Tockovi
#562
Postavljeno 21 January 2023 - 02:28 PM
Na samoj gumi samo postoji podatak za max, pritisak. Preporuceni pritisak ne postoji jer zavisi od tezine vozaca. Evo to ovde kaze i sam Conti
https://www.continen...aq/air-pressure
Ovo sto su oni razumeli kao preporuceni, nije preporuceni nego pritsci od-do. Kod nekih [proizvodjaca je veci, dok kod nekih manja ta razlika, max-min pritisak.
#564
Postavljeno 21 January 2023 - 03:31 PM
Да ли је безбедно, то сам заправо хтео да питам.
Jako dobro pitanje, u vezi sa kojim imam da podelim jedno iskustvo.
Pre 2 godine, bio sam na jednoj dvodnevnoj turi sa Chamadeom. Drugog dana ujutru, odmah na početku vožnje smo imali uspon na Miroč i sa vrha spust. Ja pošto imam više kila od Igora, vukla me je inercija doleo tako da sam bez mnogo kočenja brzo otišao napred i nenadano mi je u jednoj ne tako ekstremnoj krivini proklizao prednji točak, pao sam na bok i tom prilikom slomio ključnu kost. Kada se to desilo ja prosto nisam mogao da verujem da sam pao. Elem, nebrojeno puta sam se spuštao tako i na taj način često ulazeći u krivine i daleko brže ( i nepromišljenije) međutim baš tog puta poljubih asfalt. Vraćao sam film unazad i pokušavao da skontam šta je uzrok pada. Bilo je malo rizle na putu ali isključivo po ivici a ja sam uglavnom hvatao sredinu trake. Bilo je malo hladnije jutro, možda 6 do 7 stepeni, znači hladniji asfalt i hladnija guma znači lošije prijanjanje ali nisu to neke extremne temperature i asfalt je bio suv. E sad ono o čemu nisam preterano razmišljao je kombinacija guma i felni. Gume su bile Grand Prix 5000 25mm, dakle vrlo dobre, ali felne širine samo 13mm. Da li je baš ta kombinacija prouzrokovala pad ili je to bio jedan od više faktora koji je na to uticao, ne mogu sa sigurnošću reći, ali mi se čini da je Gađan u pravu kad kaže da to može da se tera ali da nije baš najidealnije rešenje. Ja sam uglavnom prešao na malo šire felne tipa 17C i čini mi se da se one mnogo bolje slažu sa 25 i 28mm gumom. Na uže od toga se lično ne bih više vraćao...
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#565
Postavljeno 21 January 2023 - 03:45 PM
Ovo sto kazes, nekada ne mozes da verujes sta se desi. Moj jedan primer, kola su u pitanju, ali bilo bi isto i s biciklom.
Spustam se sa Manjace, dobra nizbrdica, kisa, magla. Zeznuti uslovi ja vozim krajnje oprezno. Odjednom vidim lakat krivina ispred. Vec sam isao sporo, ali reko da jos malo usporim. Samo sam pipnuo kocnicu, a auto je poleteo kao da me je udario Fap otpozadi. Uglavnom izleteo sam sa puta sa prednjim tockovima. Nista mi nije bilo jasno. Samo sam pipnuo kocnicu na vec maloj brzini.
Posle nekog vremena pricam sa soferom koji stalno vozi kanjon Morace. Kaze ima u kanjonu takvih par krivina. Tu kamioni idu uzbrdo sporo, i bas na tim krivinama zato sto se ide sporo se skupi ulja koji oni po malo izbacuju iz kompresora i ostalog..
Kada je suvo to ulje upije asfalt, ali kada padne kisa ona ga izbaci na povrsinu, a onda je to gore od svakoga leda.
Tako da pamet uglavu.
#566
Postavljeno 21 January 2023 - 03:55 PM
То ми је основно питање, брзина и пређени километри ми нису важнији од безбедности. Могу да оставим 23 гуме на тим точковима, али мислим да ми не би било баш удобно, напротив, 25 ми одговарају, а о 28 за сада не размишљам.Jako dobro pitanje, u vezi sa kojim imam da podelim jedno iskustvo.
Pre 2 godine, bio sam na jednoj dvodnevnoj turi sa Chamadeom. Drugog dana ujutru, odmah na početku vožnje smo imali uspon na Miroč i sa vrha spust. Ja pošto imam više kila od Igora, vukla me je inercija doleo tako da sam bez mnogo kočenja brzo otišao napred i nenadano mi je u jednoj ne tako ekstremnoj krivini proklizao prednji točak, pao sam na bok i tom prilikom slomio ključnu kost. Kada se to desilo ja prosto nisam mogao da verujem da sam pao. Elem, nebrojeno puta sam se spuštao tako i na taj način često ulazeći u krivine i daleko brže ( i nepromišljenije) međutim baš tog puta poljubih asfalt. Vraćao sam film unazad i pokušavao da skontam šta je uzrok pada. Bilo je malo rizle na putu ali isključivo po ivici a ja sam uglavnom hvatao sredinu trake. Bilo je malo hladnije jutro, možda 6 do 7 stepeni, znači hladniji asfalt i hladnija guma znači lošije prijanjanje ali nisu to neke extremne temperature i asfalt je bio suv. E sad ono o čemu nisam preterano razmišljao je kombinacija guma i felni. Gume su bile Grand Prix 5000 25mm, dakle vrlo dobre, ali felne širine samo 13mm. Da li je baš ta kombinacija prouzrokovala pad ili je to bio jedan od više faktora koji je na to uticao, ne mogu sa sigurnošću reći, ali mi se čini da je Gađan u pravu kad kaže da to može da se tera ali da nije baš najidealnije rešenje. Ja sam uglavnom prešao na malo šire felne tipa 17C i čini mi se da se one mnogo bolje slažu sa 25 i 28mm gumom. Na uže od toga se lično ne bih više vraćao...
Пошто немам превише знања из области физике и технике, која би конкретно могла да буде веза између ужих фелни са 25 гумама и пада? Да ли је газна површина промењена?
#568
Postavljeno 21 January 2023 - 04:08 PM
То ми је основно питање, брзина и пређени километри ми нису важнији од безбедности. Могу да оставим 23 гуме на тим точковима, али мислим да ми не би било баш удобно, напротив, 25 ми одговарају, а о 28 за сада не размишљам.
Пошто немам превише знања из области физике и технике, која би конкретно могла да буде веза између ужих фелни са 25 гумама и пада? Да ли је газна површина промењена?
Da ti ja drugarski kazem, ne zamaraj se oko toga. Na tu gumu 2 mm sira felna, ili uza je nesto sto ces ti tesko osetiti razliku. To ce mozda osetiti pro vozaci, koji vec voze na zilet, pa ce krivinu proci sa uzom felnom a tom gumom sa 45, a sa idealnom kombinacijom 47 na sat.
Tebi to nije bitno nego pamet u glavi.
Postoji neko staro pravilo da se u krivinu ulazi tako, da zamislis da je iza krivine zid od cigala. Prilagodis uvek brzinu tako da kada bi se slucajno stvorio zid da mozes da stanes. Probaj tako na sledecoj voznji da vozis , pa se javi.
#569
Postavljeno 21 January 2023 - 04:26 PM
Da ti ja drugarski kazem, ne zamaraj se oko toga. Na tu gumu 2 mm sira felna, ili uza je nesto sto ces ti tesko osetiti razliku. To ce mozda osetiti pro vozaci, koji vec voze na zilet, pa ce krivinu proci sa uzom felnom a tom gumom sa 45, a sa idealnom kombinacijom 47 na sat.
Tebi to nije bitno nego pamet u glavi.
Postoji neko staro pravilo da se u krivinu ulazi tako, da zamislis da je iza krivine zid od cigala. Prilagodis uvek brzinu tako da kada bi se slucajno stvorio zid da mozes da stanes. Probaj tako na sledecoj voznji da vozis , pa se javi.
Не лудујем на спусту, нисам ни раније, поготово не сад кад имам и бајс са калиперима, али си ми ово сликовито објаснио, па сам сконтао.
Што се тиче првог, мислио си да не бринем због гуме 25 на фелни 13, ако возим умерено, или да не пробам ту комбинацију?
#570
Postavljeno 21 January 2023 - 04:31 PM
Не лудујем на спусту, нисам ни раније, поготово не сад кад имам и бајс са калиперима, али си ми ово сликовито објаснио, па сам сконтао.
Што се тиче првог, мислио си да не бринем због гуме 25 на фелни 13, ако возим умерено, или да не пробам ту комбинацију?
Vozi slobodno.
Jesi ti nekada video MTB felnu. Nesto malo su sire od druma naravno. A voze se gume na istoj felni od npr 26x1,5, pa do 26x2,6. Razumes koja razlika. Nece se nista deseti.
To samo moze u krivini da pokaze razliku, ali ja ne znam ko to moze osetiti, sitno je to mnogo.
#571
Postavljeno 21 January 2023 - 05:16 PM
Da bi te opustio samo jos jedan primer, ovog puta kod auta, a zato sto su tu daleko vece i brzine i bocne sile, a sa samim tim i bezbednost koja je u pitanju.
Krajem osamdesetih kupim za moju osmicu felene od 6 cola, fabricke bile 4,5.
Posto sam kupio skoro kola i te felne nisam imao odmah para i za gume, pa montiram na te felne gume 155-70-13. Znaci mnogo uze od potrebnih. Idealna guma je bila 175-60-13. Znaci stavio sam 2 cm uze. To je najgora kombinacija. Guma se suzavala u konus. Felna mnogo sira rasirila spoljnu.
Ja sam naravno znao da to ne valja, ali dok ne skupim pare. Kako se to ponasalo? Posto smo voleli brzu voznju po krivinama, guma je vec bila razvucena i brzo bi se podvijala. Ali opet ako si znao da vozis, vozilo se to sa kontrolisanim proklizavanjem. Medjutim izbegavao sam to, ali vozilo se najgora moguca kombinacija. Posle sam kupio ono sto treba i to je bilo to.
E sada bilo je slucajeva da smo vozili sire gume od feleni. Npr na 4.5 cola 165 guma. Fabricka 145. Sa tom sirom gumom, nikakvih problema,naprotiv samo benefiti. Bolje drzanje, bolje kocenje, jedino potrosnja veca. To je tvoj slucaj.
#572
Postavljeno 21 January 2023 - 07:14 PM
Upravo tako, na mom starom mtb-u koji je evo sad sa mnom u sobi na trenažeru a vožen je 9 godina do kupovine drumaša, su felne Swift Arriv 15 mm uske a duboke. A gume 32 mm i pre toga su vožene dugo ogromne mtb kramponke od 1.95" iliti 50 mm. Kolko je uska felna jedva montiram te kramponke i ubacim unutrašnju.
#573
Postavljeno 21 January 2023 - 09:11 PM
Evo imam tu gumu u radionici pa sam otvorio kutiju da ti pokazem da nigde na gumi ne pise preporuceni, samo max.
Mislim da Pireli na kutiji ima tabelu preporučenog pritiska na odredjenu težinu vozača. Pogledaću, samo da pronadjem kutiju.
https://picasaweb.go...208760685671353
#575
Postavljeno 21 January 2023 - 09:58 PM
Gledao neki film pa sad da napisem. To je bio Pirellijev pokusaj, koji nije los u principu da se daju neke osnovne smernice. Slicno kao za amortizer, sto na svakom dobrom postoji tabela, sa preporucenim pritiscima.Medjutim ni na njima to nie bas tacno, nego sag, itd
E sada zasto to niko od drugih proizvodjaca nije prihvatio. Ima dosta nepoznanica koje proizvodjac guma ne zna, jer zavise od licnih afiniteta vozaca i drugih stvari.
Npr sirina gume menja pritiske, ali to oni znaju i tabela je tacna. medjutim sirina felne isto menja pritiske. Pa tako felna sa samo 19mm na 21mm, moze da promeni pritisak sa npr 6 bar na blizu 5,5 otprilike. Zatim pogotovu kod MTB a i kod drugih teren kuda se vozi. Trkaci na MTB voze cesto pritiske na 1,5 bar, dok ta ista guma ako vozis asfalt moze i 3 bara. Zatim temperatura. Zatim ne zivimo svi u Francuskoj i Italiji gde su odlicni putevi, kod nas rupa do rupe, pa i pritiske prilagodjavamo tome. I da ne mozgam dalje. Ono kao neki osnov ok, ali nije zazivelo.
#576
Postavljeno 04 January 2024 - 09:50 AM
Da malo osvjezimo temu
Nedavno sam uzeo bicikl Wilier GTR Team (jedini koji sam mogao naci u mojoj velicini), a 10 godina stari Allez je otisao na trenazer.
Tockovi na Wilier-u su shimano RS171 (oko 2kg set, bez guma). Mislio sam uzeti neke lakse, Nasao sam na cikloberzi dva-tri para pa me zanima i vase misljenje?
Ovo bi mi bili prvi ozbiljniji tockovi, do sada ih nisam nikada mijenjao i vozio sam uvijek na fabrickim.
https://www.2bike.rs...vision-sc40-tlr
https://www.2bike.rs...30/duraace-9170
https://www.2bike.rs...arbon-disc-45mm
Da li su cijene realne i sta bi se moglo kupiti novo (izmedju 500 i 700 eur)?
Buduci da nisam iz Srbije, imate li neku prodavnicu koju biste preporucili za kupovinu tockova?
#577
Postavljeno 04 January 2024 - 03:28 PM
Sent from my CPH2449 using Tapatalk
#579
Postavljeno 04 January 2024 - 04:03 PM
Problem je što nalepnice (marka) i točkovi često nemaju veze jedno sa drugim. Plus treba provaliti u kakvom su stanju /koliko su prešli. Ja bih pre od npr. Nikole Gađana (kolega sa portala) uzeo nove kineske točkove na kojima znaš koje su žice, hub, obruči itd nego mačku u džaku sa oglasa (može da bude ali ne mora). I moja preporuka ne dublje od 40 (na sve preko vetar ima jak uticaj).
Sent from my CPH2449 using Tapatalk
Vrlo rado bih uzeo i kineske.... memam problem sa "kinom" .
U maju cu dolaziti u Beograd na Rammstein, pa bih mogao uzeti tockove. Mozete li mi dati kontakt Nikole?
#580
Postavljeno 04 January 2024 - 05:33 PM
Pitaj ga sve šta te zanima. A možda i neko od iskusnijih kolega napiše preporuku za neke točkove. Oni se inače smatraju najvažnijom i najboljom nadogradnjom bajsa. Pozdrav
Sent from my CPH2449 using Tapatalk
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika