Pozdrav svima. Da ne otvaram novu temu, a mozda vec i postoji, ali nisam uspeo da nadjem, da li moze neko da mi da neku tabelu koja sirina gume moze na koju sirinu felne? Konkretno me zanima za felne ERTRO 622x14, 622x18 i 622x21...Hvala
Tockovi
#304
Posted 28 February 2020 - 10:31 PM
Te tabele su okvirne, ako ces da vozis na nizim pritiscima gume bolje je da je felna sira, ako ces da vozis na visokim pritiscima moze i uza felna. Gume obicno nisu one sirine kao sto pise u njihovim specifikacijama. Na 14 ce da stanu 20mm do 28mm, na 18 ce da stanu 25mm do 54mm. Kad napisem 14, 18 mislim na unutrasnju sirinu felne.
#305
Posted 28 February 2020 - 11:09 PM
Da ali to nisu lagani tockovi... Imaju kilo i sedamsto!https://www.bike24.com/p2237422.html
Evo na primer ovi Dt swiss Pr 1600. Oko 1700 g su i cenom nesto iznad 300 eura. Ograničenje max 130 kg. A 24 žice imaju.. sto automatski i ne znaci da manji br zica ima i manju nosivost. Bitno je od kakvog je sve materijala uradjeno. Jedna vrhunski odradjena i aero tanjena zica sa odredjenim materijalom i tenzijom tacno proračunatom moze da ima veću nosivost od 2-3 obične žice... A itekako je poželjno da tockovi uvek budu bas dobro nacentrirani i naspanovani.
Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
#306
Posted 28 February 2020 - 11:20 PM
@Dusan011
Hvala, znaci sto se sirine guma tice je ok.
Za sirinu nable sam video ovo pa sam zato mislio da odgovaraju. Kod mene moze 130 ili 135mm za zadnju (tj prednju) nablu, zato sam predpostavio da odgovara, jedino ako nesto nisam dobro povezao. Nemam thru axle, isao bi sa QR-om, iako je kod mene za zadnju nablu slican neki sistem kao thru axle samo sto ide QR.
For 12x100mm, 15x100mm / 12x142mm thru axles or 9x100mm / 10x135mm quick releases (end caps included).
#308
Posted 29 February 2020 - 09:39 AM
Naravno.. postoje i tockovi u karbon varijanti i sa dosta manjom težinom i velikom nosivošću,ali cena tada ide na 1000 i plus eura!Da ali to nisu lagani tockovi... Imaju kilo i sedamsto!
Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
Ovde se sada radja jedna nepomirljiva dilema napisana u prethodnim postovima: jeli bolje biti fit biciklista sa preporucenom težinom ( normalnom u skladu sa svojom visinom i konstitucijom)... ili sa preteranom telesnom težinom, a ici na tockove koji to mogu da nose?
#309
Posted 29 February 2020 - 09:55 AM
Sve Dt swiss glave su mašinski zatvoreni ležajevi za razliku od Shimana koji ima konusni sistem. O prednosti jednog spram drugog i manama ovde nećemo pisati.Jel ovi dt swiss imaju glave sa industrijskim lezajevima ili klasicne solje/kuglice? Ne mohu da izvalim iz specifikacija, ne znam ni sta treba da gledam tacno za to. Ako je industrijski, deluje mi kao bas dobar tocak za moju ukupnu kilazu u nekoj srednje dalekoj buducnosti.
Jel postoji neka tabela odnosa sirine felne i sirine gume koja moze na tu felnu? Ako je bilo ranije u temi izvinjavam se, nemam iskustva sa drumskim delovima.
Pomenuti tockovi dolaze sa svim pripadajucim čepovima za konverziju kako qr tako i t axle standard. Čak i moguće da budu i tubules ventili uz nih. Ja inace imam i vozim Dt swiss C 1800 (za gravel) koji sve spomenuto imaju.
#310
Posted 29 February 2020 - 12:40 PM
Imam 93kg naspram 89-90 koliko mi je normalno, ispod toga nije zdravo. Ne zelim da razmisljam kad natovarim bajs. U svakodnednoj voznji sa biciklom i bisagom zbirna kilaza izadje na 113kg, ako bude ciklotura (a nadam se da hoce) izaci ce to i na 120kg. Svakako ne uzimam za lagani drumski bajs, mada sa mojom kilazom kakav god da je opet izadjem na 100kg
Zasad skupljam informacije, prvo moram da probam sa kakvim god 700c da vidim da li mi odgovara.
#311
Posted 01 March 2020 - 04:44 AM
Nije to sto si napisao tacno. Tacno pise rider weight limit a to je tezina vozaca.Meni i dalje ovi Shimanovi WH-RS330 lice na dobar izbor bez obzira sto nemaju 32 zbice. Uzgred budi receno te maksimalne tezine se gledaju kad vozac sedne na bicikl pa se meri koliko prednji a koliko zadnji tocak nose tezine a ne tezina vozaca. Mozete da stavite jedan tocak od bicikla na vagu za merenje telesne tezine, sednete na bicikl pa vidite kolika je tezina na tocku, pazite da ne padnete sa bicikla ili slomite vagu.
Recimo evo podataka za Novatec tockove http://www.nguide.eu...-novatec-wheels
Čak šta više, to je ukupno opterecenje koje tocak trpi i to su mu krajnje granice, znaci treba uracunati i tezinu bicikla, boca sa vodom i sve stvari koje eventualno dodatno opterecuju tockove.
Tako da neko ko ima recimo 95kg mora da racuna na jos jedno 5-6+ kila na kacigu, sorinterice, vodu, dres, sorc, ram i ostale komponente bicikla a ako vozi aku ram i alu komponente jos i vise, pa shodno tome i tockove da bira. I da ostavi jos neku dozu rezerve ako vozi po lisijim putevima lezecim policajcima itd.
Sve u svemu nema mnogo opcija za teze vozace ili da teraju teze i izdrzljivije tockove ili da skidaju kilazu i da onda jure laganije tockove i opremu.
Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
#312
Posted 01 March 2020 - 07:28 AM
Sve u svemu nema mnogo opcija za teze vozace ili da teraju teze i izdrzljivije tockove ili da skidaju kilazu i da onda jure laganije tockove i opremu.
Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
Verovatno si najvećim delom u pravu, ali mene eto, opet zanima... Šta na primer kad su u pitanju Track vozači? Oni imaju daleko više mišićne mase a samim tim i veću težinu od standardnih vozača, a isporučuju na treninngu ubedljivo najveću snagu od svih vrsta biciklista, a opet treniraju i na drumskim biciklima. I koliko sam uspeo da skontam, ni oni ne voze neke mnogo teške točkove iako većina ima 90 plus kilograma....
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#313
Posted 01 March 2020 - 07:40 AM
Voze teske tockove, ali aerodinamicne... set im je oko 2kg.Verovatno si najvećim delom u pravu, ali mene eto, opet zanima... Šta na primer kad su u pitanju Track vozači? Oni imaju daleko više mišićne mase a samim tim i veću težinu od standardnih vozača, a isporučuju na treninngu ubedljivo najveću snagu od svih vrsta biciklista, a opet treniraju i na drumskim biciklima. I koliko sam uspeo da skontam, ni oni ne voze neke mnogo teške točkove iako većina ima 90 plus kilograma....
Evo pogledaj https://www.velodrom...p/track-wheels/
Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
#314
Posted 01 March 2020 - 10:28 AM
@vidak A kako oni znaju koliko je moj bicikl tezak? Jel' stvarno mislis da ce tocak puci ako pise 80kg a ja sa biciklom imam 100kg? Sednes na bicikl a vagu pod tocak i to je tezina koja je na tocku.
Pise na kraju i ovo za Novatec tockove "For easier remembering of weight limit you can keep in mind roughly 100 kg, based on in-house tests caried on by Novatec on their wheels."
#315
Posted 01 March 2020 - 10:46 AM
Ne da mislim, znam da ce puci ako ih preopteretiš, zato i pise weight limit.@vidak A kako oni znaju koliko je moj bicikl tezak? Jel' stvarno mislis da ce tocak puci ako pise 80kg a ja sa biciklom imam 100kg? Sednes na bicikl a vagu pod tocak i to je tezina koja je na tocku.
Pise na kraju i ovo za Novatec tockove "For easier remembering of weight limit you can keep in mind roughly 100 kg, based on in-house tests caried on by Novatec on their wheels."
Zašto misliš da neće?
Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
#316
Posted 01 March 2020 - 11:21 AM
Cak sam pre izvesnog vremena, bas na Mavicovom sajtu pronasao podatak da Mavic preporcuje da je ukupno opterecenje za tockove do 120 kila ukupne tezine, kako bi tockovi dugorocno gledano mogli bez problema da isporucuju zagarantovane performanse. Nigde se dakle ne navodi da ako neko vozi bajs sa ukupnom masom 130 kg da ce tockovi odmah da se raspadnu, ali se jednostavno dugorocno gledano ne preporucuje.
"Jedina prava greška je ona iz koje ne naučimo ništa". H. Ford
#317
Posted 01 March 2020 - 01:15 PM
Ne bih znao da kazem za drumske mavik tockove, ali mtb tockovi nisu nizasta. Od mavica crossride pa do vise pari mavic crossmax, svi do jednog su pukli. I meni i mojim prijateljima. Obicno oko niplija a najcesce kod ventila. A vozili su ih ljudi ne velikih tezina,znaci izbegavati u sirokom luku. Easton drumski tockovi, isto vise pari polomljenih kod niplija, isto za izbegavanje. Ne bih se bas pouzdao u njihove dozvoljene kg.
#318
Posted 01 March 2020 - 02:48 PM
Kod Track vozača je pista i skroz druga podloga ispred. Kao staklo ravan teren. To su skroz druge okolnosti kakve imaju tockovi koje mi vozimo po udarnim rupama i svakakvim putevima. A mislim čak i da su i bicikli drugacije projektovani i geometrijski i po silama opterećenja. Ako bolje pogledamo te pista voznje, uvek je vidljiv sprint i maximum uložene snage. Bicikli tu inace nemaju kočnice ako niste znali.......ali mene eto, opet zanima... Šta na primer kad su u pitanju Track vozači? Oni imaju daleko više mišićne mase a samim tim i veću težinu od standardnih vozača, a isporučuju na treninngu ubedljivo najveću snagu od svih vrsta biciklista, a opet treniraju i na drumskim biciklima. I koliko sam uspeo da skontam, ni oni ne voze neke mnogo teške točkove iako većina ima 90 plus kilograma....
Uzgred ne znam dal se sećate jedne godine na Tur de Fransu kad je onom vozaču koji je na drumasu naravno imao i vozio karbonske tockove—izleteo pas sa strane iz publike, i ovaj ga lagano udario točkom. Pukao tocak kao da je od papira! Naravoučenije: tocak je projektovan za mnoge sile opterećenja i raznih pravaca ali ne i za bočno udaranje pasa.
#319
Posted 01 March 2020 - 03:17 PM
"Uzgred ne znam dal se sećate jedne godine na Tur de Fransu kad je onom vozaču koji je na drumasu naravno imao i vozio karbonske tockove—izleteo pas sa strane iz publike, i ovaj ga lagano udario točkom. Pukao tocak kao da je od papira!"
Secam se, trazio taj snimak po Youtube-u nigde da ga nadjem.
3 user(s) are reading this topic
0 members, 3 guests, 0 anonymous users