Jump to content


Fotografije

Pomoc oko drumasa za manje pare


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
150 odgovora na ovu temu

#61 Suhoj

Suhoj
  • Members
  • Pip
  • 22 posts

Postavljeno 30 April 2016 - 07:10 PM

Pa onaj što si vozio pre nego što si počeo da kupuješ i vraćaš drumaše :) . Al izvini, možda sam pobrkao teme, bio neki lik sa jako sličnom pričom... :)



Sa duznim postovanjem ne znam sta je Hamer, ne znam koja prica, a i ruku na srce ja sam nov ovde, pa nit sam listao forum, a posto trenutno posedujem krntiju koja nije vredna pomena, nisam se ni predstavio.

Kad kupim neki bicikli mozda se ozbiljnije posvetim forumu.
  • 0

#62 srdjoni

srdjoni
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2433 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 30 April 2016 - 07:22 PM

Sa duznim postovanjem 

Uzvraćam poštovanje. Izvini, neki od nas starijih članova foruma (eto npr. ja :) ) imamo tako neke svoje deja vu tripove. Mislim, mnogo godina, mnogo sećanja :) .

 

Ne obraćaj pažnju. Srećno s potragom.


  • 1
Homesick for a place you've never been...

#63 Suhoj

Suhoj
  • Members
  • Pip
  • 22 posts

Postavljeno 30 April 2016 - 07:27 PM

Uzvraćam poštovanje. Izvini, neki od nas starijih članova foruma (eto npr. ja :) ) imamo tako neke svoje deja vue tripove. Na obraćaj pažnju. Srećno s potragom.


Okej. Nego meni nije jasno nista. Malo sam zbunjen sa zadnjih par postova. Vraticu se 26. Maja najverovatnije. Ne posedujem dovoljan novac za neki entey drumski bicikli. Valjda cu za ~45000 moci naci nesto da lici na nesto. Hvala na zeljama. Cujemo se momci.
  • 0

#64 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4467 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 30 April 2016 - 08:12 PM

Nije 10-ka bas savrsena sto se tice podesavanja i eksploatacije ali toliko pljuvanje po njoj je vec odavno prevrsilo svaku meru. I da se Shimano zeznuo sa njom, sta treba da radimo? Da vozimo sedmofaz dok ne dodje ultra precizna 13-ica? 

 

 

I ako treba svaka tema o drumasima da se pretvori u pljuvanje 10-tke i dokazivanje kako je 8-faz bolji, onda da zatvorimo ovaj forum. I onako svaki treci post vodi na neki drugi sajt.  

Sad svi drumaši da poskidaju 10-ke i da stave 8-ce.. ili 7-ce i neće glava da ih boli   n2:Heristical  


  • 1
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#65 karpkg

karpkg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1810 posts

Postavljeno 30 April 2016 - 09:38 PM

Ma kakvo lupetanje, kakav 2x7, pa sve i da je nov, to je prevaziđeno odavno, plus što nije kompatibilno ni sa čim. Hajde 8-faz, može na isti točak da ide sve do 10-ke, mogu se kombinovati delovi i i nadgradnja sistema ne zahteva promenu cele grupe.


  • 2
"Nesposobni su jedino sposobni da onesposobe sposobne"

#66 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8932 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 01 May 2016 - 08:24 AM

Ma kakvo lupetanje, kakav 2x7, pa sve i da je nov, to je prevaziđeno odavno, plus što nije kompatibilno ni sa čim. Hajde 8-faz, može na isti točak da ide sve do 10-ke, mogu se kombinovati delovi i i nadgradnja sistema ne zahteva promenu cele grupe.


7faz kaseta može na nosač za 8-9-10, samo se stave spejseri. :) Ali traži osmofazni šifter koji može da radi i u frikcioniom modu za sedmofaznu kasetu. :)

Sve ima prednosti i mana, pa ljudi mogu sebi birati šta ko hoće. Kome je robusnost & ekonomičnost prioritet, 3x7 je sasvim OK izbor.

Nismo svi isti.
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#67 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4299 posts

Postavljeno 01 May 2016 - 08:35 AM

To ti je kao da za iste pare koliko kosta Golf 5 kupis nasminkan Golf 2. 


  • 2
.

#68 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2437 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 01 May 2016 - 10:25 AM



Sve ima prednosti i mana, pa ljudi mogu sebi birati šta ko hoće. Kome je robusnost & ekonomičnost prioritet, 3x7 je sasvim OK izbor.

Nismo svi isti.

Sad ce ispasti da desetofaz nije robustan i ekonomican.
Zanimljiv si ti za citanje al preporucujes sve neke stvari koje mozes da nadjes samo na pijaci.



Sent from my Redmi Note 2 using Tapatalk
  • 2

#69 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 01 May 2016 - 11:27 AM

Citiraću samog sebe:
"S tim što je moje iskustvo sa drumskim desetofazom dosta loše i to bih preskočio..."
 

MTB 10faz šifter radi sa drumskim zadnjim menjačem? Trebalo bi da to može samo zaključno sa devetofazom.
 

Opet te mogu samo uputiti na post #50 sa linkovane strane, a takvo je i moje iskustvo (što sam i napisao u odgovoru par postova ispod tog). Ne radi lepo, ne radi dobro. Ja nisam zadovoljan.

Ni jedan drugi sistem (uključujući i MTB 10faz i 11fazne sisteme) ne povlači toliko malo sajle za svaku promenu brzine, a još su i zupčanici gusto poređani. 11faz ima zanemarivo gušće poređane zupčanike (u odnosu na 10faz), ali se puno više sajle povlači pri svakoj promeni.

Kod drumskog desetofaza ako bužiri nisu baš za menjač, novi, sa novom sajlom, rutirani najbolje što može - ne radi dobro.
Ako je kuka menjača za pola milimetra ukrivo od savršeno vertikalne - ne radi dobro ni ako je prethodni uslov ispunjen.

Ni jedna druga grupa koju sam probao nije baš toliko osetljiva.

 

Bitan je faktor koja generacija desetofaza je u pitanju. Za 7800 mnogi i danas tvrde da je najbolja Shimano drumska grupa ikada. Meni je 5600 par godina radio bez primedbe (kupljen polovan, vožen na tri različita rama, a i sa iskrivljenom kukom neko vreme), još uvek ga imam u šteku za bekap. Drugar još uvek vozi 6600 sa kojom je padao, udarao desnu šamaraljku par puta, krivio kuku menjača, već četvrta godina na istim bužirima i sajlama, i opet radi bez zamerki.

 

Sledeća generacija važi za malo problematičnu - 5700/6700/7900 - mada lično nisam imao problema ni sa jednim primerkom koji sam imao prilike da vozim. Nisam ni viđao da se neko na menjačke grupe te generacije žali koliko ti, čak ni ljudi koji inače voze Campagnolo ili Sram, pa nemaju neki interes da brane Shimano. Ostaje činjenica da je ta generacija većinom bila korak unazad po funkcionalnosti, samo ne baš do nivoa neupotrebljivog.


  • 0

#70 Belgarath

Belgarath
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1528 posts
  • LocationVrsac

Postavljeno 01 May 2016 - 11:51 AM

6600 radi kao sat. Ja cu je promeniti sledece godine za 6800 vise radi izgleda i onog unutrasnjeg kabliranja siftera (mnogo mi se vise svidja) nego sto mi stvwrno treba da menjam grupu, ili da nesto kod nje ne radi. A pritom sam ove godine kupio i nove 6800tockove pa nije bas lepo voziti 6600 grupu sa tockovima 6800:)
  • 0

#71 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8932 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 01 May 2016 - 03:58 PM

To ti je kao da za iste pare koliko kosta Golf 5 kupis nasminkan Golf 2.


Bolja analogija bi bila NOV Golf 5, naspram isto novog Golfa 2. S tim što golf dva košta dosta manje i dosta je robusniji auto - malo kvarova, puno kilometara, jeftini delovi & servis.
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#72 karpkg

karpkg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1810 posts

Postavljeno 01 May 2016 - 06:29 PM

Prioritetni cilj Shimana sa grupom 5700/6700/7900 je bio da postavi rutiranje menjačkih sajli ispod kepera volana, a ne spolja, pošto je to Campagnolo imao odavno (sa sasvim drugim principom funkcionisanja šamaraljki). To je rezultiralo sa mnogo krivina kroz ceo sistem što je i doprinelo tvrdom i teškom radu. Sve prethodne grupe sa spoljnjim vođenjem sajli radile su potpuno glatko. Kasnije je to ispravljeno sa novim grupama 11-ica, a nama što ostadosmo na problematičnim 10-kama, ko je kriv.

