Jump to content


Photo

Nosac bicikli za automobil


  • Please log in to reply
193 replies to this topic

#141 lucky_13

lucky_13
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 365 posts
  • LocationNovi Sad

Posted 06 October 2016 - 08:00 PM

Proverio sam i nosač ima samo jednu "šapu". Nosač sam našao u oglasima i košta 40 EUR. Sutra treba da ga preuzmem.

Pošto bicikli dosta visoko stoje verujem da otpor vazduha nije zanemarljiv.


  • 0

#142 himzo

himzo
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1310 posts

Posted 13 December 2016 - 12:22 PM

Je li imao neko iskustva sa ovakvim tipom nosača:

https://www.thule.co...ss-970-_-970000

 

Koliko sam video na netu, utisci su pozitivni. Za 50-ak €, višestruko je jeftiniji od "normalnih" nosača za kuku. Nema tilt opciju za otvaranje gepeka ni svetla, ali to mi nije toliko bitno. Jedino što mi deluje malo "klimavo" :D, ali verujem da može da se izbori sa 10-ak kila.


  • 0
Pozdrav

#143 jelchica

jelchica
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1030 posts
  • LocationBeograd

Posted 13 December 2016 - 02:56 PM

Ovo neće biti direktno koristan odgovor, ali nisam još videla nekvalitetnu stvar od Thule-a

Ovo nosi dva bajka po 15 kg, tako da se na tvom mestu ne bih brinula za to


  • 0
Today is always here.
Tomorrow, never.

#144 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14909 posts

Posted 13 December 2016 - 03:10 PM

Nemoj taj Thule osim ako ne planiras sam da pravis dodatna oslanjanja na karoseriju, logika kaze da bi trebalo da ima barem tri tacke oslonca na karoseriju vozila, ovaj je samo vezan na kuku i nista ga ne osigurava da se pomeri levo-desno ili napred-nazad.


  • 0

#145 himzo

himzo
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1310 posts

Posted 13 December 2016 - 05:09 PM

@jelchica

Problem je u mojoj glavi onda :D, videću ako mogu uživo da ga probam.

 

@Dusan011

Svi su takvi na kuku isti, samo se oslanjaju na kuku koliko sam video. Jedino možda drugi modeli obuhvate drugačije (kuglu i štap zajedno?) pa ne može da se rotira oko kugle.


  • 0
Pozdrav

#146 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14909 posts

Posted 13 December 2016 - 05:39 PM

Makar napravi neke veze koje se montiraju pomocu vakuuma ili magneta na auto, sam koncept je smesan 10~30 kilograma na tolikoj poluzi. I velike firme prave greske Toyota, Wolksvagen... Prepravi to da se montira na tri tacke obavezno ako odlucis da kupis.


  • 0

#147 himzo

himzo
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1310 posts

Posted 14 December 2016 - 09:50 AM

Uh, ako bude moralo još da se budži nešto onda ništa, radije bih rasklapao bicikl pa u gepek nekako. Pogledaću i one klasične nosače za kuku, trebalo bi da su robusniji, sigurno mogu da se izbore sa 1-2 drumaša, sa obzirom da ima modela i za do 4 bicikla.


  • 0
Pozdrav

#148 markodobros

markodobros
  • Members
  • PipPip
  • 36 posts

Posted 14 December 2016 - 01:43 PM

Ne treba nista da se budzi, ovo je odlican nosac za bicikle. Lako je biti skeptican oko svega, nije to neki self made proizvod pa da nije ispitan na sve moguce nacine


  • 0

#149 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14909 posts

Posted 14 December 2016 - 05:56 PM

Pa nije to neko veliko budzenje, nabavis ovakve vakuum hvataljke (link) i malo aluminijumskih cevi, rupa ovde rupa onde, nekoliko srafova, cisto da moze da prodje JUS standard ovi Svedski su sumnjivi :)

 

Pa i ovo je testirano i pusteno u prodaju svedski delikates (link)


  • 0

#150 himzo

himzo
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1310 posts

Posted 15 December 2016 - 06:31 PM

He, nadam se da neću povratiti dok ga budem otpakivao :).

 

Proguglaću još utiske po netu, trebao bi u sledećih par meseci da se odlučim pa ću javiti utiske.


  • 0
Pozdrav

#151 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1899 posts
  • LocationBeograd

Posted 08 April 2017 - 05:23 PM

Питаћу у понедељак или уторак у МУПу, али ме сад занима. Размишљам да тражим трећу таблицу, да је ставим на бицикл када користим носач за пета врата. Дефинитивно се задња таблица не види, а јако компликовано се монтира, па не могу њу стално да скидам и враћам на кола. Прво ме занима ако неко зна пошто је (нешто видех 2190 дин што ми делује много, јер толико кошта и пар), а друго да ли се и колико онда повећава цена годишње регистрације кола? Или је једнократни трошак, само приликом издавања (и мењања) таблица?

 

Светла се виде (једно кроз точак), па рачунам на овај начин да решим питање коришћења овог носача у иностранству, бар када не могу (или ме мрзи) да расклапам бајк и пакујем унутра.


  • 0

#152 Zorex

Zorex
  • Members
  • PipPipPip
  • 97 posts

Posted 09 April 2017 - 01:06 PM

Da li je neko imao problema sa policojom/carinom kod Mađara/Hrvata/Slovenaca sa tim nosačem za 5 vrata?

Imam peugeot karavan i biciklovi ne zaklanjaju uopšte ni svetla ni tablice,  ali ne znam kakav je zakon u EU,

mislim da sam pre par godina pročitao ovde da je neko imao problema na granici sa Slovencima, čini mi se baš Caneee da je u pitanju.

Išao sam u Grčku par puta i niko me nije ništa pitao, ali Grčka je Grčka, a Slovenci su Slovenci.

Inače imam onaj nosač za 3 bajsa sa šinama.


  • 0

#153 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1899 posts
  • LocationBeograd

Posted 09 April 2017 - 02:33 PM

Да, ја сам имао проблем са Словенцима. Тачније, Словенцем. На граници стигао до једне кућице, они рекли све ок, ја кренух даље, а неки у униформи, који је ноншалантно стајао поред кућице, поче да маше и виче зашто нисам стао код њега. Кад није нашао ништа чудно у колима, обрушио се на носач и рекао да не може тако. Да ми не би упропастио цео дан, расклопио сам све и спаковао у кола. Он се до тада охладио и правдао се да то није због њега, него да би ми полиција писала казну. Хм...

 

Елем, не сме да прекрива таблицу, не сме да прекрива светла и бицикл не сме да излази ван димензија аута. Управо на то последње се овај највише обрушио (кад му рекох да је носач произведен у Немачкој). Показах му да не прелази димензије са ретровизорима, али није вредело, јер је био бесан. Дакле, све је могуће. Ја стварно нисам имао других непријатности, али нисам више носио бајк кроз Словенију на носачу. А рекао бих да су били љубазнији када сам прелазио границу на бициклу.

 

Пријатељ ми рече да су и у Хрватској прошле године више пута истицали да ће почети ригорознију примену тих стандарда, јер су наводно и Италијани масовно прешли на нове носаче (најбројнији туристи). Да ли су заиста и почели не бих знао. Мени је летос, приликом уласка у Хрватску, један од цариника мало прегледао како је бајк монтиран, приметио да сам везао и точкове и тиме био видно задовољан (да не кажем импресиониран мојим озбиљним везивањем бицикла) и није имао никакву примедбу, нити ме је ико зауставио у Хрватској када сам корисио носач.

 

Ако се већ виде и таблица и светла, мислим да је скоро никаква вероватноћа да ти неко прави питање због мало веће ширине бицикла у односу на ауто (ако је уопште шири), осим ако на други начин привучеш пажњу. Но, у неким земљама полиција још увек не прихвата моје мишљење као оправдање. ;) Ја бар могу да скинем точкове, па да бицикл не прелази ширину аута, док то код тебе (са шинама за точкове) тешко да је могуће, а да бицикли остану стабилни?


  • 0

#154 Zorex

Zorex
  • Members
  • PipPipPip
  • 97 posts

Posted 09 April 2017 - 03:24 PM

Pa problem je što ja kad dođem na granicu i oni kažu ne može, ja mogu  samo da se vratim kući, ili da probam na neki drugi prelaz, što će me koštati vremena i živaca, jer nosim 4 bajsa, 3 nazad i 1 gore, i nemam gde da ih rastavljam i guram u gepek.

Taj isti nosač sam koristio na Puntu, i tamo mi je zaklanjao svetla, pa sam ja sam izveo signalizaciju iz punta i napravio na nosaču dodatnu signalizaciju kao na prikolici, i to je izgledalo super, tablica na Puntu je dole pa se videla.Ovo na Puntu sam više uradio zbog svoje i tuđe sigurnosti na putu, pošto sam znao da u Grčkoj neće niko ni gledati.Na pežou bajsevi ništa ne zaklanjaju, mogao bih i na pežou da izvučem signalizaciju, ali nisam se raspitao da li može kao na Puntu samo da se izvuku žice iz zadnjih svetala, mada na nosaču i dalje stoje svetla, i sve izgleda profi, ali šta ako neko kaže, ajde da proverimo da li ti to radi, ajmo levi, ajmo desni.......

A što ti Caneee ne odeš u MUP i kažeš da si izgubio tablicu i treba ti nova, platiš i gotovo, to je samo jednom.Inače u Uradi sam sam video celu zadnju tablu sa signalizacijom za prikolicu, košta negde oko 4000 dinara, mada sam ja moju napravio za 500 din.

Inače apropo nosača, ja sam sa Puntom i tim nosačem za 3 bajsa na 5 vratima, gore još 1 bajs, kofer, komplet oprema za kampovanje, sa sve šatorom i čamcem, sa ženom i 2 dece otišao na Peloponez 1400km u cugu, i ništa mi nije falilo.


  • 0

#155 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1899 posts
  • LocationBeograd

Posted 09 April 2017 - 03:47 PM

Ти дефинитивно имаш проблем. А ако питаш неку званичну институцију, сигурно ће ти рећи да не сме да заклања ништа, ни да буде шире од аута. А да ли ће неко стварно и да загледа, никад не знаш. И не мора само на граници, наравно. А све и да узмеш четири кровна носача и да подижеш толико бицикала, џаба ако ти је неопходан кофер. У суштини, ти би морао да монтираш куку и купиш носач који иде на њу, а то је изузетно скуп спорт.

 

Мени у званичном сервису нису умели да кажу који је минимум радова и цене да бих добио само струју за приколицу (без куке, са куком је ~500 евра), а ПБ мислим да је имао недавно акцију за тај "лајтбар" за око 20 евра. Но, како ми се светла и мигавци генерално виде, рачунам да би ми сама таблица завршила посао. А некако нисам за те "мување" варијанте. Просто не волим то да радим. Ако се не повећава регистрација, а решава ми проблем, даћу им и 2000. То би и даље било веома јефтино решење. Једино што ми та додатна таблица не би имала светло, што опет може бити проблем у неким земљама. Можда могу да искомбинујем уз неонку са пијаце, јер у гепеку имам прикључак за 12 волти, али све је то пуно буџења и крпљења, а нисам сигуран ни да би гајтан могао да прође кад су затворена пета врата.


  • 0

#156 Zorex

Zorex
  • Members
  • PipPipPip
  • 97 posts

Posted 09 April 2017 - 08:23 PM

A to što bi ti uradili u zvaničnom servisu, to nije budženje i krpljenje?

Ne znam koji auto imaš, meni su za Punta tražili 20-30 eura za izvođenje signalizacije u zvaničnom servisu, a ja sam to sam uradio verovatno pažljivije, smišljenije i sigurnije nego neki klinac iz ovlašćenog servisa, jer to su ipak moja kola, naravno ja sam se prvo dobro pripremio i konsultovo sa više majstora pre nego sam to odradio, inače to može svaki iole ozbiljini mastor za elektriku na kolima da odradi, mislim da su mi neovlašćeni majstori tražili oko 1000 dinara, ali ja sam hteo sam da uradim.

Napravio sam po euro standardu ženski priključak na kolima i muški priključak na nosaču, i kada mi ne treba nosač samo otkačim kabel i ženski priključak sa kabelom ubacim u gepek.

Inače same žice mogu da prođu kada se gepek zatvori, pošto se između vrata od gepeka i šasije nalazi keder koji je od gume i može toliko da se pritisne da prođu 5 žica bez onog debelog zida izolacije.

I ako ne voziš noću ni ne treba ti svetlo za tablicu, a ako i voziš možeš uvek nešto da improvizuješ sa onim belim svetlima za bajs na baterije.


  • 0

#157 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1899 posts
  • LocationBeograd

Posted 09 April 2017 - 09:55 PM

Не би било буџење, јер сам тражио званично извлачење инсталације, исто као што би радили да треба да се инсталира кука. Нису ни понудили да ми ураде нешто безвезе, нити бих прихватио. Питао пар електричара. Могу да пробају, али је ризик на мени (да нешто цркне или не ради како треба, па да мора опет овлашћени сервис). И било би буџење. Тако ми је један дрмусао ТВ два сата, носио га и кући, дрндао, причао бајке о цркнутом трафоу, 100 евра, итд, а овлашћени сервис све решио за један дан и 20 евра, био ТВ као нов. Што се тиче светла, обично возим целодневне туре, па се враћам ноћу, по сат-два, тако да бих у сезони брзо трошио батерије. Но, размислићу ако буде изгледно да ћу ићи у иностранство. Чак и имам неки стари пуњач за кола (упаљач) који бих могао да искористим.


  • 0

#158 shonepa

shonepa
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 321 posts

Posted 29 April 2017 - 01:10 PM

Kupio sam skoro ovaj nosač, polovan... Montirao ga kao što se vidi. Nikada do sada ga nisam koristio. Kada nakacim bicikle opterećenje bude na donjim kukama, tj.ceo nosač spadne malo i udara u branik kada se dobro zategne, nema šanse da spadne, ali se pitam da li sme tako da legne na branik i koliko staklo sme da trpi te blage udarce kada se vozi preko rupa?
Kupio sam ovo vrlo jeftino (1000din) a da pre toga nisam gledao da li će odgovarati za moj auto. Na sajtu proizvođača (neki Italijanski) ne stoji moja opel corsa, ali ima punto, koji ima sličan gepek, samo je staklo uspravnije...
Nikada nisam vozio auto sa ovim pozadi, pa bih voleo nekog ko jeste da mi da neki savet cb2cae43c9384d560c2f61de984089ea.jpg

Sent from my SM-J500FN using Tapatalk
  • 0

#159 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1899 posts
  • LocationBeograd

Posted 29 April 2017 - 01:32 PM

Ово је тип носача намењен највише за висока возила са усправнијим петим вратима. Очигледно је да код тебе саме куке имају места да се закаче за пета врата (то је главни услов за "компатибилност"). Но, са слике бих рекао да постоји онај хоризонтални "одступник" који треба да се наслони на стакло, а код тебе не дохвата? Па онда лупка под оптерећењем? Ако је тако, ја то не бих користио. Ако тај одступник ротираш на доле, да ли може у неком положају да се ослони на стакло?

 

Уз то, тај носач треба да се ослања првенствено на горње куке (и врата), а не доле, па не сме да се деси никакво пропадање када је затегнут. (како може да пропадне ако је затехнут?) А пошто нема доњу хоризонталну шипку (са сунђером или гумом) значи да није предвиђен да се ослања на браник, него се доле качи само ради стабилизације/чврстине. А није искључено ни да неки делови недостају, посебно каишеви (за потпуну стабилност практично је неопхдно имати и каишеве који се каче са стране, где је теби изгледа само стакло, па не би ваљало).

 

Дакле, проблем је управо то што си поменуо, да други модели аутомобила имају усправнија пета врата, па носач може лепо да се ослони. Уз то, мислим да би ти ово у вожњи правило огроман отпор, што је опасно и за сама пета врата (колико се повећава оптерећење). А рекло би се и да ти не би много видео кроз унутрашњи ретровизор? Или са ове слике изгледа горе него што јесте.


  • 0

#160 shonepa

shonepa
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 321 posts

Posted 29 April 2017 - 01:47 PM

Taj deo što se naslanja na staklo stiže do stakla vrlo lako, mada na slici stvarno izgleda da ne, zbog odsjaja... Moze da se rotira, tj. Pomera gore dole...
Da, da su vrata vertikalnija onda bi glavno opterećenje bilo na gornjim kaiševima... Kaiševi su metalni... Ne nedostaje ništa jer sam našao na sajtu proizvođača slike...
Takođe, donje kačenje ne može spasti, jedino ako bi ceo branik spao... Jer je dobro zaglavljeno između vrata i njega.

Sent from my SM-J500FN using Tapatalk
  • 0




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users