Planiram da zamenim prednju suspenziju pa sam naisao na ova dva amortizera skoro istih cena pa me zanima koji da uzmem.
Manitou Black Platinum Air 90-120mm ili
Manitou Splice Comp 100-130mm
Postavljeno 16 September 2015 - 09:57 PM
Planiram da zamenim prednju suspenziju pa sam naisao na ova dva amortizera skoro istih cena pa me zanima koji da uzmem.
Manitou Black Platinum Air 90-120mm ili
Manitou Splice Comp 100-130mm
zavisi, koja su godista, kakav bicikl, kakva voznja i sl
Platinum su generalno najbolje serije, ispod njih je Super, zatim Elite, dok je Comp najlosija
to uzivo znaci da Platinum ima alu vrat dok je kod Comp celicni
Black bi trebalo da ima alu stapove dok Splice ima celicne
to utice na povecanu masu Splice-a.
I jedan i drugi bi trebalo da imaju TPC damping sistem
koji boluje od prskanja komore zakljucane lockoutom u slucaju jaceg udara
gde bi Platinum trebalo da ima regulaciju brzine vracanja (rebound damping)
dok kod Comp cesto nedostaje to podesavanje (zavisno od godista) te se podesavanje vrsi koriscenjem odredjenog ulja.
nisam jos sreo Black platinum sa vazdusnom oprugom (samo RTWD sisteme)
pa jos podesivim hodom pa racunam da je to njihov IT (InfiniteTravel) sistem
kod kojeg mozes pritiskom na komandu na volanu da skratis hod i time malo da promenis geometriju (nagnes vise unapred) u toku voznje
ali koji je osetljiv i pipav za odrzavanje dok bi splice trebalo da ima celicnu oprugu koju svako moze da izvadi, podmaze i vrati.
Msm da Black finiji i skuplji amortizer (poredeci cene novih) i namena mu je XC
dok je splice robusnija i izdrzljivija masina vise okrenuta AM i FR voznji.
Postavljeno 17 September 2015 - 05:31 AM
Postavljeno 17 September 2015 - 02:25 PM
Pozdrav, ja preferiram AM, ali me brine posto sam procitao negde na netu da na Splicu cesto curi ulje i rucica za podesavanje hoda se lomi...
Sreo sam i neke R7 sa apsolute dumping-om(r7 apsolute +). Da li je bolji od black-a i splice? Ima li neko iskustva sa bilo kojim od ova 3?
samim tim sto je Splice jeftiniji amort verovatno se cesce nalazi na biciklima nego Black.
R7 je novija generacija amortizera, iako isto kao i Black ima stapove od 30,0mm vise gledam na njega kao naslednika Skareba
ali sa pokusajem povecanja krutosti, ciji je nedostatak bio najveca mana ovog amorta sa stapovima 28,6mm.
Po meni R7 je vise XC masina, mladji je i verovatno skuplji na trzistu. Cuo sam neke serije nakon kratke upotrebe razviju zazor na kliznim lezajima (bushing).
Koliki hod ima R7 za koji si zainteresovan?
Postavljeno 18 September 2015 - 09:55 AM
stalni off nista ispod 120hoda(bar ja nebi uzimao,kilaza:) ) Koji se vise kvari,ma sve ce to da te sluzi,servisiras u normalno vreme samo Sto se tice serije i dali je vrat ovakav ili onakav ,da se prvozas sa jednim i da zamenis i da se opet provozas,mislim da nebi primetio razliku.
Pre trenutnog bajsa,imao sam polar mirage i nema gde se nisam provozao sa njim,nema gde se nisam spustio i nista mu nije falilo,niti mi zasmetalo,eee onda se covek(ja bar) navuce na ovaj hobi i hoce bolje i novije,i menjaj ovo menjaj ono,i na kraju sam dosao na to da nekoliko klasa imam bolju opremu nego kada sam poceo da vozim a taj bajs provozam jednom mesecno.
Da me pitas sada a zasto sam to uradio,nokte da mi cupas nebi ti znao reci
Tako da nemoj se previse opterecivati nego uzivaj i vozi se
Postavljeno 19 April 2020 - 06:16 AM
Христос Васкрсе !
Пронађох ову матору тему док сам гуглао о маниту вилама ономад. Био сам намерио да абгрејдујем матори ср сантур са еластомером, па претраживао шта, како ... Гледао сам да прођем што јефтиније, јер не возим активно мтб и било ми је битно једино да вила има закључавање, да олакшам себи мало на успонима, и да је технички исправна.
Елем, пре неки дан сам монтирао "Manitou Splice Comp 100 Air assist". Има ли неко да је возио и хоће да подели своја искуства, или макар да каже коју више о њој, јер ја сам слабо шта нашао по нету ... Оно што сам сам приметио је да је потешка, рекао бих да је стари сантур чак лакши од ње, и да се поприлично увија при кочењу ... На каквом је гласу овај маниту ?
Још нешто, кад сам већ ту ... Заједно са предњим, намерио сам да заменим и задњи амортизер, и поручио од истог продавца "Manitou S type SLR", али сам дотични успео да покварим приликом монтаже, није ми била при руци пумпа за амортизере, па сам навио адаптер и напумпао га обичном, и кад сам сабио задњи крај бајса да видим како ради, одломи се цела "сисица" за пумпање ...
Следи друго питање, који је најбољи од ова три, Manitou swinger х4, Rockshox Ario 3.2, ili Monarh R?
Postavljeno 19 April 2020 - 08:20 AM
Vaistinu vaskrese!
Što se zadnjeg tiče, pošto si naveo da ti treba zaključavanje, Ario 3.2.
Postavljeno 19 April 2020 - 08:43 AM
Треба јбг.
На мтб-у који возим (антиквитет с краја прошлог века), напред је био сантур мг 91, који нема закључавање, а позади кејн крик ад5, који га такође нема ... Тако да сам на првој узбрдици схватио зашто се зове стингреј - плива баш као ража, горе-доле ...
Postavljeno 19 April 2020 - 09:26 AM
Imao sam i ja takve bajseve, kao klincu ti izgleda kul sa zadnjim, pa se ljuljas na njemu kad kod hoces brze ili uzbrdo .
Monarch je generalno bolji, ali nema zakljucavanje pa tebi ne vredi. Svinger mislim da je za nešto agresivniju vožnju, e sada imaju verzije sa i bez zaključavanja, ne znam koju si našao.
Ne znam da li si vozio neki zadnji sa zakljucavanjem do sada, ali jako je cudan osecaj, nije kao hardtail nego ipak malo poskakujes, ne znam bolje da opišem. To ti pišem da znaš šta da očekuješ, i ako možeš da nadješ neki amortizer koji ima nešto između otključanog i zaključanog (RS - gate, Fox - propedal). Konkretno kada sam vozio starog Monarcha (MC 3.3) vozio sam samo na Gate-u kada hoću da mi ne radi, a postoji točkić preko koga nameštaš koliko je aktivan.
U svakom slučaju, značiće ti i Ario uzbrdo .
Postavljeno 19 April 2020 - 12:13 PM
Е то, то ми треба ... помоћ узбрдо, ту сам танак ... кад превалим преко брда, не стиже ме нико ...
Сад без зезања, у принципу и немам неких битних замерки на рад овог задњег кејн крика. Нема подешавања, али кад се прописно надрука притисак, и не "укључује" се преко мањих неравнина, и не љуља толико узбрдо, већи је проблем представљао предњи, али то сам решио ...
Једино што ме нервира је што лупа кад се скроз истегне, али само кад возим брже по баш лошем терену ... Не знам да л' је то нормално, држи ваздух одлично, али лупа ... у почетку сам мислио да ће се распасти, али није ... лупка и ради посао ...
Postavljeno 19 April 2020 - 12:31 PM
Verovatno lupa zato što se skroz istegne (top out), a to se dešava zato što si mu nabio pritisak da ti ne bi previše skakutao i da se ni ljuljao na njemu.
Manji pritisak - bolja osetljitvost na manje neravnine ali ćeš se ljuljati i možda pri većim rupama/skokovima poljubiš dno (bottom out),
Veći - manje se ljuljaš, nije osetljiv na suptilne neravnine i neudobnije je, ali nećeš iskoristiti ceo hod i nećeš ga uništiti.
To onako ugrubo, ako izuzmemo naprednije tehnologije, zaključavanja itd.
Super su ti fotografije .
Postavljeno 20 April 2020 - 07:32 AM
Хвала. Дуго фоткам па се накупило ...
Па мора да се набије, такав је амортизер јбг. За моју масу од ~ 70 кг књига каже да треба ~ 12 атмосфера, и то је то отприлике ...
Напумпаш мање, љуља се бајс као чамац на пучини. Напумпаш више, не љуља се, али лупка кад се истегне ... Лупкаће још неки дан, док не стигне други амортизер ...
Која је разлика између ариа 2.1 и 3.1 ? Је л' ваља чему старији ?
Postavljeno 20 April 2020 - 08:03 AM
Ario 2.1 ima samo rebound od podešavanja.
Ario 3.1 ne postoji, postoji MC 3.1 (stari Monarch) i Monarch 3.1, oba imaju rebound i gate, i samim tim su znatno bolji jer možeš da staviš bilo šta između otključanog i zaključanog.
Postavljeno 20 April 2020 - 09:08 AM
Грешка, мислио сам 3.2. Сад гледам опет огласе, арио има закључавање, монарх не ? Претпостављам да је то код њега тај гате, нешто као про педал код фокса ?
А овај монарх Р, је л' то старији модел од монарха 3.1 ? Видим ни он нема полугицу за закључавање, претпостављем да се подешава на ребоунд дугмету ?
Много питања, извињавам се ако досађујем, нисам пратио материју јер нисам возио мтб.
Postavljeno 20 April 2020 - 09:45 AM
Nije frka .
MC ili kasnije Monarch je klasa iznad Aria.
Ario 3.2 ima rebound i zaključavanje.
Ova druga brojka se odnosi na broj podešavanja, pa tako 2.1 ima samo rebound a 2.2 ima i zaključavanje. MC 3.3 ima rebound, zaključavanje i gate podešavanje. Na kasnijim modelima su oznake R (rebound), L (lockout), T (treshold - bivši gate) itd. Ovo su oznake za Rockshox.
Najmanje jedno podešavanje ima amortizer/viljuška a to je rebound, nadam se da znaš funkciju.
Sledeće je neka vrsta zaključavanja. E sad imaš da kazem dve vrste zaključavanja.
Prvo je obično zaključavanje koje poprilično ukrućuje amortizer i ostaje ti jako malo hoda (uvek će ga biti malo).
Drugo je takozvana platfoma gde tebi amortizer i dalje radi ali je krući, i to je taj gate ili po novom treshold (kod Foxa propedal ili kasnije Trail u CTD verzijama) gde kada staviš ručicu na tu poziciju imaš nešto između otključanog i zaključanog. To podešavanje može da bude fiksno, ili možeš da imaš dodatni točkić kojim biraš koliko je zapravo aktivan amortizer kada je izabrana ta opcija.
Evo ti primer na MC 3.3 ispod. Crveni točkić je reboun. Plavom polugicom se bira da li je otključan, zaključan ili gate. Točkićem ispod plave ručice se kontroliše koliko je amortizer krut kada je ručica u gate položaju, i u principu ima toliki opseg tako da ti otključavanje i zaključavanje nisu neophodni (zato i postoje verzije samo sa tim točkićem) ali tu namestiš željeno podešavanje za recimo laganiju vožnju kroz šumu.
0 članova, 2 gosta, 0 anonimnih korisnika