Jump to content


Photo

Sredjivanje stare specijalke


  • Please log in to reply
246 replies to this topic

#161 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Posted 11 July 2017 - 02:07 PM

Probao sam:

-zalivanje sa wd 40

-kuvanje u kljucaloj vodi. pa vise puta, kao bi se materijal nekako ekspandovao

-sad se kupa u antirostu, pa mozda on razbije vezu.

 

Problem je sto nemam oslonac za rotaciju, viljuske se lak iskrive, kad se tolika sila promeni na njih....

Lakse sam uspevao da izvucem sticne....


  • 0

#162 Vlado_036

Vlado_036
  • Members
  • PipPip
  • 30 posts

Posted 11 July 2017 - 11:42 PM

Odpusti lulu i skini tocak pa deo vile izmedju stapova stavi na neki oslonac i onda preko neke letvice kratkim udarcima popusti vilu da udje u ram do kraja... Onda zalij wd-om i vadi je polako... Garantovano popusta...
  • 0

#163 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Posted 12 July 2017 - 09:53 AM

Mislis da zakucam lulu dalje unutra, a da viljusku oslonim na deo izmedju dva stapa, kako ne bih ostetio stapove?


  • 0

#164 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5498 posts

Posted 12 July 2017 - 01:34 PM

Probao sam:

-zalivanje sa wd 40

-kuvanje u kljucaloj vodi. pa vise puta, kao bi se materijal nekako ekspandovao

-sad se kupa u antirostu, pa mozda on razbije vezu.

 

Problem je sto nemam oslonac za rotaciju, viljuske se lak iskrive, kad se tolika sila promeni na njih....

Lakse sam uspevao da izvucem sticne....

nadam se da si lulu "redovno" pripremio za skidanje:

popustio vijak za orah, kucnuo vijak od gore da orah ode malo dole i odglavi lulu u vratu vile i onda ga odvrnuo skroz i izvadio?

 

Ja bih skinuo sve sa prednjeg dela bicikla, tocak i celjusti

otvorio celjust stege, stavio plasticnu li drvenu oblogu preko celjusti stege

a unutar celjusti stege bih postavio krunu vile i pritegao da se ne pokrece.

 

Pre toga bih koristio neki drugi odvijac sprej tipa WURTH RostOff ili cak neki odvijac sa efektom zamrzavanja

koji usled razlicitih dilatacija materijala (usled temperaturnih promena) celicne vile i alu lule ima bolji efekat, ali i vecu cenu.

 

RostOff pripremno prskam danima unapred dok ovaj sa efektom snizavanja temperature (cak i do -40*C) prskam u rafalima

kad se sve postavim u stegu...prskam 5-15 sekundi (postoje sprejevi koji promene boju kad dostignu zeljeno snizenje)

pa pauza 30 do 60 sekundi i tako 4-5 puta i onda pokusav kormanom (vecom polugom) da pokrenem lulicu levo-desno.

 

Koliko je meni poznato antirost je neka vrsta blage kiseline

koju je potrebno naknadno obilno isprati vodom

stoga je ne bih koristio na celicnom ramu zbog naknadne korozije.

A kolega koji je prao lanac antirostom je ima posle problem da su karike pucale

svakodnevno pri svakom malo vecem naporu

ali je bar izgledao cist!


  • 0

#165 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8907 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 12 July 2017 - 01:48 PM

Oksid aluminijuma puno je veće zapremine od materijala čijom oksidacijom nastaje. To, samo po sebi, može biti dovoljno da zaglavi lulu u volanu toliko da nikakva količina grejanja i hlađenja ne bude dovoljna da dovoljno poveća zazor.

Kad se jošt doda efekat galvanskog zavarivanja između ta dva materijala  - divota.

 

Plašim se da će razbušivanje, ili hemija koja jede aluminijum, a ne i čelik, biti potrebni za razdvajanje.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#166 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Posted 12 July 2017 - 07:59 PM

Nakucao sam ga pola cm, unutra, dakle pomerio se. Ali i dalje kod rotacije ni da bekne, vise mi je glupo da ga ukucavam, sipacu koka kolu, kazu sa ona hoce da malo to razjede.

Sent from my PAP5044DUO using Tapatalk
  • 0

#167 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Posted 17 July 2017 - 08:00 AM

Uzasna muka, izvadio sam sve 3 na kraju, ali kad sam razvio sistem. U princilu ogroma poluga mi je trebala. A i sa polugom treba jos 1 h da bi se lula predala...

Treba stegnuti viljusku kod krune, i onda je samo pitanje duzine poluge, koja je potrebna za rotaciju lule, u slucaju da se viljuska ne fiksira, krivljenje ce biti sigurno izazvano....


  • 0

#168 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Posted 10 August 2017 - 01:13 PM

1b7LdEL.jpg
 
Po nekim detaljima izrade mogao bi da bude proizveden 50ih-60tih godina proslog veka, mozda i ranije.
Francuski ram, japanska mehanika iz 70tih.

  • 0

#169 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Posted 31 August 2017 - 11:23 AM

kettler-alu-rad-strato-classic-aero-road
 
Slika je ilustracija mog modela...
 
 
Jedan interesantan bicikl.
 
Kettler Strato 1982 godina, Aero profil alu cevi.
 
Pionir medju alu ramovima, lepljeni i srafljeni u alu mufove, nije bilo doboljno  razvijeno varenje aluminijuma....
 
Dozivljaj voznje izuzetan, fantasticna udobnost, brz, ali los na krivinama, preveliki flex ima, nije za planine.
 
Sto se tice trajnosti manje robustan od celika.
 
Tezina zanimljiva cak 11kg (iako reklama tvrdi 9.6), dakle tezi od uporednog top cro-mo tkaca iz tog vremena, negde poput hi-teen celika
 
Zanimljiv detalj, srafovi na ramu su italijanske proizvodnje, sugerise da su italijani mozda umesali prste u ovu seriju bicikli.

  • 0

#170 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Posted 25 December 2017 - 10:56 AM

Jedan zimski projekat. Ride From the future :)
Godina 1983, nove tehnologije se zahuktavaju, postaju popularni aerodinamicni bicikli, Raleigh izbacuje dva Aerospace modela Quasar i Pulsar.
 
Pulsar je od hi teen celika, dok je Quasar od brendiranog Reynolds 501 Cro-Mo celika.
Par zanimljivosti oko samog modela:
-ceo ram je prvo pravljen po klasicnom principu lemljenjem cevi u mufove, zatim je gotov ram stavljan pod presu da bi dobio aero konture.
-prvi put se pojavljuju Shimano ruckuce kocnica, koje skrivaju rutiranje kablova za kocnice, i tada su popljuvane u stampi, da bi kasnije to postao standard.
 
 
Vintage-Raleigh-Quasar-Pulsar-Catalogue-
 
Quasar
 
2vijcl0.jpg

  • 1

#171 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8907 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 25 December 2017 - 12:07 PM

Samo ispravka/dopuna, vidim da se ova “greška” ponavlja na forumu:
čelik je hi-ten, skraćeno od engleskog high tensile (strength) steel (čelik visoke nosivosti, tj. podnošenja sila istezanja).

Hi-teen, sa dva “e” znači zdravo tinejdžeru? :)


Poslato sa sokocala mobilnoga
  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#172 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Posted 05 January 2018 - 10:32 AM

Quasar 1983

 

 
2vijcl0.jpg

 

 

Prosla je testna voznja pre neki dan. 

Polozaj je odlican, sediste takodje.

Pedale mi perfektno odgovaraju.

 

CroMo Reynolds 501, presovane aero cevi.

Ram je dosta krut, i solidno je ucentriran. Nie bas najsnajniji sto se tice skretanja, nisam se osecao preterano prijatno u ostrijim krivinama (mozda je i do Kenda guma 700x20).

 

Ono sto je problem, sto je kvalitet izrade rama poprilicno neubedljiv, tako da je masovna produkcija tog rama definitivno uzela danak.

Lose centriran nosac zadnjeg menjaca, losiji ispuni na mufovima, losa finalna obrada (viskovi nisu skinuti turpijanjem). 

Lak je odlicnog kvaliteta, i jako se lepo odrzao.

 

Suntour menjaci, kao i obicno rade vrlo lepo, kocnice su prilicno tanke, teko da ce ici neke malo kvalitetnije ako se bicikl potvrdi u eksplataciji.

 

Mehanika je bila u vrlo dobrom stanju, bilo je potrebno zameniti jedan konus na zadnjem tocku, i lagano centriranje tockova, da bi se dovelo do stanja sa kojim sam zadovoljan.

 

Jos jedan kuriozitet ima francuske Helicomatic nable, koje su u sasvim pristojnom stanu, to je neka preteca danasnjih kaseta.

 

Lep dodatak ergeli, prevazisao je sva moja ocekivanja.


  • 3

#173 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Posted 05 January 2018 - 11:05 AM

helicomatic.jpg

 

Slika Helicomatica, zanimljiv je kljuc, koji ima pozicije za stelovanj ezbica, kao i otvarac za pivo :)

Nekad su reklamirane kao nable na kojima je jako lako zameniti puknutu zbicu.

 

Sistem se nije odrzao, ali je interesantan, tesko je naci rezervne delove......


  • 2

#174 vidak

vidak
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4634 posts
  • LocationNovi Beograd

Posted 05 January 2018 - 11:07 AM

a gde si nasao kljuc za skidanje lockringa?

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
  • 0

#175 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Posted 05 January 2018 - 11:09 AM

Na zalost nigde, skinuo sam ga sa obicnim kljestimma, sreca pa nije bilo potrebe da se isti pretezu zbog specificnog dizajna, pa je lako sleteo, imam jos jedan zadnji helicomatic tocak u rezervi sa racnom, tako da, spreman je za dugogodisnju eksplataciju......


  • 0

#176 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Posted 03 April 2018 - 01:00 PM

string method is generally not reliable. Park FAG2 is just an overpriced string. None of the frame alignment "standards" people quoted is really correct, because there are two standards. Any good framebuilder will have two alignment tolerances, one for how far off of the centerline line a part of the frame can be (but parallel to the centerline), and one for how twised it can be relative to the centerline. The twist is the tigher tolerance. The important thing is that when you look behind the frame - are the wheels parallel (and perpendicular to the seat mast / BB) or do they make an "X"? The frame can be out of alignment quite a bit but as long as everything is parallel to the centerline it will handle fine. When the front and rear wheels make and "X", then you start have problems. The issue with the string method is that it measures down the center of the "X", which can read perfect but your wheels may possibly point in completely different directions. The true test is, take your hands off the bars - does the bike pull in one direction? Now turn hard left and right, does is want to dive into the turn going one way, but fights you going the other way? Then you have an alignment issue that can only be corrected by measuring and setting on a precision table. If it handles fine, then forget about it and don't mess with your wheel dish either.

 

 

 

Odlican tekst sa jednog foruma, dosta je receno u par recenica, za one koji bas zele da se udube u geometriju bicikla.


  • 1

#177 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8907 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 03 April 2018 - 01:24 PM

Odlican tekst sa jednog foruma, dosta je receno u par recenica, za one koji bas zele da se udube u geometriju bicikla.


iskusio sam problem - sa krivom viljuskom. osim stege i grube sile, ima li boljih resenja? isto pitanje za probleme sa zadnjim dropovima?


Poslato sa sokocala mobilnoga
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#178 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Posted 03 April 2018 - 01:32 PM

Ima laksih resenja. ja napravim umetak od vezanice, i gurnem pod osovinu bicikla, do dropa prednje viljuske.

Tako moze nekoliko stepeni tocak da se zarotira, i da se izadje iz X zone, bez brutalne sile..

U principu svaki je slucaj za sebe jer ima puno promenljivih.

Kao covek rece u tekstu, najgora ocija je x-ra koju prave prednji i zadnji tocak, ako se gledaju spreda, ili s zada....

 

Za zadnje dropove, dobri ramovi imaju srafice za centiranje, opet i to samo delimocno moze da resi problem, u tu mozes da se igras sa umetkom.

 

krajnji cilj je da osovine tockova budu potpuno normalne na  top tube, i paraleln jedna sa drugom, i opet normalne na seat tube :)

 

|-------|

 

 

Problem je sto je to jako tesko napraviti bez mernog stola, gde ce se fiksirati BB, pa krenuti posao po svim osama, takodje i dish tocka menja ponasanje bicila....

 

BB je centar bicikla, sve mora da bude idealno spram njega, da bi se dobio idealan bicikl...

 

Trik sa umetcima radi posao i na tramovima koji nisu od celika....


  • 0

#179 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8907 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 03 April 2018 - 02:33 PM

Ima laksih resenja. ja napravim umetak od vezanice, i gurnem pod osovinu bicikla, do dropa prednje viljuske.
Tako moze nekoliko stepeni tocak da se zarotira, i da se izadje iz X zone, bez brutalne sile..
U principu svaki je slucaj za sebe jer ima puno promenljivih.
Kao covek rece u tekstu, najgora ocija je x-ra koju prave prednji i zadnji tocak, ako se gledaju spreda, ili s zada....

Za zadnje dropove, dobri ramovi imaju srafice za centiranje, opet i to samo delimocno moze da resi problem, u tu mozes da se igras sa umetkom.

krajnji cilj je da osovine tockova budu potpuno normalne na top tube, i paraleln jedna sa drugom, i opet normalne na seat tube :).

|-------|


Problem je sto je to jako tesko napraviti bez mernog stola, gde ce se fiksirati BB, pa krenuti posao po svim osama, takodje i dish tocka menja ponasanje bicila....

BB je centar bicikla, sve mora da bude idealno spram njega, da bi se dobio idealan bicikl...

Trik sa umetcima radi posao i na tramovima koji nisu od celika....


ne shvatam sta i kako radis. sta je vezanica?


Poslato sa sokocala mobilnoga
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#180 Bax

Bax
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1167 posts

Posted 03 April 2018 - 03:00 PM

Otfikaris makazama vrh, i gurnes izmedju dropa, i osovine, tako menjas ugao tocka u odnosu na viljusku, i to stoji, tj postojano je.

 

Napravis patrljak u formi slova U, i to gurnes u drop, papreko toga osovinu tocka i zatvoris QR.

 

 

1265700-1.jpg


  • 0




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users