Bredli Vigins u pohodu na istoriju tokom 96. izdanja Đira

Subota, 4. maj 2013
Bredli Vigins u pohodu na istoriju tokom 96. izdanja Đira Kao magla oko Britanskih ostrva, misteriozni Bredli Vigins (Skaj) neverovatno voli da sakrije trag koji vodi ka razrešenju tajni razmišljanja, osećanja i ličnih ciljeva. I dok traju polemike da li će na jubilarnom stotom Tur d'Fransu branilac titule učestvovati  kao lider ekipe, ili će to pravo prepustiti kolegi iz tima marljivom Kristoferu Frumu, koji mu je kao prvi pomoćnik prošle godine najviše zadužio neprocenjivu žutu majicu, čini se da je bar jedna stvar jasna od početka sezone. Vigins će ići na legendarni 96. Điro d'Italia sa nedvosmislenom namerom da ga osvoji.

Na  start jedne od najstarijih i najlepših trka na svetu u Napulju, Bredli će izaći kao čovek koji želi da se upiše u istoriju modernog biciklizma.

 - Da bi postao istinska legenda, nije dovoljno da slavim samo na Turu, već da postanem pobednik sva tri nadmetanja iz kategorije Gran Turova, znači i Vuelte i Đira. Oduvek sam obožavao Trku oko Italije, odrastao sam gledajući podvige  idola na drumovima Čizme. Điro je mnogo romantičniji nego Tur koji je više „meinstrim“.

U Francuskoj, mnogi dolaze na trku samo da bi ponižavali vozače ili se okupili da protestvuju zbog previsokih poreza. U Italiji, navijači su oni pravi, pasionirani i predani ljubitelji biciklizma – komentarisao je Britanac.

Ima Vigo neku svoju, više ili manje, uzbudljivu ili (ne)slavnu istoriju sa Đirom. Pre tačno osam godina, ova trka bila je prva tronedeljna na kojoj je učestvovao. Tek je, međutim, 2009. osetio da može da se nadmeće se najjačima u karavanu pošto je izdržavao iskušenja brutalnih italijanskih planina. Godinu dana kasnije, čuvena roze majica bilo je prvo odličje lidera u generalnom plasmanu nekog Gran Tura koje je Vigins poneo, a to se desilo posle prologa u Amsterdamu.

Pitanje koje lebdi u zraku, međutim, jeste koliko je Bredli u formi da konačno i trijumfuje na Điru. Dovoljno je samo uporediti prvi deo sezone Viginsa 2012. kad se nezasito kalio da osvoji Tur d'Frans i izbori zlatnu medalju na OI u Londonu, sa mršavim rezultatima od početka 2013. Dok je pre 12 meseci slavio na nekim od najznačajnijih megdana u svetskom biciklističkom karavanu, poput trke Pariz – Nica ili Trke oko Romandije, tek peta mesta na Trci oko Katalonije i Điro del Trentino, pomalo uvode sumnju u realnost ambicija Britanca. Sa druge strane, njegov prvi rival u bici za roze majicu i spiralni trofej Vinćenco Nibali (Astana) mnogo se više slikao na pobedničkom postolju.

- Imao sam sasvim drugačiji kalendar trka ove godine nego prethodnih, trka koje ne bih izabrao inače da nisam želeo specijalno da se spremam za Điro. Uspeh nije mogao da bude isti. Mislim da sam, ipak, na duže staze napravio dobru strategiju i da će to doći do izražaja u narednih 21 dana nadmetanja – zaključio je Vigins.

Britanac se zasigurno uzda u skoro 100 kilometara hronometra, kojim kao olimpijski šampion suvereno vlada. Da li će razlike nad rivalima uz sve borbe protiv sata biti dovoljne kad se stigne u Dolomite i pakleni triptih izrazito teških planinskih etapa kojima se zaključuje poslednja nedelja Đira – ostaje još samo da se vidi i doživi.

Red vožnje:
Subota 4. maj: Napulj – Napulj, 130 km ; nedelja 5. maj: Iskia – Forio, 17 km (timski hornometar); ponedeljak 6. maj: Sorento – Marina di Askea, 222 km; utorak 7. maj: Polikastro Busentino – Sera San Bruno, 264 km , sreda 8. maj: Kosenca – Matera, 203 km; četvrtak 9. maj: Mola di Bari – Margerita di Savoja, 169 km; petak 10. maj: San Salvo – Peskara, 177 km; subota 11. maj: Gabiće Mare – Saltara, 54,8 km (individualni hronometar), nedelja 12. maj: San Sepolkro – Firenca, 170 km; ponedeljak 13. maj: dan odmora; utorak 14. maj: Kordenons – Altopiano del Montasio, 167 km; sreda 15. maj: Tarvizio – Vajont, 182 km; četvrtak 16. maj: Longarone – Trevizo, 134 km; petak 17. maj: Buseto – Kerasko, 254 km; subota 18. maj: Ćervere – Bardonekia, 168 km; nedelja 19. maj: Ćesana Torineze – Kol di Galibije, 149 km; ponedeljak 20. maj: dan odmora; utorak 21. maj: Valoar – Ivrea, 238 km; sreda 22. maj: Karavađo – Vićenca, 214 km; četvrtak 23. maj: Mori – Polsa, 20 km (individualni hronometar); petak 24. maj: Ponte di Lenjo – Val Martelo, 139 km; subota 25. maj: Silandro – Tre Ćime di Lavaredo, 203 km; nedelja 26. maj: Rieze Pio Eks – Breša, 197 km.

KOMENTARI
  • mirkec

    Mirko (mirkec)

    5. maj 2013 21:55h

    Biti će spektakularan Giro kao i svaki, idemo u Dolomite gledat uživo! Ima li zainteresiranih?

Da bi postaviti komentar morate biti prijavljeni na sistem