Podmazi siftere
#1
Posted 07 March 2015 - 11:01 PM
Bio mi je na servisu bicikl kome je izmedju ostalog zaribao levi sifter, pa sam napravio par slika da docaram temu
Potreban alat:
- Zvezdasti srafciger
- WD 40 (pozeljno je sa slamkom)
- Ulje (moze bilo koje samo da je redje, ja sam koristio ulje za lanac ali je preporuka masinsko ulje)
- Imbus 4 (ukoliko se skida sa volana)
- Krpa ili ubrusi
Sifter koji je otvaran je Deore 590, tehnika je primenjiva na skoro svim sifterima. Fabricki je bio podmazan belom mascu.
Prvo se odsrafe pokazivaci pazeci da ne pogubimo plasticne delove koji ce ispasti iz njih, zatim okrecemo i odsrafimo donji poklopac
Kad je poklopac uklonjen, odsrafimo sraf koji drzi kuciste siftera
Kuciste skidamo tako sto obe rucke siftera skupimo i kuciste prevucemo preko njih
Naprskamo WD-om iz blizine mehanizam siftera da izbacimo necistoce i staru mast kojom je sifter podmazan, nekoliko puta "izmenjamo" brzine u oba smera, ostavimo par minuta da WD deluje, nakon toga opet naprskamo iz blizine i ostavimo sifter na krpi da se ocedi od WD-a.
Kad se sifter ocedio od Wd-a, mozemo ga podmazati sa gornje i donje strane posvecujuci paznju mehanizmu. Tokom podmazivanja "menjamo" brzine da bi ulje doslo do svih delova mehanizma. Sifter nemora da se okupa u ulju dovoljno je par kapi na svim dostupnim mestima mehanizma. Nakon podmazivanja krpom pokupimo visak ulja.
Sad je vreme za sklapanje
Prvo vratimo kuciste istim postupkom kao prilikom skidanja, skupimo rucke i prevucemo kuciste preko njih
Malo ga zarotiramo dok ne legne na mesto i vratimo sraf
Vratimo poklopac
Vracamo pokazivac, na slici je polozaj plasticnih delova mehanizma pokazivaca u polozaju za sklapanje
Ozbirom da ce plasticni delovi mehanizma ispadati ako budemo pokazivac postavljali na sifter, primenjujemo malu trik tehniku pa sifter postavljamo na pokazivac pazeci da u malu rupicu (vidi se na slici obelezena crvenim krugom) na mehanizmu siftera ubacimo vodjicu pokazivaca (vidi na slici obelezeno crvenim krugom)
Napomena: sifter treba biti u poslednjoj "brzini"
Pre nego zasrafimo pokazivac proverimo "menjajuci" brzine da li smo dobro namestili, ako nismo ponovimo postupak postavljanja pokazivaca.
Potrebno vreme 10 minuta.
A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.
#2
Posted 08 March 2015 - 02:11 PM
#4
Posted 08 March 2015 - 03:16 PM
Par predloga:
Za odmašćivanje je jeftiniji (i sasvim efektan) uljani razređivač. Preporuka ako se radi u dobro provetrenoj prostoriji.
Bela mast je verovatno silikonska. Ne ispira se lako vodom, dugotrajnija od ulja, pa nije potrebno češće ponovno podmazivanje.
#5
Posted 09 March 2015 - 12:43 AM
Odlicno, svaka cast za trud. Mada bih ja pre to podmazao nekom redjom mascu, teflonskom npr nego uljem.
Mast je svakako bolje resenje, ali nisam siguran da bi, bez obzira na gustunu, dospela do svih delova mehanizma jer je sve prilicno tesno. Mislim, nisam siguran, da je sifter fabricki podmazan prilikom sklapanja mehanizma.
Par predloga:
Za odmašćivanje je jeftiniji (i sasvim efektan) uljani razređivač. Preporuka ako se radi u dobro provetrenoj prostoriji.
Mozda bi moglo sa uljnanim razredjivacem u kombinaciji sa kompesorom. Glavna zamisao odascivanja WD-om je da pritiskom izbacim staru mast i necistoce, prilikom prvog prskanja WD koji je izlazio iz mehnizma je bi skoro crn, verujem da bi sa kompresorom efekat bio jos bolji.
Hvala svima na podrsci
A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.
#7
Posted 23 March 2015 - 07:58 AM
Pozdravljam majstore biciklizma,
imam jedno pitanjce(možda je glupo ali mi smeta pri vožnji):u jutranjim časovima ,najčešće kada je hladno vreme promeni se hod donje ručice desnog šiftera (Deore LX 3x9,devetofaz).U decembru bio kod jednog majstora,on je otvorio šifter sa donje strane,uočio je po njemu nneki želatinozni-gel sadžaj,to je očistio i šifter je radio odlično.Sve to je ok dok ne izađem ujutro kada je niska temperatura (oko nule +-2-3C),imam utisak kao da se produži hod ručice,tek kada do kraja pritisnem menja brzinu(na manju brzinu),eto jutros se to dešavalo.Juče sam vozio oko 15 h,do Beočina i nazad,bez problema?Da li bi tu trebalo podmazivanje,WD ili nešto slično?
#9
Posted 23 March 2015 - 08:27 AM
Meni se dešava slična stvar kad je niska temperatura. Prilikom menjanja u lakši prenos ne čuje se onaj mehanički "klik" nego samo proleti ručica, nekako postane lagana. Isto samo na desnom šifteru. Nemam pojma šta bi moglo biti, ne predstavlja veliki problem, al je svakako čudna pojava.
#10
Posted 23 March 2015 - 08:29 AM
Meni se dešava slična stvar kad je niska temperatura. Prilikom menjanja u lakši prenos ne čuje se onaj mehanički "klik" nego samo proleti ručica, nekako postane lagana. Isto samo na desnom šifteru. Nemam pojma šta bi moglo biti, ne predstavlja veliki problem, al je svakako čudna pojava.
Pogađam samo:
Unutra ima neke masti, verovatno. Koja se vremenom zgušnjava, kupi prašinu. Pri nižoj temperaturi, mast postane još gušća. Verovatno tad zalepi nešto što inače ne treba da ostane slepljeno, pa ručica pri povlačenju ne hvata ništa. Kao na vratima kad onaj jezičak ostane zaglavljen, pa ti pustiš kvaku, a on ne uhvati.
Ja bih to dobro naprskao s WD40, ako ne pomogne, rasklapanje, detaljno čišćenje (ti ili majstor, zavisi od znanja & saRmopouzdanja).
#12
Posted 23 March 2015 - 08:56 AM
Meni se dešava slična stvar kad je niska temperatura. Prilikom menjanja u lakši prenos ne čuje se onaj mehanički "klik" nego samo proleti ručica, nekako postane lagana. Isto samo na desnom šifteru. Nemam pojma šta bi moglo biti, ne predstavlja veliki problem, al je svakako čudna pojava.
E baš to je to što si i ti primetio!
Ja bih naprskao dobor sa WD40, da se istera sva prljavština, vlaga i slično. Ako znaš šta radiš, po Grbicevom uputstvu možeš i rastaviti šifter, pa očistiti detaljno.
Grbićevo uputstvo je super,ali za one koji to rade,imaju iskustva,a ja sam potpuni laik,samo bih nešto pokvario,bilo bi i viška delova .
Imaš PP.
#13
Posted 23 March 2015 - 10:10 AM
Fallout je napisao, WD40 sa cevkom, sa donje strane uzmedju rucica da pod pritiskom izbacis necistoce. Posto je WD kratkotrajnog efekta, ako ne rastavljas siftere onda teflonsko ulje u spreju napskaj na isto mesto gde si prskao WD... Stavi neku krpu oko siftere jer ces da izmastis sve za medalju.Pozdravljam majstore biciklizma,
imam jedno pitanjce(možda je glupo ali mi smeta pri vožnji):u jutranjim časovima ,najčešće kada je hladno vreme promeni se hod donje ručice desnog šiftera (Deore LX 3x9,devetofaz).U decembru bio kod jednog majstora,on je otvorio šifter sa donje strane,uočio je po njemu nneki želatinozni-gel sadžaj,to je očistio i šifter je radio odlično.Sve to je ok dok ne izađem ujutro kada je niska temperatura (oko nule +-2-3C),imam utisak kao da se produži hod ručice,tek kada do kraja pritisnem menja brzinu(na manju brzinu),eto jutros se to dešavalo.Juče sam vozio oko 15 h,do Beočina i nazad,bez problema?Da li bi tu trebalo podmazivanje,WD ili nešto slično?
A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.
#14
Posted 23 March 2015 - 10:12 AM
Moguće da je mast, nešto reaguje na temperaturu, mast sajla ili neki deo mehanizma. Sad nema više hladnog vremena pa se neću zamajavati sa tim. Šifteri će svejedno početkom maja da dobiju nove sajle i biće ponovo očišćeni.
Mast koja je u sifteru se zaprlja koriscenjem... Isti postupak kao post iznad, mada je savet da se sifter rasturi i ocisti
A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.
#15
Posted 23 March 2015 - 10:17 AM
Od mene savet da ne rasturate šifter bez potrebe nije nimalo lako sastaviti. Za podmazivanje je sasvim dovoljno skinuti poklovac i izduvati wd-om iz par uglova.
Ja rastavljao moj acera desni jer zaglavljuje mehanizam pa sam rodio mečku da sklopim i vratim na mesto sitne deliće i opruge.
#16
Posted 23 March 2015 - 10:54 AM
Jedino ako si kojim slucajem odvrnuo i centralni sraf na kom je ceo mehanizam... Skidanje poklopaca, kucista i pokazivaca daje dostupnost celom mehanizmu. Samo skidanje poklopaca je isto kao da si isprskao izmedju rucica, tako se nakuplja masnoca na zidovima kucista na koju se lepi prasina... Gornje uputstvo ne zahteva nikakvo znanje vece od odvrtanja 4 zvezdasta srafaOd mene savet da ne rasturate šifter bez potrebe nije nimalo lako sastaviti. Za podmazivanje je sasvim dovoljno skinuti poklovac i izduvati wd-om iz par uglova.
Ja rastavljao moj acera desni jer zaglavljuje mehanizam pa sam rodio mečku da sklopim i vratim na mesto sitne deliće i opruge.
A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.
#17
Posted 23 March 2015 - 11:01 AM
Od mene savet da ne rasturate šifter bez potrebe nije nimalo lako sastaviti. Za podmazivanje je sasvim dovoljno skinuti poklovac i izduvati wd-om iz par uglova.
Ja rastavljao moj acera desni jer zaglavljuje mehanizam pa sam rodio mečku da sklopim i vratim na mesto sitne deliće i opruge.
Potpuno se slažem sa tobom,ne pada mi napamet da ga rastavljam.Probaću da ga nasprejišem sa WD-40,imam i neki silikonski spray za kasnije,da probam da ne smaram ljude okolo.Da li to može da se odradi na bajku,da nemoram da skidam sa kormana?
#18
Posted 23 March 2015 - 11:05 AM
Potpuno se slažem sa tobom,ne pada mi napamet da ga rastavljam.Probaću da ga nasprejišem sa WD-40,imam i neki silikonski spray za kasnije,da probam da ne smaram ljude okolo.Da li to može da se odradi na bajku,da nemoram da skidam sa kormana?
Stavi neku krpu oko siftere jer ces da izmastis sve za medalju.
Znaci moze
A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.
#19
Posted 23 March 2015 - 11:28 AM
Meni se dešava slična stvar kad je niska temperatura. Prilikom menjanja u lakši prenos ne čuje se onaj mehanički "klik" nego samo proleti ručica, nekako postane lagana. Isto samo na desnom šifteru. Nemam pojma šta bi moglo biti, ne predstavlja veliki problem, al je svakako čudna pojava.
Moguce da nije do siftera nego je prljavstina u buziru,pa na nizim temperaturama zaledi sajlu u prethodnoj brzini... Meni se to desavalo kada sam vozio na debelim minusima tipa ispod -10C i nize...kad se otkravi sljaka uobicajeno..
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users