Nisu sigurno točkovi tako slabi i na granici pa da ne mogu da bez problema izdrže 20 kg preko, to je ništa. Siguran sam da najviše zavisi od načina vožnje, sile u peak-u su problem jer ti spajkovi pri udarima i skokovima su veliki. Vožnja po ravnoj pisti nije ništa stresnija za točkove sa vozačem od 120 i 100 kg.
Sve se ja slazem sto se tice tockova za Track vozace, ali ja sam pre svega mislio na to koje tockove koriste Track vozaci kada rade trening na pravom drumskom biciklu, sa brzinama. Jer, ispravite me ako gresim, ali koliko sam ja uspeo da skapiram, kod njih se dobar deo treninga zasniva u radu u teretani i dizanju velikih tezina, zatim jedan deo treninga na trenazerima i velodromu, a jedan deo takodje i u voznji drumskih biciklova po drumu...
0
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
Većina profesionalaca za trening vozi točkove koji će da traju što duže uz minimum održavanja i razmišnjanja, bez obzira na težinu (i vozača i točkova).
Ja ne znam oko tih stvari, ali mnogi smo gledali onaj video road vs track cyclist i od tada mi je jasno koje su to sivonje. Recimo drumski lanac, zaboravio sam (da ne tražim sada te detalje po netu) koju silu može da trpi, nešto tipa tonu ako se ne varam, možeš bika da vežeš.. pa ga je onaj sprinter otkinuo na keca, čim je nagazio pedalu lol. Te sile u peak-u su strašne. Zatim rekao je da zato ne trenira na drumskim biciklima, da je otkinuo menjač totalno sa bicikla i kuke zato voli svoj track bicikl.
Ako ne radi link, 9:58
Tako da verujem da se slično odnosi i na točkove. Ne radi se o kilaži nego o načinu korišćenja. Ako je neko teži a vozi lagano i pazi, verovatno neće imati nikakvih problema. Drugo je preskakanje ležećih policajaca itd.
Ja recimo nisam ni teškaš ni neki snagator, mada mi je sprint/eksplozivnost jača strana od izdržljivosti oduvek. Već sam navatao strah da nagazim drumaša uz jako brdo (praktično sprint, za KOM recimo). Koliko god ispravan bio. Kad vidim 20 žica na zadnjem točku iako je nerezonski imam trip da ću uvrnuti nablu . Onda plašim se preskakanja lanaca i propadanja noge što mi se desilo skoro (sreća nisam pao) sa kasetom koja jeste da nije nova ali sam je detaljno testirao na brdu gaženjem van sedla i nije preskakala znači savršeno je dobra za celu sezonu normalne vožnje izguraće dva lanca, ali sprint svom snagom je druga priča, tu je surge preko 1000 vati sigurno. Kladim se da većina polovnih kaseta se može tako naterati da preskoče, osim ako je sve ganc novo, šajbna lanac kaseta. Na toj istoj uzbrdici u gradu (gde ima 17%) sam i otkinuo nablu i počupao žice
Na Petrinom brdu 2015 mi je isto nešto zaštekalo iako mi tada sve bilo novo i šajbne i lanac i kaseta i prepao sam se pa nisam smeo da nagazim ko sivonja i nisam ni uspeo da popnem. A imao sam i trip da ću iskriviti nešto, kurblu itd ili slomiti korman, iščupati ga iz vile
Mali off topic, ali zanima me kako to da si, kako kazes, kasetu sa jedne strane testirao na brdu i sve je bilo Ok a onda odjednom pocela da ti preskace posle izvesnog vremena? Pitam to jer ja npr nikad nisam imao situaciju da stavim novi lanac na staru kasetu i da mi u pocetku radi dobro a posle preskace. Obicno na pocetku malo strucne dok novi lanac ne nalegne dobro pa posle ili radi savrseno ili i dalje s vremena na vreme strucne pa onda znam da je i kaseta definitivno za zamenu....
0
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
Pa nije odjednom, vidiš da sam pomenuo specifičnu situaciju, sprintanje svom snagom uz 600 metara segment gde ima do 17% nagiba, znaš već kako to izgleda i kolike su torque sile na kaseti nabli točku..
Ta kaseta inače ne preskače u normalnoj vožnji dakle 99% situacija, testiran svaki od 10 lančanika pojedinačno na uzbrdici, uobičajenom, normalnom vožnjom van sedla. Vozim je već duže vreme, menjam na njoj naizmenično dva lanca u rotaciji tako da će izgurati više od cele sezone. Evo skoro smo penjali neki kratak uspon od 20ak % i nije mi preskočilo, ali drugo je to normalno nogu na nogu sa malom kadencom a drugo je eksplozivan sprint (kao na onom videu 6 sekundi max power).
Gospodo, potreban mi je strucan savet u vezi nacina uplitanja zica na tockovima. Stigle su mi nable, 24 rupe zadnja i 20 prednja. Planiram da ih ukombinujem sa felnama DT R460 i zicama DT Competition 2.0/1.8/2.0. E sad, da bih odredio duzinu zica, moram se posluziti ovim DT spoke kalkulatorom https://spokes-calcu...m/en/calculator u kojem pored odredjenih mera moram uneti i nacin uplitanja zica (radijalno, 1 cross, 2 cross, 3 cross) https://prnt.sc/rfxaiq , pa bi mi trebao savet oko toga koji lacing pattern da odaberem za zadnji, a koji za prednji tocak, a da ti tockovi ispadnu najpouzdaniji u smislu izdrzljivosti, otpornosti, da se sklonost ka defektima smanji na neki minimum.
Nesto malo sam guglao i nasao da je radijalno uplitanje najnepouzdanije, pa kontam da je to za izbegavanje, dodjoh do toga da bi mi za prednji tocak bio dobar 1 cross, a za zadnji 2 cross pattern, ali posto sam dunster po ovom konkretnom pitanju, zamolio bih za savet sve koji su upuceniji u ovu konkretnu materiju. Hvala unapred.
Ja se bojim zbog tih Novatec nabli da ne puknu po prstenu, imaju reputaciju k'o Mavic felne . Da, moja preporuka je i na prednjem tocku 3x posto ti je ovo "a da ti tockovi ispadnu najpouzdaniji u smislu izdrzljivosti, otpornosti, da se sklonost ka defektima smanji na neki minimum." prioritet.