@nipheus Биће ти лакше када постанеш барем мало објективан, уместо што све наводиш на своју воденицу. Рецимо, у изјави: "Никад више по сред аутопута без кациге" суштина није у кациги, него у угрожавању. Ни реченица коју си цитирао (није сасвим јасно да ли се са њом слажеш или не) нема никакве везе са (не)ношењем кациге, него са одговорношћу за своје понашање.
@ске Дакле, ниси знао да на мосту постоји офарбана стаза, на оном делу потпуно издвојеном од саобраћаја, нити си је икада видео, долазећи са новобеоградске стране? У претходној поруци сам избрисао цео пасус управо о томе што си поменуо. Редовно истичем (и у својим филмовима) проблем да бициклиста једноставно не зна када негде постоји бициклистичка стаза. Прво возиш по коловозу, јер је дозвољено, а онда почне стаза, али на самом коловозу не постоји знак. Као, рецимо, што постоји знак да је у близини паркинг или пумпа. То је огроман проблем. Мени се сигурно десило да сам возио где нисам смео, јер нисам могао да знам. Сећам се деонице између Старе и Нове Пазове. Лепа и дугачка стаза, али док је приметиш... А често кад пређем на стазу, она траје још 20 метара, па онда ајде назад на коловоз на који је много ризичније укључити се него само остати. Слично у Зрењанину. Кроз целу индустријску зону постоји тзв. стаза, али ако ниси локалац не можеш да знаш. Срећом, тамо сам био када је сва индустрија већ била затворена, па није било никога. Али, замисли како би се нервирали возачи камиона да им се гура бициклиста, а има стазу поред, направљену баш зато да се не гурају са камионима?
С друге стране, у Борчи постоји (легендарни) део где је вожња бицикла забрањена и мора да се пређе на тротоар без стазе, где је и велика гужва. Тамо постоји и знак забране, али изледа да нама бициклистима већином опет не одговара.
Дакле, јесте велики проблем и разумем да може без намере да се направи прекршај. Да ли си ти био на том делу не знајући за стазу ти најбоље знаш. Наравно да не значи да неко треба да те удари кад год направиш било какав прекршај. А опет, нико и не каже да је ово био први пут, зар не? Ко зна колико је прекршаја (и горих) направио свако од нас и прошао је без последица. Но, свако одступање од правила и норми (почев од норми кућног васпитања), само повећава ризик по свакога. Зато бих ја више волео да возиш стазом (па са или без кациге, твој избор), него да возиш тако преко моста и са мото кацигом и штитницима. А онда организујемо (у ствари, организујеШ ) протесте, па избоксујемо завршетак изградње моста и добијање стазе којом би могло да се пређе скроз од/до Топчидера (веруј ми, и мени би одговарало). Само што морамо да разумемо да ће све стазе у градској средини углавном бити оптерећене и да неће моћи да се користе за тренинг спринта, него за рекреацију и углавном лагану вожњу. Бар док се однос броја аутомобила и бицикала на улицама не обрне.
Бтв, ја бих у таквој ситуацији дао знак руком за слретање у лево, односно престројавање. Мада је и то све ризично, јер ако долази више аутомобила, први возач ће да те види, а остали су већ под великим знаком питања. Хтедох још нешто важно да додам, али ми побеже мисао.