Folaute, meni je simbol 7-ice navojni zupčanički snop i zadnja glava, pošto je 7 kaseta i zadnja glava toliko retka u nabavci i na berzi, da spada u red statističke greške. A najupečatljivi deo te mehanike mi je kretenska Megarange šajbna i gomila nekih metalnih opiljaka oko zadnje glave, verovatno posledica "kvaliteta" materijala od kojih je sve to napravljeno.

Tako da te molim, kada se već toliko ljudi žale na bicikle koje krasi ta mehanika, tipa Scout ili slične, da prestaneš da to više preporučuješ bilo kome, pošto samo sebe diskvalifikuješ kao bilo kakvog poznavaoca biciklističke opreme. To je, jednostavno rečeno, đubre i više nijedan izraz ne može za to da se upotrebi.


  • 3
"Nesposobni su jedino sposobni da onesposobe sposobne"

#73 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4299 posts

Postavljeno 01 May 2016 - 06:48 PM

Dzabe pricas, neki to nikada nece shvatiti. Na zalost.


  • 2
.

#74 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8932 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 01 May 2016 - 07:15 PM

Prioritetni cilj Shimana sa grupom 5700/6700/7900 je bio da postavi rutiranje menjačkih sajli ispod kepera volana, a ne spolja, pošto je to Campagnolo imao odavno (sa sasvim drugim principom funkcionisanja šamaraljki). To je rezultiralo sa mnogo krivina kroz ceo sistem što je i doprinelo tvrdom i teškom radu. Sve prethodne grupe sa spoljnjim vođenjem sajli radile su potpuno glatko. Kasnije je to ispravljeno sa novim grupama 11-ica, a nama što ostadosmo na problematičnim 10-kama, ko je kriv.

Folaute, meni je simbol 7-ice navojni zupčanički snop i zadnja glava, pošto je 7 kaseta i zadnja glava toliko retka u nabavci i na berzi, da spada u red statističke greške. A najupečatljivi deo te mehanike mi je kretenska Megarange šajbna i gomila nekih metalnih opiljaka oko zadnje glave, verovatno posledica "kvaliteta" materijala od kojih je sve to napravljeno.

Tako da te molim, kada se već toliko ljudi žale na bicikle koje krasi ta mehanika, tipa Scout ili slične, da prestaneš da to više preporučuješ bilo kome, pošto samo sebe diskvalifikuješ kao bilo kakvog poznavaoca biciklističke opreme. To je, jednostavno rečeno, đubre i više nijedan izraz ne može za to da se upotrebi.

Ne mogu da ulazim u tvoje traume & asocijacije.  :)

 

Ono o čemu sam pričao je kasetna glava za 8-9-10faz (ista, je li), na koju se može montirati i sedmofazna kaseta. Ne račna na navoj o čemu pričaš, već kaseta. Osmofaznih kaseta ima koliko hoćeš, a ima i sedmofaznih. Uz šiftere koji mogu da rade kao frikcioni, može se sa osmofaza, samo zamenom kasete (i dodavanjem spejsera) preći instant na sedmofaz.

 

To kome je prioritet da je jeftino, a robusno. Sedmofaz kasete svakako imaju istu gustinu brzina kao i osmofazne, samo nemaju najmanji zupčanik (11, ili 12 zuba), koji svakako retko kad zatreba na velikoj šajbi (sem za trkanje).

 

Radnja u mojoj zgradi redovno ima sedmofaz kasete, otud sam i došao na ideju.

 

11faz vuče puno više sajle pri svakoj promeni brzine, a zupčanici su tek neznatno gušći od 10faza, tako da radi puno bolje, a mane su mu cena i poseban, duži nosač kasete (za drum), pa i nešto slabiji točak samim tim jer je još nepovoljniji ugao pod kojim idu žbice (manje kritično za drum, ako je asfalt pristojan). Još jedna mana je i dodatno gušće poslagani zupčanici, pa, iako je problem sajle rešen, ostaje problem ako se i malo iskrivi kuka menjača, ili menjač dobije luft. Finije i osetljivije.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#75 karpkg

karpkg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1810 posts

Postavljeno 01 May 2016 - 07:30 PM

Na stranu moje, kako reče, traume, a po čemu bi, genijalče, trebalo montirati 7 kasetu na 8 fazni sistem, ako već možeš da uzmeš 8-faznu?

Ako hoćeš nekog da impresioniraš sa znanjem o istom razmaku šajbni kod 7 i 8 faza, nisi uspeo, pošto nas već ima puno koji to znamo.

Ti ovde svo vreme otkrivaš toplu vodu, pri čemu često navlačiš neiskusne ljude namećući im svoje stavove kao jedino ispravne.

Moje traume, kako kažeš, mogu poticati od toga što sam u jednom periodu uložio za prosečnog čoveka veoma mnogo novca u ovo o čemu govorim, a od čega potiču tvoji stavovi i iz njih proisteklo ponašanje, ja ne mogu da dam odgovor, nisam kompetentan po tom pitanju.


  • 2
"Nesposobni su jedino sposobni da onesposobe sposobne"

#76 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 01 May 2016 - 07:37 PM

Meni samo nije jasno čemu prebacivanje indeksnog osmofaznog menjača na frikciju da bi se koristila sedmofazna kaseta, s obzirom da je razmak među zupčanicima praktično isti. Osmofaz će bez problema da indeksira sedmofaznu kasetu, samo ostaje jedan prazan podeok. Da li je u pitanju nepoznavanje materije, ili neki pokušaj da se po svaku cenu opravda vraćanje na frikcioni sistem iz nekakve romantike?


  • 1

#77 karpkg

karpkg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1810 posts

Postavljeno 01 May 2016 - 07:40 PM

Mnogo je to kompleksnije.


  • 2
"Nesposobni su jedino sposobni da onesposobe sposobne"

#78 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8932 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 01 May 2016 - 07:42 PM

trebalo montirati 7 kasetu na 8 fazni sistem, ako već možeš da uzmeš 8-faznu?


Kome je prioritet da bude jeftino i robusno. Kao prvo 7faz kaseta je još jeftinija od osmofazne. Kao drugo, sedmofaz ima još više razmaknute zupčanike. Kad su sajle & bužiri stari, ili zaprljani, ili je zima pa se uhvati i malo leda po sajlama, onda je super prebaciti menjač da radi kao frikcioni i nema problema sa menjanjem brzina (ako ne zalede sajle baš jako :)  ).
 

Ako hoćeš nekog da impresioniraš sa znanjem o istom razmaku šajbni kod 7 i 8 faza, nisi uspeo, pošto nas već ima puno koji to znamo.


Neću nikog da impresioniram, samo odgovaram na pitanja, a poslednjih par strana više na prozivke. :)
Elem, 7faz ima nešto veći razmak između zupčanika (fizički), ali razlika u broju zuba između susednih zupčanika je praktično ista kao kod osmofaza, jer proizvođači uglavnom samo izbace najmanji zupčanik.
 

Ti ovde svo vreme otkrivaš toplu vodu, pri čemu često navlačiš neiskusne ljude namećući im svoje stavove kao jedino ispravne.


Dosta ljudi ne zna toliko koliko ti znaš i nije to svakom otkrivanje tople vode.
Obrazložio sam lepo prednosti & mane. I napisao šta je meni bolji izbor.
 


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#79 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8932 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 01 May 2016 - 07:44 PM

Meni samo nije jasno čemu prebacivanje indeksnog osmofaznog menjača na frikciju da bi se koristila sedmofazna kaseta, s obzirom da je razmak među zupčanicima praktično isti. Osmofaz će bez problema da indeksira sedmofaznu kasetu, samo ostaje jedan prazan podeok. Da li je u pitanju nepoznavanje materije, ili neki pokušaj da se po svaku cenu opravda vraćanje na frikcioni sistem iz nekakve romantike?

Da li si probao? 7faz ima zupčanike na 5 mm, dok osmofaz ima na 4,8 mm. Moje iskustvo je da sedmofazni indeksni šifter hoće da radi na osmofazu (s tim što ne može da se koristi jedna krajnja brzina - najbrža, ili najsporija), dok obrnuta kombinacija, tj. osmofazni indeksni šifter na sedmofaznoj kaseti hoće da pravi probleme. Po matematici ne bi trebalo da je problem, ali u praksi hoće da zeza.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#80 Belgarath

Belgarath
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1528 posts
  • LocationVrsac

Postavljeno 01 May 2016 - 08:13 PM

Razlika u 7faz i 8fazu je 300-400din. A nije bas da kasete kupujemo svaki dan.
  • 3




4 članova čita ovu temu

0 članova, 4 gosta, 0 anonimnih korisnika