Jump to content


Fotografije

Firebird 2


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
107 odgovora na ovu temu

#81 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3317 posts

Postavljeno 30 June 2016 - 05:36 PM

Nisu oni izmestili fabriku, nego je nikad nisu ni otvarali u Nemačkoj. Ramove proizvodi neka velika fabrika u Kini ili na Tajvanu po njihovoj narudžbini i specifikacijama. Ima dosta fabrika koje većinom nemaju svoj brend nego samo prave za druge (osim najvećih kao što su Giant i Merida). To nije ništa loše, 99% svih bicikala na svetu se pravi tamo, uključujući najpoznatije brendove. Ono što je bitno je da naručilac pravi specifikaciju, pa se npr. za Nemce prave da zadovolje nemačke standarde. Uostalom, da li je bolje da ti ram pravi neko ko iza sebe ima iskustvo miliona proizvedenih ramova, ili neko ko ih pravi par stotina ili hiljada godišnje?

 

 

 

Praktično tek sad videh tvoje pitanje pa reko da odgovorim na njega..... Svakako je da je dobro da ti određeni proizvod koji ćeš prodavati, pravi neko ko se zaista u to razume i ko je to već mnogo, mnogo puta radio, ali ne zaboravimo takođe da u uslovima današnje masovne proizvodnje u kojime je sve podređeno kvantitetu proizvodnje i postavljanju i zadovoljavanju sve većih i većih tempiranih normi, kvalitet raznoraznih proizvoda i opao i doveden u apsolutno sekundarni plan. 

 

Sem toga, proizvodnja samog rama bicikla je jedan, svakako nekomplikovan i ne toliko zahtevan proces kada se globalno pogleda kakvi se sve tehnološki gledano daleko napredniji proizvodi danas nude i prodaju na globalnom svetskom tržištu, zar ne? Baš iz tog razloga ne razumem potrebu izmeštanja glavnih proizvodnih pogona fabrika za proizvodnju ramova biciklova na daleki istok. U proizvodnji npr. automobila je posve drugačija priča. Bicikli su jednostavan izum... :) 


  • 1

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#82 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3317 posts

Postavljeno 14 July 2016 - 03:13 PM

Evo malog update-a. Firebird otišao u kobasice. Postavio oglas, čovek se javio, nije ni pokušavao da snizi cenu, i ode. Ubeđen sam da će sledećeg vlasnika da posluži, a što se mene tiče, meni izletela prilika da uzmem Caad8. Juče ga doterao, danas oprao, podmazao, podesio po svojim afinitetima, i odvozao prvi krug 20-ak km. Prvi utisak je da je ram izuzetno upravljiv i precizan, krut. Iznenađen sam kako Sora menjači dobro i glatko rade iako ta klasa opreme i nije baš na glasu, a pogon je kompakt 50-34 pa na brdima ne bi trebalo da bude problema. Jedina mana ili zamerka jesu kočnice koje daleko lošije koče od onih 5700 koje sam imao na Firebirdu a koje su kopale točak prilikom povlačenja ručice sa 2 prsta. Jedino što me u svemu možda malo brine jeste veličina rama. Uzeo sam malo veći ram (jer naravno nisam mogao da biram), 58, a ja sam visok 183,5. U pitanju  je klasičan standardan ram trkačke geometrije, koji po veličini nema toliko velike razlike u poređenju sa recimo onim sloping koji sam vozio na Firebirdu, i koji je 54 cm, ali deluje kao da je mnogo veći i duži. Lula volana je 120 mm, i već sam naručio kraću koja treba da stigne. Moje pitanje za kolege bicikliste jeste da li mislite da će mi ovaj ram biti prevelik? Znam da to sam moram utvrditi na nekoj dužoj vožnji, ali eto, interesuje me mišljenje širih narodnih masa. :D Evo i fotki ispod kako bajs izgleda kad je podesen za mene..... 

Attached Thumbnails

  • 20160714_151845.jpg
  • 20160714_151825.jpg

  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#83 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5524 posts

Postavljeno 14 July 2016 - 05:02 PM

Evo malog update-a. Firebird otišao ...meni izletela prilika da uzmem Caad8...Evo i fotki ispod kako bajs izgleda kad je podesen za mene..... 

mnogo lepo, cestitam :)


  • 0

#84 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8932 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 14 July 2016 - 05:34 PM

Bolje menja brzine jer je verovatno 2x9, ne?

 

Mada je Sora sasvim pristojna oprema - najveća mana u odnosu na 105 je težina, ne funkcionalnost.

 

Kočnice sa dobrim paknama bi trebalo da se mogu udesiti. +odmašćivanje felne i pakni 90+% alkoholom.

 

Caad8 je dobar alu ram. Mislim da za tvoju visinu jeste broj veći. Uz kraću lulu i compact korman verujem da će moći da se upasuje da bude kako treba. Prednost većeg rama je viši korman - koji se, naravno, uvek može pristojno spustiti.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#85 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 15 July 2016 - 06:15 AM

Praktično tek sad videh tvoje pitanje pa reko da odgovorim na njega..... Svakako je da je dobro da ti određeni proizvod koji ćeš prodavati, pravi neko ko se zaista u to razume i ko je to već mnogo, mnogo puta radio, ali ne zaboravimo takođe da u uslovima današnje masovne proizvodnje u kojime je sve podređeno kvantitetu proizvodnje i postavljanju i zadovoljavanju sve većih i većih tempiranih normi, kvalitet raznoraznih proizvoda i opao i doveden u apsolutno sekundarni plan. 

 

Sem toga, proizvodnja samog rama bicikla je jedan, svakako nekomplikovan i ne toliko zahtevan proces kada se globalno pogleda kakvi se sve tehnološki gledano daleko napredniji proizvodi danas nude i prodaju na globalnom svetskom tržištu, zar ne? Baš iz tog razloga ne razumem potrebu izmeštanja glavnih proizvodnih pogona fabrika za proizvodnju ramova biciklova na daleki istok. U proizvodnji npr. automobila je posve drugačija priča. Bicikli su jednostavan izum... :)

 

"Potreba" je vrlo jednostavna - smanjenje troškova. Nebitno da li je u pitanju bicikl, automobil, računar ili plastični upaljač, nebitno da li je serija od hiljadu ili milion komada, proizvodnja u Kini je jeftinija nego bilo gde na Zapadu. Još je isplativije za firme kao što je Rose koje nemaju šta da izmeštaju jer nikada nisu ni imale lokalnu proizvodnju.

 

Dobar primer je moj Bowman - skupili se par drugara, isprojektovali ram, otišli na Tajvan da ugovore posao, napravili sajt i to je to. Sama firma i dalje nema više od tri-četiri zaposlena. Mogli su to isto da urade sa nekim variocem u lokalu, ali bi ramove morali da prodaju po dva-tri puta višoj ceni.

 

Troškovi su početak i kraj priče, ono ostalo o kvalitetu i stručnosti je samo bonus.


  • 0

#86 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 15 July 2016 - 06:29 AM

Nego dobra ti je kupovina taj CAAD8 :smile:

 

Što se veličine tiče, to ćeš ti najbolje da znaš posle nekoliko vožnji. CAAD8 ima malo opušteniju geometriju nego CAAD10 i SuperSix, tako da sigurno nećeš imati problema sa preniskim volanom, samo ostaje pitanje dohvata. Meni na oko taj bicikl ne izgleda ništa veće od Firebirda, jedino je gornja cev pod manjim nagibom. U svakom slučaju, uvek možeš da prodaš za slične pare i da kupiš nešto drugo ako zaključiš da ne odgovara.

 

Što se kočnica tiče, novi paknovi bi trebalo da reše problem. Imaš dobre Shimano u PlanetBike, već su spominjani tu negde na forumu.


  • 0

#87 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3317 posts

Postavljeno 15 July 2016 - 02:08 PM

@Fallout, 

 

 

 

 

Da, brzine su 2x9, i kao što već rekoh, rade bez greške. Izgleda da ono što si pričao o stepenu povlačenja sajle stvarno pije. 10-faz je svakako ponekad, kada nije baš baš precizno naštelovan, malo brljavio u prebacivanju poslednjih brzina na kaseti, dok god ovog to nije slučaj. Jeste da ga usred ovog usranog vremena odvozah svega 50-ak km, ali što se mehanike tiče, za sad to jako lepo radi iako sam to sve uzeo sa dozom poprilične rezerve. 

 

Što se kočnica tiče, primetio sam da prednja bolje koči nego zadnja, i da je zadnja više potrošena nego prednja, što verovatno govori da je više i korišćena. U pravu ste što se tiče opcije promene pakni, mislim da mi ekskurzija od 1200 dinara koliko koštaju 105 pakne sa ulošcima nije veliki trošak ako zaista može da napravi dobru razliku. 

 

@Fiery, 

 

 

 

Hvala na mišljenju. :) 


Jeste, Caad8 je vrhunski entry level bicikl, i čim sam ga video u momentu sam se zaljubio. Dok sam se vozio u autu razmišljao sam dosta o tome da može biti lako da mi je ram prevelik, ali kada sam ga video uživo, kao da me neko mlatnuo mokrom krpom! Proradiše emocije i posle kraće probne vožnje, odmah ga pazarih. 

 

Inače, ram je stvarno prelep sa masivnim oblim cevima zbog kojih bicikl izgleda moćno, a opet je neverovatno lagan. Varovi su naravno obrađeni a prefarban je nekom lepom mat bojom, očigledno daleko kvalitetnijom od one kojom su farbali moj prethodni bicikl. Najbolje od svega je što je bajs u zaista izuzetnom stanju i malo je vožen. Na njemu ima bukvalno samo jedna jedina tačkica od nekog kamenčića koja se ni ne vidi dok se ne zagledaš, ostalo je perfektno. Čak mu je i prednja guma fabrička, nepotrošena još uvek, lanac tek do pola potrošen (mada pretpostavljam menjan), itd. Mislim da sam sa 350 eurića koliko sam ga platio bez pedala, stvarno solidno prošao... 

 

Još samo da dočekam lepo vreme od nedelje, pa pošto za sad vremena imam, od 7 ujutru eto me na bajsu! :) 


  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#88 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3317 posts

Postavljeno 15 July 2016 - 02:49 PM

Kad već pričamo o kočnicama, vidim da se na cikloberzi prodaju Jagwire ulošci paknova. Da li je ih je iko možda koristio sa foruma? Kakvi su u poređenju sa Shimanovim paknovima više klase? 


  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#89 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4682 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 15 July 2016 - 03:12 PM

nemoj da trosis pare na paknove kupi komplet ultegra kocnice bude ih na berzi za 30-40e sa paknovima i resi problem za sva vremena.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
  • 0

#90 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 15 July 2016 - 03:42 PM

Paknovi su potrošna roba, nisu bačene pare ni ako se posle kupe nove čeljusti.


  • 1

#91 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4682 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 15 July 2016 - 03:46 PM

Pa onda odmah neka kupi 10 pari da ima u rezervi kad se potrose... na umu mi je bilo vise da nece dobiti nista specijalno sa zamenom paknova i da ne gubi vreme i pare...

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
  • 0

#92 Allex

Allex
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1475 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 15 July 2016 - 07:41 PM

Lepa masina Smasher,u zdravlju da ga vozis.
  • 0

#93 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3317 posts

Postavljeno 15 July 2016 - 07:50 PM

Evo sad najsmesnija stvar u prici. Za par meseci palim preko na duze vreme i kad se to desi verovatno cu morati da prodam bajs, te stoga gledam da monimalno ne ulazem u njega. Zbog toga mi se vise svidja kao resenje pakne a ne kocnice. Sem ako neko nema ideju kako bih mogao da taj bajs nekako spakujem i posaljem u inostranstvo gde cu ziveti. Ima li neka kurirska sluzba koja bi to uradila po razumnoj ceni?
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#94 milan86

milan86
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 187 posts

Postavljeno 16 July 2016 - 07:02 AM

Mozda da probas onako pravo gastarbajterski autobusom? :) Znam da su ljudi tako slali komplet dnevne sobe, pa sto ne bi probao i bicikl...


  • 0

#95 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6665 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 16 July 2016 - 08:19 AM

Bas kako je milan napisao, rasturis bajs i upakujes pa na bus.
  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#96 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 16 July 2016 - 01:44 PM

Rasturiš bajs i upakuješ na avion. Doplata je u proseku 40-50€.


  • 0

#97 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3317 posts

Postavljeno 16 July 2016 - 02:40 PM

Ako je tako, onda bi to bilo super. Samo je pitanje da li bih morao da ga rastavim ono do najsitnijih detalja, ili bi to recimo moglo da se poskidaju točkovi, šticna, vila, i volan, a da ostane na njemu pogon, menjači i to? Ako je stvarno tako, da ja onda odmah pazarim nove kočnice. :)

 

 

 

Inače, danas sam ga provozao na brzinu još 15-ak km, ne usuđujem se da idem na otvoreni put jer se plašim da mi se ne pridruži otvorena kiša. :) Sačekaću ponedeljak i lepo vreme pa da opletem 100-tinak km. 

Inače, stigla je i nova lula, koja je za 3 cm kraća nego prethodna. Možda sam mogao za još 10 ili 20 mm kraću da uzmem, ali onda praktično ne bih imao gde da stavim brzinomer pa nisam hteo. Evo ispod mene na bajsu, u dropovima i držeći se za gume. Meni bajs u ovim kratkim probnim vožnjama deluje dosta udobno i mislim da nisam rastegnut. Gledao sam na chartu Cannondale i piše da je ram 58 preporučen za ljude 183-190, a ja 183, što će reći da je kraća lula rešenje, pošto je korman komapkt i kraći reach teško da može. Deluje li vam da mi je ram velik, ovako na oko? 

Attached Thumbnails

  • 20160716_160640.jpg
  • 20160716_160816.jpg

  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#98 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 17 July 2016 - 12:34 AM

Ja sam pakovao u namensku torbu uz skidanje točkova, volana, šticne sa sedlom i pogona (bez diranja ležajeva pogona). U principu može pogon i da se ostavi na mestu, ali jako je jednostavno skidanje i vraćanje, a ni alat nije nešto skup. Pogledaj ovaj članak, vrlo je detaljan i temeljan: http://www.ciklonaut...t/transport.htm

 

Što se slika tiče, meni tvoj dohvat izgleda bar 2-3 cm prekratko, a i sedlo kao da je previše unapred ili prenisko. Mene bi sa takvim položajem bolela leđa, ali ja nisam ti - ako je tebi tako udobno, samo teraj.


  • 0

#99 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3317 posts

Postavljeno 17 July 2016 - 11:09 AM

Sedlo nije prenisko, taman je takvo da kad mi je noga opružena na pedali, koleno je blago povijeno. Što se pomeranja sedla napred-nazad tiče, sedlo jeste malko više pomerano napred, to jest na podeoku 0. Mislim da bih mogao da ga eventualno pomerim još malo ka nazad, da bude na prvom podeoku, ali sve preko toga mislim da bi mi dohvat bio predugačak. I iskreno da kažem, geometrija ovog bicikla je totalno drugačija nego ona na FIrebirdu-u. Firebird je imao sloping ram, dosta opuštenu poziciju i bilo je lakše za naviknuti se. Iako Caad8 ima malo više kako kažu relax geometriju, i dalje je to bicikl sa trkačkim pedigreom, ravnim uglom između top i seat tube-a, i čini mi se da svakako mora da postoji manji period privikavanja na ram agresivnijeg dizajna i aerodinamičnijeg položaja, ispravite me ako grešim. 

 

A što se kočnica tiče, neće to izgleda moći da se tako lako upari sa čeljustima Shimanove više klase. Skinuo sam sa neta compatibility chart, i evo šta kaže ispod, Čini mi se da će opcija boljih pakni ipak biti bolje rešenje, jer Sora može eventualno samo sa Tiagrom da se upari, a pitanje je da li je razlika u sili kočenja između Tiagre i Sore zaista dovoljno velika i isplativa. 

Attached Thumbnails

  • Road compatibility.png

  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#100 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4682 posts
  • LocationNovi Beograd

Postavljeno 17 July 2016 - 11:56 AM

Radice lepo sa ultegra 6600 kocnicama, na njih sam mislio, ova tabela pokazuje kompatibilnost sa novijim grupama.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
  • 0




2 članova čita ovu temu

0 članova, 2 gosta, 0 anonimnih korisnika