Jump to content


Photo

Tockovi


  • Please log in to reply
648 replies to this topic

#321 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4654 posts
  • LocationBeograd

Posted 01 March 2020 - 05:42 PM

Nisu sigurno točkovi tako slabi i na granici pa da ne mogu da bez problema izdrže 20 kg preko, to je ništa. Siguran sam da najviše zavisi od načina vožnje, sile u peak-u su problem jer ti spajkovi pri udarima i skokovima su veliki. Vožnja po ravnoj pisti nije ništa stresnija za točkove sa vozačem od 120 i 100 kg.

Da se ja pitam ja bih proterao autobus ovuda :D

 


  • 0

#322 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3283 posts

Posted 01 March 2020 - 05:56 PM

Sve se ja slazem sto se tice tockova za Track vozace, ali ja sam pre svega mislio na to koje tockove koriste Track vozaci kada rade trening na pravom drumskom biciklu, sa brzinama. Jer, ispravite me ako gresim, ali koliko sam ja uspeo da skapiram, kod njih se dobar deo treninga zasniva u radu u teretani i dizanju velikih tezina, zatim jedan deo treninga na trenazerima i velodromu, a jedan deo takodje i u voznji drumskih biciklova po drumu...
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#323 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Posted 01 March 2020 - 07:16 PM

Većina profesionalaca za trening vozi točkove koji će da traju što duže uz minimum održavanja i razmišnjanja, bez obzira na težinu (i vozača i točkova).
  • 0

#324 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4654 posts
  • LocationBeograd

Posted 01 March 2020 - 08:31 PM

Ja ne znam oko tih stvari, ali mnogi smo gledali onaj video road vs track cyclist i od tada mi je jasno koje su to sivonje. Recimo drumski lanac, zaboravio sam (da ne tražim sada te detalje po netu) koju silu može da trpi, nešto tipa tonu ako se ne varam, možeš bika da vežeš.. pa ga je onaj sprinter otkinuo na keca, čim je nagazio pedalu lol. :D Te sile u peak-u su strašne. Zatim rekao je da zato ne trenira na drumskim biciklima, da je otkinuo menjač totalno sa bicikla i kuke n2:Heristical zato voli svoj track bicikl.

Ako ne radi link, 9:58

 

 

Tako da verujem da se slično odnosi i na točkove. Ne radi se o kilaži nego o načinu korišćenja. Ako je neko teži a vozi lagano i pazi, verovatno neće imati nikakvih problema. Drugo je preskakanje ležećih policajaca itd.

 

Ja recimo nisam ni teškaš ni neki snagator, mada mi je sprint/eksplozivnost jača strana od izdržljivosti oduvek. Već sam navatao strah da nagazim drumaša uz jako brdo (praktično sprint, za KOM recimo). Koliko god ispravan bio. Kad vidim 20 žica na zadnjem točku iako je nerezonski imam trip da ću uvrnuti nablu :D. Onda plašim se preskakanja lanaca i propadanja noge što mi se desilo skoro (sreća nisam pao) sa kasetom koja jeste da nije nova ali sam je detaljno testirao na brdu gaženjem van sedla i nije preskakala znači savršeno je dobra za celu sezonu normalne vožnje  izguraće dva lanca, ali sprint svom snagom je druga priča, tu je surge preko 1000 vati sigurno. Kladim se da većina polovnih kaseta se može tako naterati da preskoče, osim ako je sve ganc novo, šajbna lanac kaseta. Na toj istoj uzbrdici u gradu (gde ima 17%) sam i otkinuo nablu i počupao žice :D

Na Petrinom brdu 2015 mi je isto nešto zaštekalo iako mi tada sve bilo novo i šajbne i lanac i kaseta i prepao sam se pa nisam smeo da nagazim ko sivonja i nisam ni uspeo da popnem. A imao sam i trip da ću iskriviti nešto, kurblu itd :D ili slomiti korman, iščupati ga iz vile n2:hahaha

 

 

Attached Thumbnails

  • viber_image_2019-08-27_19-26-07.jpg

  • 0

#325 Milan777

Milan777
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1113 posts

Posted 02 March 2020 - 02:28 AM

Vozi tur, šta čekaš više :)
  • 0

#326 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8929 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 02 March 2020 - 05:45 AM

Lanac hoće da pukne ako je suv, ili/i ako se snažno pedala prilikom menjanja brzina.

Vidi se na snimku kako neposredno pre sprinta aktivira desni šifter, a pedale mu stoje za to vreme - nakon toga kreće sa snažnim sprintom.

 

Tako da nije nadljudska snaga, niti loš lanac, nego greška u rukovanju, rekao bih.


  • 3

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#327 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4654 posts
  • LocationBeograd

Posted 02 March 2020 - 08:35 AM

Da, olimpijski biciklisti ne znaju kako se koristi bicikl, nisu bili kod nas na forumu da se informišu :D

Lepo se vidi da pritiska kočnicu tri puta na kratko zbog toga što je standing start...


  • 0

#328 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8929 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Posted 02 March 2020 - 10:00 AM

Da, olimpijski biciklisti ne znaju kako se koristi bicikl, nisu bili kod nas na forumu da se informišu :D

Lepo se vidi da pritiska kočnicu tri puta na kratko zbog toga što je standing start...

 

Meni deluje da je pri jednom stiskanju ručica pobegla u stranu, u levo - kao da menja na veći lančanik pozadi - što bi moglo objasniti pucanje lanca.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#329 Fiery

Fiery
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2272 posts

Posted 02 March 2020 - 10:16 AM

Ručica nije mogla da mu pobegne u stranu jer ima elektronske menjače.


  • 2

#330 Smasher

Smasher
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3283 posts

Posted 02 March 2020 - 10:27 AM

@Gadjan



Mali off topic, ali zanima me kako to da si, kako kazes, kasetu sa jedne strane testirao na brdu i sve je bilo Ok a onda odjednom pocela da ti preskace posle izvesnog vremena? Pitam to jer ja npr nikad nisam imao situaciju da stavim novi lanac na staru kasetu i da mi u pocetku radi dobro a posle preskace. Obicno na pocetku malo strucne dok novi lanac ne nalegne dobro pa posle ili radi savrseno ili i dalje s vremena na vreme strucne pa onda znam da je i kaseta definitivno za zamenu....
  • 0

"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa".   H. Ford


#331 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4654 posts
  • LocationBeograd

Posted 02 March 2020 - 06:31 PM

Pa nije odjednom, vidiš da sam pomenuo specifičnu situaciju, sprintanje svom snagom uz 600 metara segment gde ima do 17% nagiba, znaš već kako to izgleda i kolike su torque sile na kaseti nabli točku..

Ta kaseta inače ne preskače u normalnoj vožnji dakle 99% situacija, testiran svaki od 10 lančanika pojedinačno na uzbrdici, uobičajenom, normalnom vožnjom van sedla. Vozim je već duže vreme, menjam na njoj naizmenično dva lanca u rotaciji tako da će izgurati više od cele sezone. Evo skoro smo penjali neki kratak uspon od 20ak % i nije mi preskočilo, ali drugo je to normalno nogu na nogu sa malom kadencom a drugo je eksplozivan sprint (kao na onom videu 6 sekundi max power).


  • 0

#332 miree

miree
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 460 posts

Posted 13 March 2020 - 05:45 PM

Gospodo, potreban mi je strucan savet u vezi nacina uplitanja zica na tockovima. Stigle su mi nable, 24 rupe zadnja i 20 prednja. Planiram da ih ukombinujem sa felnama DT R460 i zicama DT Competition 2.0/1.8/2.0. E sad, da bih odredio duzinu zica, moram se posluziti ovim DT spoke kalkulatorom https://spokes-calcu...m/en/calculator  u kojem pored odredjenih mera moram uneti i nacin uplitanja zica (radijalno, 1 cross, 2 cross, 3 cross)   https://prnt.sc/rfxaiq  , pa bi mi trebao savet oko toga koji lacing pattern da odaberem za zadnji, a koji za prednji tocak, a da ti tockovi ispadnu najpouzdaniji u smislu izdrzljivosti, otpornosti, da se sklonost ka defektima smanji na neki minimum. 

 

Nesto malo sam guglao i nasao da je radijalno uplitanje najnepouzdanije, pa kontam da je to za izbegavanje, dodjoh do toga da bi mi za prednji tocak bio dobar 1 cross, a za zadnji 2 cross pattern, ali posto sam dunster po ovom konkretnom pitanju, zamolio bih za savet sve koji su upuceniji u ovu konkretnu materiju. Hvala unapred.


  • 0

#333 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14954 posts

Posted 13 March 2020 - 06:23 PM

Uzimajuci u obzir nable koje ces koristiti moja preporuka je 3x ako je moguce zbog precnika prstena sa rupama na nabli.


  • 0

#334 miree

miree
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 460 posts

Posted 13 March 2020 - 06:36 PM

3x i na prednjem i na zadnjem tocku ?


  • 0

#335 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14954 posts

Posted 13 March 2020 - 07:02 PM

Ja se bojim zbog tih Novatec nabli da ne puknu po prstenu, imaju reputaciju k'o Mavic felne :). Da, moja preporuka je i na prednjem tocku 3x posto ti je ovo "a da ti tockovi ispadnu najpouzdaniji u smislu izdrzljivosti, otpornosti, da se sklonost ka defektima smanji na neki minimum." prioritet.


  • 0

#336 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5513 posts

Posted 13 March 2020 - 07:07 PM

... savet oko toga koji lacing pattern da odaberem za zadnji, a koji za prednji tocak,..

koliko se secam manji broj zbica jednako manji broj ukrstanja, s tim da 1x ne mogu da se setim da sam negde video!?!?

 

Sa obzirom da si se opredelio za Novatec glave meni bi logicno bilo radijalno (sa glavama napolje) napred i nazad levo a nazad sa pogonske strane 3x.


  • 0

#337 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4654 posts
  • LocationBeograd

Posted 13 March 2020 - 09:32 PM

Na mom Mavicu je obrnuto, driveside je radijalno a non driveside 2x :D


  • 0

#338 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14954 posts

Posted 13 March 2020 - 09:38 PM

@miree   Moja greska, nisam obratio paznju na broj rupa na nabli, ne moze na prednjoj nabli 3x idi na 2x onda.


  • 0

#339 miree

miree
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 460 posts

Posted 13 March 2020 - 10:10 PM

Nista, sudeci po raznim informacijama do kojih sam mogao doci, najverovatnije cu na zadnjem tocku ici na 2x na obe strane, a na prednjem radijalno.

 

Hvala svima na odgovorima


  • 0

#340 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5513 posts

Posted 13 March 2020 - 10:20 PM

Na mom Mavicu je obrnuto, driveside je radijalno a non driveside 2x :D

da, to je njihov ISO-PULSE sistem

gde pokusavaju da smanje opterecenje na zbice pomocu promene ugla (u odnosu na klasicno pletenje)

ali da bi moment sile koja pogoni tocak bio na odgovarajuci nacin prenet sa desne (kasetne) strane,

(cije radijalno postavljene zbice ne mogu taj moment da prenesu na obruc) na levu strane gde su ukrstene zbice,

potrebno je da telo glave (nable) bude (jace, masivnije) projektovano inace moze da dodje do uvijanja glave

a tako i do uvijanja i pucanja radijalno usniranih zbica sa kasetne strane.

 

Zato sam i pomenuo Novatec glave (koje sam video u temi https://www.2bike.rs...-96#entry251035)

koje zbog tankog srednjeg dela nisu bas najsretnije resenje za ISO-PULS sniranje

vec su konstruisane tako da se na kasetnoj strani zbice ukrstaju. Na levoj je po izboru.


  • 2




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users