Jump to content


Photo

Pomoc pri kupovni!!!

Prelazim sa mtb na drum

  • Please log in to reply
106 replies to this topic

#61 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3254 posts

Posted 11 March 2016 - 04:38 PM

Nadovezao bih se samo na logan kočnice i rekao bih da.... hm nisu baš dobre. Moja devojka je na njenom bajsu imala te logan kočnice. Problem je što naj šrafić sa strane koji služi za regulisanje jačine opruge je jako loše odrađen, tu nema šraf nego.... ne znam ni ja kako to da nazovem kao neki komad metala koji moraš kleštima popuštati i dotezati da bi ti se oprege ravnomerno vraćale, plus je snaga kočenja mizerna. Za moju devojku od 60 kg su te kočnice bile OK, (mada ona ne primećuje razliku), ali za mene od 95 nikako, jer kad ja vozim njen bajs nikako nisu mogle da blokiraju točak. Alternativa je da dodaš još 1600 dinara i kupiš preko neta (NOVE) Avid 3 v brake koji su drastična razlika u odnosu na logan. Ja ih posle montirao na njen bajs i znači sa dva prsta blokiraju točak....

 

I umesto Roadstera koji iima tešku i nepraktičnu vilu i ne baš preciznu mehaniku, možda nije loša varijanta da razmisliš o kupovini polovnog Speedstera. Ima alu vilu, malko drugačiju geometriju, brži je i lakši, i fabrički dolazi sa Avid kočnicama. Neki tip ga je prodavao i piše da je još u garancije, tražio je 200 eura. Ako insistiraš na novom, baci se na Roadster ali ne'š se usrećiti sa Loganom. :)


  • 1

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#62 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5502 posts

Posted 11 March 2016 - 04:41 PM

Nista specijalno. Pristojan ram i cvrsti krypton tockovi, mogu dobiti prelaznu ocenu. Sve ostalo veoma tanko. Najniza klasa shimano mehanike (tourney) niti radi precizno nit je posebno pouzdana. Vila teska kao tuc koja nesluzi bas nicemu osim da ti oteza bajs. Kocnice logan-ove, apsolutni plac majke bozije. Generalno gledano "koliko para, toliko muzike".

 Slazem se sa svime sto je receno osim sa nacinom na koji je to receno (a izgleda nisam jedini) jer

...koliko sam shvatio kolega Ipo i nema neke posebne zahteve/prohteve.

 

Ako odabere pravu velicinu, ram moze da mu pruzi godine udobnog vozikanja a tockovi sa 36 zbica bi trebalo dobro da podnose kilazu i preko 100kg.

Uz redovnu higijenu i podesavanje TOURNEY ne bi trebalo da pravi probleme ni korisniku ni serviseru.

Ova amortizerska vila ima prednost sto podize volan tako da je pozicija u kojoj se sedi nesto udobnija (nije sve, nije sve tako...sivo/crno)

ali bi laksa i kruca tvrda vila pozitivno uticala na ponasanje bicikla u voznji.

Efikasnost kocenja zavisi od nekoliko faktora pa posto su na ovom biciklu STEF rucice predlozio bih da krenes sa drugog kraja (kocione plocice/pakne, celjusti i sajle i buziri - tim redom) ako ne budes bio zadovoljan i budes hteo nesto da menjas radi poboljsanja.

 

Osvrnuo bih se i na sediste, gripove (rucke na kormanu) i pedale jer su to kontaktne tacka vozaca i bicikla i treba biti spreman na malo istrazivanja dok se ne nadje odgovarajuca kombinacija, jer ne odgovara svima sve.

 

Eventualno postavljanje nogare ili lanca/katanca bi vozaca dovelo u zabludu da moze ovakav bicikl da ostavi negde pa makar samo na kratko bez licnog nadzora

a to je lekcija koju bih voleo da kolega Ipo nauci iz tudjeg a ne svog iskustva...za grdsku voznju ipak ide drugi neki bajk (mozda ponika :) )

 

Msm, a to mozes lako da proveris (nema u .rs dvadeset proizvodjaca/ponudjaca/uvoznika biciklova) da za taj novac neces naci bolji nov bicikl.


  • 1

#63 ZareSD

ZareSD
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 236 posts

Posted 11 March 2016 - 04:44 PM

Ja sam takodje pocetnik pa mi je uvek interesantno procitati savete vas iskusnijih. Ali , ono sto mi smeta jeste sto na kraju svaka rasprava ode u pravcu bicikala od 500+ eur, karbon ramova i Deore i iznad menjaca. Ako je covek pocetnik skromnih prohteva i potreba, i pita nesto slicno kolegi, pokusajte da pomognete. Sto bi neko ko tek krece da vozi, i ici ce 100-150 km nedeljno po asfaltu, uzimao pod obavezno kvalitetne bajseve. Siguran sam da ce svaki Capriolo ili Polar sa Tourney manjacima i Quando nablama zavrsiti posao rekreativcu. Jos ako nadje polovan, star godinu dve za 80-120 eur, nema boljeg izbora. Uporedite ovo sa nekim klincem koji je tek polozio voznju i pita da li je bolji Punto 1.2 2006. ili Skoda Fabia 1.2 2006. A mi krenemo da se raspravljamo da li je minimum 250 nm i 120 ks dovoljno za pravu voznju i kako kola bez ABS/ESP/ASR ne treba ni gledati...
  • 0

#64 sajlonac

sajlonac
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 678 posts
  • LocationNiš

Posted 11 March 2016 - 04:48 PM

@sharance meh, ne znam ni sam sto se javljam, sto kazes... Krivo mi bilo sto ga razapeste, malo nekako nepravedno i previse benchmarkovski :)
  • 1

#65 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8922 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 11 March 2016 - 05:12 PM

Neiskusan si po tome što si do skoro tražio savet za bicikl, kako sam dobro pročitao vozio si raspat MTB pa si posle jurio MTB do 300€ tako se bar može pročitati po tvojim postovima. Neko sa takvim ličnim iskustvom nije merodavan da daje sud, a kamoli savet drugima o opremi koju je video samo na internetu ili pročitao takođe negde na netu. Kako neko može da sudi o nečemu što nije posedovao? Uzgred i ja sam čovek od 95kg.
A moje lično iskustvo je već napisano iznad, a ne nagađano.


Tako da nisi rekao "raspali", to je tačno. :)


Nista specijalno. Pristojan ram i cvrsti krypton tockovi, mogu dobiti prelaznu ocenu. Sve ostalo veoma tanko. Najniza klasa shimano mehanike (tourney) niti radi precizno nit je posebno pouzdana. Vila teska kao tuc koja nesluzi bas nicemu osim da ti oteza bajs. Kocnice logan-ove, apsolutni plac majke bozije. Generalno gledano "koliko para, toliko muzike".


Ja se sa ovim sve slažem. Ne znam što neki "skaču", evo čitam - čovek je za točkove rekao da su čvrsti, da mogu dobiti prelaznu ocenu.

I ja bih više voleo da je umesto jeftinog i lošeg amortizera, stavljena još jeftinija kruta viljuška, a ostatak novaca uložen u bolje kočnice. Na ostalo nemam nekih zamerki zbog cene. Da je bilo šta "pojačano", ne bi koštao toliko koliko košta. A daj Bože da se toliko vozi da mora da menja, ili uzima nov, bolji bicikl.
  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#66 Ipo

Ipo
  • Members
  • 7 posts

Posted 11 March 2016 - 05:26 PM

 

...koliko sam shvatio kolega Ipo i nema neke posebne zahteve/prohteve.

 

 

bitno da nije neka krsina pa da vec sledece godine moram da menjam neke delove zbog habanja usled jako loseg materijala, kratko receno da se ne zeznem pri kupovini (znate sta hocu da kazem). Ne razumem se u biciklove pa mi je pomoc ovde stvarno draocena . 

 

Ovo su za mene spanska sela i kako se ti delovi ponasaju u voznji.

ram / frame: 
Alloy 6061
vila / fork: 
MODE - MD-682S
šoljica vile / head parts: 
FP-H812PL - 7pcs, 1-1/8”, 28.6/44/30mm, 22+2.5=24.5mm height, Bearings: Caged (5/32”x22), Steel ED with FP-HW-03
uložci srednjeg pogona / b.b. parts: 
THUN - ROCKY - 119 mm, shell: BSA 68mm
srednji pogon/crankset: 
KRIPTON X - DK28 S391CP 48-38-28, 170mm, W/ chainguard
prednji menjač / front derailleur: 
SHIMANO - TOURNEY FD-TX50 band-type31.8mm 48T top-pull, cs angle: 66-69
zadnji menjač / rear derailleur: 
SHIMANO - TOURNEY TX RD-TX35 6/7-speed direct attachment type
ručica menjača / shifters: 
SHIMANO - ST-EF51 index front / 7 speed rear
brzina / speed: 
21
lanac / chain: 
KMC - Z-50 - 1/2”x3/32” (114 links) (7 speed)
kočnica / brakes: 
LOGAN - JY-927AE - alloy die casting brakes, 70 mm shoe, silver
ručica kočnice / brake levers: 
SHIMANO - ST-EF51 V-brake levers
glave / hubs: 
QUANDO - KT-A15F front black / KT-A11R rear black
pneumatici / tires: 
RUBENA - 37-622 V 66 FLASH (700 x 35C) W/ reflector stripes
lula / handle stem: 
KRIPTON X - MA-525 - ext.: 105mm, A-HEAD, dia.: 25.4mm, angle:0~60 DEG, black
upravljač / handle bar: 
KRIPTON X - HB-T305, 25.4, 640, rise 30mm, black
rog / bar ends: 
-
stub sedla / seat post: 
KRIPTON X - GWSP-005 - 27.2x300mm long, with alloy clamp, sandblasted black
sedlo / sadle: 
SELLE ROYAL - RIO RVS
pedale / pedals: 
FP-906, PP body, steel cage, 9/16”, with balls, with reflector
Veličina rama: 
21
težina kg / weight kg: 
15.5
Materijal rama/Frame material: 
Aluminijum
kategorija / kategory: 
City
brzina / speed l: 
21

 

http://www.capriolo....r-man-belo-crna


  • 0

#67 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8922 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 11 March 2016 - 05:36 PM

Prosto rečeno, to što kupuješ je Jugo. Meni je Jugo odlično služio godinama, samo je zgodno ako znaš sam da ga popravljaš, jer se nekad pokvari i između redovnih servisa (retko).

 

Bicikl za još klasu niže od tog koji kupuješ mi služi odlično već godinama i ne bih nikad davao puno novaca za bajs koji ostavljam zaključan u gradu napolju. Jedino sam stavio bolje kočnice. I pedale i sedlo koje kad nađeš koje ti odgovaraju, seliš s bajsa na bajs ako menjaš bicikle.  :)


  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#68 Ipo

Ipo
  • Members
  • 7 posts

Posted 11 March 2016 - 05:43 PM

Ne znam koliko dobrog polovnjaka za te pare mogu uzeti, jer kad odem kod coveka koji prodaje moze da mi naprica sve i svasta a samo gume da zamenim treba mi oko deset hiljada. Racunam kaprioloje nov  pa cu imati manje izdataka, tacnije sto kupim znam da je novo, e sad interesuje me i to da mi se ne raspadne posle prvih nekoliko godina.


  • 0

#69 Sharance

Sharance
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 598 posts
  • LocationObrenovac

Posted 11 March 2016 - 05:44 PM

Aj prvo da nam kažeš gde planiraš da ga voziš i koliko km u cugu. Bicikl je low cost ali daleko od toga da neće završavati posao.


  • 0

#70 Ipo

Ipo
  • Members
  • 7 posts

Posted 11 March 2016 - 05:47 PM

U 99% slucajeva 2-3 puta nedeljno po oko 60km dnevno, put ravan (sremski) uzbrdica prelazak Fruske gore. Po nekad mozda odlazak na neke da ih nazovem izlete po nekoliko dana ali retko.


  • 0

#71 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8922 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 11 March 2016 - 05:54 PM

Kao što rekoh - Jugo. Nemam bolju analogiju. Neće se raspasti, nije neupotrebljiv, samo niža klasa.

 

Ja bih gledao bicikl bez amortizera za te novce, jer je dobar amort dosta preko 100 evra, a loš više smeta nego što pomaže. Ostalo je OK i uz redovan servis će raditi kako treba.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#72 Sharance

Sharance
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 598 posts
  • LocationObrenovac

Posted 11 March 2016 - 06:06 PM

Vidiš ja sam ti već napisao u predhodnim postovim moja lična iskustva sa identičnim biciklom. Ono šta sam ja uradio u startu sam promenio kočnice sa ručicama i pedale na njima su bile Promax ja sam stavio nove XT V brake kao i ručice. Promax kočnice sam koristio jedno mesec dana dok mi od Zolta nisu stigle XT i kočile su sasvim pristojno. Sva ostala mehanika na bajsu je i dan danas fabrička. Ja sam ga koristio u klasične rekreativne svrhe po Sremu, Obrenovac polazna tačka Boljevci-Jakovo-Progar-Obedska Bara ada ciganlija, kao i okolna brda oko Obrenovca. Vozio sam Asfalt, nasipe i Šumske puteve. Nekada u cugu 50km nekada 80km nikada više od toga i to bukvalno svaki dan u sezoni. Prešao sam baš dosta sa njim, radio sam servis nabli i zamenio srednju glavu zato što mi je bajs bio u poplavi. Nikakvih problema nisam imao sa bajsom, kao ni dan danas što nema, moj otac ga vozi isto svaki dan čovek penzos pa se rekreira samo pravi manje kilometraže. Oprema mu jeste najniža klasa ali uz redovno održavanje radi po meni korektno. Zadnji menjač po ravnom radi odlično dok uz brdo moraš da se pripremiš tačnije da naučiš da šaltaš brzine, ako u opterećenju uzbrdo menjaš brzine menjač će da krlja kao i ostali iz niže klase. Za ravnicu i ne zahtevnog korisnika nije loš bicikl pod uslovom da ga održavaš, uz stavljanje nekih krštenijih kočnica. Meni se nikada nije desilo da sam štelovao menjače u toku vožnje. Najbitnije je da ti neko našteluje bicikl ko zna i verujem za sitnu rekreaciju za šta je i namenjen da će služiti svrsi. Najbolje ti je da probaš bicikl, pa probaš i neki polovan slične cene pa vidi šta ti odgovara. Imaš na forumu gomilu iskustava sa Polarom i Capriolom pa možeš na miru da čitaš.


  • 0

#73 pjesak1972

pjesak1972
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1130 posts

Posted 11 March 2016 - 06:08 PM

Hajd' da ti ja probam dati savjet posto se u bicikle razumijem kao i ti.Kupio sam nov capriolo sa za nijansu boljom opremom od te koju ti gledaš.Prosle godine sa tim biciklom vozio 3-4 000 km.Meni bolji ne treba.Imas 2 godine garancije.Ja bicikl nikako ne održavam,ponekad ga operem.Vozim vecinom asfalt.Ko je god vozio bicikl sa skupom opremom reci ce ti da je to los bicikl.Ja koji nisam vozio neke kvalitetne bicikle ti kazem da je Capriolo dobar bicikl.Imam mogucnost da vozim skuplji i bolji bicikl ali nemam potrebu.Kupi,vozi 2-ije godine pa ces vidjeti sta želiš od bicikla.Pozdrav.
  • 5

#74 sajlonac

sajlonac
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 678 posts
  • LocationNiš

Posted 11 March 2016 - 06:59 PM

Hehe dobra analogija folaute :)
Svojevremeno smo i na more jugom isli... :)
  • 1

#75 petra85

petra85
  • Members
  • PipPipPip
  • 109 posts

Posted 20 March 2016 - 10:34 PM

Pocetnik sam u drumskoj voznji ovaj bike mi je zapao za oko vasa misljenja unapred zahvalan http://www.2bike.rs/...05#.Vu8kj-IrJUQ


  • 0

#76 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Posted 21 March 2016 - 12:34 PM

Izgleda lepo, ali bicikli tog prodavca uvek izgledaju lepo na slikama. Nikako ne uzimaj bez da vidiš i probaš uživo.

 

Uzgred, koliko si visok?


  • 0

#77 petra85

petra85
  • Members
  • PipPipPip
  • 109 posts

Posted 21 March 2016 - 10:43 PM

185cm


  • 0

#78 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Posted 22 March 2016 - 12:56 PM

Dobro, znači mogla bi veličina da odgovara. I dalje obavezno probaj dobar krug pre kupovine.


  • 0

#79 petra85

petra85
  • Members
  • PipPipPip
  • 109 posts

Posted 22 March 2016 - 01:16 PM

Imam drugara iz AR.koji drzi servis uzgred se i bavio pro biciklizmom pitam ga za savet kaze velik ti je to ram tebi treba L56.Svuda po forumima i netu kazu 185XL.Trenutno vozim furiu u L56 velicini i dobro mi lezi pa nisam nacisto!


  • 0

#80 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8922 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 22 March 2016 - 02:42 PM

Imam drugara iz AR.koji drzi servis uzgred se i bavio pro biciklizmom pitam ga za savet kaze velik ti je to ram tebi treba L56.Svuda po forumima i netu kazu 185XL.Trenutno vozim furiu u L56 velicini i dobro mi lezi pa nisam nacisto!

Ako je ram prevelik, malo se šta može uraditi, dok se na broj manji ram može smestiti relativno udobno uz nešto više izvučenu šticnu i nešto dužu lulu. Za tvoju visinu, onako grubo, L sigurno nije prevelik, možda je broj/pola broja manji, dok XL može da bude OK, a može i malo veći nego što treba - za pola broja da tako kažem. Tu si negde na pola.

 

Ako te zanima da razumeš zašto je tako i kako se određuju veličine, ovo može da pomogne:

http://www.bikegreml...-velicina-rama/


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users