Jump to content


Fotografije

1x10 i 1x11


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
64 odgovora na ovu temu

#41 Architect92

Architect92
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 610 posts

Postavljeno 01 June 2015 - 02:04 PM

Jel ti zafali možda na ravnom veća šajbna? Meni se čini da sa ovom kombinacijom može da se vozi solidnom brzinom, ako govorimo o mtb.


  • 0

#42 MARKO_BL

MARKO_BL
  • Members
  • PipPip
  • 31 posts

Postavljeno 01 June 2015 - 02:25 PM

Vozio sam dvije godine hardtail sa 1x9 pogonom 32 naprijed 11-34 nazad i nisam ima mnogo problema na uzbrdicama a na ravnom bez problema vuče prosjek od 35Kmh.

Sad sam prešao na FS sa koji je teži za neke 2 kile i ima 150mm hoda. U odnosu na hardtail koji je na 100mm hoda neuporedivo je teži na uzbrdici. Na njemu je 1x10 32/11-36 ali sam kupio na cikloberzi expender za kasetu tako da će sad da bide 32/11-42 s tim da u neko dogledno vrijeme planiram naprijed da stavim 34t :)


  • 0

#43 draka

draka
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1058 posts
  • LocationBeograd, Trosarina

Postavljeno 01 June 2015 - 03:10 PM

Zafali, ali,mi je draze da mi je lakse uzbrdo nego da jurim ko lud na ravnom.

36/34 mi je bilo previse heavy uzbrdo sa teskim gumama.

34 ili 36 sa 42 pozadi bi bilo pun pogodak.
  • 0

ಠ_ಠ


#44 novakn

novakn
  • Members
  • Pip
  • 22 posts
  • LocationNovi Sad

Postavljeno 27 July 2015 - 10:24 PM

Posle dužeg češljanja po netu i foruma odlučio sam se na najidealniju konverziju sa 2x10 na 1x10.

Prednost: jednostavnost, uvek znate u kojoj ste brzini, lakši i brži izbor istih; samo gore & dole, manje delova za održavanje, manja težina bicikla 200-400gr (nema levog šiftera, sajle, bužira, prednjeg menjača i manje šajbne pogona).

 

Postoje lošije i bolje konverzije; recimo dodavanje wide range od 40 ili 42T na uštrb tj uklanjanje zupčanika 17T (koji se inače i najčešće vozi) pa prilikom vožnje prelazak sa 15T na 19T ponekad zna da bude frustrirajući i malo teži kad to baš zatreba. Neki proizvodjači kao recimo Oneupcomponents.com uz kupljeni wide range nude u paketu i zupačnik 16T, pa je promena brzine u tom slučaju malo tečnija, ali tu postoji uslov da se ukloni i zupačnik 15T što nije moguće baš kod svih 10faz kaseta.

Tako da umesto 1 x 11-13-15-19-21-24-28-32-36-42T

Imate 1 x 11-13-16-19-21-24-28-32-36-42T

 

Moj izbor je ipak pao na Garbaruk Cassette Xtender AL 29-42T

http://garbaruk.com/...#horizontalTab1

LINK Youtube

https://www.youtube....h?v=Go3gzVF_0Hk

Zbog fabrički spojenih 3najveća zupčanika konverzija je moguća tj preporučljiva samo sa kasetama:

Shimano SLX (CS-HG81-10 11-36),

Shimano XT (CS-M771-10 11-36)

SLX kaseta.JPG

XT kaseta.JPG

xtender_29-42t_installation_scheme.jpg

 

Za Sram kasete ide drugačiju model xtender-a (pogledati na sajtu)

 

Prilikom završene montaže kasete podešavanje brzina i menjača je malo problematično zbog otežanog prelaska na zadnji najveći 40T(42T) to se može srediti regulacijom zadnjeg tzv B šrafa na menjaču, ali u tom slučaju se javlja drugi problem šiftanja kod 3 najmanja zupčanika jer je sada gornji puli (točkić) menjača previše udaljen od kasete (vidi sliku)  pa menjač ponekad i ne odradi promenu iz prvog puta (naročito na neravnom terenu) tu mislim na prelazak sa 11T – 13T – 15T i obrnuto.

To se rešava stavljanjem posebnog prednjeg kaveza menjača tzv RaD cage

http://www.oneupcomp...ucts/r-a-d-cage

ili

http://garbaruk.com/...no-rd-cage.html

koji odgovara samo za Shimano Shadow+ 10spd menjače i to srednje dužine kaveza:

Shimano  Deore (RD-M615)

Shimano  SLX (RD-M675)

Shimano  XT (RD-M786)

Shimano  XTR (RD-M985/RD-M986)

RD cage je drugačiji u odnosu na originalni kavez samo po tome što su mu rupe za montažu opruge malo pomerene i dobija se malo drugačiji položaj menjača prilikom rada, (videti link youtube za montažu)

SLIKA1.jpeg

SLIKA2.jpg

IMG_8578.jpg

 

U slučaju da imate menjač sa kratkim ili dugačkim kavezom rešenje je stavljanje originalne replike zadnjeg kaveza Shimano Shadow+ tj stavljanje ovog kompleta

http://www.oneupcomp...ducts/radr-cage

http://garbaruk.com/...ouble-cage.html

u tom slučaju se ovo može montirati i na:

Shimano Saint (RD-M820)

Shimano Zee (RD-M640)

Montaža je jednostavna

https://www.youtube....h?v=65WG6hkj5lY

 

Postoji ista varijanta i za SRAM menjače, ali samo za modele:

SRAM X7 Type 2/ 2.1/ 3

SRAM X9 Type 2/ 2.1/ 3

SRAM X0 Type 2/ 2.1/ 3

SRAM GX 2x10 Type 2/ 2.1/ 3

http://garbaruk.com/.../sram-cage.html

http://garbaruk.com/...ouble-cage.html

Konstrukcija i zamena kaveza Type2 menjača je slična kao i za Shimano shadow+ menjača, dovoljno je pogledati video montaže pa će te se već nekako i sami snaći  ;)

 

Ovo je bio prvi deo priče, drugi deo je montaža Narrow Wide na odgovarajući recimo 2x10 pogon.

Specifična konstrukcija zubaca NW obogućava lakše hvatanje i teže spadanje lanca sa šajbne.

Postoje i zasebni pogoni za 1x10 (1x11) i direktnu montažu NW bez spajdera, ali koga to zanima već zna za njih.

Najrasprostranjeniji pogoni za konverziju su Shimanovi 2x10 kao što su:

Shimano XT FC-M785 Hollowtech II 2x10

Shimano SLX FC-M675 Hollowtech II 2x10

Shimano Deore FC-M615 2x10

I pri tom su najjednostavniji za konverziju zbog razmaka spoljnjeg Bolt Circle Diameter 104mm.

Shimano XTR 2x10, poneki Sram-ovi, i ostale manje poznate ali ne i lošije marke pogona 2x10 imaju drugačiji BCD razmak, pa prilikom kupovine Narow Wide šajbne obratiti pažnju tj izmeriti razmak rupa svog pogona.

BCD.JPG

 

LINK 6 i 7 za narucivanje NW vanstandradnih bcd

LINK1

http://garbaruk.com/...gs-104-bcd.html

LINK2

http://www.bike24.co...4;mid=282;pgc=0

LINK3

http://www.oneupcomp...inrings-104-bcd

LINK4

http://www.wolftooth...-bcd-chainrings

LINK5

http://www.gamutusa.com/ttr-1/

LINK6

http://www.chainreac...g/rp-prod109723

LINK7

http://www.chainreac...g/rp-prod112084

 

Nekolicina prodavaca ne naplaćuje isporuku tj imaju free shiping pa stim u vezi izabrati najbolju kombinaciju. Do 50€  se ne doplaćuje carina već samo na postojeću cenu plaćate pdv od 500din na šalteru pošte prilikom podizanja paketa.

Sve preko 50€ narudjbine plaća se još oko 35% na cenu proizvoda.

 

Montaza NW na pogon je jednostavna i to sa već postojećim šrafovima pogona, ali samo za šajbne 32T, 34T, 36T i dalje.

nw 32 34 36t.jpg

 

Za NW 30T verovatno će vam biti potrebni malo duži šrafovi tj od 10mm.

http://www.wolftooth...chainring-bolts

verujem da ih ima i u svakoj bolje opremljenoj bici. prodavnici.

Razlog zbog čega su potrebni malo duži šrafovi je taj što NW 30T ima integrisane spejsere od 2mm da lanac ne bi dodirivao spajder.

30t je najmanja šajbna koja se može montirati na bcd 104mm zbog dužine samih krakova spajdera pogona

nw 30T.JPG

 

Ako vam je potreban NW od 28T onda je najbolje da izaberete NW Direct Mount Chainset RaceFace ili neki Sram bez spajdera.

 

Lanac; bilo koji za 10speed će završavati posao, no tu već svako ima izbora.

Moj izbor je pao na direkcioni Sil-Tec Shimano XT CN-HG95

 

Bicikl 29er

menjač Shimano SLX RD-M675 + OneUp RAD Cage

kaseta Shimano SLX CS-HG81-10 + Garbaruk Xtender AL 29-42T

Pogon Shimano Deore FC-M615 + NW RaceFace 30T

Lanac Shimano XT CN-HG95

 

Predhodno 2x10

38,24 x 11-13-15-17-19-21-24-28-32-36

graf1.JPG

 

Sada

30 x 11-13-15-17-19-21-24-29-35-42

graf2.JPG

 

Uskoro slike i utisci vožnje o svemu


  • 2

#45 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8906 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 28 July 2015 - 06:39 AM

Super post i objašnjenje.

 

Odličan posao i za kasetu.


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#46 carobnica

carobnica
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 566 posts

Postavljeno 19 August 2015 - 07:46 AM

Neki utisci, slike?


  • 0

#47 bRte

bRte
  • Members
  • 1 posts

Postavljeno 08 September 2015 - 12:51 PM

Evo i ja da dodam, (prvi mi je post :D)

Duže vreme sam vozio SLX grupu, 11-36 sa 26/38.

 

Zaključak mi je sledeći:

Dobar deo vožnje ne koristim 26, niti 28-32-36.
Čak u stvari, 26 ne koristim u opšte!!!

Bez obzira šta zvanični Shimano predlaže, mislim da kombinacija / kompatibilnost,
u ovom slučaju nije dobra.

Dešava se da lanac na 36/38 ne "voli" da radi :)
Slična stvar je i na 32/38
(pri tom, ok, možda se i ne koristi toliko, ali, ako je već tu, zašto ne bi bio ispravan prenos i moguć za upotrebu?)

Pa sam odlučio da pređem na 1x10.

Eksperimentisao sam dosta, od 38 i 32 sa 11-36, do 38 i 32 sa 12-25.

Trenutno, možda će se neki složiti a neki ne, najbolje mi leži varijanta 38 12-25.
Zašto? Zaključak iz prvog dela posta.
Tu su prenosi koje nikada nisam koristio. Što ih jednostavno ne bi izostavio u tom obliku?

Na 12/38, vrlo lepo i lagano dostižem 35-40 km/h, kad vozim full su po asfaltu, sa otključanim amortima, i gumama 2.2.

A kada sam na Košutnjaki, tj. generalno uphill, ne vidim da sam izgubio mnogo toga.

 

Hteo bih i ja na 1x11, no, malko je skupo.
Oko 200e preko Chainreaction-a.
(pa plus naši lešinari iz carine)


  • 0

#48 carobnica

carobnica
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 566 posts

Postavljeno 29 September 2015 - 02:13 PM

Ili taj Kosutnjak nema jake uspone, ili si ti mnogo snazan. 

I ja cu najverovatnije da napravim kombinaciju 1x10, ali sa 11-42.


  • 0

#49 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4286 posts

Postavljeno 29 September 2015 - 02:27 PM

Pa covek vozi 38 zuba napred a to je manje od standardnih 39 kod drumasa. Jos pozadi ima penzionersku kasetu sa kojom moze da izadje gde hoce. Pa i da vozi 24, 25 ili 26 zuba sta vec ima, zasto ne bi mogao da izadje na skoro svako brdo pa i na taj Kosutnjak?


  • 0
.

#50 carobnica

carobnica
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 566 posts

Postavljeno 29 September 2015 - 02:45 PM

Da krenemo od ovog. Iz njegovog teksta sam zakljucio da vozi mtb. Ako nije tako moja greska.


  • 0

#51 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4286 posts

Postavljeno 29 September 2015 - 02:52 PM

Pa vozi mtb koji ima laksi prenos nego standardan drumas. I sta je tu problem da izadje na Kosutnjak, Avalu ili neko drugo brdo?


  • 0
.

#52 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5498 posts

Postavljeno 29 September 2015 - 02:55 PM

Da krenemo od ovog. Iz njegovog teksta sam zakljucio da vozi mtb. Ako nije tako moja greska.

 

...Duže vreme sam vozio SLX grupu...


  • 0

#53 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5498 posts

Postavljeno 29 September 2015 - 02:56 PM

Pa vozi mtb koji ima laksi prenos nego standardan drumas. I sta je tu problem da izadje na Kosutnjak, Avalu ili neko drugo brdo?

mozebiti da se ne ide uvek drumom uzbrdo?

 

Najboljije je da sam kaze :)


  • 0

#54 carobnica

carobnica
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 566 posts

Postavljeno 29 September 2015 - 02:59 PM

Pa vozi mtb koji ima laksi prenos nego standardan drumas. I sta je tu problem da izadje na Kosutnjak, Avalu ili neko drugo brdo?

Ako vozi samo asfalt onda mozda je ok.


  • 0

#55 zare

zare
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4286 posts

Postavljeno 29 September 2015 - 03:05 PM

A vi mislite da ako vozi mtb da obavezno vozi po vukojebinama. Pa 95 % ljudi koji voze mtb ne silazi sa asfalta. 


  • 1
.

#56 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5498 posts

Postavljeno 29 September 2015 - 03:17 PM

A vi mislite da ako vozi mtb da obavezno vozi po vukojebinama. Pa 95 % ljudi koji voze mtb ne silazi sa asfalta. 

nista ja ne mislim...

...nit dal je 26er nit dal je 29er...

...al kad detaljno procitam:

 

...A kada sam na Košutnjaki, tj. generalno uphill...

zvuci kao 5% :)


  • 1

#57 carobnica

carobnica
  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 566 posts

Postavljeno 29 September 2015 - 03:19 PM

Kazem ja da su predrasude druga stvar koja te j... u zivotu. Znam to ali opet se upecam. Kad pomislim na mtb pomislim i na vukojebine gde taj bajs i po definiciji pripada. Inace ja spadam u onih 5 % koji voze po takvim putevima, a puteva nekad i nema. 

 

Neka krene tim prenosom asfaltnim putem uz Tupiznicu.


  • 1

#58 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 29 September 2015 - 03:24 PM

[quote name="IgorN"
 zvuci kao 5% :)[/quote]

Ponegde i malko vise
  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#59 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4654 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 29 September 2015 - 04:31 PM

Na Košutnjaku sam bio po prvi put sad početkom septembra. I ništa mi nije jasno, asfaltni uspon je smešan, niti je dugačak niti je jak %. Ne znam da li sam bio na pravom mestu...
Sećam se da je neko na Divčibare temi pomenuo kako nije uopšte teško samo je dugačko i da je kao teže popeti se uz Košutnjak... Pa gde to može da se uopšte poredi, te dve nadmorske visine i tamo skoro 30km uspona?! A ovamo ima dva km
  • 0

#60 coolg66

coolg66
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 178 posts

Postavljeno 29 September 2015 - 05:56 PM

Uzevsi u obzir da je sistem 1x11 ipak pre svega namnjen za mtb takmicare zeleo bih da sumiram prednosti ovog sistema...

 

1. Jenostavnije rukovanje, leva ruka ostaje slobodna... logicno, nije marketing !

2. Manje preklapanje brzina    logicno nije marketing !

3. Smanjena tezina bicikla, nema levog siftera, nema prednjeg menjaca, nema sajle, buzira, izostavljen jedan ili dva lancanika... logicno nije marketing !

4. Povecan klirens bicikla, za tekmicare  znatna razlika izmeju precnika prednjeg 38-36 ili 40-42t lancanika...​ logicno nije marketing !

 

Sto se tice nas rekreativaca i ljubitelja 29ki i prave xc mtb voznje, misljenja sam da je pogon sa 2 lancanika napred jos uvek idealan izbor... mada.... n2:1147_tasty_tongue 


  • 0




1 članova čita ovu temu

0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika