a u stvari ima,ja licno montirao pre neki dan u kombinaciji sa x5 shifterima i 32t kasetom
Prelazak sa 7-faza na 8 ili 9...
#24
Postavljeno 10 June 2015 - 09:44 PM
A pa taj anolis ima vertikalni drop i normalnu kuku. Ja bih lično to prebudžio ali bih menjao samo ono što je neophodno da bude što jeftinije.
I to bih išao na 8faz definitivno jer nema neke bitne razlike (da ne kažem skoro nikakve a za 9 mora dodatno što šta da se menja...) i plus su 8faz kasete i lanci jeftiniji.
Onda dobijaš to što si hteo, naravno pod pretpostavkom da si dobro opisao problem jel ti teraš taj 48/14 i imaš snage to da navrtiš do te mere da ne možeš održati obrataje već ti treba jači prenos?
#27
Postavljeno 30 June 2015 - 07:48 PM
Evo mal oda osvezim temu. Posto je potraga za 8-fazom sa 11-12 zuba na najmanjem zupcaniku a da je na navoj bila bezuspesna uzeo sam 9-faz na anvoj. Sunrace 11-32T. Racna deluje OK, oprao sam je i podmazao freewheel sa nekim sprejem za lanac. Naspricao sam ga unutra jer sam ga bas posteno isprao. Sad se lepo vrti i to je OK. Ali imam koje pitanje.
Da li je normalno da ove racne na navoj imaju malo lufta? Jako malo... I ova stara 7-faz ima i ova nova sto sam je uzeo, ali manje od stare...
Drugo, menjanje lanca je obavezno, tako? Da li je i srednjeg pogona? Posto mi odgovara trenutni, 28/38/48, ako satvim manji onda nista nisam uradio. Znaci da li ta jpogon moze da sljaka ako lanac lepo na njega naleze? Kontam da moze, ali reko da pitam. Ako ne moze, zasto ne moze?
#30
Postavljeno 30 June 2015 - 08:17 PM
#31
Postavljeno 30 June 2015 - 08:17 PM
Da li je normalno da ove racne na navoj imaju malo lufta? Jako malo... I ova stara 7-faz ima i ova nova sto sam je uzeo, ali manje od stare...
u kom smislu *lufta*? Objasni malo detaljnije, pliz...
Drugo, menjanje lanca je obavezno, tako? Da li je i srednjeg pogona? Posto mi odgovara trenutni, 28/38/48, ako satvim manji onda nista nisam uradio. Znaci da li ta jpogon moze da sljaka ako lanac lepo na njega naleze? Kontam da moze, ali reko da pitam. Ako ne moze, zasto ne moze?
lanac treba da bude prilagodjen broju lancanika u zadnjem snopu, zbog sirine zazora medju lancanicima. Ako imas lanac sa 9 brzina samo teraj, ako nemas onda ide zamena. Pogonski lancanici predvidjeni za 7, 8 i 9 brinske sisteme napred lepo funkcionisu sa 7, 8 i 9 brzinskim lancima u svim kombinacijama (za 10ku ne znam) tako da ako istrosenost delova nije problem (pojedinacna ili medjusobna) onda mozes da koristis stari pogon. Istrosenost neces moci naoko da prepoznas, isprobavanje je tu najbolji sistem dijagnoze.
#32
Postavljeno 30 June 2015 - 08:20 PM
Lanac mora devetofaz, taj lanac ce raditi bez problema na pogonu 7/8-o faz, znaci na tvom starom. Moraces da promenis sifter za zadnji menjac, znaci da kupis devetofazni ali za SRAM tip menjaca.
Hvala na odgovoru, bitno mi je da pogon moze da ostane... Siftera menjam oba jer prelazim na Shimano, imaju nekako bolju ponudu od Sram-a. Naravno menjam i zadnji menjac a prednji otom-potom... I tu da pitam, nije obavezna njegova zamena ako korostim odgocarajuce kombinacije prednjih i zadnjih lancanika?
Edit: ima zera lufta izmedju dela koji se srafi na nablu i lancanika, u lezaju u samoj racni. Recimo usrafis je na tocak i uzmes je u ruku i ako je pomeras oseti se blagi luft... Nista starsno ali je tu, manje nego kod ove sto skidam.
#33
Postavljeno 30 June 2015 - 08:26 PM
Prednji menjac mozes svakako da zadrzis zato sto su tu kompatibilni i SHIMANO i SRAM, mali ali mali luft u racni kad uhvatis za najveci lancanik racne i "cimas" levo, desno je "prihvatljiv" zato sto je to razmak u rotirajucem telu racne i uvrnutom stacionarnom delu narocito ako je polovna .
#34
Postavljeno 30 June 2015 - 08:28 PM
Da li je normalno da ove racne na navoj imaju malo lufta? Jako malo... I ova stara 7-faz ima i ova nova sto sam je uzeo, ali manje od stare...
Ako se luft odnosi na setanje racne levo desno onda je to normalno, opet zavisi i koliko seta.
Fallout ti je napisao misljenje vezano za racnu 9-ku, samo da se nadovezem puna osovina je pozeljnija od suplje. Nabla kao nabla nece stradati, stradace osovina jer ona najvise trpi u delu gde je racna.
Pogon 48 je ok, i stvar je licnog izbora. Moj izbor za 9-ku bi bio 44
A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.
#35
Postavljeno 30 June 2015 - 09:08 PM
Edit: ima zera lufta izmedju dela koji se srafi na nablu i lancanika, u lezaju u samoj racni. Recimo usrafis je na tocak i uzmes je u ruku i ako je pomeras oseti se blagi luft... Nista starsno ali je tu, manje nego kod ove sto skidam.
kod snopa zadnjih lancanika koji se navrcu na glavu tocka treba postici kompromis izmedju zazora i otpora. Zazor u lezajima naravno treba da bude sto manji ali isto tako i otpor koji se stvara pri okretanju racne unazad tako da...
Inace je mali zazor (IMHO) pogubniji od srazmerno male pretegnutosti lezaja jer su povrsine po kojima kuglice trce projektovane i izradjene da dugotrajno trpe takvu vrstu habanja ali nisu predvidnjene na trpe udare kuglica koji se javljaju kod lezaja sa zazorom i nakon kojih ostaju rupice i kratercici koji lose uticu na rad lezaja. Znaci sto manji zazor to bolje
Pitao sam jer sam hteo da te umirim da racne imaju uobicajeno kretanje levo-desno, kao lelujanje, koje pomaze da lanac brze preskoci sa jednog na drugi lancanik i to je uobicajena pojava i ako je to u pitanju nece da bude problema
#36
Postavljeno 01 July 2015 - 06:08 AM
Dovoljna je bila i pretraga sa "luft kasete", već je pisano detaljno o tome:
http://www.2bike.rs/...l=+luft +kasete
#37
Postavljeno 02 July 2015 - 09:31 PM
Drugo pitanje, za osovinu. Sta mislite o stavljanju jace osovine, napravljene recimo od srafa tvrdice 10.9? Da li je bezbedno i izvodljivo?
https://youtu.be/5wvLnfxNMo8
#39
Postavljeno 04 August 2015 - 09:03 AM
#40
Postavljeno 02 November 2015 - 09:14 AM
1 članova čita ovu temu
0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika