Pozdrav svima, vracam jednu staru Swiss specijalku u vozno stanje, pa me zanima par misljenja
Bajs je inace oko 40 godina star, i ono sto mi je naveca enigma sta da radim sa srednjim pogonom.
U pitanju je na zalost ne standardan pogon, nisam siguran da li je Svajcarski ili Francuski navoj, jos uvek nisam skidao mrtvu solju. Toga vise nema u proizvodnji, ili su cene kosmicke...
Na solji pise 35 x p1 Sugino
Sirina osovine je 113 mm, sirina rama 67 mm
Ono sto je lose je da se pojela i osovina, a malo i mrtva solja, e sad ja to lepo podmazem i sklopim, i nema lufta ni zapinjanja, ali me nervira takvo stanje, tj situacija gde nemam mogucnost servisiranja tog pogona, mada ovo ovako kakvo je moze verovatno jos da se vrti...
E sad ja sam citao, i video vec neke ideje pa cu napisati opcije koje mi se motaju po glavi.
1. Eventualno stavljanje druguh lezajeva,(manjih/vecih) kako bi kuglice trcale po novoj stazi, ne znam koliko je u praksi izvodljivo za srednju glavu.
2. Pokusaj da se usrafi engleska monoblok patrona, ali sa plasticnim navojem, kako ne bi ostetio navoj u ramu. Ovo je u praksi moguce, ukoliko je kod mene Svajcarski navoj, ukoliko je Francuski, onda nema kontra navoja sa desne strane. Mane ovoga je sto se ti navoji ne poklapaju bas 100 posto, i postoji sansa da se to otsrafljava.
3. Da rasklopim engleski navoj monoblok patronu, i skinem joj osovinu i lagere, a onda se otvaraju dve pod opcije:
3.a. da mi neko uradi prstenove koje ce da se srafe u ram, sa adekvatnim navojima, da li strugar ili neko to moze u aluminijumu nemam pojma
3.b Da stare sugino solje razbrusim kako bi one posltale prstenovi koji ce da nose osovinu i lezajeve iz mono bloka. Ovde mi opet treba strugar, ali mu je eventualno jednostavniji, posao, jer ne pravi navoje, Ili brusi solje, ili radi prsten(reducir) ukoliko ima lufta
4. Da se razbrusi ram, i da se nareze engleski navoj, pa da se kupi adekvatna patrona, ovo mi se ne svidja, suvise je invanzivna metoda, i ne znam sta ce na kraju da ispadne, ipak je ram koji imam vrhunski stari ram.