Da ponovim: nisam siguran da je lancu ekstremno loše u 1x kombinacijama. Ako se prednji lančanik po uzdužnoj osi bicikla postavi naspram 5. najvećeg zupčanika pozadi, onda ne bude lanac ekstremno ukožen pri usponima, a može pokriti vožnju po ravnom i nizbrdo. Barem u 1x10 kombinaciji (mislim da je 11 fazna kaseta za nijansu šira od 10fazne). Tako bi lanac išao za 4 lančanika u levo i za 5 lančanika u desno. Što nije previše kritično.
1x10 i 1x11
#22
Posted 29 May 2015 - 09:36 AM
E taj problem se rešava izumom koji nije toliko moderan i atraktivan već odavno osmišljen i proveren u praksi, zove se double ili triple pogon
Po meni je ovo izmišljotina samo da bi se nešto menjalo reda radi i uzimale pare.
+1
Sasvim dorbo radi kombinacija 3x8.. pa su izmislili 3x9 (ili 2X9) koji je po meni idealan. E onda su izmislili 3x10 a sad i 3x11.. početni zupčanik nazad je i dalje 11 i završni 34 (i 36). Jedina razlika je u manjem rasponu izmedju zupčanika na kaseti sa više brzina. Nekad davno se vozilo 3X6 i to sa čeličnim ramovima pa ljudima nije ništa falilo. Sad mnogima smeta i 3X10 pa hoće 3X11. A eto, pomodarstvo je čudo pa sad počinje furanje sa 1X10 i 1X11.
I u oku proizvodjača sve to je uglavnom zarad njihovog stivanja kapitala.. malo atraktivne reklame i gle čuda, većina odjednom pojure ka novom izumu.
Da me mnogi ne shvate pogrešno.. nemam ništa protiv noviteta u sferi biciklizma.. pitanje je koliko nam to uopšte treba s obzirom da je sve to novo prilično skupo. Nasuprot tome tripla je i dalje u prednosti zbog većeg izbora prenosa + manje habanje lanca.
Što se mene tiče ja na trekingu ostajem na 3X9, na hibridu 2X10.
https://picasaweb.go...208760685671353
#23
Posted 29 May 2015 - 11:47 AM
Neka me isprave stručniji ako grešim, ali koliko sam shvatio 1x11 je zgodan za neke podloge za trkanje na MTB-u. Nešto u vezi brzine prebacivanja i stabilnosti lanca.
Sve preko 8 zupčanika je manje pouzdano, osetljivije na lošije/zaprljane sajle i bužire. Sa 3 lančanika napred, dobija se i velik raspon prenosa i dosta gusti prenosi. 10 i više pozadi ima smisla za trkanje, za rekreativce... lično nisam siguran ni koliki je napredak, čak i da novci nisu problem.
#26
Posted 29 May 2015 - 08:40 PM
E sad kad si pomenuo STX, nedavno sam kupio takve 8faz šiftere. Zanimljivo da i ako su jako matori rade odlično!
1x sistem je u svetu već prihvaćen, kod nas to sve malo kasni. Ima smisla, manje održavanja, a i u vožnji je jednostavnije, nema onog "skoka" sa jedne šajbne na drugu.
#35
Posted 29 May 2015 - 11:17 PM
Kad ste već otišli u off da dodam i ja da ne znam za novije acere ali sa starijim stef50 nikako nisam zadovoljan, radi to ali preglasno lupa, ružan zvuk krljanja imaju, a od nedavno posle podmazivanja wd-om i zaglavljuju jezičci na oba šiftera pa onda usled toga kod narednog šiftanja dodatno jednom glasno krcne, sada je počela i da žvaće desna ručica moraću da je rasturim ponovo.
I ja kad sam kupovao uzeo sam najjeftinije 8faz što sam našao, mislio sam da nema tu šta loše da radi niti da se pokvari ali recimo deore m510 neuporedivo lepše (mekše i tiše) šalta. Uskoro ću da se prebacim na 3x9.
#36
Posted 30 May 2015 - 06:09 AM
To da ne radi dobro, ako se kupi novo, nisam baš siguran da je uobičajeno. To da je glasno... kozmetički subjektivni osećaj. I menač na mojoj jamahi tera ljude da skaču na semaforu kad ubaci u prvu, ali radi kao sat.
Deore je najskuplje što ima smisla dati za rekreativnu vožnju i A-B prevoz, ali Acera radi dobro i pouzdano. Napravio sam kilometara po svim vremenskim uslovima (vozim cele godine bajs, i po snegu i ledu) bez ikakvih problema s full Acera opremom.
#40
Posted 01 June 2015 - 11:29 AM
Vozim 1x pogon vec 4 godine.
Prosao i 1x9 i 1x10. Trenutno sam na 32 napred i 11-36 pozadi, a neki buduci plan je preci na 11faz u nekih godinu kada kada jos vise opadne cena i izadje SLX verzija 11faz grupe.
Nakon 4 godine, nema teoretske sanse da se vratim na prednji menjac ili u skorije vremen na zatezac.
Lancanici sa naizmenicnim profilom su iz raja izasli
ಠ_ಠ
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users