Tockovi
#622
Posted 26 March 2024 - 10:45 PM
Felna koja je preširoka, ili preuska u odnosu na širinu gume može loše uticati i na udobnost, a i na prijanjanje gume (pogotovo u krivinama).
Pričam o unutrašnjoj širini felne (taj deo utiče na to kako se guma montira i kako stoji).
Za aerodinamiku je bitan odnos širine gume i spoljne širine felne (naravno da i dubina felne igra ulogu, ali pričamo o širini). U tom smislu je generalno bolje što uže, i bolje je da guma bude nešto uža od spoljne širine felne. Takođe, uticaj prednje gume je veći od uticaja zadnje.
Unutrašnja širina felne, kao i pritisak gume, utiču na krajnju širinu gume (kada je montirana na točak i naduvana).
Relja
#623
Posted 26 March 2024 - 11:35 PM
Gomila modernih proizvodjaca nudi clincher tockove unutrasnje sirine 19mm za minimum spoljne gume 23mm... To je danas standard. Sto su gume tanje, to da li su siroke felne ili uzane felne da li drze u krivini igra sve manju ulogu, u pitanju su milimetri, dok ako su gume siroke tipe >50mm tu su razlike vec velike, da li ce biti na 19mm felnama ili na 30mm felnama...
Napreduje tehnika a nema vise Seldona da osvezava svoju internet stranicu...
#624
Posted 27 March 2024 - 06:04 AM
#625
Posted 27 March 2024 - 07:39 AM
Dopunjeno/prošireno izdanje - sa crtežima
Zbog čega je važno izabrati optimalnu širinu gume spram širine felne?
#626
Posted 27 March 2024 - 08:09 AM
Ne razumem šta hoćeš da kažeš, koja tehnika tu ne valja? Ja bih rekao da je mehaničar totalni idiot i da nema jednog razreda prirodnih nauka, šta je očekivao da će da desi? Stavi tubuless gume i mleko a onda smanji zapreminu vazduha (koji je već mali) sa uloškom. Totalni idiot!Da, "napreduje" tehnika...
https://www.youtube....rts/GFyC9RKmMM4
Ista varijanta je staviti tanke gume na 26" mtb točkove zbog brzine, suštinski ubrza brže jer je sada 24" točak a brzina na istoj snazi je manja.
Sent from my VOG-L29 using Tapatalk
And now something completely different
#627
Posted 27 March 2024 - 08:29 AM
Ne razumem šta hoćeš da kažeš, koja tehnika tu ne valja? Ja bih rekao da je mehaničar totalni idiot i da nema jednog razreda prirodnih nauka, šta je očekivao da će da desi? Stavi tubuless gume i mleko a onda smanji zapreminu vazduha (koji je već mali) sa uloškom. Totalni idiot!
Ista varijanta je staviti tanke gume na 26" mtb točkove zbog brzine, suštinski ubrza brže jer je sada 24" točak a brzina na istoj snazi je manja.
Sent from my VOG-L29 using Tapatalk
Hoću da kažem da je "napredak" upitna stvar i da su, na primer, hookless felne "izum" star preko 50 godina, dok nisu napravili felne sa kukom koje pouzdano drže gumu, a sada "izmišljaju" ponovo hookless felne...
Sličan princip važi i za optimalnu širinu gume spram širine felne. Mislim da se ponašanje gume i vazduha pod pritiskom nisu promenili (to je fizika) - pa da odstupanje od iskustva iz prethodnih stotinak godina predstavlja veoma upitan napredak.
Naravno, ne važi isto za lepljene tabulare i staze za trke (gde barem farbom obeleže kratere, često), kao što važi za "obične" gume i "slobodnu vožnju."
Relja
#628
Posted 20 May 2024 - 03:17 PM
Zdravo svima,
Pošto nemam skoro nikakvog iskustva sa delovima za drumski bicikl, imam pitanje vezano za odabir točka.
Moram da zamenim prednji shimano wh-r501a točak, dimenzije 622x15c sa 20 zbica, pa me zanima da li moram da vodim računa o širini i broju žbica ili mogu da stavim bilo koji točak?
#629
Posted 21 May 2024 - 05:28 AM
Zdravo svima,
Pošto nemam skoro nikakvog iskustva sa delovima za drumski bicikl, imam pitanje vezano za odabir točka.
Moram da zamenim prednji shimano wh-r501a točak, dimenzije 622x15c sa 20 zbica, pa me zanima da li moram da vodim računa o širini i broju žbica ili mogu da stavim bilo koji točak?
Било који са одговарајућом ширином набле, а број жбица и ширина фелне нису од пресудне важности, под условом да је и тај нови точак друмски.
#630
Posted 14 September 2024 - 06:40 AM
Posle dosta gledanja i traženja nađem na Aliju ZTTO točkove. 24 aero žbice napred i nazad, 30mm dubina felne, kompatibilni do 12 brzina, uz točkove se dobijaju adapteri za konverziju na qr ili tru axel kao i qr zatvarači a težina kažu na sajtu za par 1660 grama
Neki ekvivalent tome od poznatih marki bi bili točkovi Mavic Ksyrium 30 Disc koji imaju skoro identične specifikacije s tim da Mavicov par točkova košta 370 eura a ZTTO neverovatnih 105 eura, uz shipping za Nemačku samo 122 eura ukupno!
Znači nisam mogao da odolim i poručionsam točkove ali trebaće jedno 2 meseca da stignu. Na internetu sam našao po koju recenziju ali su uglavnom pozitivne kad je ta marka u pitanju, neki likovi čak koriste ZTTO točkove na mtb bajsevima godinama bez problema.
Živo me zanima kako će se pokazati kroz upotrebu ali kinezi stvarno žderu konkurenciju cenom. Nije ni čudo što je nemačka vlada ukinula subvencije za elektro aute iz Kine. Budu li nastavili tako niko više neće kupovati evropske proizvode jer jednostavno nema smisla.
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#632
Posted 07 November 2024 - 07:55 PM
Dobio sam popust kupon za karbon točkove od proizvođača Light bicycle. Ako iskombinujem točkeve sa isporukom u inostranstvo (kod rodbine,prijatelja) i zaobiđem carinu, mogu super da prođem. Treba mi pomoć "da potrošim optimalnu količinu para" i dobijem solidne točkove (ne najbolje jer mi je to preskupo, ali ni najgore). Malo znam o njima pa bolje pitati nego skitati. Konkretna pitanja:
1. Unutrašnja / spoljna širina felne. Voziću pozadi 30mm, napred 28mm, izabrao sam felnu koja ima mere unutra21/spolja28. Imam još i izbor 18/25. Da li pravilno razmišljam?
2. Na sajtu proizvođača, deklarišu dubinu od 35-36mm kao brdske, dubinu od 45-46mm kao allrounder i preko 55mm kao aero. Najlepše mi izgleda i po njihovom opisu paše, 45mm, kazu da je otporna/optimalizovana za bočni vetar, ali ja sam par puta na mojim trenutnim 38mm dubine, imao loših vetrovitih dana (osećao sam udare, pogotovu kod većih brzina). Šta bi ste izabrali.
3 Izbor nabli - e to mi najviše utiče na cenu točkova. DT SWISS 180, 240, 350, Novatec, Bitex, Carbon Ti hub....Najeftiniji je Novatec, pa Bitex, pa 350, Carbon i 240 su tu negde, najskuplji 180 koji mi cenu točkova dize za 100%. Šta je optimalni izbor, koji je minimum kvaliteta koji mi treba za Endurace,da moze da se servisira lako u Srbiji, da li su keramički lezajevi stvarno neka prednost itd.
4. Da li J zice ili Straight pul (koje su kod nas česće, lično me baš briga koje će biti od ova dva). Imam izbor i Ratcheta u zavisnosti od nable, ali sam odlučio i da me za to briga (veći broj zubaca podize cenu). Karbonske zice me ne interesuju
Cilj mi je da dobijem točkove sa 24 zice pozadi, 20 napred, ispod 1400 grama tezine i sa cenom (do moje kuće) i uz popust koji imam, do 600 usd. Mislim, mogu i više da platim ako me ubedite da treba.
Ili mi napravite i obrazlozite kombinaciju na https://www.lightbic...oad-bike-wheels
hvala na pomoći
#634
Posted 10 November 2024 - 07:27 PM
Dobio sam popust kupon za karbon točkove od proizvođača Light bicycle. Ako iskombinujem točkeve sa isporukom u inostranstvo (kod rodbine,prijatelja) i zaobiđem carinu, mogu super da prođem. Treba mi pomoć "da potrošim optimalnu količinu para" i dobijem solidne točkove (ne najbolje jer mi je to preskupo, ali ni najgore). Malo znam o njima pa bolje pitati nego skitati. Konkretna pitanja:
1. Unutrašnja / spoljna širina felne. Voziću pozadi 30mm, napred 28mm, izabrao sam felnu koja ima mere unutra21/spolja28. Imam još i izbor 18/25. Da li pravilno razmišljam?
2. Na sajtu proizvođača, deklarišu dubinu od 35-36mm kao brdske, dubinu od 45-46mm kao allrounder i preko 55mm kao aero. Najlepše mi izgleda i po njihovom opisu paše, 45mm, kazu da je otporna/optimalizovana za bočni vetar, ali ja sam par puta na mojim trenutnim 38mm dubine, imao loših vetrovitih dana (osećao sam udare, pogotovu kod većih brzina). Šta bi ste izabrali.
3 Izbor nabli - e to mi najviše utiče na cenu točkova. DT SWISS 180, 240, 350, Novatec, Bitex, Carbon Ti hub....Najeftiniji je Novatec, pa Bitex, pa 350, Carbon i 240 su tu negde, najskuplji 180 koji mi cenu točkova dize za 100%. Šta je optimalni izbor, koji je minimum kvaliteta koji mi treba za Endurace,da moze da se servisira lako u Srbiji, da li su keramički lezajevi stvarno neka prednost itd.
4. Da li J zice ili Straight pul (koje su kod nas česće, lično me baš briga koje će biti od ova dva). Imam izbor i Ratcheta u zavisnosti od nable, ali sam odlučio i da me za to briga (veći broj zubaca podize cenu). Karbonske zice me ne interesuju
Cilj mi je da dobijem točkove sa 24 zice pozadi, 20 napred, ispod 1400 grama tezine i sa cenom (do moje kuće) i uz popust koji imam, do 600 usd. Mislim, mogu i više da platim ako me ubedite da treba.
Ili mi napravite i obrazlozite kombinaciju na https://www.lightbic...oad-bike-wheels
hvala na pomoći
1. Nebitno je koja je širina felne ako ćeš voziti drumske gume. Na felnu unutrašnje širine 18mm može da se montira guma od 40mm, tako da apsolutno nema potrebe da pratiš glupavi trend ultraširokih drumskih felni jer očigledno da više materijala povećava težinu. 18mm je OK
2.Ja lično ako ne vozim TT ili neki ultra aero bicikl nikada ne bih išao na felnu dubine preko 40mm. Čemu, zbog čega? Sam si napisao da se udari bočnog vetra dobro osete već i na 38mm a to ćeš svakako osećati ako bicikl voziš cele godine, a ne samo u proleće i rano leto, kad nema mnogo vetra a ni previše Sunca. Da, imaju felne od preko 40mm neke benefite ali ja se opet vraćam na namenu tih točkova. Za kakav bicikl? Endurance geometrije gde se malo uspravnije sedi i pozicija vozača je više uspravljena i manje agresivna u poređenju i sa klasičnim drumašem a kamoli sa TT biciklom? Primećuješ li paradoks u kojem se namena proizvoda kosi sa onim za šta će se korisiti? Točkovi dubine 38 mm su dovoljno "aero", nemoj da te to sikira. A druga stvar, manje materijala i mesa na felnama sigurno znači i manju težinu.
3.Keramički ležajevi su izum bitan kolko i titanijumski šrafovi. Ne služi apsolutno ničemu sem da nekom kažeš da to imaš na biciklu uz nadu da će taj da ti poveruje a uz još veće nadanje da će to da ga impresionira. U nable se ne razumem mnogo ali pretpostavljam da su one skuplje kvalitetnije, mada i to nije neki garant. Pitanje je koliko ćeš kilometara godišnje prelaziti i koliko ti zaista kvalitetna, dugotrajna nabla koja se jako teško haba zaista znači? Ako prelaziš 15-20k godišnje svakako ti treba što kvalitetnija nabla ako ne nameravaš da se zezaš njenom zamenom. Ako prelaziš 3-4k hiljada, vrlo je verovatno da će ti točkovi jednog dana pre dosaditi nego što će im doći kraj zbog nabli, pa čak i ako izabereš one najjeftinije.
4.Meni lično ravno izvučene žbice malo lepše izgledaju, za mena i prednosti jednog i drugog sistema nisam kompetentan da sudim.
Koliko me sećanje služi, ti si se relativno nedavno tipa pre godinu, dve na forumu hvalio da si kupio karbonske točkove. Šta bi sa njima, nisu valjda ispustili dušu?
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#635
Posted 10 November 2024 - 11:56 PM
Bitno je , makar tako pišu - najmanji koeficijent otpora vazduha je kada širina felne odgovara širini gume. Npr, spoljna širina 28mm, savršeno paše sa 28mm gume. Može i šire ali to je već narušena aerodinamika. Naravno da to na moju vožnju i aspiracije nema nikakav bitan uticaj ali volim da uradim stvari na bajsu kako treba
2. Točkovi dubine 38 mm su dovoljno "aero", nemoj da te to sikira. A druga stvar, manje materijala i mesa na felnama sigurno znači i manju težinu.
Slažem se
3.Keramički ležajevi su izum bitan kolko i titanijumski šrafovi.
Ok , zato sam i pitao da dobijem odgovor
Koliko me sećanje služi, ti si se relativno nedavno tipa pre godinu, dve na forumu hvalio da si kupio karbonske točkove. Šta bi sa njima, nisu valjda ispustili dušu?
Točkovi su odlični - lagani, dobro upijaju neravnine, žica se nijedna nije pomerila a par puta sam upao u dobre rupe bez posledica, i lepo izgledaju na bajsu, baš mi se sviđaju . Ali........bandaš je dublji nego što treba i gume se jezivo teško skidaju i navlače. To je super jer pri bušenju prilikom brze vožnje neće spasti sa točka (reči lisca koji mi "uvali točak"), ali sam imao do sada 1 pucanje guma i žena je morala da dođe po mene (nisam uspeo na terenu da je zamenim). Jedanput dobrovoljno menjao u garaži jednu gumu, trebalo mi je sat vremena (uz konstataciju da je čudo kako iz besa nisam na komadiće izlomio točak, sekund me je delio od toga). Drugim rečima, svaka vožnja mi je grč i stres da mi guma ne pukne. Tako da će doći novi točkovi a stari idu u zamenu za Dura Ace kompletnu mehaniku (uz moju doplatu) . Pa ću ubiti dve muve jednim udarcem
Sent from my CPH2449 using Tapatalk
#636
Posted 11 November 2024 - 07:27 AM
1. Nebitno je koja je širina felne ako ćeš voziti drumske gume.
Bitno je , makar tako pišu - najmanji koeficijent otpora vazduha je kada širina felne odgovara širini gume. Npr, spoljna širina 28mm, savršeno paše sa 28mm gume. Može i šire ali to je već narušena aerodinamika. Naravno da to na moju vožnju i aspiracije nema nikakav bitan uticaj ali volim da uradim stvari na bajsu kako treba
Sent from my CPH2449 using Tapatalk
Kad bi se kotrljao sam točak imalo bi efekta. Zar misliš da ima to ikakvog efekta dok sediš na biciklu? Zaobljena guma ima širinu od 28mm a biciklista je širok u ramenima prosečno 70cm (kao 23 spojene gume) pri tom povijen glavom napred i sakuplja ispod grudnog koša vazduh kao padobran.
Nećeš ići brže zahvaljujući idealnoj širini felna/guma već zahvaljujući svojim nogama.
Nemoj se mnogo zamarati tim sitnicama već uzmi ono što ti se svidja i ujedno što ti budžet dopusti.
https://picasaweb.go...208760685671353
#637
Posted 11 November 2024 - 08:10 AM
Ma kapiram ja da je na moje povremene vožnje ovo teško pro.eravanje, nego tako ja odmaram mozak od svakodnevnih problema sa kojima me život trpa nemilice....Kad bi se kotrljao sam točak imalo bi efekta. Zar misliš da ima to ikakvog efekta dok sediš na biciklu? Zaobljena guma ima širinu od 28mm a biciklista je širok u ramenima prosečno 70cm (kao 23 spojene gume) pri tom povijen glavom napred i sakuplja ispod grudnog koša vazduh kao padobran.
Nećeš ići brže zahvaljujući idealnoj širini felna/guma već zahvaljujući svojim nogama.
Nemoj se mnogo zamarati tim sitnicama već uzmi ono što ti se svidja i ujedno što ti budžet dopusti.
Sent from my CPH2449 using Tapatalk
#638
Posted 11 November 2024 - 09:14 AM
Samo imaj u vidu i da sve što ide više ka "performance" orijentaciji ide manje ka user friendly orijentaciji, kao što si zaključio sa dubljim karbonskim točkovima. U smislu neke stvari sigurno vrede žrtvovanja performansi zarad lakšeg/jeftinijeg/pristupačnijeg održavanja, često i zato što se ti dobici u performansama mere promilima.
#639
Posted 11 November 2024 - 10:56 AM
Daleko od toga da se dobici sa točkovima mere promilima. Točak najviše (da ne kažem jedini) utiče na performanse ali ne treba po svaku cenu juriti nešto što će ti kroz upotrebu izaći na nos. Ili zbog 100-200 g manje težine rizikovati da zbog polomljenog točka završiš u kanalu.
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users