Jump to content


Fotografije

Tockovi


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
648 odgovora na ovu temu

#81 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8932 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 31 December 2018 - 03:30 PM

nacin na koji pises sugerise da nisi...

jer ako sa 32 zice neosetno prelazis put od 160km po vetrovitoj vojvodini onda mora da si mnogo jak :)

Mi obicni smrtnici mozemo samo da konstatujemo da je razlika ocigledna.

 

 

Nude se kao servisni delovi.

 

Retko kad sam vozio više od 100 km u danu. 50-100 puno češće. Najčešće po Fruškoj, ali i po ravnoj Voši.

Nigde nisam tvrdio da razlika ne postoji. Samo da je meni prioritet robusnost, ne lagano/aero. Razlika po ravnom u minutaži je pri tom puno manja, nego što je u nekim glavama.  :)


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#82 mirek200

mirek200
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1370 posts

Postavljeno 31 December 2018 - 04:01 PM

Ja se onda pitam zasto proizvodjaci ne prave tockove sa 125 zica?

125 je odokativna brojka ali 72 moze na nekim biciklima,ali za to treba da covek bude majstor. (ili da radi na takvom mestu gde su mu dostupni alati za precizno busenje. 

 

SSA56477.JPG

 

Jedan od nasih biciklova, ne znam da li ste ovo ikada videli,zanimljivo je. Inace da je robusno,robusno je.


  • 0

#83 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8932 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 31 December 2018 - 04:20 PM

36 žbica x3, ili x4 pletenih bi načinilo robusniji točak od 72 radijalne.
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#84 niipheus

niipheus
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 902 posts

Postavljeno 31 December 2018 - 05:07 PM

36 žbica x3, ili x4 pletenih bi načinilo robusniji točak od 72 radijalne.


Imas li ti ikakvog smisla za humor ili sve mora kroz analitiku i statistiku?

Lepo si ti argumentovao, ali dzaba ti argument kad vecini biciklistickog sveta ne trebaju drumasi sa tockovima sa 36 zbica. Tocak sa 24 zbice donosi mnogo vise dobrog nego loseg u odnosu na tocak sa 36, ali pored toga najvaznije je to sto se to dobro moze osetiti svaki dan u svakoj voznji, dok se lose moze osetiti samo u eventualnom kvaru koji vrlo verovatno nece nikad ni stici da se pokaze. To je kod tocka od 36 zbica obratno. Lose se oseca svaki dan, zarad situacije koja se mozda nikad nece desiti i gde ce se videti sve dobrobiti tog sistema. Ista stvar je u sustini i za svaki drugi sklop na biciklu oko kog si imao rasprave i natezanja ovde, vise vs manje brzina, hidraulika vs vbrake, amortizer vs kruta itd.
  • 4

#85 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8932 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 31 December 2018 - 06:25 PM

Imas li ti ikakvog smisla za humor ili sve mora kroz analitiku i statistiku?


Mišljenja su podeljena po tom pitanju. Ja mislim da imam, a svi ostali misle da nemam. :)
 

Lepo si ti argumentovao, ali dzaba ti argument kad vecini biciklistickog sveta ne trebaju drumasi sa tockovima sa 36 zbica. Tocak sa 24 zbice donosi mnogo vise dobrog nego loseg u odnosu na tocak sa 36, ali pored toga najvaznije je to sto se to dobro moze osetiti svaki dan u svakoj voznji, dok se lose moze osetiti samo u eventualnom kvaru koji vrlo verovatno nece nikad ni stici da se pokaze. To je kod tocka od 36 zbica obratno. Lose se oseca svaki dan, zarad situacije koja se mozda nikad nece desiti i gde ce se videti sve dobrobiti tog sistema. Ista stvar je u sustini i za svaki drugi sklop na biciklu oko kog si imao rasprave i natezanja ovde, vise vs manje brzina, hidraulika vs vbrake, amortizer vs kruta itd.


Većini ljudi objektivno ne treba puno stvari koje kupuju. Mislim da bi i u ovom slučaju bilo ispravnije reći: "većina ne želi točkove sa 36 žbica".  :)

 

To šta je više dobro, ili loše zavisi od prioriteta i želja korisnika. Kao što sam već objasnio sa sve primerima. Mislim da je blokiranje točka pored neprijatnosti i dosta opasna stvar, pa je to za mene jedan od razloga zašto izbegavam točkove sa malo žbica - iako ne nosim kacigu, ili upravo iz tog razloga.  :)   Razlika u ušteđenom vremenu i dobitak na brzini su, opet, za mene & po mojim merilima zanemarivi (ispod par minuta na 10 km pri nekom srednjem naporu). Nekom je to bitno. Meni uopšte ne utiče ni na neku uštedu vremena, ni na užitak u vožnji. Isto važi i za sve druge komponente koje sam navodio - i to sam sve lepo obrazložio - objektivno, analitički & neduhovito: prednosti  i mane, pa neka svako sebi bira.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#86 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3316 posts

Postavljeno 01 January 2019 - 11:53 AM

Točkovi o kojima Fallout piše su točkovi koji su dobri kao što reče Bakara za treking ili touring bicikl. I to ne dobri, nego odlični točkovi za tu svrhu, kao što je čelični ram dobar za bicikl za duga putovanja iz više praktičnih razloga. Međutim, kada su u pitanju drumski bicikli, moramo prihvatiti određene kompromise koji sigurno postroje nauštrb dobijanja prednosti u performansama i aerodinamici. Možda ti dobici zaista nisu toliko veliki kao što Fallout tvrdi, ali oni svakako postoje i to je ono što  čoveku koji rekreativno vozi bicikl pruža zadovoljstvo i on je zaista spreman da plati tu cenu zbog koje će točak biti lakši i manje robustan, a brži i aerodinamičniji i koji će mu pomoći da silu od nogu preko pedala što lakše i efektivnije preko točkova i guma prenese na podlogu. Dugoročno gledano, na putu od 20 000 ili više, ti robusniji točkovi će se sigurno bolje pokazati i ređe pokazati znake zamora materijala, ali s obzirom da velika većina rekreativaca prelazi godišnje između 2 i 3 hiljade km, njima je najbitnije od svega kako i sa kojim uživanjem i lakoćom pređu tu godišnju kilometražu, i neće im biti žao da nakon 3 ili 4 godine i pređenih svega desetak ili malo više hiljada kilometara, ako ti lakši i aerodinamičniji točkovi dotraju, jednostavno ih bace i zamene drugima, istim takvima koji će isto toliko trajati.

 

Baš sam o tome, sa jednim drugom koji obožava pecanje, pričao o toj pecaroškoj opremi koja poput biciklizma, ume da bude baš skupa, u zavisnosti od toga šta čovek od toga želi. I on je npr. govorio kako je koristio i vrhunsku Shimano Stelu a i neke mnogo jeftinije kineske mašinice. I jedna i druga rade posao, ali sa Stelom dobija tu lakošu, finoću i savršenost upravljanja mehanizma koju kod jeftinijih mašinica ne može da nađe, i nije bitno da li ide na pecanje 5 ili 50 puta jer jednostavno želi da onda kada ode i odluči da svoje slobdono vreme potroši na pecanje, da to jednostavno bude uživanje bez kompromisa. Tako je čini mi se i u biciklizmu.

 

 

Nego... zna li neko tačno koja je razlika između Mavic Aksium Race i Mavic Aksium Elite točkova? :)


  • 2

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#87 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8932 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 02 January 2019 - 11:18 AM

Što se tih točkova tiče - jedni su sa 20, drugi sa 24 žbice. Za Aksijum Elite ima specifikacija i na Mavic-ovom zvaničnom sajtu.

Zadnji točak je pleten radijalno na NDS strani  - što daje slabiji točak po cenu estetike. Kod obe varijante točkova.

Uz osrednji kvalitet (klasu) nable koliko znam. Neka me ispravi neko ako grešim. I naravno žbice kakve se kod nas teško mogu naći za nabavku - kome je to bitno.

 

Primer sa mašinicom za pecanje je po mom mišljenju malo promašen - pošto sa dobrim točkovima nećeš osetiti neku razliku u samoj vožnji, bilo da su sa manje, ili sa više žbica. Tek na štoperici se vidi razlika - kome je to bitno. U najvećoj meri je to merak (i placebo). Naravno, kome je to merak, nema razmišljanja. Svako dalje objašnjavanje tu je po meni preterivanje i racionalizacija meraka novom skupom i sjajnom igračkom - to se vija, da se ne lažemo.   :)


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#88 mirek200

mirek200
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1370 posts

Postavljeno 02 January 2019 - 12:24 PM

36 žbica x3, ili x4 pletenih bi načinilo robusniji točak od 72 radijalne.

 

A da ti se nisi malo preracunao majstore, pa malo jace lupas po tastaturi n2:hahaha . Video sam resenje i siguran sam da ce taj tocak ako neko ne ukrade bicikl ili ako  ne prestanu da prave tockove od 28 coli nadziveti i tebe i mene, i nema sanse da pukne i jedna zbica ili da se deformise  felna  vremenom.

 

Srecna Nova godina svima! 


  • 0

#89 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8932 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 02 January 2019 - 12:48 PM

Točak čine felna, nabla i žbice. Radijalno pletenje opterećuje prihvat žbica na nabli - svaka žbica “čupa” ka spolja. Dovoljno da neki proizvođači za neke modele naznače da se ne pletu radijalno.

Takođe, obrtni momenat se bolje prenosi kad su žbice pod uglom - mada ovo nije kritično za prednji točak koji nema disk kočnicu.

Ostaje i pitanje tenzije: felna mora biti izuzetno jaka kako bi se 72 žbice dovoljno zategle da ne “žvaću”, a da se felna ne deformiše od previše ukupne tenzije.

Sve u svemu: točak na slici je slika i prilika izgleda ispred funkcionalnosti, nikako primer točka pravljenog i projektovanog za dugotrajnost. Barem po mom mišljenju - ne isključujem mogućnost da grešim.
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#90 mirek200

mirek200
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1370 posts

Postavljeno 02 January 2019 - 02:39 PM

Majstore, kako god da,  i ko je stavio a znam ko je stavio, bas covek koji radi u fabrici biciklova.i to je radio za sebe, 72 zbice je neuporedivo jace od 36. Uostalom sto ti ne stavis na neki tocak 72 zbice pa se sam uveris u robustnost.

 

A centrirano je maltene kao da je koristio komparator.

 

A za nablu si u pravu,ali ovo je dinama ako si primetio tako da nije mu bio to problem. zadnji tocak mu je bio problem zato sto je pozadi nabla Sram sa 8 brzina i na jednoj strani se to desilo ,tako da je na jednoj strani morao da plete tocak,ako hoces mogu da snimim da vidis kako izgleda.


  • 0

#91 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8932 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 02 January 2019 - 02:51 PM

Majstore, kako god da,  i ko je stavio a znam ko je stavio, bas covek koji radi u fabrici biciklova.i to je radio za sebe, 72 zbice je neuporedivo jace od 36. Uostalom sto ti ne stavis na neki tocak 72 zbice pa se sam uveris u robustnost.

 

A centrirano je maltene kao da je koristio komparator.

 

A za nablu si u pravu,ali ovo je dinama ako si primetio tako da nije mu bio to problem. zadnji tocak mu je bio problem zato sto je pozadi nabla Sram sa 8 brzina i na jednoj strani se to desilo ,tako da je na jednoj strani morao da plete tocak,ako hoces mogu da snimim da vidis kako izgleda.

 

72 žbice su jače. Isto kao što je i žbica "punog promera" (koja nije "tanjena" na sredini) jača - ali ne rezultuje jačim točkom (dugotrajnijim).

 

Ne moram udariti glavom u zid da bih znao da boli. Sve preko 44 je besmisleno za težine i opterećenja koje nose bicikli - samo se nepotrebno gomila.

Dok radijalno pletenje i dodatne rupe na felni i nabli nikako ne donose jačanju.

 

Lepa pokazna vežba - verujem da je čovek vrhunski odradio posao - nemam za to nikakvih zamerki i nije reč o tome.


  • 1

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#92 himzo

himzo
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1310 posts

Postavljeno 02 January 2019 - 09:00 PM

Sa 72 žbice točak je možda i više aero nego sa 16 žbica :D.


  • 1
Pozdrav

#93 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14995 posts

Postavljeno 02 January 2019 - 09:35 PM

I nizbrdo je brzi onaj sa 72 zbice, "the hollow one will always lose, independent of it's weight, indenpendent of it's diameter..." (link)


  • 1

#94 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4654 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 03 January 2019 - 04:36 AM

A uzbrdo? n2:naughty Cheaper one will always lose :D

'Beš nizbrdo, tu svaki biciklista bez obzira na spremu, aerodinamiku, točkove, gume.. ide i prebrzo. Vreme zavisi samo od hrabrosti/ludosti i umeća. Još nisam video prav spust gde se ne koriste kočnice i brzina je ograničena otporom vazduha, a voleo bih takav spust da probam, to su oni gde se ide stotkom, ne treba ti ni kaciga, šta će ti :D samo usporava


  • 0

#95 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2437 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 03 January 2019 - 01:06 PM

Što se tih točkova tiče - jedni su sa 20, drugi sa 24 žbice. Za Aksijum Elite ima specifikacija i na Mavic-ovom zvaničnom sajtu.

Zapravo oba tocka imaju po 20 zica i napred i pozadi n2:Heristical

https://shop.mavic.c....html#1028=3283

https://shop.mavic.c....html#1028=3283

 

uz to shimano i na najjeftinijem drumskom tocku postavlja kao standard 16/20, i to sve na paru tockova od 120eur koji cesto budu i jeftiniji, znaci dovoljno brzi, robusni i jeftini za drumsku voznju.

 

 

pošto sa dobrim točkovima nećeš osetiti neku razliku u samoj vožnji, bilo da su sa manje, ili sa više žbica. Tek na štoperici se vidi razlika - kome je to bitno.

Hoces da kazes da razliku nece osetiti onaj ko ne vozi, a onaj ko vozi hoce, jer je njemu bitno :)

 

Uporno se izvrcu stvari ovde na ovom forumu i stavlja se znak jednakosti izmedju bicikliste koji prelazi 500km godisnje i nekoga ko prelazi 10000km godisnje, a pri tom su svakako oba rekreativca i jedino sto im je zajednicko je sto voze bicikl na dva tocka.

 

Onom prvom zaista nije bitno kako ce preci svojih 500km tokom godine ali onaj drugi je potpuno svestan da svoje kilometre nece moci da napravi ako mu ne bude bilo vazno koliki otpor pravi njegov tocak.

tako ljudi i biraju koju vrstu bicikla voze jer im sa rastom apetita za predjene kilometre treba bolja sprava kako bi to efikasnije uradili za isto vreme.

 

 

 

I nizbrdo je brzi onaj sa 72 zbice, "the hollow one will always lose, independent of it's weight, indenpendent of it's diameter..." (link)

Nizbrdo i ne moras trositi snagu vuce te gravitacija...

 

Ali nije tocak sa 72 zice i pun tocak isto.

72 zice stvaraju 72x veci otpor nego prazni cilindar jer izmedju svake od njih prolazi vazduh

 

pun cilindar je tocak na TT bajsu, a on je sa razlogom pun, da ne bi vazduh prolazio kroz tocak i pravio otpor.

 

9ssazxmw9aly.jpg


  • 1

#96 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8932 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 03 January 2019 - 01:43 PM

Zavisi od gledišta. Ko vozi za merak, njemu ne mora biti bitno koliko brzo pređe koliko km. Pričamo o uštedi od par minuta na 10ak km - ne o satima, pa da ne stigneš izvozati željenu rutu u jednom danu.

 

Ako zadnji točak nosi sve sa 20 žbica, trebalo bi da prednji sa sličnom felnom može raditi posao i sa manje žbica. Mavic stavlja isti broj i napred i pozadi. Jedini razlog koji vidim da bi to opravdao (osim uštede u pravljenju samo jednog modela felne) je eventualna namerna "rezerva" - pošto je prednji točak najkritičniji za upravljivost bicikla, pa bi bilo nezgodno da on katastrofalno otkaže.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#97 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14995 posts

Postavljeno 03 January 2019 - 03:55 PM

@bakara    citat "Ali nije tocak sa 72 zice i pun tocak isto."   Nije ali je ipak brzi nizbrdo od 16 zica :)  troll, troll vuce gravitacija ali 72 brze ubrzava nizbrdo kad ne trosis snagu i rece himzo da je vise aero he, he... 


  • 0

#98 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14995 posts

Postavljeno 03 January 2019 - 04:21 PM

Fakat smo nasli novu temu za trolovanje da me ne mrzi poslao bih ovo pitanje GCN.


  • 0

#99 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3316 posts

Postavljeno 04 January 2019 - 10:13 AM

Ja sam misljenja da tih nekoliko minuta ustede sa brzim tockovima se daleko vise osete pod nogama nego na stoperici. Subjektivni osecaj ubrzanja ili lakoce penjanja daleko se lakse oseti nego tih nekoliko minuta razlike posle voznje od npr. 2 sata...
  • 1

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#100 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8932 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 04 January 2019 - 10:35 AM

Naduvaš gume na pretvrdo i bajs deluje još lakše i brže, iako sporije ide. :)
  • 2

bikegremlin-logo-250x80-1.png





1 članova čita ovu temu

0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika