Jump to content


Fotografije

Rock Shox TORA 302 BLOKIRA

Amortizer

  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
23 odgovora na ovu temu

#1 Kole73

Kole73
  • Members
  • 8 posts

Postavljeno 11 May 2015 - 06:15 PM

Помагајте !!!!!!!!

 

Имам Rock Shox TORA 302 виљушку на свом скоро набављеном бајсу. Радила је савршено, осим Lock - а, што ми и није било толико битно, а онда јој се ход смањио на само 40 до 50 мм. (има довољну дужину горњих виљушки - преко 100 mm, али се доња креће само до пола и онда као да удари у неки граничник). 

 

Раставим је.... Опруга ОК, подмазана, прелоад ради, десна страна (страна Lock-a) тако рећи нова, уље чисто (и у горњој и у доњој виљушки), једино што приметим је недостатак ''брисача нечистоћа'' (она два мала сунђера). Све очистим, гумице супер, па их не мењам, Lock функционише (кад затвори, једва да пролази и ваздух када покушам да дунем кроз њега, па га и не отварам, уље ставим ново и додам ''брисаче''. Склопим .... све ради савршено, чак и Lock, возим 100 - тинак Км опет исто. ХОД СЕ ОПЕТ СМАЊИО, виљушка отврднула и Lock НЕ РАДИ. 

 

Отворим је ПОНОВО (само десну страну).... унутра све ОК тј. све блиста. Овај пут отворим кетриџ за Lock, све у реду. Склопим, сада заменим гумице, ставим ново уље, пробам .... све ради савршено и Lock. 

 

Оставим бајс јер је већ прилично касно и после 48 сати седнем да се провозам ...... ШТА РЕЋИ ????? .... Чим сам сео на бајс пробам виљушку ГРХГРХГРХ   !!!!!!!!!...... ИСТОООО.... ход се смањио на 50- ак mm, Lock не ради.... само што сада није онолико тврда, а није од сервиса вожена ни метар, а камоли километар. Сува је скроз на скроз ..... уље не цури нигде...

 

Сваки предлог је злата вредан ХВАЛА!!!!!!

 

 


  • 0

#2 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8922 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 11 May 2015 - 06:28 PM

Dok ne odgovori neko stručan: na moto viljuškama ima teflonsih prstenova, tanki su, ali kad se oni potroše (to retko ko menja, obično samo ulje, semeringe) vila nikad ne radi kako treba. 


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#3 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14909 posts

Postavljeno 11 May 2015 - 07:25 PM

Sve ukazuje na hidroblokadu ventila (hydrolock) u kertridzu koji se desava zbog prodora/gubitka ulja usled ostecenih zaptivnih prstenova ili neispravnog mehanizma (lockout) za zakljucavanje amortizera. Ispusti skroz vazduh iz amortizera i probaj da pritisnes amortizer do krajnjeg sabijenog polozaja. Ako ne uspes da ostvaris pun hod prilikom pritiskanja onda imas "hydrolock" problem. Verovatno ces morati da zamenis ceo kartridz.


  • 0

#4 Kole73

Kole73
  • Members
  • 8 posts

Postavljeno 11 May 2015 - 07:51 PM

Sve ukazuje na hidroblokadu ventila (hydrolock) u kertridzu koji se desava zbog prodora/gubitka ulja usled ostecenih zaptivnih prstenova ili neispravnog mehanizma (lockout) za zakljucavanje amortizera. Ispusti skroz vazduh iz amortizera i probaj da pritisnes amortizer do krajnjeg sabijenog polozaja. Ako ne uspes da ostvaris pun hod prilikom pritiskanja onda imas "hydrolock" problem. Verovatno ces morati da zamenis ceo kartridz.

Хвала, Душане!

 

Твоја прича је логична, али имам једно питање. Да ли смо се добро разумели? Виљушка није Air, већ је у левој страни опруга са прелоадом, а у десној уље. Када сам мењао уље, одмах након замене она је ишла скроз до задњег положаја, наравно под БАШ добрим оптерећењем СА СВИХ МОЈИХ 85 кг, а онда ..... после 48 сати мировања цврц...

 

Поздрав


  • 0

#5 bataSale

bataSale
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 185 posts

Postavljeno 11 May 2015 - 07:55 PM

Kada si rasturao vilu, posle nastanka problema, da li je u desnoj strani lowersa tj donjeg dela vile bilo mnogo vise ulja nego sto bi trebalo (a treba do 15ml)? Ja bih rekao da ti se ulje iz dampera sliva u lowers i tako smanjuje hod vile i ne radi lock. To se desava verovatno zato sto ti je ovaj O ring, oznacen crvenim krugom na slici, prso i treba se zameniti:

Attached Thumbnails

  • tora.png

  • 0

#6 Kole73

Kole73
  • Members
  • 8 posts

Postavljeno 11 May 2015 - 08:09 PM

Kada si rasturao vilu, posle nastanka problema, da li je u desnoj strani lowersa tj donjeg dela vile bilo mnogo vise ulja nego sto bi trebalo (a treba do 15ml)? Ja bih rekao da ti se ulje iz dampera sliva u lowers i tako smanjuje hod vile i ne radi lock. To se desava verovatno zato sto ti je ovaj O ring, oznacen crvenim krugom na slici, prso i treba se zameniti:

То сам и ја помислио, али уља је први пут можда било и мање него што треба, а други пут таман колико треба. Када сам поновио поступак оставио сам доње виљушке немонтиране неко време да бих проверио има ли цурења на овом О - рингу.... није га било уопште, онај део Rebound компресије, који пролази кроз овај прстен сув к`о барут....

Ништа ми за сада није јасно..... али хвала у сваком случају. Ако ти још нешто падне на памет пиши брате .. Мислим да је ово права мистерија....


  • 0

#7 bataSale

bataSale
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 185 posts

Postavljeno 11 May 2015 - 08:29 PM

Hm... Mozda je onda problem u ventilu na dnu dampera. Mozda se taj ventil pokvario i ne dozvoljava da se ulje vrati u damper. Ajd nadji sliku identicnog dampera na netu pa pokazi. Hod vile je u originalu bio 100mm i nisi ga povecavao? Jesi li kontrolisao bushinge u donjem delu vile i stapove vile, nema ostecenja? Probaj da barem utvrdis u kojoj strani je kvar, razmontiraj levi deo vile, izvadi oprugu pa probaj da li se vila ponasa isto.


  • 0

#8 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 11 May 2015 - 09:06 PM

Hm... Mozda je onda problem u ventilu na dnu dampera. Mozda se taj ventil pokvario i ne dozvoljava da se ulje vrati u damper. Ajd nadji sliku identicnog dampera na netu pa pokazi. Hod vile je u originalu bio 100mm i nisi ga povecavao? Jesi li kontrolisao bushinge u donjem delu vile i stapove vile, nema ostecenja? Probaj da barem utvrdis u kojoj strani je kvar, razmontiraj levi deo vile, izvadi oprugu pa probaj da li se vila ponasa isto.

Problem moze biti upravo u opruznom delu viljuske. Da li preload radi kako treba?


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#9 bataSale

bataSale
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 185 posts

Postavljeno 11 May 2015 - 09:12 PM

Problem moze biti upravo u opruznom delu viljuske. Da li preload radi kako treba?

Moze naravno, zato sam i predlozio da izvadi oprugu i sve ostalo iz levog dela vile, radi dijagnostike.


  • 0

#10 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 11 May 2015 - 10:19 PM

Moze naravno, zato sam i predlozio da izvadi oprugu i sve ostalo iz levog dela vile, radi dijagnostike.


Samo sam se nadovezao... Nema ljutis...
  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#11 bataSale

bataSale
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 185 posts

Postavljeno 11 May 2015 - 10:44 PM

Samo sam se nadovezao... Nema ljutis...

Jer ko se ljuti... Kruta mu vila :D


  • 0

#12 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 11 May 2015 - 10:51 PM

Jer ko se ljuti... Kruta mu vila :D


Bar levi stap... hehehe
  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#13 Kole73

Kole73
  • Members
  • 8 posts

Postavljeno 12 May 2015 - 07:23 PM

Хвала момци (девојке ако се неко и тако осећа),

Сви Ваши савети су врло корисни. Али за сада нису помогли. Данас, после подне пробао сам бајс поново, виљушка је још тврђа, а ход краћи, а није вожена од постављања овог поста никако. 

Проблем није у левој виљушки 100%, јер након првог комплетног сервиса обе виљушке, приликом другог сервиса њу нисам упоште отварао те би проблем остао нерешен да је квар у левој.

 

Је ли тако?  n2:smiley-think005

 

Све у вили је као ново све сија нема ни огреботине, као да је сада из фабрике.

Ход нисам повећавао нити смањивао. 

Што се Lockout - a тиче исти такав је на следећој адреси

 

http://www.2bike.rs/...-damper-lockout

 

Само што се мој не закључава на корману. 

 

Прелоад када сам га скинуо ради како треба (приликом одвијања и завијања смањује - повећава дужину (оптерећење опруге), али га нисам испробао због проблема који ме тренутно малтретира  n2:sorry .


  • 0

#14 Kole73

Kole73
  • Members
  • 8 posts

Postavljeno 12 May 2015 - 07:28 PM

Hm... Mozda je onda problem u ventilu na dnu dampera. Mozda se taj ventil pokvario i ne dozvoljava da se ulje vrati u damper. Ajd nadji sliku identicnog dampera na netu pa pokazi. Hod vile je u originalu bio 100mm i nisi ga povecavao? Jesi li kontrolisao bushinge u donjem delu vile i stapove vile, nema ostecenja? Probaj da barem utvrdis u kojoj strani je kvar, razmontiraj levi deo vile, izvadi oprugu pa probaj da li se vila ponasa isto.

 

Што се Lockout - a тиче исти такав је на следећој адреси

 

http://www.2bike.rs/...-damper-lockout

 

Само што се мој не закључава на корману. 

 

Ход нисам повећавао нити смањивао. 

Све у вили је као ново, све сија нема ни огреботине, као да је сада из фабрике. 

 

Приликом другог сервиса леви део виле нисам дирао тако да претпостављам да је проблем у њој, неби радила уопште n2:smiley-think005 , а она је радила после сервиса и отказала опет, након мировања од мало више од 24 сата, тако да лева не би требало да буде проблем. 

 

Прелоад када сам га скинуо ради како треба (приликом одвијања и завијања смањује - повећава дужину (оптерећење опруге), али га нисам испробао због проблема који ме тренутно малтретира  n2:sorry .


  • 0

#15 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5502 posts

Postavljeno 12 May 2015 - 07:31 PM

ako si u ns ili okolina javi mi se na pp


  • 0

#16 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14909 posts

Postavljeno 12 May 2015 - 07:32 PM

Moram da citiram samog sebe, nema veze da li je viljuska vazdusna ili ne.

"Sve ukazuje na hidroblokadu ventila (hydrolock) u kertridzu koji se desava zbog prodora/gubitka ulja usled ostecenih zaptivnih prstenova ili neispravnog mehanizma (lockout) za zakljucavanje amortizera....... Verovatno ces morati da zamenis ceo kartridz."


  • 0

#17 Kole73

Kole73
  • Members
  • 8 posts

Postavljeno 12 May 2015 - 08:22 PM

ako si u ns ili okolina javi mi se na pp

На жалост далеко сам ..... али хвала на позиву .....


  • 0

#18 Kole73

Kole73
  • Members
  • 8 posts

Postavljeno 12 May 2015 - 08:24 PM

Moram da citiram samog sebe, nema veze da li je viljuska vazdusna ili ne.

"Sve ukazuje na hidroblokadu ventila (hydrolock) u kertridzu koji se desava zbog prodora/gubitka ulja usled ostecenih zaptivnih prstenova ili neispravnog mehanizma (lockout) za zakljucavanje amortizera....... Verovatno ces morati da zamenis ceo kartridz."

 

Значи, мислиш да нема другог лека до замене кетриџа??   n2:smiley-think005


  • 0

#19 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14909 posts

Postavljeno 12 May 2015 - 08:44 PM

Mislim, ne zatvara ventil dobro pa polako iscuri ulje iz kartridza i aktivira se lock sam od sebe.


  • 0

#20 Kole73

Kole73
  • Members
  • 8 posts

Postavljeno 12 May 2015 - 09:13 PM

Mislim, ne zatvara ventil dobro pa polako iscuri ulje iz kartridza i aktivira se lock sam od sebe.

ОК пробаћу. Кад га заменим јављам ти шта је било, али питам се зашто онда уље не уђе у кетриџ када вентил не затвара ????  n2:kava


  • 0





Also tagged with one or more of these keywords: Amortizer

1 članova čita ovu temu

0 članova, 1 gosta, 0 anonimnih korisnika