Jump to content


Fotografije

Rock Shox Dart 2 - pomoć! :)

amortizer dart 2 servis

  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
6 odgovora na ovu temu

#1 Dragandr

Dragandr
  • Members
  • 4 posts

Postavljeno 25 January 2016 - 06:04 PM

Zdravo društvo.  n:bye

 

Iskoristio bih priliku da se predstavim i usput pitam za savet iskusne članove. Zovem se Dragan, živim u Čelarevu, bicikliram od 2004, uglavnom rekreativno, po bližoj okolini, ponekad skoknem i do Fruške Gore.  O:) Imam Focus-a Fat Boy-a, dobro me služi već neko vreme, ali se počeo dešavati problem sa amortizerom (Rock Shox Dart 2). Naime, primetio sam da se sloj nikla na štapovima (ili hroma, ne znam kojim metalom su presvučeni) vrlo lako izgrebe (pretpostavljam od bliskih susreta sa granjem i sl). Ogrebotina mestimično ima na oba štapa, unutar nekih ima rđe. Neke u ravne na dodir, dok druge ostavljaju utisak hrapave površine. Od toga su stradali-popucali semerinzi (dust seals). Isto tako, amort ima manje od 50% predviđenog hoda pa pretpostavljam da je zreo za menjanje ulja. Nisam se usuđivao da ga kompletno rasklapam, tako da ne znam kakvo je stanje štapova ispod semeringa. Samo sam otvorio deo sa oprugom, kod preload dugmeta  još uvek je dobro podmazana i nema rđe. Ulje ne pušta, nema lufta - ležajevi (bushings) su u redu. Da li postoji način da se nekako saniraju te ogrebotine i skine rđa? Čitao sam na stranim forumima da su neki pribegavali priručnim rešenjima tipa ultra fina šmirgla, premazivanje lakom za nokte (ili super lepkom), pa opet šmirglanje i poliranje, ali nisam siguran koliko je to trajno i funkcionalno rešenje. Drugi su to rešavali kompletnim farbanjem štapova, samo što bi tad verovatno trebalo da se skine hromirani sloj. Da li mi se isplati da ga odnesem u servis (po svemu sudeći trebaće mu kompletno podmazivanje obe noge, zamena dust seals-a, dopuna ulja i čišćenje-restauracija štapova)? Da li mi se to više isplati od zamene-kupovine kompletne vile, pošto ih ima na polovnih na oglasima po koliko-toliko povoljnim cenama?

 

Svako dobro!  O:)

Attached Thumbnails

  • IMG_5154.JPG
  • IMG_5159.JPG
  • IMG_5180.JPG

  • 0

#2 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6665 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 25 January 2016 - 11:25 PM

Ako je celokupno stanje viljuske kako si naveo onda je svaka investicija ravna bacanju para. Ako su prasinari popucali, onda racunaj da je i stanje unutar vile verovatno blaga katastrofa. Naglas razmiljam mozda je bolja investicija kupovina druge.


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#3 Dragandr

Dragandr
  • Members
  • 4 posts

Postavljeno 25 January 2016 - 11:43 PM

Hvala na savetu!  

 

Sad sam radoznao da pogledam čega ima unutra ispod prašinara, čisto da se uverim u stanje štapova. U svakom slučaju, ta sorta amortizera , odn. "entry-level" vile nisu ni predviđene da traju dugo, ipak proizvođač mora malo (ili malo više) da zaradi od prodaje.  :)

Inače, slike mi nisu baš neke, teško je blicem uhvatiti detalje. Više sam se trudio da prikažem ogrebotine, ne razmišljajući mnogo o tome da pravi problem leži ispod, nevidljiv, poput skrivenog karijesa...  :smile:


  • 0

#4 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5518 posts

Postavljeno 25 January 2016 - 11:53 PM

...sad sam radoznao da pogledam čega ima unutra ispod prašinara, čisto da se uverim u stanje štapova. ..

ako okrenes vilu naopacke, onaj deo gde se kaci tocak na gore

tu bi trebalo na oba kraja vile da se nalazi po jedan vijak, najcesce sa imbus glavom.

 

Kada vijke skroz odvrnes uvrnes ih nazad najmanje 4 a bilo bi idealno da mozes 6 punih krugova

i cekicem lupis po njima ili kljucu kojim si odvrtao

i na taj nacin bi trebalo da si razdvojio stapove (uppers, stanchions) od plovaka (lowers, sliders).

 

Vilu okrenese u normalan polozaj iznad neke dovoljno velike posude tipa lavor

i svuces plovke sa stapova, ali msm da vile tog tipa nemaju ulja vec samo mast

tako da je posuda predlozena kao predostroznost.

 

Pogledas sta ima unutra...

budes sretan...

pokusas malo da ocistis, isperes, alkoholni sprejevi za ciscenje kocnica ce da odrade posao

zamastis, navuces, sastavis i pre negoli vratis skinute vijke spricom mozes da ubrizgas malo motornog ulja 15-40

i vratis na bajk i vozas ostatak zime i sklupljas lovu za drugu vilu.


  • 0

#5 Dragandr

Dragandr
  • Members
  • 4 posts

Postavljeno 26 January 2016 - 12:45 AM

Hvala Igore!

 

Pokušaću opciju "uradi-sam", da dovedem vilu u koliko-toliko funkcionalno stanje, da potraje još neko vreme dok ne skupim keša za novu (i bolju!). Jedini upotrebljiv klip na YouTube-u u vezi kućnog servisiranja RS Dart 2 je od nekog Rusa, malo je mutan ali se vidi sve što treba. Dobro si opisao način odvajanja štapova od plovaka, to me je najviše zbunjivalo, koliko odvrnuti i zavrnuti pre udaranja čekićem. Usput, čitao sam specifikacije RS Dart 2 vila, razlikuju se u zavisnosti od godine proizvodnje, po količini i viskoznosti ulja koje se koristi. Moja ima staru štampu i nema V-brake nastavke, izgleda kao ova sa slike, levo je preload, desno "lockout turnkey". Bajk je star dve godine, vila ima 100mm hoda, tako da je pretpostavljam da je model 2010.

 

http://biketechtools...hox/select-fork

Attached Thumbnails

  • dart2.jpg

  • 0

#6 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4677 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 26 January 2016 - 04:23 PM

Matice odvrnes skroz pa ih zasrafis samo malo da bi udario po njima a ne po navojim na brezonima jer bi ih u suprotnom ostetio. A ova vila je za kantu tako da skupljaj lovu za drugu.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
  • 0

#7 Dragandr

Dragandr
  • Members
  • 4 posts

Postavljeno 26 January 2016 - 05:27 PM

Hvala!

 

Neću se mnogo patiti oko ovih dotrajalih štapova, samo ću pokušati da im produžim vek do proleća, na asfaltu će izdržati, ove zime ne vozim mnogo po šumi i blatu.  :)


  • 0





Also tagged with one or more of these keywords: amortizer, dart 2, servis

1 članova čita ovu temu

0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika