Jump to content


Fotografije

Tockovi


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
648 odgovora na ovu temu

#141 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4654 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 12 November 2019 - 06:50 PM

Kojim tačno? Kupio sam 6 točkova letos :D dva para i dva raspar


  • 0

#142 IgorMiletic

IgorMiletic
  • Members
  • PipPipPip
  • 101 posts

Postavljeno 12 November 2019 - 10:05 PM

Znam, pratio sam. Opisi sve koje si vozio :)
  • 0

#143 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4654 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 14 November 2019 - 02:03 AM

Ma nisam pošteno ni vozio, par probnih vožnji. Onaj zadnji R500 je zamenio polomljeni R501 i teram to od onda, ona druga dva para stoje. R550 nisam ni preuzeo stoji mi još uvek kod druga u Novom Sadu. Mrzi me da filozofiram a i sve je to slično (ako misliš na osećaj u vožnji), neke male finese.. Izuzev Ksyriuma koji su priča za sebe. Sve ovo ostalo su slične i težine i klase sve je to više nego dobro za nas rekreativce, najbitnija je pouzdanost a to nijednom ne manjka. Razlike su više tehničke prirode, u širini felne (DT Swiss R460 je osetno širi) izgledu i broju žica (20, 24, 32) male razlike u kočenju zavisno od kombinacije felne i uloška (Shimano, Jagwire, Kool Stop), servisiranju ko šta voli (otvarao sam i podešavao lično sve nable). U vožnji sve je to slično izuzev tih Ksyriuma SL koji su skroz druga dimenzija čim sedneš na bicikl, tj ko da je drugi bajs. Tih čitavih pola kile manje se naravno baš primeti, mislim na utisak i filing, onako baš je lepše i življi bicikl čim sedneš, kreni stani, eksplozivno ubrzavanje i divljanje kratkih relacija po gradu, sprintanje uz strma brda. Ja to volim.. Mada za taj drastično lepši i udobniji osećaj u vožnji dosta utiču gume a na tim točkovima su vrhunske i lake (GP4000 i Vittoria Open Corsa Evo CX) dok na točkovima za svaki dan vozim žičane Lugano... tako da i to nije za poređenje uopšte. Normalno kad se rotiraju i točkovi i gume da je očigledna razlika. A na većim brzinama da li su i koliko manje aero i sporiji nemam pojma niti primećujem, to je za wind tunele : ) svi točkovi lete kad nagariš i kad si motivisan, kad se cepaju jake smene 35-40 u većoj jakoj grupi oprema je nebitna. E da, freehub mi se isto sviđa malo za promenu, nekad davno nisam voleo taj glasan zvuk. Mislim te točkove sam uzeo zbog meraka, pre svega izgleda i težine, da budu samo paradni i za neke ozbiljne duže uspone Od 10-15-20+ km. I to samo na leto jesen u peak-u forme ako budem jurio neki segment PR. Svuda ostalo kad je rekreacija i druženje nebitno je koji je točak. Tih nekoliko desetina sekundi ili minut razlike na usponu igra ulogu samo ako gaziš svoj maksimum i daješ sve od sebe, a to testiranje svojih limita nije baš uživanje :D zapravo prilično je mučno. Svaka čast onima koji treniraju i trkaju se, to je mazohizam, puno patnje.


  • 3

#144 IgorMiletic

IgorMiletic
  • Members
  • PipPipPip
  • 101 posts

Postavljeno 14 November 2019 - 09:36 AM

Hvala na odgovoru, razumeo sam sve :)


  • 0

#145 miree

miree
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 460 posts

Postavljeno 16 January 2020 - 05:43 PM

Kada se na bajsu tezi tockovi zamene laksim, da li je razlika u voznji/brzini primetna samo na usponima, ili je razlika primetna i na ravnom ?


  • 0

#146 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Postavljeno 16 January 2020 - 07:08 PM

Mnogo zavisi od toga kakvi su točkovi, nekada teži točak u vožnji može da deluje lakše ako je krući. Na kraju dana, svako olakšanje bicikla se najbolje oseća kad ga nosiš uz stepenice.
  • 0

#147 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3316 posts

Postavljeno 18 January 2020 - 08:13 AM

Kada se na bajsu tezi tockovi zamene laksim, da li je razlika u voznji/brzini primetna samo na usponima, ili je razlika primetna i na ravnom ?

To je na primer dobro pitanje.

 

 

Ima mnogih koji će da se kunu da na biciklu (točkovima), mogu da primete i kada je 100 grama manje. Ja, na primer, nemam toliko istančan njuh. To da li će lakši točak praviti razliku od težeg zavisiće isključivo od tvog načina vožnje. Ako bicikl voziš lagano i turistički, gotovo nikakva lakša ili kruća komponenta neće napraviti razliku koju ćeš značajnije moći da osetiš. Sa druge strane ako voziš bilo kakve amaterske, poluprofesionalne trke ili si bar zagriženi rekreativac koji uživa u tome da podiže svoj kondicioni nivo, osetićeš manje ili više gotovo svaku promenu koju na biciklu napraviš stavljanjem druge, bolje komponente.

 

Sad što se točkova konkretno tiče, njihova manja masa ne utiče samo na olakševanje vožnje uzbrdo, nego svakako i na svaku bržu promenu ritma kretanja, posebno  ako voliš da u svoj trening ubaciš i sekcije sprintanja. Tu ćeš svakako osetiti da je bicikl za nijansu življi, ali pod uslovom da je razlika između tvojih starih i novih točkova primetna u gramaži, to jest da je ta razlika bar nekih 400, 500 grama. Bicikli srednje i srednje niže klase uglavnom dolaze sa nekim stock točkovima na kojima proizvođači žele dosta da uštede, i koji po pravilu nisu ni malo laki, njihova težina ponekad ide i preko 2 kile. E sad da bi ti tu video neku razliku trebaju ti točkovi od 1500, bar 1600 grama, a po pravilu takvi točkovi nisu jeftini. Ako ideš na još lakše od toga, a da su alu točkovi, e tu se recimo dovodi u pitanje i njihova izdržljivost i krutost, jer lakši alu točkovi nisu u stanju da tako dobro nose težeg vozača, i zbog prirode materijala su malo podložniji fleksiji, što naravno nije dobro onda kada želiš da veliku silu primeniš na pedalu. Da bi išao na još lakše točkove od tipa 1300 grama, tu samo karbon dolazi u obzir, jer je dosta lakši od alu, a opet dosta krući i čvršći u istoj težini. Međutim tu je problem cena koju u slučaju karbonskih točkova ide vrtoglavo gore.

 

Po meni, neko optimalno i ne tako jako skupo rešenje su solidni alu točkovi tipa 1700 grama, ali uz pažljiv odabir dobrih i laganih spoljašnih i unutrašnjih guma da bi se i tu dobila po neka ušteda na težini, a bogami i da se poboljša kvalitet vožnje na šta dobre gume, zaista utiču mnogo....

 

 

 

P.S. Pusti ti šta Fiery kaže. Ako živiš u prizemlju kao ja, neka te stepenice ne brinu. :)


  • 2

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#148 miree

miree
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 460 posts

Postavljeno 18 January 2020 - 02:18 PM

Pa ovako, sto se tice stila voznje, rekreativac sam, ali volim da vozim brzo i jako, volim da idem u brda, da mucim samog sebe, sto bi se reklo. Lagane voznje su mi dosadne i ne praktikujem ih. Kada pravim polusatni razvoz dan nakon jake voznje, to mi teze padne psihicki nego jaca voznja od prethodnog dana. Do proslog leta sam vozio staru celicanu bez spd-ja i sprinterica i to je bilo mucenje voziti, ali sam se trudio koliko sam mogao. Onda je ispala neka povoljna prilika za karbonski ram, pa sam sklopio bajs po svojoj meri i preporodio se, ta skalamerija danas izgleda ovako https://prnt.sc/qph0zx  ali su ostali tockovi sa stare celicane, koji nisu mereni na vagi, ali su uporedjivani sa drugarovim mavic aksium i dodjosmo do neke odokativne tezine od oko 2.5 kg, sto je strasno kad vidim sta ljudi voze inace na svojim drumasima. Posto sam nezaposlen i samim tim los sa finansijama, uzeo bih neke tockove do 200-220e, znaci niza klasa. Ideja mi je da kupim ove https://www.bikester...ack-900333.html  kada i ako uopste stignu u planetbike, u aprilu/maju.  Takodje i zamenom guma za lakse, planiram da napravim razliku od oko 120g po tocku. Znaci ti novi tockovi bi bili laksi oko 900g od ovih koje trenutno vozim. Sa ovim koje sada vozim, letos i jesenas, uspevao sam da napravim prosecnu brzinu od nekih 33 km/h kada je elevacija do 200-300m. Kada je elevacija veca, tipa oko 1000m, logicno, smanjuje se i prosecna brzina. 

 

p.s. stepenice nisu problem, zivim u kuci  O:)


  • 0

#149 Grunf_66

Grunf_66
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 293 posts

Postavljeno 18 January 2020 - 03:01 PM

Imaš na netu dosta tekstova o tome al evo iz ličnog iskustva. Imam Firebirda 3, kupljen polovan prije par godina, sve na njemu bilo original.Točkovi Krypton, gume one crvene  Rubena, valjda.I jedno i drugo teško kao tuč.To mi je bio prvi pravi cestovni i nisam se žalio. Čim sam zamijenio gume išlo je lakše. Malo je to i subjektivno ali bajs je agilniji, lakše se pokreće i tu je najveća razlika. Otada sam izmjenjao dosta točkova, sad sam na Shimano RS10 i osim točkova i gume dosta igraju ulogu.Imao sam par Ultremo ZX i to je išlo kao ludo.


  • 0

#150 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3316 posts

Postavljeno 19 January 2020 - 08:09 AM

Shimano WH RS300 je sasvim solidan točak, plus sa tim aero žbicama i u mat boji zaista izgleda lepo i daje lep finiš na bilo kojem biciklu. Ono što je takođe dobro kod Shimano točkova jeste da u kombinaciji sa bilo kojim paknama daju zaista dobre performanse kočenja, čak rekao bolje nego što je to slučaj kod Mavica.Takođe, kod kupovine točkova obrati malo pažnju i na aerodinamična svojstva točka. Jeste da u tom cenovnom rangu ne može tu mnogo da se bira, ali točak sa iole dubljom sekcijom će obezbediti bolje aerodinamične prednosti, pogotovo kada se ide većim brzinama od tipa 35 plus kilometara na čas, ili recimo na spustu, a plus će biciklu dati neuporedivo bolji izgled. Ako se ne varam, za već nešto manje od 300 eura može da se kupi recimo Fulcrum Racing Quattro, samo je pitanje da li uopšte tih točkova ima kod nas, bilo novih ili polovnih.

 

E sad kad bi već dao tipa 200 eura za točkove, ja se slažem da je novo dobar izbor. Međutim, za taj novac koji planiraš da daš, mogao bi da kupiš i polovne točkove više klase, recimo Ultegru, koja ne samo da ima kvalitetnije nable, nego je i točak lakši, nešto oko 1550 grama za par ako se ne varam, a to nije mala razlika. Fora je samo što naravno kupovina polovnih točkova kao i bilo koje druge polovne robe može da bude mačka u džaku, ali zato ako se ima sreće, za upola manje novca se dobije kvalitetniji točak koji ako je propisano održavan i budući vlasnik nastavi isto tako, može da služi dobro desetine i desetine hiljada kilometara. Svakako, točkovi i gume su, pod uslovom da je bajs tehnički odličan, najbitniji upgrade na biciklu, pa prilikom odabira istih treba biti pažljiv i dobro razmisliti.


  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#151 Milan777

Milan777
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1113 posts

Postavljeno 19 January 2020 - 02:38 PM

Kada sam hteo da unapredim svoj karbonski Scott i umesto Sora grupe da stavim 105 prodavac mi je rekao da bi on pre promenio točkove a grupu ne bi dirao. To me je podstaklo na razmišljanje.

Na biciklu imam verovatno niskobudžetni Rodi Stilus 622x13 (700c), širina felne iznutra 13,6mm a spolja 18,9mm, visina 20mm sa 32 žice, aluminijumski.

Kada sam izmerio težinu tih točkova bili su teški, prednji 1360g a zadnji 1840g da napomenem sa napumpanim gumama (unutrašnja + spoljašnja) i kasetom na zadnjem točku. E sada vidim na pakovanju da su gume teške ukupno 310g (230g spoljašnja i 80g unutrašnja). To znači 620g guma na oba točka u tih 3200g težine oba točka s tim što ne zma koliko bi mogla biti teška kaseta.

Kad to sve pooduzimam ispada da su moji točkovi laki, možda oba oko 2kg-2,1kg (bez guma i kasete). Da li vredi dati, koliko vidim po oglasima od 300 do 500 eura za točkove za pola kila lakše ili ja tu grešim nešto u računu? Predpostavljam da mase točkova u oglasima i u prodavnicama su klot, bez guma i kasete. Možda je baš tih pola kilograma presudno za bolji užitak u vožnji i mora da košta toliko? Vredi li sve to platiti zaista?  Ako može neki savet i predlog pošto sam se složio da bi trebalo pre da promenim točkove nego grupu koja odlično radi. Hvala vam.


  • 0

#152 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3316 posts

Postavljeno 19 January 2020 - 04:11 PM

Kod izbora točkova, barem po meni, težina igra bitnu ulogu, ali ne i presudnu. Pri odabiru točka, treba voditi računa i o izdržljivosti istog i na specifikacije koje proizvođač za to navodi, pogotovo ako je prekoračenje preporučene težine tipa 20 kg.
Dalje treba voditi računa i o aerodinamičnosti točka jer ona iako malu, ali opet pravi razlika. Dobijaju se procenti u odnosu na to da li je felna kockastog ili zaobljenog oblika, da li je dubina npr 23 ili 35mm, da li su žbice standardne ili aero. Takođe ko želi maksimum od točkova treba da vodi računa da je točak što krući da se na sprintovima ili baš jakim usponima kada se vozi u sedlu ne uvija previše i tako gubi dragocena energija.

Vozio sam i Soru i 105. Funkcionalno gledano su obe grupe iste - perfektno rade posao. Sora je par stotina grama teža, ali ono što je prednost kod 105 jeste to što su šamaraljke ergonomski bolje i udobnije u šaci i što kočnice bolje rade posao. Dakle nije da nema razlike ali nije toliko bitna.

Za 300 do 500 eura se mogu kupiti, bilo polovni ili novi dosta dobro točkovi. Problem je što je ponuda novih točkova skladno potražnji kod nas dosta ograničena a polovno ako valja uglavnom je precenjeno, a ako je povoljno, obično je dobro izvozano.
Dobre opcije za kupovinu malo skupljih točkova je u Austriji ili Nemačkoj, polovno od proverenog prodavca sa dobrom ocenama ili još bolje novo sa računom pod uslovom da imas nekoh ko bi ti ih doterao preko grane.....
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#153 miree

miree
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 460 posts

Postavljeno 19 January 2020 - 04:13 PM

@Smasher 

 

Samo novi tockovi dolaze u obzir, tako da ultegra otpada jer je vise nego duplo skuplja od onoga koliko sam spreman da platim. A da su ultegra bolji tockovi, to je van svake sumnje. Fulcrum koje si pomenuo takodje imaju nesto jacu cenu za moj dzep, a problem je i dostupnosti. Razmisljao sam izmedju nekoliko shimano modela i mavic aksiuma i dosao do zakljucka da bi mi najbolje bilo da se opredelim za pomenuti RS300, mada ni za RS300 nisam siguran koliko ce kostati kada i ako se pojavi u planetbike-u. Sto se aerodinamicnosti tockova tice, ne predstavljaju mi bitan faktor, jer sam aerodinamicnost bajsa najvise ''ubio'' ravnim volanom, pa ni aerodinamicniji tockovi ne bi napravili znacajnu razliku.

 

Hvala na savetima.


  • 0

#154 miree

miree
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 460 posts

Postavljeno 19 January 2020 - 09:29 PM

Zaboravih da kazem da ultegra isto ne prolazi jer je 622 x 15, a ja ne bih isao ispod 622 x 17, s obzirom da vozim 25-ice gume. Ipak se 25-ice lepse profilisu na nesto sirim felnama, sto rezultira vecom udobnoscu, zbog vise vazduha u gumama, kao i boljim gripom u krivinama. 17 mm unutrasnje sirine felne polako postaje standard, koliko se da primetiti.


  • 0

#155 Milan777

Milan777
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1113 posts

Postavljeno 21 January 2020 - 03:09 PM

Jel' ima još neka pouka ili sam prepušten svom (ne)znanju
  • 0

#156 Woody

Woody
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1480 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 22 January 2020 - 12:03 AM

Jel' ima još neka pouka ili sam prepušten svom (ne)znanju


Mislim da bi za detaljnije savete trebalo da napišeš više o svojoj težini, stilu vožnje, podlozi i profilu terena. Ja sam uzeo nove točkove iz sličnog razloga kao ti, ali nisam morao mnogo da brinem o broju žica ili izdržljivosti točka jer nemam mnogo kila i ne vozim agresivno niti po džombama (kada ne moram). Trebao mi je lagan točak za uspone, a šira felna za udobnost, kao što su kolege spominjale. Ako na to imaš potrebu za jačim točkovima, mislim da treba da gledaš nešto sa više žica i relativno debljim felnama, ali to dodaje na težini točka. Karbon rešava taj problem, ali diže cenu i dolazimo do onog famoznog trougla težina>izdržljivost>cena koji uvek ima jednu stavku van mete. Kompromis mora da postoji, samo da odlučiš na kojoj strani.
  • 0
The sea, the sea

#157 miree

miree
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 460 posts

Postavljeno 22 January 2020 - 01:51 PM

Jedna zanimljivost oko WH-RS300 tockova koje sam pominjao. Sasvim slucajno, procitah u komentaru na pomenute tockove na jednom sajtu da, ioako su klasifikovani da pripadaju 105 seriji na zvanicnom shimanovom saju, u stvari imaju Sora nable, sto me definitvno odbija od kupovine istih. Zanimljivo je da se taj podatak o Sora nablama ni na jednom sajtu ne navodi u specifikacijama tih tockova. Resih da proverim taj komentar i juce poslah mail likovima sa sajta mantel.com i dobio sam sledeci odgovor:

 

"Thank you for your message. 

I did some digging for you.
 The 105 series wheels posses the same inner works in the hub as a Sora, the housing of the hubs is more luxurious though and the 105 straightpull spokes instead of j bend spokes."
 
Glupo je to cime se shimano sluzi ne objavljujuci takve podatke u specifikaciji, potencijalni kupac se dovodi u zabludu da je ceo tocak 105, a u stvari su unutrasnji delovi nabli isti kao kod Sora grupe, sto je dve klase ispod 105. Ruzno sa njihove strane, ali saznato na vreme, Bogu hvala.

  • 0

#158 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3316 posts

Postavljeno 22 January 2020 - 04:52 PM

Sora je zapravo daleko kvalitetnija oprema nego što to ljudi misle. Fora je u tome sto dolazi uglavnom na biciklima nizeg cenovnog ranga pa samim tim ljudi misle da je i njena funkcionalnost i dugotrajnost pod znakom pitanja sto zapravo nije tako....

Inace sa felnom unutrasnje dimenzije 15 milimetara, lepo ce leci guma do 28 mm bez problema. 17c je obavezna tek ako se ide na gume od 30mm i sire...
  • 1

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#159 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14997 posts

Postavljeno 22 January 2020 - 05:20 PM

@miree   Shimano WH-RS300 nemaju Sora nable vec je freehub body u klasi Sora a lezajevi su odlicni.


  • 0

#160 miree

miree
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 460 posts

Postavljeno 22 January 2020 - 05:48 PM

@Dusan011, cek cek, to sto kazes se malo kosi sa ovim sto kazu ovi iz mantela. Oni su upotrebili sledece reci ''105 series wheels posses the same inner works in the hub as a Sora'', sto ja tumacim kao iste unutrasnje delove, odnosno konuse, kuglice, osovinu, matice, sta vec ide sve ne znam ni ja, dok za telo/kuciste glave kazu da je nesto visa klasa od Sore. Znaci kompletna glava nije u potpunosti kao Sora, vec delovi unutar glave, tako sam shvatio. Sa druge strane, jos jedna stvar se kosi sa tvojim navodima, Kazes da je freehub body u klasi Sora, ali najnovija Sora klasa moze da podrzi kasetu do 10 brzina, dok u specifikaciji WH-RS300 stoji da moze do 11 brzina, pa mi deluje nelogicno da je freehub body isti kao kod Sore.

 

Ne znam, moze biti da sam glup, ali na sto vise informacija nalecem, slika mi je mutnija. zbunjen sam.

 

@Smasher kapiram da na 15mm felnu moze pristojno da legne 25-ica guma, ali sam takodje ubedjen da ce na 17mm felnu jos pristojnije da legne ta ista 25-ica, pa kad vec imam nameru da uzmem nove tockove, red je da budu sto je moguce adekvatniji mojim potrebama.


  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika