Prelazak sa 7-faza na 8 ili 9...
#1
Postavljeno 10 June 2015 - 12:01 PM
Znam da treba da menjam zadnju nablu i tu odma imam prvo pitanje, da li su iste za 7-8-9 brzina, ili mogu biti a ne mora da znaci...
Drugo da li bi sifter za 7 brzina radio na 8-faznoj kaseti i obrnuto, sifter za 8 brzina radio sa racnom od 7? Ovo me zanima samo za pocetak, jer bi prvo uzeo jedno ili drugo pa da znam. Naravno ne ocekujem da radi svih 8 brzina sa rucicom za 7, ili ako je obrnuto pa prvo uzmem rucice za 8 brzina, jel moze da se koristi samo prvih 7 polozaja... Za 9-fazznam da nije isti razmak izmedju zupcanika, ali kolimo sam shvatio kod 7- faza i 8-faza je isti ili ne?
Trenutno je nazad Sram X3 za 7/8 brzina, tako da menjac za sad ostaje taj a posle bi i njega zamenio za neki bolji...
I trece pitanje, da li i kolika kaseta moze da se stavi zbog rama. Ima li neke dimenzije, sirina zadnjih vila za odredjeni broj brzina ili nesto slicno?
#3
Postavljeno 10 June 2015 - 12:50 PM
Šifter bi trebalo da radi, kao i zadnji menjač, jedino će biti na raspolaganju samo 7 stepeni prenosa - osim ako nije onaj frikcioni šifter, što nije na "klik-klik". U tom slučaju možda bude dovoljno hoda da se izvuče svih 7+1 stepeni prenosa.
Zbog trajnosti lanca i zupčanika, ja bih pre stavio napred veće lančanike. 28-38-48 "city" pogon. 48 x 14 je sasvim OK brzina, ako se ne trkaš. Svaki zupčanik sa manje od 13 zuba pravi oštar ugao lanca i uvećava mehaničke gubitke. 42/12 je gotovo isto kao i 48/14, ali uz duži vek lanca.
6, 7 i 8 imaju isti razmak između zupčanika, koliko znam.
#5
Postavljeno 10 June 2015 - 01:25 PM
Trenutno na biciklu imas sram koji nije kompatibilan sa shimanom pa ne bi bilo lose da povedes racuna o tome prilikom nabavke menjaca/siftera, jer ako lupis shimano siftere a ostane ti sram menjac napravices sebi problem. Ili predji na shimano kompletno ili zadrzi sram...
Ako ti treba 8faz racna 13-32 javi se na PP
A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.
#6
Postavljeno 10 June 2015 - 02:20 PM
Srednji pogon je vec 28/38/48 i fali mi jos zera u odrecenim situacijama kad ga poteram malo zesce... Begaju mi ovi sa drumasima a ne bi da prelazim i ja na drumasa...
Ma oni ti begaju jer ti voziš mtb neće ti jači prenos mnogo pomoći kad su ramovi skroz drugačijih geometrija, drugačiji položaj sedenja, bicikli za skroz različite namene, lakši su i lakše se voze, veći točkovi i uže gume... ma u svemu su u prednosti
Radio sam svojevremeno isto to što ti sad hoćeš, jer me je nerviralo što ne mogu da ga navučem 60 niz vetar. Kad sam se presabrao kupio sam nove lepe točkove za manje od 40e bolje i lakše mi to izašlo nego da preplićem zadnji. Onda uzeo novu 8faz kasetu i polovne šiftere za 10e i zadovoljan sam od onda, ali to ni sad nije niti će ikad biti brz i povozan bicikl.
Bolje prvo stavi neke uske gume ako pržiš samo po asfaltu. I kakav dropout imaš nazad? Ako nije vertikalni onda je to jedan od većih problema. Ja sam i to bio prerađivao i zadebljavao...
#7
Postavljeno 10 June 2015 - 02:26 PM
Bojim se da nikakav upgrade nece pomoci da uhvatis drumase na mtb-u jednostavno, kao sto reli auto nema sanse protiv formule na asfaltu.Srednji pogon je vec 28/38/48 i fali mi jos zera u odrecenim situacijama kad ga poteram malo zesce... Begaju mi ovi sa drumasima a ne bi da prelazim i ja na drumasa...
Nazad je nabla sa navojem i znam da treba da je menjam, vec sam to gore napisao...
#8
Postavljeno 10 June 2015 - 02:43 PM
Ne bih se složio sa kolegom Vidakom. Ako je vožnja sa drumašima u pitanju, onda razumem da 48-14 nije dovoljno "brzo". Kad se vozi u grupi, u zavetrini, po ravnom, razlika između MTB-a (sa krutom vilom, ili zaključanom, praktično bez ogibljenja) i drumaša nije toliko drastična. To se oseti na usponima, ubrzanjima, u solo vožnji gde na drumašu obično može da se zauzme aerodinamičniji položaj, ali za grupne vožnje ne bi trebalo da pravi problem - ako je dobar motor.
#9
Postavljeno 10 June 2015 - 03:12 PM
#11
Postavljeno 10 June 2015 - 07:14 PM
Jao....Ne bih se složio sa kolegom Vidakom. Ako je vožnja sa drumašima u pitanju, onda razumem da 48-14 nije dovoljno "brzo". Kad se vozi u grupi, u zavetrini, po ravnom, razlika između MTB-a (sa krutom vilom, ili zaključanom, praktično bez ogibljenja) i drumaša nije toliko drastična. To se oseti na usponima, ubrzanjima, u solo vožnji gde na drumašu obično može da se zauzme aerodinamičniji položaj, ali za grupne vožnje ne bi trebalo da pravi problem - ako je dobar motor.
#13
Postavljeno 10 June 2015 - 08:14 PM
- Sifteri
- Prednji menjac
- Zadnji menjac
- Lanac (zato sto je lanac za 9 uzi)
- Pogon preporuceni pogon je 44/34/24...itd
- Odgovarajuca patrona
- Nabla za kasetu
- Kaseta 9
Pored navedenog, postoji mogucnost da ces morati da siris zadnju viljusku, ako siris viljusku moraces da ispravis dropove. Tako da sve to moze da bude skup poduhvat
A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.
#20
Postavljeno 10 June 2015 - 09:20 PM
https://www.sram.com...rear-derailleur
A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika