Prioritetni cilj Shimana sa grupom 5700/6700/7900 je bio da postavi rutiranje menjačkih sajli ispod kepera volana, a ne spolja, pošto je to Campagnolo imao odavno (sa sasvim drugim principom funkcionisanja šamaraljki). To je rezultiralo sa mnogo krivina kroz ceo sistem što je i doprinelo tvrdom i teškom radu. Sve prethodne grupe sa spoljnjim vođenjem sajli radile su potpuno glatko. Kasnije je to ispravljeno sa novim grupama 11-ica, a nama što ostadosmo na problematičnim 10-kama, ko je kriv.
Folaute, meni je simbol 7-ice navojni zupčanički snop i zadnja glava, pošto je 7 kaseta i zadnja glava toliko retka u nabavci i na berzi, da spada u red statističke greške. A najupečatljivi deo te mehanike mi je kretenska Megarange šajbna i gomila nekih metalnih opiljaka oko zadnje glave, verovatno posledica "kvaliteta" materijala od kojih je sve to napravljeno.
Tako da te molim, kada se već toliko ljudi žale na bicikle koje krasi ta mehanika, tipa Scout ili slične, da prestaneš da to više preporučuješ bilo kome, pošto samo sebe diskvalifikuješ kao bilo kakvog poznavaoca biciklističke opreme. To je, jednostavno rečeno, đubre i više nijedan izraz ne može za to da se upotrebi.
Ne mogu da ulazim u tvoje traume & asocijacije.
Ono o čemu sam pričao je kasetna glava za 8-9-10faz (ista, je li), na koju se može montirati i sedmofazna kaseta. Ne račna na navoj o čemu pričaš, već kaseta. Osmofaznih kaseta ima koliko hoćeš, a ima i sedmofaznih. Uz šiftere koji mogu da rade kao frikcioni, može se sa osmofaza, samo zamenom kasete (i dodavanjem spejsera) preći instant na sedmofaz.
To kome je prioritet da je jeftino, a robusno. Sedmofaz kasete svakako imaju istu gustinu brzina kao i osmofazne, samo nemaju najmanji zupčanik (11, ili 12 zuba), koji svakako retko kad zatreba na velikoj šajbi (sem za trkanje).
Radnja u mojoj zgradi redovno ima sedmofaz kasete, otud sam i došao na ideju.
11faz vuče puno više sajle pri svakoj promeni brzine, a zupčanici su tek neznatno gušći od 10faza, tako da radi puno bolje, a mane su mu cena i poseban, duži nosač kasete (za drum), pa i nešto slabiji točak samim tim jer je još nepovoljniji ugao pod kojim idu žbice (manje kritično za drum, ako je asfalt pristojan). Još jedna mana je i dodatno gušće poslagani zupčanici, pa, iako je problem sajle rešen, ostaje problem ako se i malo iskrivi kuka menjača, ili menjač dobije luft. Finije i osetljivije.