Jump to content


Fotografije
* * * - - 7 glasovi

Rasprava o kacigama - koliko pomažu, trebaju li biti obavezne


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
604 odgovora na ovu temu

#41 Architect92

Architect92
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 610 posts

Postavljeno 28 October 2015 - 05:52 PM

Danas sam baš imao onako jedan lep test kacige :D Opalio sam dobro o neki koren pored staze... Ko voli voziti po šumi, kaciga obavezna!


  • 1

#42 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8932 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 29 October 2015 - 05:53 AM

Pratim rad NSBI već godinama. Ne slažem se uvek sa svom filozofijom, ali to za kacige je u ovom smislu (kako sam razumeo tekst):

 

Više biciklista = bezbedniji biciklisti (vozači naviknuti da ih očekuju).

Obavezna kaciga = manje biciklista.

Kaciga smanjuje povrede = u zanemarivo malom procentu udesa bicikl-auto, a doprinosi tome da se bez nje vozi manje pažljivo i da vozači manje paze na biciklistu jer vide da je zaštićen.

 

Na kraju, ne postoji validan statistički podatak koji dokazuje da na biciklu kaciga pomaže bezbednosti i smanjenju povreda. Znam da zvuči apsurdno, ali tako je. Kod motocikala je vođena ista debata i dokazano je da kaciga povećava, kako aktivnu bezbednost (bolje se vidi put i prepreke kad nema toliko vetra i buke), tako i pasivnu (u znatnoj meri smanjuje povrede mozga i vilice - glave generalno).

 

 

Koliko sam shvatio, bicikl je puno bliže pešaku, nego motociklu. Kod motocikla kaciga puno pomaže, kod pešaćenja gotovo ništa - jedan u 100.000 se oklizne i padne tako da baš povredi glavu, pa ne vredi terati sve da uvek nose kacige. Biciklista jeste u saobraćaju (i pešak je kad prelazi put), ali očigledno brzine i način kretanja nisu takvi da je kaciga neophodna i da značajno utiče na bezbednost.

 

Druga stvar, kod motocikla kacige koje su potpuno zatvorene puno bolje štite u praksi - gotovo trećina povreda je vilice. Kada bi motociklista nosio kacigu kao biciklistička, zaštita bi bila zanemariva praktično. Ko će na biciklu nositi zatvorenu kacigu i kuvati se?

 

Za off-road vožnju kaciga ima više smisla, ili po putu za brze nizbrdice i slično.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#43 Serbian_SPIRIT

Serbian_SPIRIT
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1079 posts
  • LocationMeckenheim

Postavljeno 03 November 2015 - 03:45 PM

Kaciga ne može da zaštiti nešto što ne pokriva. Niko vam ne brani da nosite fullface kacige. Kako je bicikl bliži pešaku kada na većini vožnji prosek je bar 15km/h? Logika gornjeg teksta je smehotresna.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
  • 0

And now something completely different
 

https://www.youtube....d8weJKBVCnAPfgx


#44 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8932 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 03 November 2015 - 04:18 PM

Kaciga ne može da zaštiti nešto što ne pokriva. Niko vam ne brani da nosite fullface kacige. Kako je bicikl bliži pešaku kada na većini vožnji prosek je bar 15km/h? Logika gornjeg teksta je smehotresna.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Ne bih se složio. 

 

Biciklista jeste bliži pešaku po brzini. Auto i motor u gradu idu 50-60 na sat, van grada duplo. Motor ima preko 100 kila i hoće da povuče vozača sa sobom čak i pri manjim brzinama, ili da pričkine nogu i slično. Bicikl je bliži 20ak km/h i ima najviše 20 kila. Pri padu sa bicikla, pri 20km/h ti ne treba kaciga - uverio sam se lično baš puno puta.   :)

 

Ovde je kratko i jasno objašnjena suština:

 

http://www.cyclehelmets.org/1261.html

 

 

http://www.overcomin...met-doubts.html


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#45 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5517 posts

Postavljeno 03 November 2015 - 05:10 PM

...Pri padu sa bicikla, pri 20km/h ti ne treba kaciga...

 

osim kad ti zatreba  n2:Dizzy


  • 0

#46 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4299 posts

Postavljeno 03 November 2015 - 05:17 PM

 Pri padu sa bicikla, pri 20km/h ti ne treba kaciga - uverio sam se lično baš puno puta.   :)

 

 

Nije vazno sa koliko na sat padnes nego kako padnes, gde i na sta. Znam ljude koji su pali sa 10 km/h a neki i manje pa su se unakazili kao da su pali sa 50. 

 

A te price "znam da padnem" sluze samo za sopstveno zavaravanje ;)


  • 0
.

#47 Serbian_SPIRIT

Serbian_SPIRIT
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1079 posts
  • LocationMeckenheim

Postavljeno 03 November 2015 - 05:41 PM

Znaš da ne padneš na ruke nego da se kotrljaš, znaš da iskontrolišeš reflekse svaka čast to se uči na gimnastici. Ja sam imao primer gde mi je pri padu pukla kaciga. Drugar je ostao bez uha na spustu izgubivši kontrolu posle prelaska preko ležećeg, drugi drugar je ispravio krivinu i napravio head-plant u gomilu šuta, nismo našli sve delove kacige. Da li bi trebala da bude obavezna zakonom, mislim da ne, tvoja glava tvoja stvar mene savršeno zabole, ali ono što piše da je bolje ne nositi i da time nisi dovoljno obazriv ako nosiš kacigu je TEŠKA glupost i prose**vanje.

 

The Union Cycliste Internationale, the governing body for international cycle sport, made cycle helmets mandatory on May 5 2003 although helmet use had been increasing voluntarily since the 1990s. However, there have been more fatalities to cyclists in races since implementation of the helmet rule than in any recent decade (Wiki, 1).

Decade 1920s 1930s 1940s 1950s 1960s 1970s 1980s 1990s 2000s 2010-11

Deaths      6         9        2         8         4         4         5        3        10         2

 

Iz ovog se može videti da je tridesetih poginulo skoro isto biciklista kao i dvehiljaditih pa i pedesetih, vodi se vađenjem stvari iz konteksta. Klasično prose**vanje!


  • 0

And now something completely different
 

https://www.youtube....d8weJKBVCnAPfgx


#48 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8932 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 03 November 2015 - 06:44 PM

Ukratko, suština je sledeća

 

1) Kaciga pri padu, kada se desi pad, može samo da pomogne, to uopšte nije sporno

 

2) Kada nose kacigu, ljudi budu barem za nijansu manje oprezni nego bez nje - što svesno, što podsvesno. Dakle u izvesnoj meri povećava rizik da do nezgode dođe. Vezano za to, u Britaniji je rađeno istraživanje u kom je utvrđeno da u proseku vozači na manjem rastojanju pretiču bicikliste sa kacigom na glavi, jer ih doživljavaju kao manje ranjive.

 

3) Kada se kaciga propiše kao obavezna zakonom, broj biciklista osetno opada, zato što je mnogima to cimanje.

 

4) Jedan od najvažnijih faktora za bezbednost biciklista u saobraćaju je njihov broj. U zemljama gde ima puno biciklista, procentualno ima najmanje udesa i povreda - Danska, Holandija. Em su vozači navikli na bicikliste i očekuju ih, em su i sami u većem procentu bili ili su i dalje biciklisti, pa znaju kako treba da im se prilazi.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#49 pavaobg

pavaobg
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1706 posts

Postavljeno 03 November 2015 - 06:48 PM

Ne slažem se da smo manje oprezni sa kacigom. Ko je stalno nosi je ne oseća.

 

Meni se desilo da je zaboravim i to shvatim na 5km od kuće.


  • 0

#50 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4672 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 03 November 2015 - 06:59 PM

Od sve priče zaključio sam da nema šanse da nekog ko ne nosi kacigu ubediš da je nosi, mora da oseti posledice nenošenja pa da počne da razmišlja o tome ili da se uvede zakonska obaveza.
Slično kao sa pojasevima u automobilu...
A nisam primetio da je uvođenjem zakonske obaveze vezivanja pojaseva smanjili broj onih koji voze kola, pa mislim da obaveza nošenja kacige ne bi uticala ni na broj biciklista.
Sve u svemu ja kacigu smatram obaveznim delom opreme a svako ima pravo da misli da je nepotrebna dok mu se ne desi da ljosne.



Sent from my SM-G900F using Tapatalk
  • 1

#51 Serbian_SPIRIT

Serbian_SPIRIT
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1079 posts
  • LocationMeckenheim

Postavljeno 03 November 2015 - 07:04 PM

Sa tvojom stavkom broj dva se uopšte ne slažem. Trojka je moguća ne znam. Mislim da kod nas to ne bi bio slučaj, zakonom su svetla obavezna pa se to slabo sprovodi. Četiri se dobija sprovođenjem zakona o saobraćaju. Koliko se sprovodi i koliko su panduri i sudstvo korumpirano to je priča za drugu temu.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
  • 0

And now something completely different
 

https://www.youtube....d8weJKBVCnAPfgx


#52 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8932 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 03 November 2015 - 07:07 PM

Od sve priče zaključio sam da nema šanse da nekog ko ne nosi kacigu ubediš da je nosi, mora da oseti posledice nenošenja pa da počne da razmišlja o tome ili da se uvede zakonska obaveza.
Slično kao sa pojasevima u automobilu...
A nisam primetio da je uvođenjem zakonske obaveze vezivanja pojaseva smanjili broj onih koji voze kola, pa mislim da obaveza nošenja kacige ne bi uticala ni na broj biciklista.
Sve u svemu ja kacigu smatram obaveznim delom opreme a svako ima pravo da misli da je nepotrebna dok mu se ne desi da ljosne.



Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Pogrešna logika. Pojas imaš u kolima. Kaciga je dodatna stvar koja mora da se nosi.

 

Provereno je da utiče na manji broj biciklista. Nemam pri ruci ni jednu studiju, link, ali to je nešto o čemu ne bih ni diskutovao dalje - koga zanima, neka gugla.

 

 

Što se ostalog tiče, dok god je neobavezna zakonom, svako sebi nek bira. Isto je kao i sa kacigom za pešake - kad ljosneš skontaš da dobro dođe. Samo pretpostavljam da se velika većina slaže da za pešaka rizik ne opravdava cimanje s kacigom. Nešto manje ljudi misli isto za bicikle.

 

 

NSBI je i krenula s kampanjom kad su počeli da spremaju obavezne prsluke i kacige - što je po meni više štete nego koristi, pogotovo u gradu, jer je veći broj bicikala najbolja bezbednosna mera - kako za bicikliste, tako i za vozače.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#53 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4672 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 03 November 2015 - 07:41 PM

Pogrešna logika. Pojas imaš u kolima. Kaciga je dodatna stvar koja mora da se nosi.

Provereno je da utiče na manji broj biciklista. Nemam pri ruci ni jednu studiju, link, ali to je nešto o čemu ne bih ni diskutovao dalje - koga zanima, neka gugla.


Što se ostalog tiče, dok god je neobavezna zakonom, svako sebi nek bira. Isto je kao i sa kacigom za pešake - kad ljosneš skontaš da dobro dođe. Samo pretpostavljam da se velika većina slaže da za pešaka rizik ne opravdava cimanje s kacigom. Nešto manje ljudi misli isto za bicikle.


NSBI je i krenula s kampanjom kad su počeli da spremaju obavezne prsluke i kacige - što je po meni više štete nego koristi, pogotovo u gradu, jer je veći broj bicikala najbolja bezbednosna mera - kako za bicikliste, tako i za vozače.

Odoh da bacim kacigu u kantu posto sam sad shvatio da mi ne treba!!!!

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
  • 0

#54 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8932 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 03 November 2015 - 08:11 PM

Svoju stavljam kad idem na grupne vožnje, kad se vozi na par cm jedan iza drugog. Tu kontam da je relativno velika šansa za nekontrolisan pad, da ne znaš šta će da te zakači. 

 

Za off road bi trebalo da je prilično korisna takođe, mada tako kako ja vozim - nikad mi ne treba i ne nosim je.

 

Za grad je više smetnja nego što pomaže.

 

 

U slučaju pada - svaka zaštitna oprema je dobrodošla. Meni su na prvom mestu dobre patike i rukavice. Onda bi štitnici za kolena i ramena bili dobra stvar, ali to mi je mučenje vući na biciklu. Kaciga tek na kraju. Nije na odmet, samo dok nije obavezna. Dobre naočare pre svega, za iole bržu vožnju - da ne smeta vetar da vidiš šta treba da se izbegne. 


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#55 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14992 posts

Postavljeno 03 November 2015 - 09:34 PM

"4) Jedan od najvažnijih faktora za bezbednost biciklista u saobraćaju je njihov broj. U zemljama gde ima puno biciklista, procentualno ima najmanje udesa i povreda - Danska, Holandija. Em su vozači navikli na bicikliste i očekuju ih, em su i sami u većem procentu bili ili su i dalje biciklisti, pa znaju kako treba da im se prilazi."

"Svoju stavljam kad idem na grupne vožnje, kad se vozi na par cm jedan iza drugog. Tu kontam da je relativno velika šansa za nekontrolisan pad, da ne znaš šta će da te zakači."

Jel' ovo Oksimoron (grč. oxýmōron: oxys = oštar + moros = tup) je jezična figura (posebna vrsta antiteze) u kojoj se spajaju dva nespojiva, kontradiktorna pojma (antonimi).


  • 1

#56 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8932 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 03 November 2015 - 09:37 PM

Ne, ali to što ti radiš je demagogija. Zamena teza u konkretnom slučaju.  :)

 

Jedno je broj biciklista na putu, a drugo je grupna vožnja drumašima sa visokom brzinom na putu, u zbijenoj koloni zbog zavetrine, sa ne uvek uvozanim kolegama.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#57 Architect92

Architect92
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 610 posts

Postavljeno 03 November 2015 - 10:48 PM

Meni je i dalje fascinantno da ovakva tema postoji na ovom forumu. Ljudi polemišu treba li nositi kacigu ili ne. Naravno da treba, a hoćeš li je nositi il ne stvar ličnog izbora. Džabe puno biciklista kada imate idiote za volanom i pešake koji gledaju u beskonačnost kad prelaze bici stazu. Kacigu NA glavu, a pamet U glavu, a raspravu ovog tipa ostaviti gospodi političarima, oni i onako presipaju iz šupljeg u prazno, što vidim da je i ovde postala praksa...


  • 3

#58 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8932 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 04 November 2015 - 05:42 AM

Treba gotovo isto koliko kad ideš peške. Jeste, može da se desi, ali verovatnoća je prilično mala.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#59 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2437 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 04 November 2015 - 07:15 AM

Ne bih se složio.

Biciklista jeste bliži pešaku po brzini. Auto i motor u gradu idu 50-60 na sat, van grada duplo. Motor ima preko 100 kila i hoće da povuče vozača sa sobom čak i pri manjim brzinama, ili da pričkine nogu i slično. Bicikl je bliži 20ak km/h i ima najviše 20 kila. Pri padu sa bicikla, pri 20km/h ti ne treba kaciga - uverio sam se lično baš puno puta. :)

Ne znam samo kakve veze u ovoj tvojoj matematici ima tezina bicikla, kada je sila masa puta ubrzanje.

I ne znam u kom to gradu se krecu automobili 50-60km/h obicno se krecu prosecnim brzinama ispod 30km/h, a bicikli se krecu prosecno 25km/h, dok pesaci svega 3-4km/h



Svoju stavljam kad idem na grupne vožnje, kad se vozi na par cm jedan iza drugog. Tu kontam da je relativno velika šansa za nekontrolisan pad, da ne znaš šta će da te zakači.

Nekontrolisan pad?
Hoces da kazes da inace kontrolisano i planirano padas?
E onda tebi kaciga stvarno ne treba ;)
  • 0

#60 zookarma

zookarma
  • Members
  • PipPipPip
  • 99 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 04 November 2015 - 07:34 AM

 

 

 ne znam u kom to gradu se krecu automobili 50-60km/h obicno se krecu prosecnim brzinama ispod 30km/h,

 

Kolega ne znam za tebe ali ja ne vozim nikad oko 30 kmh ?? Mozda je " prosek " 30 kmh kada uzmes u obzir stajanje na semaforu ali u Novom Sadu se vozila krecu oko 50 - 60 i brze ?? 

Inace se slazem da kacigu treba nostii jer je nekultura ucesnika u saobracaju velika i pad tesko moze da bude kontrolisan jer onda i ne bi bio pad  :-) No meni licno je problem velicina kacige, skoro probao jednu 54 - 61 i mala mi je ... 


  • 0




1 članova čita ovu temu

0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika