 2 ili 3 prsta, imaju 360 stepeni rotirajuci rezervoar za ulje, pa je tako i montaza olaksana i nije bitan tip siftera koji se koriste – uklapa se u sve kombinacije. Montiranje paknova je izuzetno lako – magnetni sistem, dakle nema srafljenja, odbojnika i sl. Naravno, u pitanju je samostelujuci sistem. Kljesta su primarno uradjena za Post Mount sistem, ali se u sistemu dobijaju naravno i adapteri za IS2000. Montaza je izuzetno laka, zahvaljujuci toleranciji koju nosaci kljesta imaju i po horizontali i po uglu, tako da pasu na sve kombinacije. Montaza rucica je takodje olaksana zahvaljujuci selni iz 2 dela – kao i kod Avid-a, pa se ne moraju skidati rukohvati, rogovi, sifteri…
Sto se rotora tice, uz njih ide “wavy” rotor, dakle talasastog oblika, sa WT tehnologijom ( vertikalnom tolerancijom vibracije ), odlicnom otpornoscu na pregrevanje, izbusen radi obezbedjenja max. hladjenja i sa Anti-lock osobinom kod kocenja. Radi se u velicinama 140, 160, 180 i 203mm
Samo odrzavanje ne zahteva previse “nege” – drzati cisto rotore i kljesta i sluzice dugo. Ukoliko je potrebno promeniti ulje ili ispustiti eventualni vazduh u sistemu – resenje koje je ovde primenjeno je originalno: zarotira se rezervoar tako da mu sira strane ide nadole, odvrne se mali sraf i spricom dodaje ulje – dakle nema petljanja sa poklopcima, semerinzima i sl. Delovima. Efektno resenje za maksimalno olaksanje odrzavanja.
CNC obrada je i ovde prisutna, nerdjajuci “hardver” i laserski utisnuti serijski brojevi.
Tezina ovih komponenti je: Kljesta 120 gr, rucice 160 gr, Rotor 138 gr./160 mm
Namena visestruka – od XC-a, preko Maratona, Freeride-a pa do DH.
Ovo je bilo o karakteristikama, a kako sve ovo izgleda u praksi:
Da pocnemo od same montaze – kako je i opisano – tako je i uradjeno. Laka montaza kljesta su se pokazala bas tako i u praksi – postave se kljesta, doregnu srafovi, stisne kocnica, zategnu srafovi – i to je to. Montaza rucice je takodje jednostavna za izvedbu, a rotirajuci rezervoar bas ima i ulogu koja je i pomenuta – da se uklopi u svaki sistem na volanu. Pomeranje same rucice t.j. njene udaljenosti od volana regulise se imbusom od 2 mm u samom njenom korenu.
Sam hod rucice ima dobar otpor, dakle nije mekan ili nedefinisan, precizan je i sila kocenja lepo moze da se dozira. Ergonomski, bas kada se kaze za 3 prsta – za to i jeste, dakle bez problema i losih uglova.
U voznji – posle pocetnog “ispitivanja snaga” , prilagodjavanja rotora i plocica, kao i “brake in” kratkog perioda, vec posle 1-2 km, HELIX se pokazuje u pravom svetlu, i sluzi odlicno bas onome za sta je i namenjen – da obezbedi kvalitetno i sigurno kocenje. Ono sto je primetno je da sama sila kocenja u voznji moze bez obzira da li je u pitanju jak spust ili blaga nizbrdica, da se prilagodjava uslovima, pa nema efekta iznenadnog “zakucavanja”.
Kako su iste isprobane i po veoma vlaznim uslovima – performanse nisu ni u jednom momentu odstupile od zadatih od strane ovog proizvodjaca. Ovo se najbolje pokazalo danas, kada je morala biti primenjena kociona sila + refleksi pri iznenadnom izletanju automobila iz prolaza na trotoar kod Autokomande, pa je policajac koji je takodje bio sumanuto iznenadjen izletanjem pezoa, ostao da “savesnom vozacu” ocita bukvicu, a Republickom budzetu da svoj doprinos u naplati kazne.
Cena za Evropsko trziste ce tek biti formirana, pa kada se budu znali detalji – bice prezentovani.
Tema na Forumu
Dakle da krenemo:
U kljestima se krije dvostruko aktiviranje colindara za jednako i kako ga zovu “ Peak stopping Power “, sa patentiranim “aorta” ventilom koji moze da rotira 360 stepeni, laka instalacija, DOT 4 ulje koje ima vecu toleranciju na toplotu i hladnocu od mineralnog. Postoji opcija rucice za 2 ili 3 prsta, imaju 360 stepeni rotirajuci rezervoar za ulje, pa je tako i montaza olaksana i nije bitan tip siftera koji se koriste – uklapa se u sve kombinacije. Montiranje paknova je izuzetno lako – magnetni sistem, dakle nema srafljenja, odbojnika i sl. Naravno, u pitanju je samostelujuci sistem. Kljesta su primarno uradjena za Post Mount sistem, ali se u sistemu dobijaju naravno i adapteri za IS2000. Montaza je izuzetno laka, zahvaljujuci toleranciji koju nosaci kljesta imaju i po horizontali i po uglu, tako da pasu na sve kombinacije. Montaza rucica je takodje olaksana zahvaljujuci selni iz 2 dela – kao i kod Avid-a, pa se ne moraju skidati rukohvati, rogovi, sifteri…
Sto se rotora tice, uz njih ide “wavy” rotor, dakle talasastog oblika, sa WT tehnologijom ( vertikalnom tolerancijom vibracije ), odlicnom otpornoscu na pregrevanje, izbusen radi obezbedjenja max. hladjenja i sa Anti-lock osobinom kod kocenja. Radi se u velicinama 140, 160, 180 i 203mm
Samo odrzavanje ne zahteva previse “nege” – drzati cisto rotore i kljesta i sluzice dugo. Ukoliko je potrebno promeniti ulje ili ispustiti eventualni vazduh u sistemu – resenje koje je ovde primenjeno je originalno: zarotira se rezervoar tako da mu sira strane ide nadole, odvrne se mali sraf i spricom dodaje ulje – dakle nema petljanja sa poklopcima, semerinzima i sl. Delovima. Efektno resenje za maksimalno olaksanje odrzavanja.
CNC obrada je i ovde prisutna, nerdjajuci “hardver” i laserski utisnuti serijski brojevi.
Tezina ovih komponenti je: Kljesta 120 gr, rucice 160 gr, Rotor 138 gr./160 mm
Namena visestruka – od XC-a, preko Maratona, Freeride-a pa do DH.
Ovo je bilo o karakteristikama, a kako sve ovo izgleda u praksi:
Da pocnemo od same montaze – kako je i opisano – tako je i uradjeno. Laka montaza kljesta su se pokazala bas tako i u praksi – postave se kljesta, doregnu srafovi, stisne kocnica, zategnu srafovi – i to je to. Montaza rucice je takodje jednostavna za izvedbu, a rotirajuci rezervoar bas ima i ulogu koja je i pomenuta – da se uklopi u svaki sistem na volanu. Pomeranje same rucice t.j. njene udaljenosti od volana regulise se imbusom od 2 mm u samom njenom korenu.
Sam hod rucice ima dobar otpor, dakle nije mekan ili nedefinisan, precizan je i sila kocenja lepo moze da se dozira. Ergonomski, bas kada se kaze za 3 prsta – za to i jeste, dakle bez problema i losih uglova.
U voznji – posle pocetnog “ispitivanja snaga” , prilagodjavanja rotora i plocica, kao i “brake in” kratkog perioda, vec posle 1-2 km, HELIX se pokazuje u pravom svetlu, i sluzi odlicno bas onome za sta je i namenjen – da obezbedi kvalitetno i sigurno kocenje. Ono sto je primetno je da sama sila kocenja u voznji moze bez obzira da li je u pitanju jak spust ili blaga nizbrdica, da se prilagodjava uslovima, pa nema efekta iznenadnog “zakucavanja”.
Kako su iste isprobane i po veoma vlaznim uslovima – performanse nisu ni u jednom momentu odstupile od zadatih od strane ovog proizvodjaca. Ovo se najbolje pokazalo danas, kada je morala biti primenjena kociona sila + refleksi pri iznenadnom izletanju automobila iz prolaza na trotoar kod Autokomande, pa je policajac koji je takodje bio sumanuto iznenadjen izletanjem pezoa, ostao da “savesnom vozacu” ocita bukvicu, a Republickom budzetu da svoj doprinos u naplati kazne.
Cena za Evropsko trziste ce tek biti formirana, pa kada se budu znali detalji – bice prezentovani.
Tema na Forumu
pise: MisaXtr