Opa, novo gledište u ovoj temi - postupak je OK (podmazivanje klipova na /u linku koji si postavio/ opisani način), ali je (moja) izvedba zakazala?
Postaje zanimljivo, taman kada sam mislio da su gledišta više-manje usaglašena
Avid Juicy 7 problem sa klipom
#62
Postavljeno 28 September 2015 - 10:43 AM
Uputstvo je sasvim OK. Na uputstvu čak koliko vidim ni ne podmazuje - očisti uljem/tečnošću, razradi klipove, onda ih gurne do kraja i krpom obriše sav višak ulja/tečnosti. Na taj način sama kočiona gumica radi kao brisač na kolima. Podmazivanje bi tražilo da se potom klipovi malo isteraju napolje, koliko izlaze kad se montiraju pakne, pa se namaže taj deo koji štrči. Ima masti za to i pomažu, kao što rekoh, ako se vozi po blatu, snegu i slično.
Problem koji si ti imao s kočnicama sigurno nije zbog masnih klipova.
#63
Postavljeno 28 September 2015 - 11:30 AM
Problem (zaglavljen do kraja u čeljusti jedan od klipova) sam imao *pre* podmazivanja. Dok sam ga rešavao iskoristio sam (ne)priliku da ih razradim onako kako piše u linku koji si postavio. Ispostavilo se da je taj moj potez (razrađivanje pomoću ulja, guranje klipova nazad i brisanje viška tečnosti) naišao na neodobravanje servisera. Nakon toga sam napisao post ovde ne bi li se ustanovilo da li je takav postupak OK ili nije.
Evo, tek sada shvatam šta ti podrazumevaš pod podmazivanjem - da sam nakon što sam "nulovao" pakne nekoliko puta stisnuo ručicu da pakne izađu napolje i potom na njih naneo sloj ulja. To *nisam* uradio. No, na na klipovima je svakako moralo ostati malo ulja, makar u mikronskom sloju nakon postupka mazanje/"nulovanje"/brisanja-viška-tečnosti, pa ih ja smatram podmazanim
Nažalost, moram na ovom mestu staviti EOT što se mene tiče. Čini se da se vrtimo u krug.
#64
Postavljeno 28 September 2015 - 11:33 AM
Meni je i dalje neverovano da kočiona tečnost škodi gumicama i da smeta ako je ima na klipovima. Ti simptomi - da neće da radi kočnica. Po svemu što znam to ne bi trebalo da ima veze jedno s drugim.
Moguće da su te Avid Juicy 7 baš specifične, možda je sve u pravu majstor, samo mi zvuči neverovatno.
#65
Postavljeno 28 September 2015 - 09:41 PM
Lik objasnjava da se klipovi ciste ukoliko ne izlaze podjednako. Savetuje vazelin sprej ali ako nemate moze i ulje u spreju. Evo nekih komentara:
-Simano ne preporucuje drugo ulje sem njihovog da se ne bi ostetile gumice.
-Bolje da se pere vodom i sapunom kao sto se radi kod motocikla jer ce na ulje da se nahvata prljavstina.
-Neki su isterali mnogo klipove pa su navukli vazduh.
-Uradio sam sve po uputstvu i najverovatnije je ulje u spreju nagrizlo gumice i sada klesta ispustaju ulje.
-Nekorisno, jer klip pravi mikroskopski pomak pomerajuci se samo onoliko koliko se konzumiraju pakne i ne trazi nikakvo podmazivanje; cak sta vise je stetno jer zbog visokih temperatura koje se stvaraju ulje se osusi i ostavlja ostatke koji mogu da ogrebu klip.
#67
Postavljeno 29 September 2015 - 07:44 AM
ne verujem da se na bajsu kočnice više greju
Jesi nekad video ili iskusio crveno usijanje rotora.
Neki proizvodjaci kocnica savetuju da se QR zbog plasticnih delova postavlja sa desne strane zbog plasticnih delova
A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.
#68
Postavljeno 29 September 2015 - 07:49 AM
Misliš da se greju više nego na motoru?
Klipovi nisu u direktnom kontaktu sa diskovima, već su razdvojeni pločicama i obično duva vetar po njima. Metalni su i odlično provode toplotu. Sa druge strane klipova je kočiona tečnost. Kočiona tečnost ključa na 200 stepeni otprilike. Zaključak? Da je toliko usijan sam klip, kočnice bi prestale da koče.
Red rubber grease podnosi prilično visoke temperature.
#69
Postavljeno 29 September 2015 - 08:40 AM
Znas da neke kocnice mogu da se blejduju sa vodom, ali isto kao i mazanje klipa mascu nema svrhu jer prave istu nefunkcionalnost kocnica voda prokuva, a mast sakuplja necistoce. Ne mozes porediti motor i bicikl, iako je isti princip kocenja, razlikuju se sile kocenja, velicina klipova, kolicina ulja itd...
A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.
#70
Postavljeno 29 September 2015 - 11:45 AM
Problem: Klip izašao previše napolje.
Rešenje: Očistiti klip i pritisnuti ga ka unutra. On će svejedno biti u ulju kada uđe u čeljust, zar ne? A kada posavtimo pakne i on ponovo izađe napolje, nema ga smisla podmazivati, jer deo klipa koji je napolju, će i ostati napolju, sve dok ne budemo stavili nove pakne.
Meni se čini da je ovo ispravno, nek me neko ispravi.
#71
Postavljeno 29 September 2015 - 12:43 PM
Problem: Klip izašao previše napolje.
Rešenje: Očistiti klip i pritisnuti ga ka unutra. On će svejedno biti u ulju kada uđe u čeljust, zar ne? A kada posavtimo pakne i on ponovo izađe napolje, nema ga smisla podmazivati, jer deo klipa koji je napolju, će i ostati napolju, sve dok ne budemo stavili nove pakne.
Meni se čini da je ovo ispravno, nek me neko ispravi.
Opet ponavljam - mast na delu klipa koji štrči napolju ga štiti od oksidacije i olakšava kasnije održavanje: lakše je prebrisati prljavu mast, nego ribati zapeklu prljavštinu, ili rđu. Crvena gumena mast ne škodi gumicama kočnica i otporna je na visoke temperature, pa neće kontaminirati kočione pločice (samo ne preterivati).
Also tagged with one or more of these keywords: Avid Juicy 7, problem, hidraulika
Biciklizam / Triatlon →
Servis →
Lanac češe unutrašnju stranu većeg prednjeg lančanika (2 lančanika)Započeo mihabl , 27 Jul 2022 pogon, lanac, problem |
|
|
||
Biciklizam / Triatlon →
Servis →
Čudan zvuk prilikom okretanja pedalaZapočeo olat , 29 Apr 2022 pedale, bicikla, cube, mtb i 5 još... |
|
|
||
Biciklizam / Triatlon →
Servis →
Krckanje hidrauličnih kočnicaZapočeo Nidzeks , 03 Nov 2020 Kočnice, Hidraulične kočnice i 5 još... |
|
|
||
Biciklizam / Triatlon →
Servis →
Problem sa TLR točkomZapočeo zdebeli , 31 May 2020 točak, TLR, problem, šeta |
|
|
||
Biciklizam / Triatlon →
Servis →
Shimano AST-2300 rucica menjaca problemZapočeo MiskoSova , 31 Dec 2016 Drum, Menjac, Problem |
|
|
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika