Jump to content


Fotografije
- - - - -

mehanicki doping


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
99 odgovora na ovu temu

#41 karpkg

karpkg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1810 posts

Postavljeno 03 February 2016 - 11:45 PM

Ja sam tvrdio da je i Di2 mehanički doping još kada se pojavio, jer nije isto trošiti svoju energiju za šaltovanje, pa ma kako mali otpor sistem činio, nego da to motorić radi za tebe, ali tada je sve to bilo OK. A gde je mali, evo ga i veliki (motor).


  • 0
"Nesposobni su jedino sposobni da onesposobe sposobne"

#42 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1891 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 04 February 2016 - 12:50 AM

Читам и не верујем. У ствари, Ди2 заиста може да се посматра као допинг, а мања снага ће захтевати и мање концентрације, што на онолике километре може да направи разлику. Осим тога, нема потребе да се механички допинг користи очигледно, на сред тешког успона. Довољно је да га возач користи пре тога, у неколико понављања, па да остане свеж за тај успон и направи довољну разлику. Притом си током целе "трке" растерећенији, јер знаш да ћеш имати помоћ, што је опет веома битно код тако тактичке дисциплине каква је бициклизам. Уз то, ако сам добро разумео механизам, док ради мотор, педале имају далеко мањи отпор? Онда би пропадале током вожње стојећи какву практикује Контадор?

 

Али стварно ћу одустати од било ког спорта. Буквално је све договорено. Те кладионице, те да избегнеш неког противника, те пријатељске услуге, те враћање услуга, популарност, зарада... У ствари, спорт је постао као избор за Песму Евровизије, за коју се сећам када је неки наш лик још пре десетак година погодио практично 90 % поена "ко ће коме колико". :(

 

Иначе, ако се добро сећам, Тим Скај редовно има највећи буџет од око 15 милиона евра. Цена скоро просечног фудбалера. Или, рецимо, Новак је прошле године само од турнира зарадио око 20 милиона. Шачица бициклиста има милионске уговоре, али и они су ретко изнад нивоа само једног гренд слема у тенису. И онда их још уништавају. Што је најгоре, ни легализација допинга не би ништа променила, јер увек постоји неко ко једноставно нема снаге или не жели да се мучи (као Ленс) и ко би стварно био у стању да набије мотор и у себе, па макар умро на линији циља. :( Дошла су времена да децу треба уписивати на спорт, али нипошто не дозволити да се њиме професионално баве.


  • 0

#43 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4634 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 04 February 2016 - 03:05 AM

Nisi ti ukapirao da to radi i na manjoj kadenci ako hoces, znaci sam podesavas na kojoj kadenci zelis da se aktivira, tako da moze da pomaze i pri sporoj kadenci.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
  • 0

#44 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8906 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 04 February 2016 - 05:43 AM

Kladionice su upropastile sport, generalno, sav.

 

Dopinga i muvanja ima svugde, gde god su pare.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#45 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 04 February 2016 - 11:27 AM

Di2 je mehanički doping koliko i jedanaestofaz u odnosu na desetofaz.


  • 0

#46 karpkg

karpkg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1810 posts

Postavljeno 04 February 2016 - 12:35 PM

Poređenje ti uopšte nije na mestu. Pitanje je da li će bilo koju fizičku aktivnost na biciklu da zameni struja ili će se to odnositi samo na okretanje pedala.

Elektronika se definitivno ugurala u takmičarski biciklizam, prvo sa raznoraznim mernim instrumentima, onda sa pomoćnim aktivnostima tipa šaltovanja, šta je još ostalo: pogon. Kočenje je već unapređeno hidrauličnim sistemima. Cela ta priča sa uvođenjem, pre svega komercijalnim, drugih sistema osim čisto mehaničkih  je svakako i dovela do ovoga.

Ispade da je u biciklizmu pista i najpoštenija. Gola mašina i čovek, pa šta bude.


  • 0
"Nesposobni su jedino sposobni da onesposobe sposobne"

#47 karpkg

karpkg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1810 posts

Postavljeno 04 February 2016 - 12:41 PM

A i što ne bi mogao i motorić, nešto kao DRS u formuli...

Ionako je sve otišlo u PM.


  • 0
"Nesposobni su jedino sposobni da onesposobe sposobne"

#48 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1891 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 04 February 2016 - 01:06 PM

Мото-трке већ имамо, у више облика. ;) А и тамо се сви труде да варају. А варају и у игрању игрица. Какво је време дошло, навијање за било ког спортисту постало је исто као демонстрирање у корист било ког политичара - све је само лаж и злоупотреба. Лепо певаше Пилоти да не верујемо у идоле.

 

Треба да уведу роботе уместо бициклиста, па роботе нека допингују колико хоће. Бар ће клинци моћи поштено да праве каријеру инжењера и да буду хероји. Док не смисле начин да остају будни по 10 дана без престанка и дипломирају у року од годину дана. То што ће да се распадну у 25. години нема везе, важно је тих 5 минута славе. :( Баш се сећам неког лика који је себе уништавао на разне начине. Рекао је да би пре умро него био просечан. Једино му није пало на памет да седне и учи или тренира цео живот. Или да буде натпросечно користан тако што би волонтирао у домовима за напуштену децу или за старе. Не, сви желе само натпросечан број "лајкова" и количину пара. Није да ја не бих волео да имам више прегледа на свом Јутјуб каналу ;), али ипак без проблема носим терет анонимности. А ћириличне поруке већ ме чине другачијим од просека. ;)


  • 1

#49 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 602 posts

Postavljeno 04 February 2016 - 01:31 PM

Energija koju biciklista troši na šaltovanje je smešna spram energije za pedaliranje tako da di2 tu ne može biti ni od kakve pomoći. I taj izraz "mehanički doping" je samo blaža reč za najobičniju prevaru.
  • 0

#50 spark

spark
  • Members
  • 7 posts

Postavljeno 04 February 2016 - 02:11 PM

Прича да је Di2 допинг је смешна. То је веома логичан правац развоја који има тенденцију да постане јефтинији од механичких група.


  • 0

#51 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 04 February 2016 - 03:24 PM

Poređenje ti uopšte nije na mestu. Pitanje je da li će bilo koju fizičku aktivnost na biciklu da zameni struja ili će se to odnositi samo na okretanje pedala.

Elektronika se definitivno ugurala u takmičarski biciklizam, prvo sa raznoraznim mernim instrumentima, onda sa pomoćnim aktivnostima tipa šaltovanja, šta je još ostalo: pogon. Kočenje je već unapređeno hidrauličnim sistemima. Cela ta priča sa uvođenjem, pre svega komercijalnim, drugih sistema osim čisto mehaničkih  je svakako i dovela do ovoga.

Ispade da je u biciklizmu pista i najpoštenija. Gola mašina i čovek, pa šta bude.

 

Potpuno je na mestu, jer je funkcionalna razlika ista. To što postoji konceptualni i tehnološki skok od mehaničkih do elektronskih menjača na to ne utiče, po mom mišljenju. Za vozače je veća je razlika bila kad su ručice na ramu zamenjene šamaraljkama nego kad su sajle zamenjene žicama i elektromotorima.

 

S druge strane, skriveni motor u pogonu je čisto varanje i nema apsolutno nikakve veze sa ostalom elektronikom na biciklu - takav motor može da se sakrije i u velodromski bicikl bez i jedne vidljive žice. Nije niko morao da vidi Di2 ili SRM da bi mu palo na pamet da proba da sakrije motor u pogonu.


  • 0

#52 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 04 February 2016 - 03:41 PM

Elekrto menjače ne vidim kao nešto što bi pravilo razliku u rezutatu jer je dostupno svima i tu su svi izjednačeni. Sakriveni motor je ipak malo drugačija situacija.


  • 0

#53 carobnica

carobnica
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 566 posts

Postavljeno 04 February 2016 - 06:31 PM

 Pošto se prvih 20 dopinguje

A ostali jedu petrovke, neprskane.


  • 2

#54 karpkg

karpkg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1810 posts

Postavljeno 04 February 2016 - 09:12 PM

Stvarno mi nije jasno zašto neko stalno izvrće ono što hoću da kažem (u stvari, znam o čemu se radi, ali nema veze). 

Nije poenta u tome da li je nešto fer ili ne, bilo dostupno svima ili ne, već jasno povući crtu (sistemsku) i reći: "Dotle može, dalje ne!"

Ovako, kad otškrineš vrata, odmah se tu gura masa stvari da se utrpa. Da sve to dosada nije iskačeno na trkački bicikl, teško da bi se motor odjedanput pojavio. Da se razumemo, pričam o uguravanju svih tih elektronskih pomagala na bicikl, koji je po svom postanku jedna od najčudesnijih mehaničkih naprava koje je čovek stvorio. A ako se pogledaju prosečne brzine trka sa gvozdenjacima u odnosu na ove danas, vidi se i da nema nikakvog pomaka. I onda pitanje čemu sve to, osim u čisto marketinške svrhe.

Zašto onda ne utrpati elektroniku u sve rekvizite, pa da dobijemo i elektronski reket, elektronsku motku za skok u vis, elektronski kanu i šta već sve ne još...


  • 0
"Nesposobni su jedino sposobni da onesposobe sposobne"

#55 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 04 February 2016 - 09:26 PM

Razumem tvoj stav, al je i tebi i meni jasno da se ne pitamo ništa i da je jedino bitno ko koliko šta može da izreklamira kroz trku.

 

Elektronske grupe su bile velika novina i bilo ih je neophodno prodati širokim konzumentima. Popuno mi je jasno da su proizvođači očekivali mnogo jer se radilo o potpuno novom sistemu koji nema trunku kompatibilnosti sa starim. Baš zato je bilo nužno "objasniti" kupcima da im je to neophodno, a kud ćeš bolji način od velikih trka i zvučnih vozača.

 

Ista je priča sa diskovima. Prvo su se pojavili mehanički, a onda su uložili malo više para u razvoj i napravili hidraulične šamaraljke i to sada treba omasoviti.


  • 1

#56 karpkg

karpkg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1810 posts

Postavljeno 04 February 2016 - 09:39 PM

Što je rekvizit u nekom sportu jednostavniji, to do izražaja više dolaze sposobnosti i vrednost takmičara.

Takmičarski (drumski) bicikl je dugo odolevao u sistemskim izmenama (ne mislim tu na unapređenje mehaničkih sistema). Možda je to donekle i očuvalo kakvu-takvu regularnost u tom segmentu, s obzirom da je stvar otišla u varanje na bazi dopinga takmičara. Drumski bicikl i dalje ima striktna mehanička ograničenja i vrlo se pomno prati da li je nešto "UCI legal" il ne. A sa druge strane, pod pritiskom proizvođača se tu uguravaju stvari koje su vrlo diskutabilne po uticaju na regularnost. Energetska baterija na biciklu? Ne može, brate, pa makar ti služila za aparat za brijanje. Tako da, ponavljam, ja sam sve ovo na šta se pojedinci šatro sablažnjavaju i očekivao kada sam još u jednom ranijem postu, pre više godina, ocenio da je to neregularno. Čak sam tada još pomenuo te fantomske motore, pošto se tada šuškalo o tome u vezi Kanćelare.


  • 0
"Nesposobni su jedino sposobni da onesposobe sposobne"

#57 skylab

skylab
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 602 posts

Postavljeno 04 February 2016 - 10:16 PM

Gledajući statistiku za Tour de Frans http://bikeraceinfo....f/tdfstats.html uočava se da se prosečna brzina pobednika tek neznatno povećala još od početka 90-tih. Zapravo Indurain je još tada zadao domaće zadatke novoj generaciji biciklista. Imajući to u vidu vidimo da nikakvi di2 sistemi ili super laki aerodinamični karbonci nisu mogli puno da utiču na prosečnu brzinu. Sve je to ubačeno u službi marketinga.
  • 0

#58 caneee

caneee
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1891 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 04 February 2016 - 11:23 PM

Беше текст о сумњама које су постојале и постоје и за Индураина и његове резултате, али ко ће то сада наћи...

И наравно да се просечна брзина не повећава, јер како рече један бивши возач, бициклистичка трка нема никакве везе са брзином (што најбоље показује чињеница да и водоноша екипе често заврши етапу са главном групом). Трка је пре свега тактичка, а побеђује се или губи обично на само једном делу, ређе два или три. Чак и гранд тур трка обично се добија (или губи) на једној или две-три етапе у три недеље вожње. А и тада обичан тимски хронометар или индивидуални на равном може да одлучи укупног победника, а нема практично никакве везе са снагом једног возача, него највише са техником вожње. Све осим брдског индивидуалног хронометра је као и оно гађање из пушке током скијашког трчања. Можеш да будеш допингован као коњ, џаба ако не знаш да пуцаш.

 

А лакши бицикл је ту само зато што их сви праве, па би неко на челичном имао велики проблем на тим пресудним деоницама.


  • 1

#59 karpkg

karpkg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1810 posts

Postavljeno 05 February 2016 - 12:26 AM

Trka je trka, što je duža i sa više učesnika, to je neizvesnija, po mnogo stvari, pa i po prosečnoj brzini.

Možda bi poređenje bilo merodavnije za jednodnevne trke, gde se vozi od početka pa do kraja mnogo jače nego na etapnoj. A na Amstelu, recimo, još uvek stoji najveći prosek iz '67, nekih 43,7km/h. Ako posmatramo čisto unapređenje bicikala i opreme, ispade da su današnji takmičari mnogo kilaviji, kada sa znatno unapređenom opremom, ne postižu značajno bitnije rezultate. Ili je u svim disciplinama čovek dostigao biološki limit i tu se vrti sa malim pomacima. Možda je i poenta da se stvari učine zanimljivijim i postigne spektakularniji rezultat uvođenjem neke tehnološke novine, ali to preti da korenito promeni koncepciju samog takmičenja.

Ko zna, možda se i taj motor legalizuje (njegova konstrukcija i prilagođenje izgleda veoma planski odrađena), tako da se i pravila izmene (kao sa pomenutim DRS-om u Formuli), samo tada to već neće imati veze sa prethodnim takmičenjima.


  • 0
"Nesposobni su jedino sposobni da onesposobe sposobne"

#60 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8906 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 05 February 2016 - 05:40 AM

Trke koje nisu hronometar su taktika. Važno je biti u stanju dati gas kad treba. Prosečna brzina se veoma teško podigne. To znači celim tokom trke držati osetno jači tempo, bez usporenja ispod tog tempa.

 

U biciklizmu, kao biciklizmu, a-head, kasetna zadnja glava i šamaraljke su neki pomaci. Sve ostalo je isto od devedesetih godina, samo marketinške razlike. Ako uspeju ugurati hidraulične diskove, to će biti nešto.

 

Oprema i trening napreduju, ali ljudski organizam kao takav - potrebne su desetine hiljada godina za neke osetne pomake. Ako ne i više. A sa napretkom medicine i uslova života, ima šanse samo da postanemo sve kilaviji kako vreme protiče.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png





0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika