Jump to content


Fotografije

Pitanje u vezi prelaska na devetofaz


  • Molimo uloguj se da bi odgovorio
48 odgovora na ovu temu

#1 Kadi

Kadi
  • Members
  • PipPip
  • 42 posts

Postavljeno 18 April 2015 - 03:55 PM

Pozdrav svima,malo pisem ovde ali sam svakodnvno na vase msajtu.Imam samo jedno kratko pitanje.Posto je moja Merdia 3x8 dali u slucaju prelaska na devetofaz treba da zamenim i  freehub,gotovo sam siguran da ne ali da proverim posto ovde ima mnogo strucnji od mene i da li je velika razlika u kvalitetu izmedju slx  i xt  grupe?


  • 0

#2 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14909 posts

Postavljeno 18 April 2015 - 04:29 PM

Po performansama nije, po kvalitetu izrade jeste.


  • 0

#3 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5502 posts

Postavljeno 18 April 2015 - 07:06 PM

Pozdrav svima,malo pisem ovde ali sam svakodnvno na vase msajtu.Imam samo jedno kratko pitanje.Posto je moja Merdia 3x8 dali u slucaju prelaska na devetofaz treba da zamenim i  freehub,gotovo sam siguran da ne ali da proverim posto ovde ima mnogo strucnji od mene i da li je velika razlika u kvalitetu izmedju slx  i xt  grupe?

ovo su bila 2 pitanja ni nisu kratka :)

ne treba da menjas glavu/nablu ni freehub

nije velika razlike, to su susedne grupe,

neke delove koriste identicne, neki su tehnicki isti a negde se bas znatno razliku,

dosta je nezgodno govoriti o celoj grupi jer razlike nisu iste kod svih komponenti.


  • 0

#4 Kadi

Kadi
  • Members
  • PipPip
  • 42 posts

Postavljeno 18 April 2015 - 09:08 PM

zahvaljujem


  • 0

#5 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8922 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 19 April 2015 - 04:49 AM

Pozdrav svima,malo pisem ovde ali sam svakodnvno na vase msajtu.Imam samo jedno kratko pitanje.Posto je moja Merdia 3x8 dali u slucaju prelaska na devetofaz treba da zamenim i  freehub,gotovo sam siguran da ne ali da proverim posto ovde ima mnogo strucnji od mene i da li je velika razlika u kvalitetu izmedju slx  i xt  grupe?

3x9 daje samo jednu "brzinu" više, ali su sve komponente skuplje i osetljiviji je na zaprljane bužire, ili loše podešen menjač. Ne bih menjao 3x8 za to ni u ludilu.

 

SLX zadovoljava potrebe svih sem profi trkača, XT je još ozbiljniji, dok bi XTR po pravilu trebalo voziti ako ti ga je kupio sponzor za kojeg se trkaš, da ne kupuješ sam.

 

Šta tačno planiraš dobiti prelaskom na devetofaz i XT? Skuplje grupe budu lakše, ali što se funkcionalnosti tiče, nema baš preterane razlike, dok dugotrajnost opada posle nivoa SLX (neka me isprave kolege MTB-ovci ako grešim).


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#6 Filip89

Filip89
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 185 posts
  • LocationVinca, Beograd

Postavljeno 19 April 2015 - 06:42 AM

delimicno gresis, XT je dugotrajan, a XTR je olaksan XT, koji krace traje.

sada je vreme desetofaza, ne znam ni da li su najjeftiniji delovi od shimana ili srama osmofaz. 
a i to sto su komponente skuplje za mozda 500-600din nije neka razlika. mada si po meni u pravu, kada imas 3 ili 2x8 prenos, nedostatak devetog/desetog/jedanaestog prstena na kaseti mozes da nadomestis tako sto ces napred promeniti brzinu. 

ja na oba bajsa imam 1x9, ali je to druga prica pa ima smisla cak 1x11 


  • 1

#7 BikeGremlin

BikeGremlin
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8922 posts
  • LocationNovi Sad
  • Bajk:Scott Speedster

Postavljeno 19 April 2015 - 08:08 AM

delimicno gresis, XT je dugotrajan, a XTR je olaksan XT, koji krace traje.

sada je vreme desetofaza, ne znam ni da li su najjeftiniji delovi od shimana ili srama osmofaz. 
a i to sto su komponente skuplje za mozda 500-600din nije neka razlika. mada si po meni u pravu, kada imas 3 ili 2x8 prenos, nedostatak devetog/desetog/jedanaestog prstena na kaseti mozes da nadomestis tako sto ces napred promeniti brzinu. 

ja na oba bajsa imam 1x9, ali je to druga prica pa ima smisla cak 1x11 

Meni se kod više od 8 brzina ne sviđa što je manja tolerancija za grešku, slabiji materijali (jer su tanji), a ne dobijam praktično ništa. Prošao sam sve zaključno sa desetofazom: 1, 3, petobrzinac, desetobrzinac, 3x6, 3x7, 3x8, zaključno sa 3x10 koji sad imam na drumskom bajsu (Shimano 105   5703). Sad imam 3x6 za grad na MTB-u i 3x10 "svečani" bajs. Posle svega sam zaključio da je 3x8 zlatna sredina. Kad sve sabereš: cena lanca, kasete, robusnost, raspon i gustina brzina...


  • 0

bikegremlin-logo-250x80-1.png


#8 ceja

ceja
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 171 posts
  • Locationkosovska mitrovica

Postavljeno 19 April 2015 - 09:38 AM

delimicno gresis, XT je dugotrajan, a XTR je olaksan XT, koji krace traje.

sada je vreme desetofaza, ne znam ni da li su najjeftiniji delovi od shimana ili srama osmofaz. 
a i to sto su komponente skuplje za mozda 500-600din nije neka razlika. mada si po meni u pravu, kada imas 3 ili 2x8 prenos, nedostatak devetog/desetog/jedanaestog prstena na kaseti mozes da nadomestis tako sto ces napred promeniti brzinu. 

ja na oba bajsa imam 1x9, ali je to druga prica pa ima smisla cak 1x11 

nije samo 500-600 din razlike,ja imam 2 bajsa 3x10 xt i 3x8 alivio,deore a razlika za kasetu,lanac,pogon,p.menjac,z.menjac,siftere,s.lezaj izmedju xt i alivio,deore kombinaciju koju imam je 22477 din


  • 0

#9 Filip89

Filip89
  • Members
  • PipPipPipPip
  • 185 posts
  • LocationVinca, Beograd

Postavljeno 19 April 2015 - 01:53 PM

@falloutboy
mala tolerancija koja se da nastelovati, nemam problema sa njom
@ceja 

mislio sam na razliku po delu, ali jeste, kada se sve sabere izadje preko 15000din
 

sto se mene tice, ranije sam kupovao jeftine delove, sada bas i ne marim za to. koristio sam SLX, XT, Saint, X-9, X-0 kao i starije serije. u svakom slucaju, kad god sam kupio skuplji menjac i sifter, nisam se kajao jer su se odlicno podesavali, sifter je precizan i osetiljiv, kao i sam menjac, jednom podesis i masala.

koristio sam jeftinije menjace koji nisu dugo trajali jer su manje kvalitetno pravljeni i imali su puno plastike pa sifter i menjac brzo izgube preciznost pa mi se desava prilikom sprinta ili obicnog pedaliranja na neravnom terenu da prebaci u drugu brzinu sto je cesto bilo bolno za cevanicu. odkako sam poceo da koristim samo skuplje menjace, mnogo mi je lepse u voznji. to je moj subjektivan osecaj, svako ima svoje misljenje.

za prednje menjace nisam mario, mada sam prestao da ih koristim pre pet godina. 


  • 1

#10 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5502 posts

Postavljeno 19 April 2015 - 03:25 PM

Filip89 kaze: "delimicno gresisi, XT je dugotrajan a XTR je olaksan XT koji traje krace"

 

meni ovo, kako si ti to kazao, zvuci kao da inzenjeri prvo napave XT pa ga olaksaju u XTR

a da to nije tako vidi se po tome koja grupa prednjaci sa inovacijama.

Prvo se dizajnira XTR pa se onda gleda gde moze da se ustedi a da se ne pretera u dobijenim gramima i gubitku performansi.

 

Koja to komponenta u XTR klasi traje krace od odgovarajuce u XT ako je koriscena u istim uslovima, po tvom misljenju?

 

XTR lancu vec decenijama nemoze niko da primirise, od kad se pojavio osvaja samo najbolje ocene i po testovima i po forumima,

poredeci ne samo sa Shimanovim ostalim modelima vec i sa drugim ozbiljnim proizvodjacima, npr.

 

Po meni jedini mu je problem cena, sto me dovodi blize FalloutBoy-evom nego trvom zakljucku.

Ako si toliko dobar (msm ne ti licno, nego neki uopsteni bajker) da ti bas treba XTR, da ti bas znaci da razlika izmedju XT i XTRa,

eeee onda treba da vozis za nekoga, za neku ekipu ko(ja) ce da ti ga kupi. Postoje izuzeci, rekreativci koji ozbiljno voze

i mogu/zele sebi to da priuste iako bi im XT zadovoljavao, ali u vecini slucaja je...cvrc, jer za to treba...uh, ni neznam sta za to treba.

Msm da si suprotno u suprotnom. Ovako, kupim XTR i msm da sam neki bajker. Jesam nesto, ali ne to sto msm :(


  • 0

#11 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5502 posts

Postavljeno 19 April 2015 - 03:33 PM

Filip89 kaze:

mala tolrancija koja se da nastelovati...

 

ja sam FalloutBoy-a razumeo drugacije. Ako kaseta za 8 i za 9 zauzima isti prostor na zadnjoj glavi, onda za promenu svih brzina zadnji menjac koristi istu kolicinu sajle, samo za promenu na 8-brzinskoj kaseti su "koraci" veci dok su na 9-brzinskoj "koraci" manji, tj komandni signal sajlom je veci kod 8b nego kod 9b, sto bi sa tehnicke strane trebalo da znaci da je manje osetljiv na šum, bolje radi uz ređe potrebno podesavanje, ciscenje, pranje i zamenu komponenti koje uticu na taj signal.

Nesto u fazonu mehanizam kalasnjikov AK47 i stoner AR15/M16 (nije bas najbolje al msm da je dovoljno jasno poredjenje)


  • 1

#12 Gadjan

Gadjan
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4654 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 19 April 2015 - 05:07 PM

Kad ćemo već jednom svi da se složimo :)

Naravno da je 8faz robusniji i tolerantniji, slava mu :mrgreen:

Ali i više lančanika jeste prednost, ne bi se inače išlo u tom pravcu. Pa svako nek nađe sebi kompromis.


  • 0

#13 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5502 posts

Postavljeno 19 April 2015 - 05:29 PM

mms da i ne treba da se slozimo, sem u tome da se ne slazemo

ali to su misljenja, dok su cinjenice nesto drugo,

 

I posle 8faza OSMOFAZ!

 

Ne krecemo svi sa istih polaznih tacaka, nemamo svi iste potrebe, zelje i zahteve kod bicikliranja

zato se postavlja pitanje "prednost" za koga, onog koji vozi ili onog koji prodaje?


  • 0

#14 chamade

chamade
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4445 posts
  • LocationBeograd

Postavljeno 19 April 2015 - 07:03 PM

Kad ćemo već jednom svi da se složimo :)

 

Ali i više lančanika jeste prednost, ne bi se inače išlo u tom pravcu. Pa svako nek nađe sebi kompromis.

Kao i kod autobusa..  "Voith" menjač  sa 3 brzine, neuništiv VS "Alison" sa 6 brzina koji je osetljiviji. 

 

1. Voith duže traje od Alison-a.. 

2. Alison daje manju potrošnju i veću snagu motoru i samim tim dok traje pravi višestruku uštedu (10-15L/100km).. a dnevno gradski autobus predje u proseku 300-400km.

 

Ipak je skuplji menjač u prednosti u odnosu na jeftiniji. Kao što je Gadjan napisao.. svako sebi nadje kompromis. Ja sam uvek za ono malo novije i modernije pa nek je i skuplje.. merak nekad nema cenu  :)


  • 0
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs
https://picasaweb.go...208760685671353

#15 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 19 April 2015 - 08:21 PM

XT

https://shop.zweirad...-Z-40-28-Z.html

 

XTR

https://shop.zweirad...r-985-2x10.html


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#16 Kadi

Kadi
  • Members
  • PipPip
  • 42 posts

Postavljeno 19 April 2015 - 08:37 PM

Pre svega zelim da dobijem na preciznosti i da olaksam bajk,jer sam skoro skidao moj pogon tezak je kamen  :neutral: ,uvidjam da najbolji odnos cene i kvaliteta daje grupa slx ,cak citajuci po nekim stranim forumima  bajkeri kazu da je xt pored slx nepotreban :wink: .e sad ja opet kazem nisam neki veliki strucnjak samo kazem sta sam procitao...znam ja da ke xt i xtr vrh ali meni stvarno  nije do ulaganja bas puno para za to,tako da bi bio zadovljan slx grupom


  • 0

#17 grbic

grbic
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6663 posts
  • LocationZanzibar

Postavljeno 19 April 2015 - 08:46 PM

Onda u skladu sa svojim zahtevima, mogucnostima i potrebama...


  • 0

A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.


#18 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5502 posts

Postavljeno 19 April 2015 - 09:10 PM

chamade kaze:

...dok traje pravi visestruku ustedu (10-15l/100km)

 

ja vidim da je tu u pitanju cista racunica, kolika je razlika u ceni, kolika je usteda i kolika je kilometraza...

ako je racunica pozitivna, odluka je na stedljivijoj u smislu efikasnijoj, jacoj i "skupljoj" varijanti koja na kraju ispadne "jeftinija"

ali ako je kilometraza mala ne isplati se veliko ulaganju u skuplju varijantu.

 

Drugar preko bare kaze da je to kod njih jednostavno,

na nekom foruku je nasao racunicu godisnju "miljazu"  podelis sa 2 i to je max iznos vrednosti bicikla u USD?

3000 km / 1,6 = 1875 USD ili po danasnjem (orijentacionom) kursu 1:1,10 to je oko 1700 EUR iliti oko 200.000 RSD (po kursu 120).

Ako gledamo po cenama iz ducana msm da nije daleko od istine?!?


  • 0

#19 IgorN

IgorN
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5502 posts

Postavljeno 19 April 2015 - 09:22 PM

kadi kaze:

zelim da dobijem na preciznosti i olaksam....

 

moje je misljenje da najpreciznije rade nove komponente, nov alivio radi ko popizdeo a izdrkani XTR je najcesce da bude....problem, da se tako izrazim

A za olaksavanje racunica je jednostavna 10% ustede u tezini 100% skuplje.

 

Ja bih izmerio bajk ovakav kakv je i postavio cilj koji zelim da postignem u tezini,

izlistao tezine delova pojedinacno i onda video gde moze najvise da se ustedi sa najmanje dodatnog novca, nabavis laksi deo pa prodas svoj,

a prvo mesto su (skoro) uvek (zbog velikog uticaja rotacione mase) tockovi,

tacnije obruci i gume koje dodatno jos uticu na kvalitet voznje kroz prenos snage i upravljivost

 

Imas na forumu nekoliko weightweenies manija...khm-khm-pardon, kolega koji ce verovatno rado da ti pomognu u odabiru.

Npr, bila je za neke normalne novce nedavno SYNTACE F99 lulica koja spada medju neke od najlaksih, samo da li ti odgovaraju dimenzije?!?


  • 0

#20 Dusan011

Dusan011
  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 14909 posts

Postavljeno 19 April 2015 - 09:27 PM

Au legende dje ga vi doceraste samo fali jos neki ekonom sa spreadshitom (rasirenim g....) :)


  • 0




0 članova čita ovu temu

0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika