Jump to content


Fotografije
- - - - -

Na koji pritisak naduvati gume


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
19 odgovora na ovu temu

#1 konzervativan

konzervativan
  • Members
  • PipPipPip
  • 153 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 30 December 2015 - 11:05 AM

Ono što je osnovno za trajnost gume je propisani pritisak od proizvođača.

Pre svake vožnje proverim pritisak u gumi i korigujem ako je potrebno.

 

Sve ostalo dolazi potom, i normalno je da utiče na trajnost gume:

-          kvalitet podloge,

-          kočenje,

-          težina vozača,

-          stil i način vožnje,

-          .....

-          i da ne širim priču na datum proizvodnje, uslove skladištenja....

 

Sigurno da ima još dobrih i kvalitetniuh guma

Uglavnom se svodi na odnos cena / kvalitet.

 

Obratiti pažnju na opis koji proizvođač daje za određenu gumu, te imamo gume za takmičenje, trening, rekreaciju...i tu se isto „krije“ trajnost gume.

Mada Schwalbe kaže da nije baš tako...ali daje objašnjenje za šta je koja guma.

http://www.schwalbe....-and-tough.html

 

 

Koliko se sećam i Snežana Radojičić je u nekom od svojih postova napisala da je zamenila gume na nekih 15000 km – Schwalbe maraton...


  • 0

#2 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8942 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 30 December 2015 - 11:40 AM

konzervativan, on 30 Dec 2015 - 11:05 AM, said:

konzervativan, on 30 Dec 2015 - 12:05 PM, said:
Ono što je osnovno za trajnost gume je propisani pritisak od proizvođača.

Proizvođač propisuje maksimalan pritisak koji guma može da podnese. Minimalan je više orijentaciono. I od širine felne donekle zavisi koji pritisak se može gurati. Optimalan pritisak zavisi od zapremine gume (širine i obima) i težine koju točak nosi.

http://www.bikegreml...ume-na-biciklu/
  • 0

"Let the fence bark back at the dog."
Mostly harmless™ - bikegremlin.com
​​​​​​​


#3 konzervativan

konzervativan
  • Members
  • PipPipPip
  • 153 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 30 December 2015 - 12:13 PM

Proizvođač je to lepo objasnio šta podrazumeva pod propisanim pritiskom u gumi, koga ne mrzi može da se informiše.

 

http://www.schwalbet...lation_pressure


  • 0

#4 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8942 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 30 December 2015 - 12:26 PM

konzervativan, on 30 Dec 2015 - 12:13 PM, said:

konzervativan, on 30 Dec 2015 - 1:13 PM, said:
Proizvođač je to lepo objasnio šta podrazumeva pod propisanim pritiskom u gumi, koga ne mrzi može da se informiše.

http://www.schwalbet...lation_pressure

Proizvođač štiti sebe.

Optimalan pritisak zavisi od težine koju guma nosi. Nije isto ako se sedi uspravno i sva težina je na zadnjem točku i doda se prtljag, vozač od 100 kila - kao kad se sedi nagnuto napred, sa težinom gotovo pola-pola podeljenom između prednjeg i zadnjeg točka, uz lagan bicikl i vozača. To ništa nema u tabeli proizvođača. Ni ne može da bude.
  • 0

"Let the fence bark back at the dog."
Mostly harmless™ - bikegremlin.com
​​​​​​​


#5 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 30 December 2015 - 01:31 PM

Lepo i piše "The list of inflation pressure recommendations on the right can only provide a very general guide." Ali glavna kvaka je da optimalan pritisak za dugotrajnost nije isto što i optimalan pritisak za udobnost i prianjanje.


  • 0

#6 karpkg

karpkg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1810 posts

Postavljeno 30 December 2015 - 01:51 PM

Pritisak u gumama bi u principu trebao svako da podesi prema sopstvenom osećaju. Nekad i nije bilo manometara i stisak prstima je bio glavno merilo. Ako neko ne može da podesi prema sebi ili nema osećaj, najbolje da se pridržava preporuka proizvođača i da ne odstupa bitno od njih. Ekstremi nisu poželjni, kao što klinci pred start trke (pre)pumpaju gume do nivoa eksplozije ili, sa druge strane, neki tipovi koji pedalaju lagano svoje ciklo-batare, a zadnja guma im skoro obavezno do pola legla.

Preporučeni i maksimalni pritisak meni više govore o kvalitetu, konstrukciji i nameni gume, nego što bi se toga striktno pridržavao. Takmičarske gume skoro po pravilu trpe veće pritiske nego standardne, ali to ne znači da ću da pumpam tabular na maksimalnih 15 bara.


  • 0
"Nesposobni su jedino sposobni da onesposobe sposobne"

#7 konzervativan

konzervativan
  • Members
  • PipPipPip
  • 153 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 30 December 2015 - 02:38 PM

A da se vratite ponovo na sajt…pre tabele ima i neki tekst.

Nije ni čudo što su mnogi odustali od pisanja na cikloberzi.

 

Slobodno nastavite...normalno, bez mene.


  • 0

#8 niipheus

niipheus
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 904 posts

Postavljeno 30 December 2015 - 02:55 PM

Druga i treca recenica u poslednjem linku koji si postavio sve govore:

 

The “right” inflation pressure depends mainly on the load exerted on the tire. This weight is mainly influenced by the weight of the rider and any luggage.


  • 0

#9 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 30 December 2015 - 03:53 PM

konzervativan, on 30 Dec 2015 - 2:38 PM, said:

A da se vratite ponovo na sajt…pre tabele ima i neki tekst.

Nije ni čudo što su mnogi odustali od pisanja na cikloberzi.

 

Slobodno nastavite...normalno, bez mene.

 

Meni je stvarno žao što te pogađa kad se ljudi ne slažu sa tobom stoprocentno bez pogovora. Zato verovatno nisi primetio da se ono što piše na Schwalbe sajtu ne kosi praktično ni sa čim što ljudi ovde pišu - samo smo dodali šta treba imati u vidu za korekciju propisanog pritiska, kad i sam proizvođač kaže da taj propisani pritisak služi za orijentaciju, a ne kao zakon.

 

If the inflation pressure is continuously too low, premature tire wear is the result. Cracking of the sidewall is the typical consequence. Abrasion is also unnecessarily high.
 
On the other hand, an under-inflated tire absorbs road shocks better. Wide tires are generally used at low pressure. The larger air volume is advantageous in that it absorbs road bumps and holes, but does not suffer from higher rolling resistance, less puncture protection or low tire wear.
 
The permitted inflation pressure range is marked on the tire sidewall. The higher the inflation pressure, the lower the rolling resistance, the tire wear and the less likelihood of a puncture. The lower the inflation pressure, the higher are the comfort and grip that the tires provide.
 
The list of inflation pressure recommendations on the right can only provide a very general guide. The recommendations are for an “average rider” weighing about 165 lb (75 kg).
 
Lighter weight riders or riders who prefer a smooth or more comfortable ride can accordingly choose a lower inflation pressure, but the actual tire pressures should never be higher or lower than the maximum and minimum inflation pressures marked on the tire sidewall.
 
Ispada da se taj famozni propisani pritisak svodi na vrlo opštu smernicu uz uputstvo da se ne ide iznad ili ispod obeleženog maksimuma. Ili nešto nisam dobro razumeo?

  • 2

#10 himzo

himzo
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1310 posts

Postavljeno 30 December 2015 - 04:14 PM

Odnekle pamtim (mislim da sam davno i postavio neki link, ali ne mogu sada da nađem) da je optimalni pritisak za minimalni otpor kotrljanja onaj pri kome točak potone 15% kada sedneš. Za drumašku gumu čini mi se. Nikada nisam proverio, sad me baš zaintrigiralo koliki će pritisak da ispadne.


  • 0
Pozdrav

#11 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 30 December 2015 - 05:07 PM

http://www.bikequart...es/TireDrop.pdf

 

https://janheine.wor...s-and-pressure/


  • 0

#12 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8942 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 30 December 2015 - 06:55 PM

himzo, on 30 Dec 2015 - 4:14 PM, said:

Odnekle pamtim (mislim da sam davno i postavio neki link, ali ne mogu sada da nađem) da je optimalni pritisak za minimalni otpor kotrljanja onaj pri kome točak potone 15% kada sedneš. Za drumašku gumu čini mi se. Nikada nisam proverio, sad me baš zaintrigiralo koliki će pritisak da ispadne.

Isto ovde objašnjeno sa sve slikama & objašnjenjem zašto:

 

http://www.bikegreml...ume-na-biciklu/

 

 

Architect92, on 30 Dec 2015 - 5:33 PM, said:

Hteo sam da mi neko konkretno kaže, vozio sam te i te gume ove sezone i prešle su toliko km... 

 

 

Drugaru je zadnja Ultremo ZX (tako nešto) otišla posle neke 4000, ali je to lagana, meka guma. Meni 28 mm 4 Seasons traju već dve sezone.


  • 1

"Let the fence bark back at the dog."
Mostly harmless™ - bikegremlin.com
​​​​​​​


#13 karpkg

karpkg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1810 posts

Postavljeno 30 December 2015 - 08:49 PM

konzervativan, on 30 Dec 2015 - 2:38 PM, said:

A da se vratite ponovo na sajt…pre tabele ima i neki tekst.

Nije ni čudo što su mnogi odustali od pisanja na cikloberzi.

 

Slobodno nastavite...normalno, bez mene.

Potpuno si u pravu...

Upravo zbog takvih (kao ti) koji otkriju rupu u saksiji i meni se sve ređe budi želja za pisanjem.


  • 0
"Nesposobni su jedino sposobni da onesposobe sposobne"

#14 Ivanlz

Ivanlz
  • Members
  • Pip
  • 10 posts
  • LocationLazarevac

Postavljeno 10 August 2016 - 01:50 PM

Moze pomoc,prednju gumu ne mogu nikako da napumpam preko 4 bara,a zadnju sam naduvao na 6,na obe mi pise da je max pritisak 95psi to je oko 6,5 bara,zbog cega ne moze da se napumpa prednja guma vise?


  • 0

#15 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8942 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 10 August 2016 - 01:59 PM

Problem u pumpi, ventilu, ili tehnici. Ovako napamet ne mogu ništa pametnije reći.  :)


  • 0

"Let the fence bark back at the dog."
Mostly harmless™ - bikegremlin.com
​​​​​​​


#16 kasalovic1996

kasalovic1996
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1240 posts

Postavljeno 10 August 2016 - 02:12 PM

Пробај прво са другом пумпом или компресором,па даље елеминиши проблеме које је колега навео у горњем посту.


  • 0

#17 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2439 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 10 August 2016 - 07:02 PM

Ivanlz, on 10 Aug 2016 - 1:50 PM, said:

Moze pomoc,prednju gumu ne mogu nikako da napumpam preko 4 bara,a zadnju sam naduvao na 6,na obe mi pise da je max pritisak 95psi to je oko 6,5 bara,zbog cega ne moze da se napumpa prednja guma vise?

Sa cime pumpas?
Za pritiske preko 4 bara treba podnostojeca pumpa.

Sent from my Redmi Note 2 using Tapatalk
  • 0

#18 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5539 posts

Postavljeno 11 August 2016 - 03:07 PM

cx tabulari 33mm naduvani na (samo) 1.5 bar

cross-vegas-sven-nys-trek-boone-clee-interbike15.jpg

http://www.cxmagazin...015-cross-vegas


  • 0

#19 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 15156 posts

Postavljeno 09 November 2024 - 10:27 PM

(link)

 


  • 0

#20 Woody

Woody
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1531 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 10 November 2024 - 07:26 AM

Ovo mi ima smisla


  • 0
The sea, the sea




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika