Jump to content


Fotografije

Kupovina Scout drumasa ili .... ?


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
107 odgovora na ovu temu

#61 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4634 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 23 April 2016 - 12:04 PM

Ja bih ti preporucio da malo voziš bicikl i da odmoriš mozak, mnogo si se opteretio delovima...

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
  • 0

#62 carobnica

carobnica
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 566 posts

Postavljeno 23 April 2016 - 12:12 PM

Ne menjaj nista sto je ispravno.


  • 0

#63 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4286 posts

Postavljeno 23 April 2016 - 12:43 PM

A ako vec hoces da menjas, promeni Scout-a  n2:party-021 .


  • 2
.

#64 pjesak1972

pjesak1972
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1130 posts

Postavljeno 23 April 2016 - 12:54 PM

Ti kao bez sale 48km/h.I ja ,ali na dobroj nizbrdici.
  • 0

#65 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14856 posts

Postavljeno 23 April 2016 - 01:25 PM

Po shimano shemi kompatibilnosti preporuka za drumske rucice st a070:
odgovarajuci zadnji menjac = samo RD a070
odgovarajuca zadnja kaseta = cs hg20-7
                                                cs hg41-7
odgovarajuci lanac = cn hg71
                                  cn hg50
                                  cn hg40
                                  cn ug51
odgovarajuca zadnja nabla = fh rm30-7
odgovarajuca kljesta kocnica = br r650
                                                 br r451
                                                 br r450
                                                 br r550
odgovarajuce patrona srednjeg pogona = BB UN26 square type
odgovarajuci srednji pogon = FC a070 50/43
odgovarajuci prednji menjac = FD a070 A


  • 1

#66 leopoldbloom

leopoldbloom
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 351 posts

Postavljeno 23 April 2016 - 01:30 PM

Ako šljaka kak bi trebalo,niš ne diraj :)


  • 1

#67 ZeusX

ZeusX
  • Members
  • PipPipPip
  • 74 posts

Postavljeno 23 April 2016 - 01:57 PM

Zahvaljujem na odgovorima ! Zaista. Inace za konstataciju 48 km/h na brdu uopste nije tacno. Ja jesam pocetnik na drumasu, ali vozim MTB godinama iako nisam tehnicki potkovan.

Pa obican francuz iz 1980 i neke od gvozjda sam gurao preko 50 km/h u 2 ulice. Ja sam i dosao ovde, jer nisam trhnicki potkovan.


Cisto radi sale vozio sam Scout Hammer koji je ultra tezak do BG i nazad (2 x110 km) nekoliko puta. A do NS (2x 48km) da ne pricam.


A svaki dan sam vozikao do Novog Beceja, Sente, Temerina.... Kondicije mi ne manjka.

Hvala jos jednom svima za savete. Posebno u vezi zadnjeg menjaca. To cu da pokazem majstoru. Ja sam u fazonu sedi i vozi. Nikad ne guram nos u ono sto ne znam i ne pravim se pametan. Nisam upucen i to je to.

Necu u pocetku nista menjati. Samo se nadam da ce narucen model biti kao ovaj test model.

Ocigledno je da Venera pojma nema da sklopi propisno bajs ili zurbaju. Al ovaj test model se ubio za mene. Nadam se da ce narucen ovaj put biti u redu. Zaista hvala svima. Ako budem imao pitanja smaracu vas opet u vezi delova.
  • 0

#68 Belgarath

Belgarath
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1507 posts
  • LocationVrsac

Postavljeno 23 April 2016 - 04:21 PM

Ako na scout hammeru izguras na ravnom preko 50km/h 200m kao od sale ja cu ti kupiti bicikl sa berze ovde koji hoces. Ozbiljan sam. Pa i na drumasu ako drzis na ravnom 50+km/h opet cu ti kupiti bajs koji hoces. Ajmo malo ozbiljnosti na forumu. Nije ovde da niko ne vozi bicikl i da ne zna sta je drzati 50km/h na ravnom.
  • 2

#69 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2436 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 23 April 2016 - 04:46 PM

Tesko da moze da vozi 50km/h na tom biciklu, mozda u piku i to je sve.

 

 

Mozda sam pogresio, mozda ne. Imam 15 000 za ulaganja viska.

E sad imam novo pitanje. Koliko bi me ispao nov zadnji menjac od aluminijuma, monoblok kvalitetan, pa cak i prednji pogon ? Nisam imao problema sa prednjim pogonom ni sa brzinama na test biciklu. Samo na onom vracenom u Veneru.

Ako nekog bas bas bas ne mrzi bio bih veoma zahvalan da mi preporuci sta da menjam na Scoutu. Zaista mi ram i volan daleko vise pasuju nego Firebird. A bajs od 500e na zalost mi nije opcija. Ovaj ce me ispasti 250. I imam 100e+.

Nisam zahtevan. Zanima me da odmah skinem tourney menjac zadnji. To mi bode oci. Pa ako nisam naporan, molio bih da me neko uputi oko menjanja zadnjeg menjaca/kasete i lanca u nesto kvalitetnije. Unapred zahvalan.

 

Zao mi je sto se nisam ranije ukljucio u temu, da bar pokusam da objasnim zasto taj scout ili capriolo ne preporucuju kao dobru kupovinu.

 

Da bi taj scout licio na nekog od ponudjenih polovnjaka, (a to je ujedno uputstvo sta bi trebao da zamenis):

 

-karbon prednja vila je obavezna

-neka bar entry level krstena drumska grupa sa samaraljkama (claris, sora) a ne ova budzevina koju oni vesto sakrivaju na  reklamnim fotografijama

-bilo kakve normalne kocnice

-krstene sajle koje nece zardjati

 

-tockovi, nable, racunam da nisu neke noname kineske stavili pa necu da ih navodim posebno.

 

i na kraju ram bi trebao da bude lagan (8-9kg), a njihovi alu ramovi su od obicnih alu cevi i teski su ko tuc u odnosu na bilo koji alu ram poznatih proizvodjaca.

 

Kad to sve sracunas shvatis da 15000 nije dovoljno za kvalitetan upgrade cak i za duplo vise od njega neces napraviti nista smisleno, a svaki polovnjak poznatih proizvodjaca to vec ima.

 

Takve "drumase" kakve pravi venera i capriolo tesko da mozes bilo gde da nadjes osim u domacim radnjama.

 

Dovoljno je da si pre kupovine bar uzeo u ruke necijeg drumasa odmah bi shvatio razliku, to sto je spao lanac ili nesto skriputalo je totalno nebitno.


  • 0

#70 ZeusX

ZeusX
  • Members
  • PipPipPip
  • 74 posts

Postavljeno 23 April 2016 - 07:03 PM

Ja sam pricao da sam to radio na Scout Discovery koji sam imao (onaj falican) i test primerku i na francuskom drumasu iz 80ih. Neka marka nikad cuo, posle servisa.

A Scout Hammer nema sanse 50 km/h+. Na njemu nisam ni imao brzinomer. Mozda sam bio nejasan. Scout Hammer ima preko 20 kg. Tezi je od mene :D

E nisam pitao za tezinu ovog Discovery ali digao sam ga laganica jednom rukom iznad ramena. Nije tezak. Ali bas cu da ga izmerim.


Slazem se da mu oprema nije neka, ali sam rekreativac i ne izdvaja mi se vise od 350 evra.

Ovo bi trebalo da mi bude prvi drumas. Slazem se za opremu, ali sam ram, sedlo, volan, tockovi i pedale po meni su sasvim okej. Cak i prednji pogon.

Javim vam se posle prvih voznji. Hvala svima jos jednom.
  • 0

#71 ZeusX

ZeusX
  • Members
  • PipPipPip
  • 74 posts

Postavljeno 23 April 2016 - 07:16 PM

Ako na scout hammeru izguras na ravnom preko 50km/h 200m kao od sale ja cu ti kupiti bicikl sa berze ovde koji hoces. Ozbiljan sam. Pa i na drumasu ako drzis na ravnom 50+km/h opet cu ti kupiti bajs koji hoces. Ajmo malo ozbiljnosti na forumu. Nije ovde da niko ne vozi bicikl i da ne zna sta je drzati 50km/h na ravnom.

Ma na Scout Discovery ne na Hammer. Hammer je tezak preko 20 kg kao tuc. Samo sam rekao da sam sa takvim krsem vozio daleke ture.

Ne znam za tebe al' u Vojvodini gde sam bajs leti preko 40 km/h. Kad ga nagaris u 11 brzini ide preko 50. Cak stavise radi testa snimicu video sto mi nije problem. Svega mi fali ali kondicije ne.

Onaj ko je vozio Hammera taj zna sta je kondicija.
  • 0

#72 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3207 posts

Postavljeno 23 April 2016 - 07:36 PM

@ Bakara

 

 

 

Moraću malo da napravim offtopic i da se umeštam u temu, čisto da razjasnimo neke nejasnoće. 

 

 

Prema tvom komentaru ispada da ako je čovek kupio tog Scout-a, bukvalno može da ga provoza nekoliko krugova i da ga baci u smeće, sa čime se baš ne bih složio. 

 

Konkretno sa tim Scoutom nemam nikakvog iskustva, ali Firebird vozim već dve godine, i iz toga priloženog mogu da kažem da:

-

Karbon prednja vila uopšte nije obavezna. Svakako će olakšati deonice manje dobrog puta i učiniti ih udobnijim, ali pre svega drumski bajs je namenjen da se vozi po dobrim putevima. To kod nas nije uvek moguće, ali ako već nema karbon vilu, dobar deo tih vibracija mogu da upijaju i ruke vozača kada ih malo savije u laktovima. To mnogo pomaže kod udobnosti ako se nema karbon vila. Dakle nije obavezna, nije da mora. 

 

-Shimano Tourney grupa koju on ima na Scoutu i jeste entry level grupa, dakle pravi je zaista Shimano. Što znači da ako nema neku generalno veliku falinku da će da mu radi posao sasvim dobro. Sad što kaseta ima samo 7 zupčanika i što će to pod eksploatacijom da se brže troši, to je prosto zato što koliko para daš, toliko muzike dobiješ. Bicikl može da našteluješ da radi perfektno i sa indeksnim ili čak frikcionim menjačima, a zašto onda ne bi mogao sa Tourney-em? Jeste da će to da kraće da traje i da će morati češće da se šteluje, ali par sezona će sigurno izgurati, to je garantovano. 

 

-za kočnice i sajle se slažem, ali što se tiče rama, ipak ne zato što si napisao da Capriolo i Scout prave alu ramove koji su teški kao tuč. Aluminijum a težak kao tuč? U želji da opljuješ ove bajseve malo si kontradiktoran sam sebi. Nego realno gledano, jesu im ramovi malo teži jer se ne bakću sa time da ih tanje tamo gde se tanjiti sme i učine lakše jer su jednostavno namenjeni amaterima, kao što i jeste velika, velika većina nas. Ima tu razlike u težini između nekog dobrog Trekovog Alu rama i recimo Capriolovog Firebirda, ali ta razlika nije više od 2,5 ili maksimum 3 kile u celoj težini bicikla, a da je to razlika između tuča i aluminijuma sigurno nije. Suština je da te velike razlike u težini će da primeti neko ko to pošteno i profesionalno vozi po nekim silnim brdima, i ko će da se posle 4, 5 sati vožnje više umori na tom težem nego na lakšem ramu. Neko ko bicikl vozi iz uživanja i rekreacije, ne trka se i ne juri proseke, teško da će da mu to bude mnogo bitno. Bitnije mu je da posle te duge vožnje može normalno da siđe sa bicikla i da nema bolove koji će da traju danima, pa i duže. 

 

Iako sam relativno nov u biciklizmu, i ja lično sam probao, doduše u ne baš tako dugoj vožnji, i ram renomiranog proizvođača (Trek od burazera), a imam i ovu našu domaćicu Firebird. Jeste da ima razlike u težini, pitanje je koliko je ta razlika zaista bitna i važna jednom običnom rekreativcu. Ja lično imam i sredstava i načina da vozim i daleko skuplji bicikl, ali realno nemam potrebu, i zato i razumem čoveka koji je započeo ovu temu. 

 

Mislim da se ljudi generalno mnogo zamaraju brendovima, opremom, natpisima na ramovima i tome sličnim. Bitno je samo da osećaju to u sebi, ljubav prema biciklizmu, da jednostavno žele da započnu ili da završe dan na 2 točka, a sve ostalo su samo nijanse. 

 

Za kolegu ZeuSx-a, drugarski predlog: Kad ti bajs stigne i kad mu uradiš nulti servis, ako sve radi kako treba i ako si zadovoljan, ništa ti tu ne menjaj dok funkcioniše kako treba. Posle ćeš već videti. Živ bio i da te služi dugo! 


  • 2

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#73 Sideshow

Sideshow
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 231 posts
  • LocationCANNONDALE Quick

Postavljeno 23 April 2016 - 08:28 PM

Meni je generalno zao sto si uzeo Scouta. Ne sad sto ja ili neko ovde pati od brendiranih bajseva i sta ce da pise na bajsu (nek pise sta hoce) nego sto si imao lose iskustava sa njim, ja sam preneo lose iskustvo do duse sa MTB od istog proizvodjaca, analiziralo se sve i svata sto je potrebno bilo i uglavnom nije islo u korist tom bajsu...

Trebao si sacekati jos nedelju dana, da prodju praznici, napijes se ko covek i otreznis iskuliras to odmah i sad u sebi i nesto bi izletelo. Ali dobro sta je, tu je. Ja ti iskreno zelim da sve bude u redu da predjes puno kilometara i da sto manje posecujes majstora. Svako dobro.
  • 0

#74 karpkg

karpkg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1810 posts

Postavljeno 23 April 2016 - 09:17 PM

Pa jeli prvi koji je pitao za savet, pa opet uradio kako je bio zanislio.

Ja se namerno nisam ni uključivao, prosto sam znao da će ovako da bude.


  • 1
"Nesposobni su jedino sposobni da onesposobe sposobne"

#75 sajlonac

sajlonac
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 678 posts
  • LocationNiš

Postavljeno 23 April 2016 - 09:56 PM

+1
  • 1

#76 niipheus

niipheus
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 894 posts

Postavljeno 24 April 2016 - 02:47 AM

Suština je da te velike razlike u težini će da primeti neko ko to pošteno i profesionalno vozi po nekim silnim brdima, i ko će da se posle 4, 5 sati vožnje više umori na tom težem nego na lakšem ramu. Neko ko bicikl vozi iz uživanja i rekreacije, ne trka se i ne juri proseke, teško da će da mu to bude mnogo bitno.

Neko ko za sebe kaze da tera bajs 50 km/h ce itekako osetiti tih 2,5 do 3 kilograma koje ti opisujes.
Ta brzina upada u kategoriju 'postenih i profesionalnih'.
  • 1

#77 Belgarath

Belgarath
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1507 posts
  • LocationVrsac

Postavljeno 24 April 2016 - 04:33 AM

Smasher, taj fire bird u odnosu na ovog scouta je avion. Ovaj scout je napravljen da lici na drumasa i to je sve. Za te pare pre bih uzeo celicnog capriolo eclips ili kako se vec zove nego ovo. sveko vozi sta misli da je dobro za njega. Ali ako krenem od cinjenice da kolega postize te brzine to ne mogu da pojmim.
  • 0

#78 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8904 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 24 April 2016 - 06:20 AM

Samo da dopunim post kolege.

 

Karbon prednja vila uopšte nije obavezna. Svakako će olakšati deonice manje dobrog puta i učiniti ih udobnijim, ali pre svega drumski bajs je namenjen da se vozi po dobrim putevima. To kod nas nije uvek moguće, ali ako već nema karbon vilu, dobar deo tih vibracija mogu da upijaju i ruke vozača kada ih malo savije u laktovima. To mnogo pomaže kod udobnosti ako se nema karbon vila. Dakle nije obavezna, nije da mora.

 

Dovoljno je staviti gume od 25 mm širine (ili 28 mm, ako mogu da stanu) i problem je rešen bolje nego s karbonskom vilom.
 

-Shimano Tourney grupa koju on ima na Scoutu i jeste entry level grupa, dakle pravi je zaista Shimano. Što znači da ako nema neku generalno veliku falinku da će da mu radi posao sasvim dobro. Sad što kaseta ima samo 7 zupčanika i što će to pod eksploatacijom da se brže troši, to je prosto zato što koliko para daš, toliko muzike dobiješ. Bicikl može da našteluješ da radi perfektno i sa indeksnim ili čak frikcionim menjačima, a zašto onda ne bi mogao sa Tourney-em? Jeste da će to da kraće da traje i da će morati češće da se šteluje, ali par sezona će sigurno izgurati, to je garantovano.

 

Sedmofazna kaseta ima zupčanike poslagane na većem razmaku, lanac je dosta širok, tako da nije potrebna neka vrhunska preciznost. Svaki Shimano menjač radiće pristojno, samo da se dobro podesi.

 

7 fazna kaseta ne traje kraće od 8, pa i 9 faz kasete. Na svim kasetama se troše najviže zupčanici koji se najviše koriste. Recimo da su to na ravnom 17-19 (na primer) zupčanici. Na 10 i 11faz kaseti će biti verovatno bez skoka, tipa 17-18-19, pa će se teret ravnomernije podeliti na tri zupčanika, ali su isti tanji (kao i lanac), pa ne traju ništa duže ni tako. Sa druge strane sedmofaz kaseta je jeftinija od svih tih ostalih. 

 

-za kočnice i sajle se slažem, ali što se tiče rama, ipak ne zato što si napisao da Capriolo i Scout prave alu ramove koji su teški kao tuč. Aluminijum a težak kao tuč? U želji da opljuješ ove bajseve malo si kontradiktoran sam sebi. Nego realno gledano, jesu im ramovi malo teži jer se ne bakću sa time da ih tanje tamo gde se tanjiti sme i učine lakše jer su jednostavno namenjeni amaterima, kao što i jeste velika, velika većina nas. Ima tu razlike u težini između nekog dobrog Trekovog Alu rama i recimo Capriolovog Firebirda, ali ta razlika nije više od 2,5 ili maksimum 3 kile u celoj težini bicikla, a da je to razlika između tuča i aluminijuma sigurno nije. Suština je da te velike razlike u težini će da primeti neko ko to pošteno i profesionalno vozi po nekim silnim brdima, i ko će da se posle 4, 5 sati vožnje više umori na tom težem nego na lakšem ramu. Neko ko bicikl vozi iz uživanja i rekreacije, ne trka se i ne juri proseke, teško da će da mu to bude mnogo bitno. Bitnije mu je da posle te duge vožnje može normalno da siđe sa bicikla i da nema bolove koji će da traju danima, pa i duže. 
 
Iako sam relativno nov u biciklizmu, i ja lično sam probao, doduše u ne baš tako dugoj vožnji, i ram renomiranog proizvođača (Trek od burazera), a imam i ovu našu domaćicu Firebird. Jeste da ima razlike u težini, pitanje je koliko je ta razlika zaista bitna i važna jednom običnom rekreativcu. Ja lično imam i sredstava i načina da vozim i daleko skuplji bicikl, ali realno nemam potrebu, i zato i razumem čoveka koji je započeo ovu temu. 
 
Mislim da se ljudi generalno mnogo zamaraju brendovima, opremom, natpisima na ramovima i tome sličnim. Bitno je samo da osećaju to u sebi, ljubav prema biciklizmu, da jednostavno žele da započnu ili da završe dan na 2 točka, a sve ostalo su samo nijanse. 
 
Za kolegu ZeuSx-a, drugarski predlog: Kad ti bajs stigne i kad mu uradiš nulti servis, ako sve radi kako treba i ako si zadovoljan, ništa ti tu ne menjaj dok funkcioniše kako treba. Posle ćeš već videti. Živ bio i da te služi dugo!

 

+1 

Potpisujem

 

n2:redbull


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#79 NokiNI

NokiNI
  • Members
  • 2 posts

Postavljeno 24 April 2016 - 07:10 AM

Pozdrav svima, 

da ne bih pravio novu temu, nadovezacu se na ovu...

 

Da li bi ovo bila dobra kupovina, odnos cene i kvaliteta, znam ta za te pare ne mogu da uzmem preterano dobar bicikl, ali novac je uvek ogranicavajuci faktor.

 

http://www.2bike.rs/...ep#.VxxvdFZ96Ul

 

Naleteo sam i na ovo

 

http://www.kupujempr...?filter_id=1677

 

I svaki predlog i savet je dobrodosao... 

 

Pozdrav...


  • 0

#80 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8904 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 24 April 2016 - 08:09 AM

Merida izgleda lepo. Malo slabije kočnice, stariji sistem kačenja kormana, ali OK deluje. Nov takav je preko 600 evra koliko vidim.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png





0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika