Cao ljudi potrebna mi je pomoc!
Vozim Polar Forester, gradski model, najveci koji sam nasao u trenutku kupovine.
Od pocetka imam problem jer mi gume cesto stradaju zbog, pretpostavljam, moje velike tezine od 120kg. Posle ne znam koliko promenjenih guma resio sam da zamenim Forestera nekim drugim modelom. Pre svega razmisljam MTB modelima jer mi ove tanke gume gradskih bajkova ne ulivaju poverenje.
Dakle, potreban mi je MTB, sto vece velicine jer sam visok preko 2m, koji moze da se nosi sa mojih 120kg.
Jel postoji tako nesto?
Polar mi je skorz ok pa sam nasao ovaj model u XXL verziji - POLAR MIRAGE PRO EKO, a mozda bih uzeo i neki polovan, kad bih znao sta da gledam.
Bilo kakav predlog ili sugestija su dobrodosli.
#1
Postavljeno 01 April 2015 - 08:06 AM
#2
Postavljeno 01 April 2015 - 08:11 AM
Cao ljudi potrebna mi je pomoc!
Vozim Polar Forester, gradski model, najveci koji sam nasao u trenutku kupovine.
Od pocetka imam problem jer mi gume cesto stradaju zbog, pretpostavljam, moje velike tezine od 120kg. Posle ne znam koliko promenjenih guma resio sam da zamenim Forestera nekim drugim modelom. Pre svega razmisljam MTB modelima jer mi ove tanke gume gradskih bajkova ne ulivaju poverenje.
Dakle, potreban mi je MTB, sto vece velicine jer sam visok preko 2m, koji moze da se nosi sa mojih 120kg.
Jel postoji tako nesto?
Polar mi je skorz ok pa sam nasao ovaj model u XXL verziji - POLAR MIRAGE PRO EKO, a mozda bih uzeo i neki polovan, kad bih znao sta da gledam.
Bilo kakav predlog ili sugestija su dobrodosli.
Forrester prihvata gume širine 37mm, pa i 42. To je dovoljno za veliku težinu. Možda je problem u lošoj unutrašnjoj, lošoj traci na felni, ili lošem montiranju svega toga. Možda neke kvalitetnije gume od fabričkih "Kenda" (ako se ne varam)? Ako ti se vozi MTB, to je OK, ali ovo što si naveo nije rešenje tvog problema, loše gume, loše montirane će ti praviti problem i na MTB-u.
23 i 25mm su tanke gume. Te na Forresteru od 37, ili 40mm su debele. MTB se vozi sa gumama 47mm širine ako montiraš blatobrane, a manji su točkovi, pa zapremina vazduha bude slična.
Nadam se da ti ovo pomaže u izboru.
#4
Postavljeno 01 April 2015 - 09:22 AM
Forrester prihvata gume širine 37mm, pa i 42. To je dovoljno za veliku težinu. Možda je problem u lošoj unutrašnjoj, lošoj traci na felni, ili lošem montiranju svega toga. Možda neke kvalitetnije gume od fabričkih "Kenda" (ako se ne varam)? Ako ti se vozi MTB, to je OK, ali ovo što si naveo nije rešenje tvog problema, loše gume, loše montirane će ti praviti problem i na MTB-u.
23 i 25mm su tanke gume. Te na Forresteru od 37, ili 40mm su debele. MTB se vozi sa gumama 47mm širine ako montiraš blatobrane, a manji su točkovi, pa zapremina vazduha bude slična.
Nadam se da ti ovo pomaže u izboru.
Ne vozi mi se MTB nista posebno, da resim problem sa gumama rado bih zadrzao ovaj.
Gume su Kenda, ako dobro vidim na njima pise 42-622(700x40C-28x15/8).
Prekjuce su napumpane, juce je vec zadnja otisla i zamenjena novom unutrasnjom vecih dimenzija, bar mi je tako majstor rekao.
Moj cale ima teoriju da ventil pusta i da pre svake voznje moram da dopumpavam inace ce moja tezina da ucini svoje i isece gumu, ako je tako bolje da idem peske nego da se toliko cimam.
Vozicu ovako, pa ako se ponovi prvo menjam gume, a posle bajs.
Hvala na savetu.
#5
Postavljeno 01 April 2015 - 09:30 AM
Ja mislim da taj POLAR MIRAGE PRO EKO odgovara ako ti je velicina dobra, gledaj bicikle sa po 36 zica na tockovima i duplim felnama u velicini od 26 inch-a i stavi siroke gume 2.00 ili cak i sire.
Sam sam sebi smešan na 26-icama, sa svojih 195. Mogu tek njega da zamislim
Live before you die!
#6
Postavljeno 01 April 2015 - 10:21 AM
Takvi tockovi su jaki, jedan problem manje da brine. http://fcdn.mtbr.com...ming-gunnar.jpg
#8
Postavljeno 01 April 2015 - 12:04 PM
Upravo ovo sto je covek rekao... Ne treba da menjas bajk ako guma ispusta uzmi ubaci neke kvalitetne unutrasnje(sire) i spoljasnje 2.10 ili 2.25 . Sto su sire gume masu ces ravnomernije rasporediti,samim tim i opterecenje na gume Nadam se da ne forsiras voznju po stepenistu skakanja i tako to,onda stvarno treba razmislis da promenis bajkJa mislim da taj POLAR MIRAGE PRO EKO odgovara ako ti je velicina dobra, gledaj bicikle sa po 36 zica na tockovima i duplim felnama u velicini od 26 inch-a i stavi siroke gume 2.00 ili cak i sire.
#9
Postavljeno 01 April 2015 - 01:37 PM
vozim ga ko penzos, nosim preko visokih ivicnjaka, izbegavam rupe i rupice, drzim u stanu a on mi tako vraca
forester je kod mene vec 3,4 godine i od prvog dana su ti problemi sa gumama, posle svake druge,trece voznje ode guma, tako da ga prosle godine uopste nisam ni vozio jer nisam hteo da ga guram po gradu kad me ostavi na "drumu".
Sada mi treba pouzdan bajk pa moram da smislim nesto.
#10
Postavljeno 01 April 2015 - 04:56 PM
Ako ti se menja bajs, to nema veze sa bušenjem guma i mogu se i na novom bajsu javiti takvi problemi.
#12
Postavljeno 02 April 2015 - 07:09 AM
Ako menjas samo unutrasnje, pogledaj u unutrasnjosti spoljne gume da nemas neki trn zaboden ili bilo kakvo ostecenje koje ce dovesti do busenja novih guma.
A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.
#13
Postavljeno 02 April 2015 - 07:46 AM
Za unutrasnje Schwalbe kazu da su odlicne i da imaju najmanje samoispustanje vazduha na mesecnom nivou, kostaju oko 500 din komadno.
Ako menjas samo unutrasnje, pogledaj u unutrasnjosti spoljne gume da nemas neki trn zaboden ili bilo kakvo ostecenje koje ce dovesti do busenja novih guma.
Mislim da bi bilo dobro da to pogleda neko ko se razume, ili da kolega pogleda po youtube uputstva. Kad se guma tako često buši i ispušta, trebalo bi redom:
1) Pregledati felnu, golu.
2) Staviti novu, kvalitetnu traku za felnu (100 do 200 dinara komad, ne trebaju skuplje, ali da su dobre)
3) Staviti dobru unutrašnju, koja odgovara širini točka i spoljašnje gume (najbolje Schwalbe). Sa sve odgovarajućom širinom i dužinom ventila.
4) Staviti novu spoljašnju gumu, umesto tih fabričkih.
Sve to košta od 2 do 8 hiljada za spoljašnje gume - zavisi od kvaliteta koji se traži. Ovde, ako se izuzme efekat krađe, nikad ne treba štedeti.
Oko 1500 za tri unutrašnje - jedna stoji u rezervi.
Oko 300 dinara za trake za felnu.
Unutrašnje bih preporučio ove:
http://shop.jankovic...-ek-40mm-detail
Traka za felnu:
http://shop.jankovic...na-felnu-detail
Spoljna guma za asfalt i utabanu zemlju, za blato i sneg ne valja:
http://planetbike.rs...ack-Skin/14377/
Ovo za spoljne uzmi s rezervom jer je sad slaba ponuda. Za mesec dana će biti veći izbor. Evo par guma od napolje, koje su bolje, bolji odnos cena-kvalitet, samo ne znam hoće ih biti kod nas od sredine aprila:
Continetnal Contact II (uzeti u dimenziji od 37 mm)
http://www.bike24.co...pgc=0;orderby=2
Fenomenalna guma, Schwalbe Marathon Racer (u dimenziji 40-622, odnosno 28 x1,50)
http://www.bike24.co...pgc=0;orderby=2
#16
Postavljeno 02 April 2015 - 10:21 AM
Pre svega kupiš dobru pumpu i pre svake vožnje napumpaš gume na max pritisak propisan na gumama, to je minut posla a mnogo je važno, jer gume na biciklima za razliku od guma na kolima ispuštaju vazduh i to je normalna pojava, jer su zidovi na unutrašnjim gumama tanki da bi bili lakši i samim tim porozniji od debelih automobilskih, pa vazduh lakše izlazi iz njih.
E sad neke mogu duže a neke kraće da zadrže pritisak, lakšim vozačima mnogo ne smeta kada pritisak malkice opadne, ali sa tvojih 120kg i 1bar pravi razliku, tako da ako tražiš gume koje ćeš da napumpaš jednom mesečno, takvih nema, makar jednom nedeljno treba proveravati pritisak u gumama, a bilo bi najbolje pre svake vožnje.
Guma napumpana na max pritisak je neudobnija za vožnju, ali je zato mnogo otpornija na bušenje.
I naravno nema smisla menjati ceo bicikl zbog bušenja guma, u schwalbe maraton se svi kunu, to jeste guma otporna na bušenje, ali je zbog te svoje zaštite od bušenja dosta teška guma.
#17
Postavljeno 02 April 2015 - 10:41 AM
Ne bih se složio s kolegom vidakom. Guma na max pritisku neće da doživi "snakebite", ali će lakše da kupi stakliće i eksere. Gume treba da su na optimalnom pritisku - spram težine vozača. Treba, kad sedneš na bajs, sa svim teretom, da zadnja guma "legne" nekih 15 posto svoje visine kad je rasterećena. Prednji točak ne koristi ovu formulu kod bajseva koji nisu drumaški jer nosi premalo težine - ali treba da je na nižem pritisku od zadnjeg - barem za 15%.
Tako se dobija dobro prijanjanje, udobna vožnja, duži vek trajanja gume i teže bušenje.
Mislim da sam ovim iscrpeo sve ideje & savete. Ako još nešto treba, ili nije jasno - ostaju samo youtube tutoriali, ili da se dotera bajs kod mene da sve lepo namestim. Radim bolje od majstora u servisu, ali sam barem nešto jeftiniji.
Also tagged with one or more of these keywords: MTB, XXL, Polar
Oprema i Stil →
MTB - XC →
Pomoć oko izbora MTB biciklaZapočeo neurokrem , 23 Aug 2024 MTB, planinarka, 29in |
|
|
||
Oprema i Stil →
Pomoć pri kupovini →
MTB/gravel za kombinaciju vožnje po asfaltu i kroz šumu, do 400-500 evraZapočeo W__ , 26 Mar 2024 kupovina, pomoc, gravel, mtb |
|
|
||
Biciklizam / Triatlon →
Pimp My Bike →
Upgrade opreme za Aim Cube SLZapočeo ranzo1 , 16 Jul 2023 Mtb, Aim cube sl, 29 |
|
|
||
Oprema i Stil →
Pomoć pri kupovini →
Sedište za MTBZapočeo aleksandar944 , 28 Jun 2023 MTB |
|
|
||
Oprema i Stil →
Pomoć pri kupovini →
Saveti za kupovinu novog MTB-aZapočeo ivanovm , 15 Feb 2023 mtb, nov, novo, 1000e, 1500e i 4 još... |
|
|
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika