Zdravo društvo.
Iskoristio bih priliku da se predstavim i usput pitam za savet iskusne članove. Zovem se Dragan, živim u Čelarevu, bicikliram od 2004, uglavnom rekreativno, po bližoj okolini, ponekad skoknem i do Fruške Gore. Imam Focus-a Fat Boy-a, dobro me služi već neko vreme, ali se počeo dešavati problem sa amortizerom (Rock Shox Dart 2). Naime, primetio sam da se sloj nikla na štapovima (ili hroma, ne znam kojim metalom su presvučeni) vrlo lako izgrebe (pretpostavljam od bliskih susreta sa granjem i sl). Ogrebotina mestimično ima na oba štapa, unutar nekih ima rđe. Neke u ravne na dodir, dok druge ostavljaju utisak hrapave površine. Od toga su stradali-popucali semerinzi (dust seals). Isto tako, amort ima manje od 50% predviđenog hoda pa pretpostavljam da je zreo za menjanje ulja. Nisam se usuđivao da ga kompletno rasklapam, tako da ne znam kakvo je stanje štapova ispod semeringa. Samo sam otvorio deo sa oprugom, kod preload dugmeta još uvek je dobro podmazana i nema rđe. Ulje ne pušta, nema lufta - ležajevi (bushings) su u redu. Da li postoji način da se nekako saniraju te ogrebotine i skine rđa? Čitao sam na stranim forumima da su neki pribegavali priručnim rešenjima tipa ultra fina šmirgla, premazivanje lakom za nokte (ili super lepkom), pa opet šmirglanje i poliranje, ali nisam siguran koliko je to trajno i funkcionalno rešenje. Drugi su to rešavali kompletnim farbanjem štapova, samo što bi tad verovatno trebalo da se skine hromirani sloj. Da li mi se isplati da ga odnesem u servis (po svemu sudeći trebaće mu kompletno podmazivanje obe noge, zamena dust seals-a, dopuna ulja i čišćenje-restauracija štapova)? Da li mi se to više isplati od zamene-kupovine kompletne vile, pošto ih ima na polovnih na oglasima po koliko-toliko povoljnim cenama?
Svako dobro!