Nisu oni izmestili fabriku, nego je nikad nisu ni otvarali u Nemačkoj. Ramove proizvodi neka velika fabrika u Kini ili na Tajvanu po njihovoj narudžbini i specifikacijama. Ima dosta fabrika koje većinom nemaju svoj brend nego samo prave za druge (osim najvećih kao što su Giant i Merida). To nije ništa loše, 99% svih bicikala na svetu se pravi tamo, uključujući najpoznatije brendove. Ono što je bitno je da naručilac pravi specifikaciju, pa se npr. za Nemce prave da zadovolje nemačke standarde. Uostalom, da li je bolje da ti ram pravi neko ko iza sebe ima iskustvo miliona proizvedenih ramova, ili neko ko ih pravi par stotina ili hiljada godišnje?
Praktično tek sad videh tvoje pitanje pa reko da odgovorim na njega..... Svakako je da je dobro da ti određeni proizvod koji ćeš prodavati, pravi neko ko se zaista u to razume i ko je to već mnogo, mnogo puta radio, ali ne zaboravimo takođe da u uslovima današnje masovne proizvodnje u kojime je sve podređeno kvantitetu proizvodnje i postavljanju i zadovoljavanju sve većih i većih tempiranih normi, kvalitet raznoraznih proizvoda i opao i doveden u apsolutno sekundarni plan.
Sem toga, proizvodnja samog rama bicikla je jedan, svakako nekomplikovan i ne toliko zahtevan proces kada se globalno pogleda kakvi se sve tehnološki gledano daleko napredniji proizvodi danas nude i prodaju na globalnom svetskom tržištu, zar ne? Baš iz tog razloga ne razumem potrebu izmeštanja glavnih proizvodnih pogona fabrika za proizvodnju ramova biciklova na daleki istok. U proizvodnji npr. automobila je posve drugačija priča. Bicikli su jednostavan izum...