Pozdrav svim ljubiteljima biciklizma.Ja kao biciklista pocetnik dosao sam u malu nedoumicu pa racunam na pomoc kolega.Vlasnik sam Polr Furije vec jedno godinu dana.Ona na sebi nosi menjace Shimano tourney.I ima 2x7 brzina.Za pocetnika slozicee se dovoljno.Mogu vam reci da sam poprilicno zadovoljan dosadsnjim radom istih menjaca.E sad citajuci po raznim forumima dodjoh do zakljucka da je tek Deore grupa menjaca da kazemo neka srednja grupa.I samim tim dosta pouzdanija.Resio sam da malo unapredim bajs isao bih i na duze ture pa imam par pitanja.Dali ako budem menjao menjace moraju da se menjaju i prednji i zadnji.Ili bih napred mogao ostati Tourney a pozadi bih stavio Deore.Dali posto moj bajs ima 7 brzina neki deore moze to da podrzi.Ili bih morao da promenim i zadnje zubcanike.Nasta bi h sve trebao da obratim paznju!Unapred zahvalan
Menjaci!
#2
Postavljeno 06 March 2015 - 07:08 PM
Par pitanja.
Zašto bi menjao menjače ako si zadovoljan? To što je to ,,srednja klasa" ne znači tebi mnogo, ako si zadovoljan ovima, onda nema potrebe da ih menjaš.
Što se pouzdanosti tiče, ako ćeš kupovati polovan, onda ti je bolje da umesto Deore uzmeš neki nov iz niže klase, osim ako ne znaš u kakvom je stanju taj polovan.
1. Ne moraš da menjaš prednji ako menjaš zadnji.
2. Može na 7 brzina. Uglavnom su menjači označeni kao za 7,8,9 itd brzina, ali su svi manje više iste širine tako da će proći i širi lanac. Takođe ne moraš da menjaš zubčanike.
PS: ,,dali", ,,našta" itd se piše odvojeno.
#3
Postavljeno 06 March 2015 - 07:30 PM
Za rekreativne vožnje i putovanja Tourney je sasvim dovoljan. Imam na svom biciklu Tourney menjač koji je prošao sito i rešeto, kroz njega je prošlo mnogo blata i grana pa opet menja brzine bez problema. Ako baš želiš da menjaš menjač, nabavi, kako je kolega gore napisao, nov iz niže klase pre nego polovan. Većina menjača radi na 7speed kasetama, tako da ne verujem da ćeš imati većih problema.
#4
Postavljeno 06 March 2015 - 10:07 PM
Zar polar furija nije drumas? Zasto bi onda mesao mtb komponente sa drumaski, ako vec hoces da unapredjujes bicikl onda bolje menjaj ceo bicikl, jer je sve ostalo neisplativo. Ako si bas odlucan da menjas menjac, onda drumske komponente, sora, tiagra, ako si za deore klasu onda je to 105-ica za drumasa.
A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.
#7
Postavljeno 08 March 2015 - 11:43 PM
Napisao sam da sam pocetnik.Drumas je naravno.Nisam znao da je deore samo za mtb.
http://www.bikeradar...roupsets-41610/
A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.
#8
Postavljeno 27 September 2015 - 02:08 PM
Koja je razlika imeđu menjača sa kratkim i dužim kavezom? Jedan se vodi kao 2x10, a drugi 3x10? Kakve ima razlike u zadnjem menjaču ako je su napred dva lančanika ili tri?
na primer izmedju ova dva
http://planetbike.rs...M670-SGS/18713/
http://planetbike.rs...M670-SGS/18713/
#9
Postavljeno 27 September 2015 - 02:22 PM
Kod 3x10 je veća razlika u broju zuba kad je lanac na najmanjem-najmanjem, u odnosu na kad je na najvećem-najvećem.
Na primer:
2x10 je 34-11 i 50-28
3x10 je 30-11 i 50-28
To znači da u drugoj kombinaciji menjač mora više lanca da "povuče" kad se stavi na najmanji-najmanji. Da bi to mogao, mora imati duži kavez.
Obično na menjačima piše najveći i najmanji broj zuba kasete koje menjač može da opsluži, kao i broj razlike u zubima za koju može da zategne "višak" lanca.
Na primer kod dubla je razlika u zubima 28-11 + 50-34
dok je kod tripla 28-11 + 50-30
Menjači koji su deklarisani za 2x10 obično imaju kraći, ili srednji kavez, dok oni za 3x10 imaju duži kavez. Shimano ima oznake GS za kraći kavez i SGS za duži kavez.
To u praksi može da se prevaziđe. Obično menjač može da prihvati i koji zub više na najvećem zupčaniku kasete - to zavisi od samog rama, kuke, koliko se b-šraf zavrne (može se staviti i duži b-šraf). Neće biti idealno menjanje brzina i za desetofaz to ne bih preporučio, ali može.
Što se zatezanja viška lanca tiče, to se može rešiti tako što se ostavi lanac malo kraći, da ne može da ide u kombinaciju veliki-veliki (50-28), što inače ne bi valjalo da se radi, lanac je skroz ukoso. Jedino što tad ako greškom prebaciš u tu kombinaciju (a lanac je prekratak), može da se pokida zadnji menjač.
EDIT:
Zaboravio sam spomenuti još jednu kombinaciju za menjač sa kraćim kavezom na triplu, ili na kaseti s veoma širokim rasponom:
može se ostaviti lanac na pravoj dužini (da se ne pokida menjač pri kombinaciji veliki-veliki), ali da se izbegava kombinacija mali-mali (koja je isto s ukošenim lancem). Tad je manja šansa da se nešto desi sa menjačem, ali će praviti čudan zvuk, pa se može odreagovati odmah.
#10
Postavljeno 27 September 2015 - 02:46 PM
Hvala na odgovoru. Ali na primer konkretan za MTB ako je zadnja kaseta ista 34-11 a pogon prednji 40x28T tu bi trebao da ide zadnji menjač sa kraćim kavezom?
Ili zadnja kaseta 34-11 a prednji pogon 42x32x24 tu bi trebalo da ide sa dužim kavezom? Nisam dovršio pitanje u prošlom postu izvinjavam se.
Pakovao bi bajs na 10F zadnju kasetu bi stavio 34-11 a što se prednjeg pogona tiče tu se lomim između pogona sa dva lančanika 40x28T i tri 42x32x24, zato me i buni koji zadnji menjač da kupim za ta dva odnosa prenosa er29 točkovi ako i to igra neku ulogu.
#11
Postavljeno 27 September 2015 - 03:03 PM
Hvala na odgovoru. Ali na primer konkretan za MTB ako je zadnja kaseta ista 34-11 a pogon prednji 40x28T tu bi trebao da ide zadnji menjač sa kraćim kavezom?
Ili zadnja kaseta 34-11 a prednji pogon 42x32x24 tu bi trebalo da ide sa dužim kavezom? Nisam dovršio pitanje u prošlom postu izvinjavam se.
Pakovao bi bajs na 10F zadnju kasetu bi stavio 34-11 a što se prednjeg pogona tiče tu se lomim između pogona sa dva lančanika 40x28T i tri 42x32x24, zato me i buni koji zadnji menjač da kupim za ta dva odnosa prenosa er29 točkovi ako i to igra neku ulogu.
Važne su dve stvari:
1) da zadnji menjač može da savlada najveći zupčanik od 34 zuba. Proći će i ako je do 32, ali ako se kupuje novo, bolje uzeti odgovarajući. To nije toliko vezano za samu dužinu kaveza. Ima ih sa dugačkim kavezom koji su za max 32 zuba.
2) da menjač može da uhvati razliku od 34-11 + 40 - 28 = 23 + 12 = 35 zuba.
35 zuba hvataju bez problema i GS menjači, tako da može taj sa kraćim kavezom.
I još jedna ispravka:
SS - kratak
GS - srednji
SGS - dugački kavez
S tim što se SS sreće samo kod drumskih bicikala i drumskih menjača.
Ukratko: GS će ti raditi posao bez problema. Ako uzmeš SGS, moći ćeš kasnije preći na tripl bez zamene menjača, ali će menjanje brzina, u teoriji biti za nijansu manje brzo, mada u praksi to sve radi skoro isto.
#12
Postavljeno 27 September 2015 - 03:24 PM
Novo i kupujem u planetu. Zato sam i u prvom postu pomenuo bas ova dva menjaca.
SLX sa dugačkim kavezom
- maximalni zupčanik: 36
- minimalni zupčanik: 11
http://planetbike.rs...i menjači/5536/
Stoji u kategoriji 3x10
i SLX sa kraćim kavezom
- maximalni zupčanik: 36
- minimalni zupčanik: 11
Stoji u kategoriji 2x10
http://planetbike.rs...i menjači/5535/
Sto se odnosa zubaca tice na zadnjoj kaseti odnosi su isti.
#13
Postavljeno 27 September 2015 - 05:06 PM
OVAJ ce ti zavrsiti posao.
A ovo nedostaje u PB opisu
The RD-M675-SGS Shadow Plus rear derailleur is only compatible with 10-speed Dyna-Sys shifting components.
Edit:
Dok za SGS kavez nedostaje ovo iznad sa dodatkom
Only for use with super narrow HG-X chains for 10-speed.
A u glavi ništa, samo žica drži uši da ne otpadnu.
#18
Postavljeno 14 January 2017 - 12:01 PM
Da li je moguće preći sa 3x na 2x? Imam drumasa 3x10, koliki je to posao i šta je sve potrebno promeniti/prilagoditi?
Sa više na manje je lako.
Najjednostavnije je da prestaneš prebacivati na jednu od te tri šajbe - instant prerada na 2x! Sad malo ozbiljnije:
Na prvom mestu, naravno, treba uzeti 2x pogon. To se podrazumeva.
Ručice menjača za 3x će raditi i sa 2x. Samo se šrafovima ograniči hod menjača i podesi tako da drugi klik za otpuštanje sajle radi u prazno. Detaljnije sam objasnio ovde:
http://www.bikegreml...iftera-bicikla/
Sam prednji menjač sa 3x sistema će raditi na standardnom 2x sistemu sasvim pristojno (uz ograničenje hoda). Ako se koristi "compact" 2x pogon, sa razlikom u broju zuba između velikog i malog lančanika većom od 14 zuba, tada će 3x menjač teže raditi. Uz brušenje kaveza menjača može se dobiti odgovarajući oblik koji zadovoljavajuće radi, ali najbolje je uzeti baš 2x prednji menjač. Detaljnije ima ovde:
http://www.bikegreml...enjaca-bicikla/
Sami pogoni - ukoliko je osovina na četvrtku, ili Octalink - tj. ukoliko se promenom patrone pogona menja i dužina same osovine, pri prelasku sa 3x na 2x biće potrebno uzeti i nešto kraću osovinu pogona, zbog zadržavanja linije lanca.
Moje lično & subjektivno mišljenje je da za rekreativnu vožnju, gde nije svaki gram "o glavu", 3x pogon predstavlja puno bolje rešenje i šteta ga je menjati 2x, ili 1x sistemom. Iz više razloga.
#20
Postavljeno 14 January 2017 - 12:18 PM
Ovo je najbolji savet
Sent from my Redmi Note 2 using Tapatalk
Jeste malo šala, tako sam i zamislio, ali upotrebljivo je u praksi. Kad god razmatram promenu pogona za neku namenu, vozim, ili savetujem vožnju sa planiranim stepenima prenosa, da čovek, pre bilo kakvih investicija i majstorisanja, može da proceni da li to odgovara, ili ne.
Tipa, ako se planira pravljenje pogona sa jednom brzinom, a ima se bajs sa više brzina: voziti stalno u prenosnom odnosu kakav se planira za novi jednobrzinac. Onda se vidi da li je zamišljeni planirani stepen prenosa dovoljno kratak za polaske i dovoljno dug za kad se zauka. Pa ako se ispostavi da nije dobro utrefljen kompromis, probati sa nekim drugim (jačim, ili slabijim stepenom prenosa). Tipa nedelju dana vožnje samo u toj jednoj brzini.
Slično je i kod prelaska na dubl. S tim što se ovde zaista malo dobija izbacivanjem jednog lančanika, a gubi mogućnost da se ima brzina za nuždu, pa makar i jednom godišnje zatrebala, onda kad zatreba, čupavo je bez nje, a tih dodatnih 100 grama na bajsu uglavnom nisu o glavu.
0 članova čita ovu temu
0 članova, 0 gosta, 0 anonimnih korisnika