Jump to content


Fotografije

Tockovi


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
648 odgovora na ovu temu

#341 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4654 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 13 March 2020 - 11:18 PM

Meni se baš sviđaju te nable. Ove moje 5800 su tučina u odnosu na Novatec.

Ako je verovati netu težina je (zavisno od izvora :roll: ](*,) sramota, ništa bez vage i ličnog merenja) 368 i 155 grama. Dok na drugom mestu kaže zadnja 353 prednja 105g itd.

Plus što zbog višegodišnjih lepih iskustava, nikad više u životu neću kupiti nablu/točak sa konusima i kuglicama.


  • 0

#342 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5513 posts

Postavljeno 13 March 2020 - 11:33 PM

Meni se baš sviđaju te nable. Ove moje 5800 su tučina u odnosu na Novatec.

imam drugara od ...mozda 55kg koji je hteo da kompletni tockovi budu radijalno ispleteni!!!

Upotrebljene vrhunske komponente (OpenPro + DT Revo + EDCO Comp).

Nazalost, nisu trajali dugo. Zbice na kasetnoj strani iscupale flansu glave dok je bicikl visio na zidu.

Tako da sam zakljucio da svidjanje je svidjanje ali neke stvari zaista ne mogu da rade


  • 0

#343 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14954 posts

Postavljeno 13 March 2020 - 11:55 PM

@miree  Da ja sebi radim uradio bih prednje 2x na tim nablama... Ajd' necu vise da smetam.


  • 0

#344 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5513 posts

Postavljeno 14 March 2020 - 12:14 AM

Sa obzirom da si se opredelio za Novatec glave meni bi logicno bilo radijalno (sa glavama napolje) napred i nazad levo a nazad sa pogonske strane 3x.

fabricki Novatec 20+24, doduse sa malo dubljim obrucima u poredjenju sa planiranim R460/470

https://www.2bike.rs...-3#.Xmwg1qNKiUk


  • 0

#345 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8929 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 14 March 2020 - 05:15 AM

Ovaj kalkulator je "pametan" pa će upozoriti ako žbice prelaze preko glave susednih žbica, u zavisnosti od vrste uplitanja koju koristiš:

https://www.wheelpro.co.uk/spokecalc/

 

Generalno, najveći broj ukrštanja je broj žbica podeljen sa 9, pa zaokružen na prvi manji ceo broj.

 

Dakle 2 X u tvom slučaju (i za 24 i za 20).

 

Radijalno pletenje opterećuje nable i čini točak manje jakim - ne vidim svrhu istog, osim čisto estetske, na uštrb funkcionalnosti.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#346 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3283 posts

Postavljeno 14 March 2020 - 07:37 AM

Meni se baš sviđaju te nable. Ove moje 5800 su tučina u odnosu na Novatec.

Ako je verovati netu težina je (zavisno od izvora :roll: ](*,) sramota, ništa bez vage i ličnog merenja) 368 i 155 grama. Dok na drugom mestu kaže zadnja 353 prednja 105g itd.

Plus što zbog višegodišnjih lepih iskustava, nikad više u životu neću kupiti nablu/točak sa konusima i kuglicama.

 

 

A zbog čega toliko ne voliš konuse i kuglice? Zbog potrebe za čestim održavanjem? Ne bi bilo loše da to svoje iskustvo podeliš u ovoj temi, da neko ko eventualno nema iskustva sa takvim točkovima pročita sve prednosti iz mane iz prve ruke......


  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#347 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 14 March 2020 - 09:13 AM

Evo da ja odgovorim zasto pre industrijski lezajevi nego konusi. Imam mavic crossmax o kojima sam pisao, da nisam zadovoljan sa felnama. Ali zato kad su glave u pitanju sa industriskim lezajevima to je savrsenstvo. Kupio sam polovne sa ne znam kolko kilometara, ja sam od tada sa njima presao preko 50000 km i dalje su savrseni, vrte se odlicno, nemam nikakvog odrzavanja oko njih. Jednostavno ne znam da postoje. Isto iskustvo imam i sa drumskim easton, tockovima. I njih sam dugo vozio dokle felne nisu pukle. Znaci uvek pre industriju nego konuse. Mavic kad sam kupio videlo se da su dosta vozeni, verovatno je neko tamo preko ozbiljno trenirao sa njima. Po mojoj proceni da sa mojom voznjom i tom voznjom nekog prvog vlasnika imaju preko 100000 km. I nikad pipnuti. Sta vise da se trazi od lezajeva?


  • 0

#348 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8929 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 14 March 2020 - 09:32 AM

Konusi se mogu relativno lako i jeftino održavati i kod kuće.

Uz redovan servis jednom godišnje, traju decenijama.

 

Nezgodna stvar je kada se ne održavaju, tada dođe do oštećenja i nabla bude za đubre. Dok kod "industrijskih" (ketridž) ležajeva uglavnom može samo ležaj da se zameni i nabla je i dalje upotrebljiva (ne mora se preplitati točak sa novom nablom).

Mana "industrijskih" je nešto egzotičniji alat potreban za zamenu istih.

 

Kao i tehnički inferiorna konstrukcija jer, zbog sila koje točkovi bajsa trpe, a koje nisu isključivo radijalne, konusni (zakošeni) ležaj nešto bolje podnosi opterećenja. Ali ova razlika je više akademskog tipa, za prosečnog biciklistu to ne pravi neku osetnu razliku.

 

Takođe, jeftinije je napraviti nablu za industrijski ležaj, a i brže je ugraditi gotov industrijski ležaj u nju, nego napraviti nablu za konusne ležajeve i onda napakovati kuglice i podesiti predopterećenje. To je po mom mišljenju glavni razlog forsiranja ovog "unapređenja" od strane proizvođača. Kao i većina ostalih stvari u (bici) industriji - ide se na uštrb korisnika, u korist prodavaca. Brza zamena i bacanje, naspram održavanja je duh našeg vremena.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#349 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3283 posts

Postavljeno 14 March 2020 - 12:48 PM

@Fallout

 

 

Ovo je jedna od retkih situacija gde ne mogu da se složim sa tobom.

 

Čovek kupio polovne točkove, vozio ih 50000 km, ako sam dobro razumeo 50000 km! To je kilometraža koju prosečan aktivan rekreativni biciklista dobaci za 10 godina! Ne vredi računati fanatike što prevaljuju 10 plus tkm.

 

Dakle i za svo to vreme čovek nikad nije otvarao nable. I posle svega toga mu pukne felna, a nablama i dalje ništa. Ne kažem da su Shimano nable loše zbog toga što ih moraš servisirati, ali za nekog ko tome nije vičan, to je ipak cimanje i staje i vremena, a i para. Jednostavno, prosečnom korisniku je mnogo lakše da se ne cima. A kad kupiš točkove sa industrijskim nablama, voziš ih dakle minimum 10 godina i razmišljaš jedino o stanju felni i žbica, nable kao da ne postoje. Nije li to idealno za prosečnog rekreativnog korisnika koji jednostavno voli da vozi bicikl, a nema vremena, alata, živaca i znanje za neko njegovo temeljnije servisiranje ili bar tih delova za koje ne mora da brine oko održavanja?


  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#350 milovuk1967

milovuk1967
  • Members No Voting
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1239 posts

Postavljeno 14 March 2020 - 01:41 PM

Evo sad sam sa voznje stigao pa da odgovorim. Godisnje prelazim od 8 do 10000 km. Zato kazem da su kod mene presli vise od 50000 km. Ali stvar je da kada sam ih uzeo bili dobro izvozani. Kako to znam? Mavic ima specifican freewheel, razlikuje se od ostalih. On povremeno mora da se otvori i podmaze jer se ne vrti na kuglicama kao svi, nego ima neku vrstu plasticne biksne koja menja te kuglice. E sad kada se pedale ne okracu telo glave se okrece unutar te biksne/ Posto sam servisirao dosta tih nabli i novih i posle npr 10-20-30000 km po ostecenju tj risevima na nabli mogu da procenim koliko je otprilike nabla vozena. Ovi polovni tockovi koje sam uzeo i dan danas vozim su bili dosta izrisovani, po mojoj proceni min 30-40000 pre nego sto sam ih uzeo. Znaci njihova kilometraza se vrti sad negde blizu 100000 km. I sta dalje pricati? Ako nekad budu propali, kupicu lezaj koji ima svuda da se kupi za 10e i teraj dalje.

I ne pisem ovo da bi hvalio nesto sto je moje, vec sam napisao da su im felne najobicnije djubre...


  • 0

#351 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8929 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 14 March 2020 - 02:37 PM

@Fallout

 

 

Ovo je jedna od retkih situacija gde ne mogu da se složim sa tobom.

 

Čovek kupio polovne točkove, vozio ih 50000 km, ako sam dobro razumeo 50000 km! To je kilometraža koju prosečan aktivan rekreativni biciklista dobaci za 10 godina! Ne vredi računati fanatike što prevaljuju 10 plus tkm.

 

Dakle i za svo to vreme čovek nikad nije otvarao nable. I posle svega toga mu pukne felna, a nablama i dalje ništa. Ne kažem da su Shimano nable loše zbog toga što ih moraš servisirati, ali za nekog ko tome nije vičan, to je ipak cimanje i staje i vremena, a i para. Jednostavno, prosečnom korisniku je mnogo lakše da se ne cima. A kad kupiš točkove sa industrijskim nablama, voziš ih dakle minimum 10 godina i razmišljaš jedino o stanju felni i žbica, nable kao da ne postoje. Nije li to idealno za prosečnog rekreativnog korisnika koji jednostavno voli da vozi bicikl, a nema vremena, alata, živaca i znanje za neko njegovo temeljnije servisiranje ili bar tih delova za koje ne mora da brine oko održavanja?

 

Zavisi od uslova u kojima se vozi i načina vožnje. Možeš i Shimano, pa i kineske Quando nable voziti godinama, bez da ih otvaraš, samo onda posle 10 godina neće biti i dalje u ispravnom stanju, već zrele za zamenu. Većina to i vozi tako - bez da ih ikada servisira.

 

Slažem se da je tu prednost industrijskih - kad počnu zezati, onda se zamene ležajevi, a nable obično ostanu OK (ako ne dođe do galvanske korozije između ležaja i aluminijumskog tela nable - obično pri montiranju u fabrici ne stavljaju pastu koja to sprečava/otežava).


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#352 miree

miree
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 460 posts

Postavljeno 14 March 2020 - 03:19 PM

Ok, ubedili ste me, ici cu na 2x na oba tocka. Hvala svima


  • 0

#353 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4654 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 14 March 2020 - 11:42 PM

Nisam skoro video prednji točak a da nije radijalno pleten.

 

Ne znam kakve su te Novatec nable i šta proizvođač preporučuje, nisam se udubljivao. Tj oslanjao bih se na praksu, dakle kako ih većina korisnika koristi i kakva su iskustva po netu. Tj kako fabrički točkovi sa njima dolaze. Nekako više verujem proizvođačima tj inžinjerima nego forumima.

 

O konusima kuglicama i ležajevima ne znam da li uopšte da pišem nije ni bitno moje mišljenje. Ja ću da radim kako mi je mnogo bolje a svako neka bira za sebe. Ali ukratko, većina proizvođača je prešlo na ležajeve s razlogom. I Shimano će, živi bili pa videli.

 

Radijalno pletenje opterećuje nable i čini točak manje jakim - ne vidim svrhu istog, osim čisto estetske, na uštrb funkcionalnosti.

Pa vidiš da nije na uštrb funkcionalnosti, većina prednjih točkova je takva i nema nikakvih problema.

 

Konusi se mogu relativno lako i jeftino održavati i kod kuće.

Uz redovan servis jednom godišnje, traju decenijama.

Ovo si pisao mnogo puta, ali koliko god puta da ponoviš ne znači da će postati istina :D tj da će trajati decenijama. Mogu da traju toliko ako bicikl stoji kući. Ako se eksploatiše i trpi svakodnevno konusi neminovno propadaju, može mast biti čista i kuglice nove koliko god hoćeš, makar servisirao nablu na dnevnom nivou.

Prosto kao što se kaseta na primer pre svega troši od eksploatacije, a ne samo kada je lanac previše izdužen. Inače bi kasete trajale večno ako redovno menjamo lance. Dakle stavi svaki dan nov lanac i kaseta će se potrošiti, uobičajeno vremenom, od vožnje.

Risevi na konusima su veliki pain in the ass. I događaju se ljudima, često, na održavanim nablama, što ih smori. Da ih planet ima u svako doba, i da koštaju 100 din a ne reda 600-1000 din možda ljudi ne bi bataljivali takve točkove.

Dalje servis je pain in the ass, kompletno rasturanje, umašćivanje do lakata, štelovanje (i opet ne može da priđe po lepoti kotrljanja ležaju osim ako na nabli ne piše dura-ace i konus košta 2000 din). Znam ja da taj otpor nije bitan ali je ružno i te nesavršenosti konusa i kuglica, tolerancije, iritiraju. Jeftinije nable (recimo 105) ne mogu da priđu po tome točkovima sa ležajevima od 100 dinara. Zatim kod konusa i kuglica stalno razmišljaš i gledaš u pasulj da li je vreme za servis, da li je ušlo malo vode ili neka trunka prljavštine. Ne skidaju ljudi svako malo točkove da provrte pod prstima i osete kako se okreću. A to je dok je nabla ganc nova još bože pomozi, a čim je točak vožen stalno se oseti neko sitno mikro mlevenje. Kod ležajeve te zabole i ako preteraš, i ne razmišljaš koliko su oštećeni kad ne može da se ošteti konus niti šolja. Ja ih zamenim jednom u par godina eto tako jer mi dune, a ne moram. Odem lepo u Savsku ulicu u Avalametal kad god mi se ćefne i uvek ima, kažem ležaj taj komada dva, daj. 2x100 din (pre su bili 80) hvala lepo doviđenja. U planet ulazim stidljivo "da nemate slučajno, možda, ovaj konus, oznaka ta" pa "da li će da bude ove godine, ili sledeće" pa onda idem do servisera pa oni mere šublerom druge slične konuse ne bi li se poklopila dužina, korak navoja, pa ugao konusa.. majko božija. Da je dura-ace točak pa da se cimam, a ne ovaj pišljivi najjeftinija entry serija. Za to bi moralo da imaju u svako doba dana i noći, i da bude jeftin. Neću sigurno da kupujem nove točkove ili nable i preplićem svaki put kad se stvori krater na konusu. Ili jurim po servisima i tražim polovnu havarisanu nablu.. Sad imam jednu pa sam miran neko vreme, dok traju felne a onda adios Shimano.

 

 

Zavisi od uslova u kojima se vozi i načina vožnje. Možeš i Shimano, pa i kineske Quando nable voziti godinama, bez da ih otvaraš, samo onda posle 10 godina neće biti i dalje u ispravnom stanju, već zrele za zamenu. Većina to i vozi tako - bez da ih ikada servisira.

Quando nable i da se servisiraju redovno džaba što možeš voziti godinama kad to sve klapara i kad je ganc novo, kvalitet je loš. Zato su ležajevi bolji, i jeftina nabla/točak se okreće savršeno (access, joytech itd) dok konus/kuglica mora biti skupa, visoka klasa. Ili novo, dok je novo.

 

Pominjan je ovde i egzotičan alat potreban za zamenu ležajeva, meni se taj egzotičan alat :D svodi na čekići i bilo šta čime kucnem ležajevi ispadnu, uzmem gedora ključ kucnem njime nove nazad i sve gotovo, miran sam godinama. I sve pedantno, čisto. A ne ono sa konusima i kilo masti, operaciona sala i rusvaj od pribora dok završim.


  • 3

#354 Milan777

Milan777
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1113 posts

Postavljeno 15 March 2020 - 09:09 AM

Ne razumem se toliko ali intuitivno sam ubedjen da pametno zboriš.
Da bi i mi ostali mogli da pratimo ovo važno gradivo može li par linkova šta su to u stvari konusi, slika neka, pa ti ležajevi (ne šta su) nešto o tome i šta je ono što vi poznavaoci kolokvijalno zovete industrija misleći na ležajeve, za koje kažete da je racionalno najbolje... ako vas ne mrzi da snishodite na ovaj nivo znanja.
  • 0

#355 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8929 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 15 March 2020 - 09:16 AM

Ne razumem se toliko ali intuitivno sam ubedjen da pametno zboriš.
Da bi i mi ostali mogli da pratimo ovo važno gradivo može li par linkova šta su to u stvari konusi, slika neka, pa ti ležajevi (ne šta su) nešto o tome i šta je ono što vi poznavaoci kolokvijalno zovete industrija misleći na ležajeve, za koje kažete da je racionalno najbolje... ako vas ne mrzi da snishodite na ovaj nivo znanja.

 

Sve ima na mom sajtu  :)

 

https://bicikl.bikeg...a-kod-bicikala/


  • 2

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#356 Milan777

Milan777
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1113 posts

Postavljeno 15 March 2020 - 10:03 AM

Tu si kad god treba, hvala na tome dobri naš.
  • 0

#357 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8929 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 15 March 2020 - 10:57 AM

Info iz prve ruke:

 

Shimano Sora, nabla nova kupljena, stavljena kvalitetna mast, podešeno optimalno predopterećenje, posle nešto manje od godinu ipo dana i nešto više od 12.000 km pređenih, oštećenje na desnom konusu.

 

Lično nisam nikad pravio više od 6.000 km godišnje na jednom bajsu, tako da nisam imao priliku ovo iskusiti.

 

Ono što mogu reći je da sa servisom jednom godišnje i, po svemu sudeći, na barem 6000 km (šta god dođe prvo), ležajevi traju duže nego što je, barem meni, i jedan bajs potrajao pre nego što bude zamenjen, ukraden, ili skršen preko granice da se servis isplati.  :)

 

Uz napomenu da kad sam praktikovao duže vožnje po zimi (kad je bljuzgavica i so na putevima), servis nabli sam uvek radio i na jesen i na proleće (tj. dvaput godišnje), za svaki slučaju - mada nisam zapažao neku preteranu količinu nakupljene prljavštine u ležajevima nikad (prljavština je ono što ubija ležajeve bajsa, svaka iole pristojna mast, kao i sam ležaj, bi mogla terati godinama sa opterećenjima koje bicikl trpi, da nema upada peska, prašine, blata... - nisam primetio da je voda i "ispiranje masti" neki merljiv problem, a vozim cele godine, i po pljuskovima).


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#358 bakara

bakara
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2437 posts
  • LocationnBGd

Postavljeno 20 March 2020 - 03:26 PM

Info iz prve ruke:

 

Shimano Sora, nabla nova kupljena, stavljena kvalitetna mast, podešeno optimalno predopterećenje, posle nešto manje od godinu ipo dana i nešto više od 12.000 km pređenih, oštećenje na desnom konusu.

Ako uz svu tvoju paznju koju vecina drugih vozaca nece posvetiti  ti opet moras menjati konus na tom tocku posle 12000km onda ta "tehnika" nable sa konusima definitivno nije za preporuku.

 

Uz sve to, ja sam imao samo jedan tocak sa konusima (shimano RS10) i dobro se secam da kada je doslo vreme za servis takodje se ispostavilo da bi trebao dva konusa da promenim

U PB su imali 2 ukupno!!

Sreca pa su oba bila u BG.

 

Morao sam da idem u dve radnje da kupim dva konusa

I cena je bila neverovatnih 1500din po komadu, originalne kuglice nisu imali pa smo vratili stare, a ni sada ti konusi vidim nisu jeftiniji:
http://powerbike.rs/...h-rs10-prednji/

 

Za sadasnji campagnolo tockovi dva lezaja su me kostala ukupno 200 dinara, i to sam uzeo skuplje japanske, a trajace svakako dosta vise od 12000km.

 

I kako onda mozes preporuciti klasicnu nablu sa konusima?


  • 2

#359 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8929 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 20 March 2020 - 04:58 PM

Ako uz svu tvoju paznju koju vecina drugih vozaca nece posvetiti ti opet moras menjati konus na tom tocku posle 12000km onda ta "tehnika" nable sa konusima definitivno nije za preporuku.

Uz sve to, ja sam imao samo jedan tocak sa konusima (shimano RS10) i dobro se secam da kada je doslo vreme za servis takodje se ispostavilo da bi trebao dva konusa da promenim
U PB su imali 2 ukupno!!
Sreca pa su oba bila u BG.

Morao sam da idem u dve radnje da kupim dva konusa
I cena je bila neverovatnih 1500din po komadu, originalne kuglice nisu imali pa smo vratili stare, a ni sada ti konusi vidim nisu jeftiniji:
http://powerbike.rs/...h-rs10-prednji/

Za sadasnji campagnolo tockovi dva lezaja su me kostala ukupno 200 dinara, i to sam uzeo skuplje japanske, a trajace svakako dosta vise od 12000km.

I kako onda mozes preporuciti klasicnu nablu sa konusima?

12.000 km bez servisa, po leti i zimi, svaki dan vožnja. Dakle bez pažnje i servisa.

Uz redovan servis - na godinu dana (i dodao bih, za ovakve kilometraže - na 6.000 km - šta god dođe prvo), nable traju. Čak je i kod ove načet bio samo konus.
  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#360 nikolap

nikolap
  • Members
  • Pip
  • 13 posts

Postavljeno 14 April 2020 - 03:53 PM

Postovane kolege zamolio bih nekoga ukoliko zna koje tacno zice (vrsta, naziv, dimenzija) idu za tockove fulcrum racing 5. Hvala unapred.

Послато са SM-N950F помоћу Тапатока
  • 0




2 članova čita ovu temu

0 članova, 2 gosta, 0 anonimnih korisnika