Da živimo u malo razvijenijoj zemlji što se biciklizma tiče, sa ovim bi mogla da se povuče paralela da bi vozači automobila trebali da vezuju pojas samo kad se rekreativno voze ali ne i kada idu u prodavnicu ili na pijacu jer tada su manje šanse da ih neko drugi spuca vozilom koje se dosta brže kreće.
Vozač automobila vezuje pojas jer je svaki udarac, pri 40 na sat i manje otpozadi potencijalno smrtonosan: lupe ljudi glavom o volan i ostanu na mestu mrtvi - bez preterivanja.
Inače ja nisam za to da svi biciklisti po zakonu moraju imati kacigu, pre sam za to da se podigne svest o tome koliko može biti korisna. Lično je uvek nosim gde god da idem a bicikl nigde ne ostavljam bez nadzora. Kada ga parkiram negde pored sebe ili treba da ga guram, kacigu zakačim za šine sedla tako da visi preko torbice koja je takođe tu zakačena, i još u nju stavim naočare i rukavice, kao u korpu. Sve je fino, kompaktno.
Potpuno se slažem za pravac razmišljanja: podizanje nivoa svesti. Na svim poljima. Kod nas se radi upravo suprotno, uz sve strožije propise do granice besmisla.
Što se zaključavanja bajsa tiče, kome bajs služi kao prevozno sredstvo: posao, pijaca, škola, radnja... taj retko kad može da ostavi bajs pod nadzorom. Meni bajs bude celu noć zaključan na ulici nekad. Ružan izgled, dobra brava, pa kako bude.
Pošto ne možemo menjati zakon a i da možemo, kaciga kao obaveza verovatno ne bi urodila plodom, najbolje bi bilo samo sugerisati biciklistima početnicima da nose kacigu ako učestvuju u saobraćaju sa ostalim motornim vozilima jer je na dosta mesta kolovoz uzak i frekventan a nema biciklističke staze, dok sa druge strane pešačke staze svuda ima. Falloutboy, pošto si iz Novog Sada, verovatno znaš (iz ugla bicikliste a ne motocikliste) koliko je nezgodan put do Petrovaradina tj Preradovićeva ulica - nema biciklističke staze a kolovoz skršen sa strane i još plus obilaziš udubljene šahtove a pored tebe šibaju automobili i kamioni. Naročito nezgodno kad obilaziš autobus na stajalištu. Još jedan primer - vožnja od Narodnog pozorišta kroz Jovana Subotića pa do Temerinske i kroz nju. Jednom sam bio u špicu saobraćaja i od tada je izbegavam.
p.s. Drago mi je da ide diskusija, bilo rasprave ili ne, iz svega se može po nešto naučiti
Jeste nezgodno. U takvim situacijama često vozim sredinom svoje trake. Novi Sad je prilično bike-friendly.